Advarsel mot LG tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Advarsel mot LG tv

Må bare få komme med en liten advarsel angående LG tv. Er nok dessverre slik at LG ikke klarer å lage kvalitetsprodukter. Til tross for mange advarsler, så slo jeg i Oktober 2009 til på å kjøpe LG sin toppmodell PS8000, min gode gamle Panasonic ble solgt og LG 50" kom inn. Kjørte første mnd med redusert kontrast, og kjørte også i moduset Orbiter, da skal ikke innbrenning skje...iflg LG. Ringte supporten og forklarte mitt bruk, før jeg kjøpte den....det er TV og DVD/Blue Ray. Da kunne jeg trygt kjøpe denne. Ser på TV 3-4 timer pr dag, og da varierte kanaler. Men oppdaget nå for 2 mnd siden at TV2 sin logo er fastbrent i fosforet. Har prøvd reparasjonsdvd og hvitvask, får det nesten bort...men etter 15 min på TV2 så er logoen inne igjen....er også veldig mye ghosting på skjermen. LG suppot sier bare at dette dekkes ikke av garantien, anbefaler å snake med forsikringsselskapet og høre om jeg kan få dekket noe via innboforsikringen. En skammelig oppførsel av LG. De sniker seg unna, og der sitter jeg med skjerm til 19 Høvdinger og ser jækla lur ut. Hadde jeg jo bare kjøpt Panasonic eller Samsung. LG er og blir Gold Star, du får nok like bra kvalitet på Europris. Følg iaallefall mageføllsen din neste gang du skal kjøpe tv, 3-4000kroner for en skjerm som holder mål, og som har bedre kundeservice....det lønner seg. Jeg blir nok hengende med TV2 resten av denne Tvens liv, men er jækla bittert, og ser på Panasonicen jeg solgte til en som ser TV2 veldig mye.....så er det ingenting fastbrent i denne.
    Dere er iallefall herved ADVART.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at du har slike dårlige erfaringer! Kossen bilde modus kjører du i? Vil anbefale Ekspert 1-2 eller THX på denne skjermen.
    Selv har jeg også oppleved IR etter en film o.l. men dette forsvinner over tid hos meg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok være at du har kjørt med litt høy kontrast og lystyrke ? Har selv en LG42PG6000 og opplever ingen slike problemer. Har fungert utmerket i 2 år nå selv om den kom med posten som hadde klart å knuse innmaten i kartongen - Pioneer'n min måtte få nytt panel etter 4 mnd, selv om den brukes mye skjednere en LG, kun til kvalites TV og film.

Og hvorfor trenger egentlig selskapene å kjøre med disse logoene ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Kjedelig.

Ja dette var jo trist å høre............har selv denne skjermen og er storfornøyd.
    Har lagt inn mine egne innstillinger og har aldri opplevd innbrenning av noe slag.

Dette er forøvrig min Lg plasma nr 2 og kan trygt anbefale LG.

Her er en link til mine innstillinger:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ekslinger.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry kompis, men ditt innlegg blir bare for dumt.

Det å så tvil om en leverandør - på bakgrunn av en enkelt negativ opplevelse med en enkelt modell er smålig, og vitner om et trangt gangsyn.

Jeg forstår frustrasjonen din, men du bør kanskje prøve å kanalisere den på noe mer rasjonellt. LG har ikke nødvendigvis generelt dårlig kvalitet, selvom du har vært uheldig med ett produkt, samt deres kundeservice.

"Miele er et dårlig merke, fordi børstene til vaskemaskinen måtte byttes etter 2 år"

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har slitt mye med IR på sine plamsa TVer. Var svært plaget med IR på min tidligere LG 50PG6000, ble kvitt d*#*# og kjøpte meg en brukt Hitachi som jeg aldri har klart å se noen antydninger til innbrenninger på, uansett type bruk og varighet. Det forteller meg at det ikke er teknologien som feiler, men produsenten av produktet.

Det blir iallefall aldri mer LG(Lite Godt produkt) for min del!:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Det å så tvil om en leverandør - på bakgrunn av en enkelt negativ opplevelse med en enkelt modell er smålig, og vitner om et trangt gangsyn.
    Nå er det jo faktisk sånn, at enkelte produsenter har høyere feilprosent og flere reklamasjoner enn andre.

Det har også vært sånn, at det tekniske/byggemessige kvalitetsnivået i enkelte land (i de senere årene f.eks. Japan) har vært gjennomgående høyere enn i enkelte andre land (f.eks. China og Korea).

Selv for de merkene som har flest feil, vil som oftest et flertall av apparatene virke uten problemer og holde i et rimelig antall år. Om det ikke var slik, ville ingen gidde å selge dette merket.

Dessverre har ikke A/V-bransjen (såvidt jeg vet) noen statistikk over feil/reklamasjoner, slik f.eks. databransjen har. Så lenge media sjelden bryr seg om byggekvalitet, og aldri om holdbarhet på produktene -- og ofte anbefaler produkter fra produsenter med dårlig rykte for holdbarhet -- er brukerfora det eneste stedet potensielle kjøpere kan få vite om problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Nå er det jo faktisk sånn, at enkelte produsenter har høyere feilprosent og flere reklamasjoner enn andre.

Det har også vært sånn, at det tekniske/byggemessige kvalitetsnivået i enkelte land (i de senere årene f.eks. Japan) har vært gjennomgående høyere enn i enkelte andre land (f.eks. China og Korea).

Selv for de merkene som har flest feil, vil som oftest et flertall av apparatene virke uten problemer og holde i et rimelig antall år. Om det ikke var slik, ville ingen gidde å selge dette merket.

Dessverre har ikke A/V-bransjen (såvidt jeg vet) noen statistikk over feil/reklamasjoner, slik f.eks. databransjen har. Så lenge media sjelden bryr seg om byggekvalitet, og aldri om holdbarhet på produktene -- og ofte anbefaler produkter fra produsenter med dårlig rykte for holdbarhet -- er brukerfora det eneste stedet potensielle kjøpere kan få vite om problemer.

Hva legger du i feilprosent, og hva legger du i dine antagelser. Når du åpenbart ikke har noe tallmateriale og begrunne dine uttalelser med, er dine synsinger lite interessant.

At du faktisk klarer å vinkle manglende reklamasjonsstatistikker (dog indirekte), imot fordel LG er ganske spesielt. Noe du åpenbart ikke vet, kan du heller ikke holde mot andre.

Se f.eks på samsung, i Norge ansett som et kvalitetsmerke hva gjelder tver. Feilprosenten på deres led-skjermer er meget høy.
    Eller på deres plasma-modeller, som ofte slet med mye støy i panelet.
    Støy i panel var også et stadig tilbakevendende problem på kvalitets-leverandøren Pioneer - med deres fantastiske krp skjermer.

Eneste jeg vil fremme - er at LG nødvendigvis ikke har noe lavere kvalitet på deres produkter, kontra mange tilsvarende leverandører. Dette er en tullete påstand, som dessverre er implementert hos uvitende personer, basert på kvaliteten til gårsdagens Gold Star produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva legger du i feilprosent, og hva legger du i dine antagelser. Når du åpenbart ikke har noe tallmateriale og begrunne dine uttalelser med, er dine synsinger lite interessant.
    Når det gjelder synsing, er vi vel like gode her...

Som sagt, så lenge bransjen ikke slipper ut statistikk, kan man ikke vite hvor høy feil/reklamasjonsprosenten er for ulike merker.

Da kan brukererfaringer, publisert i fora som dette, være nyttige. Trådstarters framstilling var i overkant subjektiv; da er det opp til andre å bidra med nyansering. Dette kan du gjerne kalle synsing -- men synsing kan være mer eller mindre basert på kunnskap, og mer eller mindre understøttet av argumenter og resonnementer.

I alle fall er det sånn med meg, at når jeg skal kjøpe noe nytt, er det første jeg gjør å Google produktene. Finner jeg diskusjoner om feil og mangler, leser jeg dem nøye for å se om det er noe som har betydning for mine behov. Dette er ofte nyttigere informasjon, enn de korttidstestene med overfladiske kriterier mediene som regel nøyer seg med.

Så lenge det er produkter jeg håper å kunne beholde i mange år, vil også erfaringer med eldre utstyr fra samme produsent være interessant -- selv om produktkvaliteten fra samme produsent ikke nødvendigvis vil være stabil over tiår.

Om LG vet jeg fint lite, annet enn at det er et prestisjemerke i deler av verden der det som er prestisjemerker hos oss, er for dyrt -- og at det har mange fans i Vesten også, pga design. Hvorfor du setter det opp mot Samsung, vet jeg ikke. Samsung er et merke jeg har en del erfaring med, og utelukkende negativ -- så inntil videre er ikke det noe kvalitetsmerke i mine øyne.

Uansett: Det ville vært fint om også A/V-bransjen publiserte statistikker over feil og reklamasjoner, slik f.eks. data- og bilbransjen gjør. Og at media interesserte seg mer for produktkvalitet og holdbarhet; ikke bare funksjonene til helt nye produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Når det gjelder synsing, er vi vel like gode her...

Som sagt, så lenge bransjen ikke slipper ut statistikk, kan man ikke vite hvor høy feil/reklamasjonsprosenten er for ulike merker.

Da kan brukererfaringer, publisert i fora som dette, være nyttige. Trådstarters framstilling var i overkant subjektiv; da er det opp til andre å bidra med nyansering. Dette kan du gjerne kalle synsing -- men synsing kan være mer eller mindre basert på kunnskap, og mer eller mindre understøttet av argumenter og resonnementer.

I alle fall er det sånn med meg, at når jeg skal kjøpe noe nytt, er det første jeg gjør å Google produktene. Finner jeg diskusjoner om feil og mangler, leser jeg dem nøye for å se om det er noe som har betydning for mine behov. Dette er ofte nyttigere informasjon, enn de korttidstestene med overfladiske kriterier mediene som regel nøyer seg med.

Så lenge det er produkter jeg håper å kunne beholde i mange år, vil også erfaringer med eldre utstyr fra samme produsent være interessant -- selv om produktkvaliteten fra samme produsent ikke nødvendigvis vil være stabil over tiår.

Om LG vet jeg fint lite, annet enn at det er et prestisjemerke i deler av verden der det som er prestisjemerker hos oss, er for dyrt -- og at det har mange fans i Vesten også, pga design. Hvorfor du setter det opp mot Samsung, vet jeg ikke. Samsung er et merke jeg har en del erfaring med, og utelukkende negativ -- så inntil videre er ikke det noe kvalitetsmerke i mine øyne.

Uansett: Det ville vært fint om også A/V-bransjen publiserte statistikker over feil og reklamasjoner, slik f.eks. data- og bilbransjen gjør. Og at media interesserte seg mer for produktkvalitet og holdbarhet; ikke bare funksjonene til helt nye produkter.
    Da du kun virker interessert i å etterlyse reklamasjonsdata, istede for å ta tak i kjernen på diskusjonen - holdbarheten til LG-produkter, ser jeg inget poeng i å fortsette denne diskusjonen.

For det er faktisk LG sin holdbarhet som var tema i denne tråden, noe du i nest siste avsnitt innrømmer å vite fint lite om. Da blir det meningsløst å ta dette videre med deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det er faktisk LG sin holdbarhet som var tema i denne tråden, noe du i nest siste avsnitt innrømmer å vite fint lite om. Da blir det meningsløst å ta dette videre med deg.
    Innleggene mine var reaksjoner på at du ikke bidro til diskusjonen, hverken med fakta eller argumenter av noe slag, men bare kategorisk avviste trådstarters problemstilling.

Om du vet at problemene han har opplevd er utypiske, kunne du ha begrunnet dette. Om du vet noe om hva de skyldes eller hvordan de kunne ha vært unngått, og du hadde skrevet noe om det, hadde det vært enda bedre.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG aka Goldstar... som også hadde en relativt høy feilrate på sine produkter. Det er vel ikke helt uten grunn at de skiftet navn.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det er ikke helt gjennomtenkt å ta alle flatskjermene som LG produserer over en kam. Greit nok, plasma-skjermene har noen utfordringer, og kanskje spesielt på IR. Men hva med LED-skjermer som LG 47LE850N, som akkurat nå er noe av det mest spennende på hele TV-markedet. Det er jo slett ikke sikkert at de nye skjermene av LED-typen har flere feil enn andre skjermer og produsenter.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Må bare få komme med en liten advarsel angående LG tv. Er nok dessverre slik at LG ikke klarer å lage kvalitetsprodukter. Til tross for mange advarsler, så slo jeg i Oktober 2009 til på å kjøpe LG sin toppmodell PS8000, min gode gamle Panasonic ble solgt og LG 50" kom inn. Kjørte første mnd med redusert kontrast, og kjørte også i moduset Orbiter, da skal ikke innbrenning skje...iflg LG. Ringte supporten og forklarte mitt bruk, før jeg kjøpte den....det er TV og DVD/Blue Ray. Da kunne jeg trygt kjøpe denne. Ser på TV 3-4 timer pr dag, og da varierte kanaler. Men oppdaget nå for 2 mnd siden at TV2 sin logo er fastbrent i fosforet. Har prøvd reparasjonsdvd og hvitvask, får det nesten bort...men etter 15 min på TV2 så er logoen inne igjen....er også veldig mye ghosting på skjermen. LG suppot sier bare at dette dekkes ikke av garantien, anbefaler å snake med forsikringsselskapet og høre om jeg kan få dekket noe via innboforsikringen. En skammelig oppførsel av LG. De sniker seg unna, og der sitter jeg med skjerm til 19 Høvdinger og ser jækla lur ut. Hadde jeg jo bare kjøpt Panasonic eller Samsung. LG er og blir Gold Star, du får nok like bra kvalitet på Europris. Følg iaallefall mageføllsen din neste gang du skal kjøpe tv, 3-4000kroner for en skjerm som holder mål, og som har bedre kundeservice....det lønner seg. Jeg blir nok hengende med TV2 resten av denne Tvens liv, men er jækla bittert, og ser på Panasonicen jeg solgte til en som ser TV2 veldig mye.....så er det ingenting fastbrent i denne.
    Dere er iallefall herved ADVART.
    I "gamle" dager så var det sånn at man måtte "kjøre inn" en bil.....
    Når det gjelder moderne elektronikk så ville vel jeg i hvertfall holdt meg langt unna en tv som jeg måtte "kjøre inn".....
    Min Tv som snart er 18 mnd gammel og modellen er vel tett oppunder to år....
    Har jeg bare skrudd på, stilt inn og brukt....hver dag...i mange timer....
    Det er jo sånn det skal være...ikke sant??
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes egentlig ikke problemet er feilen på apparatet, det kan vel skje fra alle produsenter. Det som er rart er at kundeservice ikke retter opp dette med reperasjon eller bytteskjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    I "gamle" dager så var det sånn at man måtte "kjøre inn" en bil.....
    Når det gjelder moderne elektronikk så ville vel jeg i hvertfall holdt meg langt unna en tv som jeg måtte "kjøre inn".....
    Min Tv som snart er 18 mnd gammel og modellen er vel tett oppunder to år....
    Har jeg bare skrudd på, stilt inn og brukt....hver dag...i mange timer....
    Det er jo sånn det skal være...ikke sant??
    Enig! Jeg hadde først en Pioneer 500 plasma og nå Samsung 855 plasma. Har overhodet ikke tenkt på innstillinger for innkjøring. Tv'en står på opptil 16 timer i døgnet, og aldri hatt noen problemer med innbrenning.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke bare LG som kan få feil på sine produkter.
    For ett par år siden hadde f.eks. Panasonic en skikkelig nedtur på sine modeller (pv6x og særlig Pv7x seriene). 7 av 9 bekjente med Panasonic modell fra disse seriene har måttet bytte panel!

Mandagsutgaver kan komme fra alle produsenter og er ikke representativt for hele produktsortimentet deres

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sorry kompis, men ditt innlegg blir bare for dumt.

Jeg forstår frustrasjonen din, men du bør kanskje prøve å kanalisere den på noe mer rasjonellt. LG har ikke nødvendigvis generelt dårlig kvalitet, selvom du har vært uheldig med ett produkt, samt deres kundeservice.

"Miele er et dårlig merke, fordi børstene til vaskemaskinen måtte byttes etter 2 år"
    Nei men kundeservicen er ikke tilstede her da....syns det blir for dumt av deg å kommentere det slik....sorry Og når du får beskjed om å spørre forsikringsselskapet og innboforsikringen, så ser jeg det absolutt som nødvendig å belyse det for andre brukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis jeg gjorde meg misforstått, ditt syn på LG sin kundeservice er jeg helt enig. Slett service.

Hva jeg kommenterte over gjaldt kun kvaliteten på selve produktene, ikke apparatet rundt.

Uansett - det forekommer dessverre elendig kundeservice overalt, til enhver tid. Push dette videre, så vil nok forhåpentligvis noen oppvakte med myndighet ta ansvar før eller siden.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre PGY...for å si det slik så har jeg styrt unna LG sine plasma skjermer med god grunn. Og du bekrefter bare det jeg har lest alt for lenge...styr unna LG plasma.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •