Advarsel mot LG tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kan nok være at du har kjørt med litt høy kontrast og lystyrke ? Har selv en LG42PG6000 og opplever ingen slike problemer. Har fungert utmerket i 2 år nå selv om den kom med posten som hadde klart å knuse innmaten i kartongen - Pioneer'n min måtte få nytt panel etter 4 mnd, selv om den brukes mye skjednere en LG, kun til kvalites TV og film.

Og hvorfor trenger egentlig selskapene å kjøre med disse logoene ?
    Kjørte Med lav kontrast første halvannen mnd, kjørte også Orbiter og har kjørt mest på THX modus i ettertid....Flott at det er mange som det har gått bra med, som sagt største tankekorset er kundeservicen....for som jeg har prøvd å si til de, det MÅ være en feil på min skjerm da dette har oppstått. Så gjør som dere vil, men av og til er det en grunn til et dårlig rykte...Og jeg skulle ønske jeg hadde fulgt magefølelsen og ikke lest på noen som har lagt inn innlegg her, som det faktisk har gått bra med....nå sitter jeg her med skjegget langt nede i postkassen....og en skjerm til 19 laken. Kan gå tilbake og lese innleggene om LG og kvalitet....som jeg leste før jeg kjøpte....det hjelper meg fint lite nå....og derfor legger jeg inn innlegget....jeg fortalte også til LG kundeservice at jeg skulle spre budskapet

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Kjørte Med lav kontrast første halvannen mnd, kjørte også Orbiter og har kjørt mest på THX modus i ettertid....Flott at det er mange som det har gått bra med, som sagt største tankekorset er kundeservicen....for som jeg har prøvd å si til de, det MÅ være en feil på min skjerm da dette har oppstått. Så gjør som dere vil, men av og til er det en grunn til et dårlig rykte...Og jeg skulle ønske jeg hadde fulgt magefølelsen og ikke lest på noen som har lagt inn innlegg her, som det faktisk har gått bra med....nå sitter jeg her med skjegget langt nede i postkassen....og en skjerm til 19 laken. Kan gå tilbake og lese innleggene om LG og kvalitet....som jeg leste før jeg kjøpte....det hjelper meg fint lite nå....og derfor legger jeg inn innlegget....jeg fortalte også til LG kundeservice at jeg skulle spre budskapet

Prøvd å ringe flere ganger til kundeservice?
    I enkelte tilfeller så møter man på personer som ikke har noe der å gjøre, og prøver å lure seg unna det meste.
    Ta å ring på nytt, og håp på å komme til en ny person som er litt snillere istedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så er jeg imponert over bildekvaliteten LG klarer å få fram på sine LCD skjermer, kontra Samsung f.eks.
    LG plasma skjermer har jeg liten/ingen erfaring med, og kan igrunn ikke uttale meg der. Men å slå alle LG skjermer under en kam blir totalt feil.

At enkelte modeller og enkelte panel har en feil, skjer hos alle leverandører. Og enkelte er desverre mer uheldig enn andre. Det er uansett ikke grunn nok til å styre unna en leverandør totalt, spesielt når produktet starter å bli utdatert og er erstattet med nye og bedre produkter.

Og siden man ikke har noen former for oversikt over reklamasjoner og feil, så vil man heller ikke kunne basere seg på enkelt-uttalelser. For det er jo i 99% av tilfellene kun det negative som kommer frem. Om 5 personer legger ut sin negative opplevelse på nettet, så betyr det ikke at skjermen er dårlig, om det er solgt 10 000 stykker av den. Er kun 0,05% det.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 50PS8000 og jeg bruker den på PC mange timer hver dag og det eneste jeg har sett er svak IR som forsvinner så godt som med én gang. Jeg kjører THX og det har jeg gjort siden noen dager etter at jeg kjøpte TV'en.

Jeg var også skeptisk til å kjøpe LG pga Goldstar, men den var billig og fikk masse skryt i tester. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke ventet noen måneder og kjøpte 60" når den var på tilbud.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Prøvd å ringe flere ganger til kundeservice?
    I enkelte tilfeller så møter man på personer som ikke har noe der å gjøre, og prøver å lure seg unna det meste.
    Ta å ring på nytt, og håp på å komme til en ny person som er litt snillere istedet.
    Ja har prøvd flere ganger...av og til svensker og av og til norske...Men uansett....Hvorfor ta sjansen på LG...Jeg skal aldri gjøre det igjen

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har prøvd flere ganger...av og til svensker og av og til norske...Men uansett....Hvorfor ta sjansen på LG...Jeg skal aldri gjøre det igjen
    Hva ønsker du da - ny TV ? Etter det jeg vet godtar de færreste leverandører innbrenning som reklamasjon, nettopp fordi det kan oppstå hvis man f.esk sovner foran TV'n, glemte at den sto på osv.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ønsker du da - ny TV ? Etter det jeg vet godtar de færreste leverandører innbrenning som reklamasjon, nettopp fordi det kan oppstå hvis man f.esk sovner foran TV'n, glemte at den sto på osv.
    Ønsker jo ny skjerm eller ny TV såklart...har ikke sovnet foran tven, men hender jo at TV2 står på lørdag fra 16-24, men har jo for det første innstilt på Orbiter, da skal bildet flytte seg hvert 2 minutt og burde vel tåle at en så på TV2 så lenge...zapper jo innimellom såklart...Grunnen til innlegget er jo at ved normal bruk så har jeg fått dette problemet, og ønsker å advare mot at dette merket for min sin del har fått innbrenning på helt vanlig bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 2 LG Plasma tv`er. Den billigste og den dyreste varianten.

På begge er IR ett "problem" som forsvinner etter kort tid..men utenom det er jeg veldig fornøyd med kvalitet, finish og ikke minst PRIS.

Har selv jobbet på kundeservice telefoner i mange år og jeg vet at HUMØRET mitt avgjør hvordan jeg takler kunder. Noen kaller dette kanskje uprofft, jeg kaller det mennesklig å ville strekke seg litt lenger, undersøke litt mer og gjøre så godt jeg kan i saker hvor jeg egentlig ikke trenger, men KAN for å vise goodwill kontra di som ringer og er piss sure og forlanger alt mellom himmel og jord, da stopper samtalen med typisk "det kan jeg ikke, beklager".

Ring tilbake til LG og snakk med dem på nytt, husk å vær YDMYK og høflig, det kommer du MYE lengere med enn "JEG SKAL HA" innstillingen. Konsulenten kan strekke seg litt lengere for deg eller han kan gjøre som han har fått beskjed om (f.eks si nei til reklamasjon på innbrenning).

LG er ett "billig" merke kontra samsung, panasonic og Sony f.eks..At man skal kunne forvente noe uansett fra en tv i en viss prisklasse er en selvfølge, men at man må fire litt på kravene er også en selvfølge når man kjøper en tv som koster halvparten av topp modellen til f.eks panasonic i samme størrelse.

Jeg er kjempefornøyd med servicen til LG! 50"ern jeg hadde for 2 år siden hadde feil på HDMI inngangen, så jeg ringte LG, prata litt, flirte og var litt oppgitt på en morsomm måte, dagen etterpå fikk jeg mail om å levere inn tv til elkjøp å få kreditert dette.

Jeg kan anbefale PS8000 til di som vil ha det ypperste av LG sine Plasma tv`er til en RIMELIG penge (nede i 7-8 000,- )

Anbefaler også 50pk250N (6000,-)til di som vil ha en TYNN (5! cm) plasma tv i flott design, dog med kun 2 HDMI og ikke USB.

Skal man ha det ypperste i panel, kvalitet, lyd, tilkoblinger, features osv så er det en grunn til at enkelte tv`er koster det dobbelte.

Og en siste ting, og sitte å fordømme LG pga du har opplevd dårlig service der og etter det jeg leser er den feilen du har en feil som ikke blir dekkt av garanten, det blir alt for simpelt for min egen del.

LG er vel en av verdens største tv produsenter men at di kan produsere en og annen mandags tv, det kan di helt sikkert, slik som alle andre.

en siste ting; ikke alle som skifter navn, skifter firma navn fordi ting går til helvette.det kan være fordi di gjennomgår en struktur forandring med nye eiere, ny strategi, nye visjoner og ny profil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PenguiN-
    Har selv 2 LG Plasma tv`er. Den billigste og den dyreste varianten.

På begge er IR ett "problem" som forsvinner etter kort tid..men utenom det er jeg veldig fornøyd med kvalitet, finish og ikke minst PRIS.

Har selv jobbet på kundeservice telefoner i mange år og jeg vet at HUMØRET mitt avgjør hvordan jeg takler kunder. Noen kaller dette kanskje uprofft, jeg kaller det mennesklig å ville strekke seg litt lenger, undersøke litt mer og gjøre så godt jeg kan i saker hvor jeg egentlig ikke trenger, men KAN for å vise goodwill kontra di som ringer og er piss sure og forlanger alt mellom himmel og jord, da stopper samtalen med typisk "det kan jeg ikke, beklager".

Ring tilbake til LG og snakk med dem på nytt, husk å vær YDMYK og høflig, det kommer du MYE lengere med enn "JEG SKAL HA" innstillingen. Konsulenten kan strekke seg litt lengere for deg eller han kan gjøre som han har fått beskjed om (f.eks si nei til reklamasjon på innbrenning).

LG er ett "billig" merke kontra samsung, panasonic og Sony f.eks..At man skal kunne forvente noe uansett fra en tv i en viss prisklasse er en selvfølge, men at man må fire litt på kravene er også en selvfølge når man kjøper en tv som koster halvparten av topp modellen til f.eks panasonic i samme størrelse.

Jeg er kjempefornøyd med servicen til LG! 50"ern jeg hadde for 2 år siden hadde feil på HDMI inngangen, så jeg ringte LG, prata litt, flirte og var litt oppgitt på en morsomm måte, dagen etterpå fikk jeg mail om å levere inn tv til elkjøp å få kreditert dette.

Jeg kan anbefale PS8000 til di som vil ha det ypperste av LG sine Plasma tv`er til en RIMELIG penge (nede i 7-8 000,- )

Anbefaler også 50pk250N (6000,-)til di som vil ha en TYNN (5! cm) plasma tv i flott design, dog med kun 2 HDMI og ikke USB.

Skal man ha det ypperste i panel, kvalitet, lyd, tilkoblinger, features osv så er det en grunn til at enkelte tv`er koster det dobbelte.

Og en siste ting, og sitte å fordømme LG pga du har opplevd dårlig service der og etter det jeg leser er den feilen du har en feil som ikke blir dekkt av garanten, det blir alt for simpelt for min egen del.

LG er vel en av verdens største tv produsenter men at di kan produsere en og annen mandags tv, det kan di helt sikkert, slik som alle andre.

en siste ting; ikke alle som skifter navn, skifter firma navn fordi ting går til helvette.det kan være fordi di gjennomgår en struktur forandring med nye eiere, ny strategi, nye visjoner og ny profil.
    Kunne ikke vært mer enig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det blir riktig feil å henge ut LG her.
    Kan hende de kunne løst saken på en annen måte, men det blir uansett en påstand mot påstand om riktig bruk eller ikke.

Jeg er ihvertfall fornøyd med min 42pq6000, kostet lite, godt design, IR er ikke forferdelig(vaskes bort fort), god brukervennlighet, god lyd faktisk, nok innganger føler jeg.. men nå gav jeg jo i underkant av 5k for den ,så om den brenner seg opp, driter jeg faktisk i det... kosta jo ingenting

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke relevant, men da min Panasonic blev sendt inn til firmware oppdatering hadde jeg en liten prat med han der hentet tv`en. I bilen var de tv han hadde hentet i Oslo denne dagen, disse skulle på service.
    Han sagde at størsteparten av tv der blev hentet på service var Samsung og denne dagen var bilen full av disse.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darket
    Jeg synes det blir riktig feil å henge ut LG her.
    Kan hende de kunne løst saken på en annen måte, men det blir uansett en påstand mot påstand om riktig bruk eller ikke.

Jeg er ihvertfall fornøyd med min 42pq6000, kostet lite, godt design, IR er ikke forferdelig(vaskes bort fort), god brukervennlighet, god lyd faktisk, nok innganger føler jeg.. men nå gav jeg jo i underkant av 5k for den ,så om den brenner seg opp, driter jeg faktisk i det... kosta jo ingenting
    Men jeg betalte altså 19lapper for en toppmodell....jeg ønsker ikke....men må drite i at den brenner opp....og med mitt bruk burde det vert unødvendig....Kan jo også spørre seg hvorfor du syns det blir riktig feil å henge ut LG?? Er en LG PS8000 Toppmodell jeg har, JEG syns det er riktig å poengtere hva en risikerer med dette, ikke sikkert jeg hadde reagert om jeg kjøpte en tv til 5000 heller...tror faktisk du hadde vert rimelig irritert også...Men gjør som dere vil...jeg hørte på en som deg og kjøpte LG, skulle ønske jeg hadde fulgt skepsisen min og kjøpt panny

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg betalte altså 19lapper for en toppmodell....jeg ønsker ikke....men må drite i at den brenner opp....og med mitt bruk burde det vert unødvendig
    Har du snakket med de du kjøpe TV'n av. Normalt skal reklamasjons gå vi forhandler.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du snakket med de du kjøpe TV'n av. Normalt skal reklamasjons gå vi forhandler.
    Der ble jeg henvist videre til LG support for de visste ikke om LG dekket dette, og jeg måtte betale evt reparasjonsomkostninger om ikke.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er LG PS8000 en toppmodell????
    Vi kjøpte en PS8000 50" her i januar-februar til 8.000,-
    Var så missfornøyd med SD-bildet på den at den gikk i retur dagen etterpå, og vi beholdt våres Panny PV60, og det er fortsatt våres tv.

Så hvis PS8000 er toppmodell, fra LG, så vet ikke jeg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •