samsung lcd 46", lyd problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung lcd 46", lyd problem

Hei! tok et eget valg av dårlig kunnskap av tv, og endte opp med samsung 46" le46c635kw1 fra elkjøp. bra bilde. selgeren som selvfølgelig sa at den er 100hz med 100 motion plus, men viser seg og være 50 hz med 100 motion... bilde er bra og klart, men sliter kollosalt med lyd. hadde standard tuner fra cd inkludert hele programpakken. da viste det seg at når eg tok lyden på anlegg (stereo) så fikk eg forsinkelse på bildet med snakkingen, ble skikkelig frustrert. snakker om 1-2 tiendel forsinkelse på bilde i forhold til lyd.

fikk hd tuneren til 499,- fra cd 2 dager siden og alt stemte med lyd/bilde. men sent i går gikk det tilbake til forsinkelse på bilde i forhold til lyd. er ikke mulig og nyte noe av film og slikt. gjelder i full hd og standard format. må slå av tuner og tv og før det er samkjør igjen. har prøvd med scart og hdmi og div lyd innstillinger inkludert forsinkelse på lyd og div. null forskjell.

surfet litt om lyd problemer med samsung og kom innpå noen sider der dem sa at samsung har hatt problemer med noen modeller angående forsinkelse på lyd/bilde.

Står fast no og vurdere og gå over til Panasonic 46" plasma-TV
    TXP46G20E.
    Er det noen der ute som synes at eg gjør det lurt i og bytte modell og heller gå over til plasma og er denne panasonicen god?
    Siden elkjøp har 30 dagers retur så kan eg samtidig slå til på en blueray-spiller til samme pris som eg kjøpte lcd for. ink plasma tvn eg kjøpte samsungen til 11700 med pruting.

Ser mest på film og TV men
    Har hørt så mye om innbrenning.. la oss si eg ser på kun discovery kavalkade en hel kveld 4 timer totalt eller mere. kor stor sjanse er det viss det blir innbrenning på logoen dems da?. går det an og bare skifte kanal i pausene for og unngå innbrenning?

og hvilke regler må eg forholde meg til viss eg spiller fks. PS3 en hel kveld med kompiser angående innbrenning?. har hørt det er vanskeligere og få innbrenning på plasma med dem siste modellene i forhold til før.

håper på svar, litt langt innlegg, men er noob på tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt så har TV'n din 100hz... Hvis du tror det er 50hz siden det dukker opp som info oppe i hjørnet av skjermen når du feks skifter kanal er det fordi signalet er 50hz ikke TV'n din.

Over til lyden.
    Jeg har selv en UE46C7705 og har den koblet til en Arvani Soundbar (lydplanke med innebygget forsterker), men har aldri opplevd noen form for forsinkelse.

Over til panasonicen.
    En kolega kjøpte nettopp denne og er strålende fornøyd. Nydelig bilde osv, men ja den får relativt fort innbrenning (den er helt ny og har ikke kjørt over 200 timer så den blir nok bedre).
    En annen kolega har kjøpt 50VT20 som er storebroren til G20 og selv denne klarte han å få innbrenning på

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du lyd direkte fra dekoder eller via TV? Hvis du kjører fra dekoder til stereoforsterker vil du oppleve forsinkelse fordi TV må behandle billedsignal og dette tar tid. Hvis du kjører lyd ut fra TV bør denne sende ut lyd "i takt" med bilde. Hvis ikke kan det være stilt delay i en meny, men trolig er det noe som ikke stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. takk for gode svar. har sjekket ut litt og det er visst et vanlig problem med lyd/bilde på mange merker.

Har koblet lyden fra tuner rett i forsterker. gammel nad forsterker med stereo, den har kun +- lyd innganger.

viss eg kjøper nytt 5.1 system. går det an og koble lyd rett fra tv til forsterker, og stille inn på eksterne høytalere i tv menyen, og går det da ann og bruke forsinkelsesinnstillingen til tv`n for og samkjøre lyd/bilde?
    Eller må eg passe på at den forsterkeren har sin egen innstilling for dette?
    Vet ikke helt kordan eg skal forklare meg.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med din Samsung men jeg har en Sony EX500 fra i år som har både standard audio out og optisk ut. Dette burde også være standard på Samsungen du nevner.

Tunern min er koblet til TV med HDMI og dvd'en er koblet til TV med scart. Begge disse kablene sender lyd til TV som jeg sender videre til stereoforsterker via standard audio out (rød og hvit). Dette løser problemet. Alternativt kan du bruke optisk utgang på TV og sende digital lyd til en ekstern dac og så kjøre denne inn i stereoforsterker - da må du sette opp TV slik at den sender digital lyd som PCM (stereo) hvis ikke skjønner den ikke signalet hvis det er 5.1 (surround). Kjøper du en surroundreciever kan du sende surround signal enten direkte til reciever fra tunet etc. eller via optisk fra TV der det er tilgjengelig (kun opptil 5.1 mens HDMI kan takle flere kanaler og HD lyd). Surround recievere har gjerne egen funksjon for å stille delay slik at du kan mate lyd rett i forsterker uten å gå via TV.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •