50" full HD plasma, 600Hz til LAV pris - Erfaringer???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" full HD plasma, 600Hz til LAV pris - Erfaringer???

Heisann!!

Er det noen som har erfaringer med denne plasma TV'n, LG50PK350N ?? Som en ser av linken under går denne for 5999 nå, noe som virker veldig billig om man tar spesifikasjonene i betraktning...(de har den ikke i butikk i Ålesund, så har ikke kunne sett den "live" selv)

Elkjøp - LG 50" plasma-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Negativ erfaring

Denne modellen er en "gammel" modell" fra LG, for å bruke dette uttrykket. Innbrennings-problematikken i denne modellen er veldig stor. Jeg ville valgt en "nyere" modell fra LG eller et annet merke. Hvis du likevel kjøper bør du definitivt ikke bruke den til Spill da innbrennings-problematikken omtrent tripler seg til dette formålet. Bruk den kun til Tv-titting og film. De første 100 timene du bruker den bør du aldri se på en kanal mer enn 20 minutter da logoen VIL brenne seg inn i tv'en slik den gjorde med meg. Etter veldig mye fuss har jeg klart å få den noenlunde brukbar, men fremdeles, et år etter kjøp sliter jeg med Eurosport logoen i bakgrunnen etter at jeg var "uforsiktig" og så en hel omgang med fotball før den var "innkjørt" (45 minutter) Det er VELDIG irriterende....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel strengt tatt en av de nye modellene til LG. Alle med betegnelse PK er av årets fullHD plasma og de med betegnelse PJ er HDready plasma.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte netopp PK750 modellen, å er kjempefornøyd!
    Fungerer veldig bra til Spill og Film, spesielt Film!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma fra LG har blitt bedre og bedre. Men jeg har altså denne negative erfaringen med denne modellen som ikke er helt ny, for å bruke et litt bedre uttrykk enn innledene innlegg. Jeg vet om flere som har presis samme problem med denne modellen samt andre Plasma - modeller fra LG. De fleste har dog fått dette grunnet mye spilling på Playstation etc. Mulig fordi statiske bilder står lenger i enkelte spill enn "vanlig" tv-titting og film.
    Plasma skjermer er geniale til filmer og sport spesielt, i denne prisklassen. Om du kjøper så bør du være veldig varsom i "innkjørings-perioden." De første 100 timene på lav kontrast og farge, samt at du bør være forsiktig med å se på TV-kanaler for lenge av gangen. (logo-problematikken)
    Kun et velmenende råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har LG50PK250 altså modellen "under".

Den har i mine øyne ett penere design og jeg er ikke intressert i 3 HDMI kontra 2 og heller ikke USB inngang. Prisen for PK250 er 1000,- lavere enn PK350 samt at denne ikke har FULLHD kun Hdready.

Jeg har også Ps8000 som er toppmodellen til LG..og for å sammenlikne med den synes jeg nesten bildet er like godt på begge, dog flere funksjoner og enda flottere design på ps8000.

Ett av di største fordelene med Pk250 (og PK350) er jo at den kun er 4,5 cm tykk..altså veldig slank til plasma å være

Fungerer kjempe fint til film, bluray og Ps3, så for 6000,- er dette ett røverkjøp i mine øyne!

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må til noens ergrelse...fortelle om min erfaring med LG PS8000 fjorårets High End Plasma fra LG, denne har fått permanent innbrenning ved vanlig TV titting...TV2 ser jeg nå alltid på som en sort skygge.....Hurra for LG, de tar heller ikke ansvar for dette, de foreslo innboforsikringen...liker du grøssere er også LG perfekt...ghosting blir en hverdagsopplevelse.
    Er en grunn til at det kommer røk....jeg har nok havnet midt i ilden med skjegget 18 laken fattigere

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan spille så lenge du ikke har på de spill menyene på for eksempel playstation. Har PK 350 50 tommer. SKru ned alt av kontrast,lystyrke, osv.

Etter 100 til 200 timer kan man skru opp innstillingene. Innbreninger skjer ja, dette minker hvertfall sjansen. Tven er på alle måter bra synes jeg. bilde er kjempe bra også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begynt å kjøre noen timer GT5 på min PK250 å bruker maks strømsparing når rommet er mørkt. Bruker kun kalibrert modus 1/2 og Orbiter på. Har ikke sett noe til at bildet henger etter noen timer mere enn maks 5 min med annet tv program etter spilling. Det viktigste er å kjøre inn skjermen sikkelig de første 100-300 timer med lav kontrast og strømsparing på maks samt mye hvitvask. Bruker dog skjermen 90% TV og 10% spill. Men anbefaler overnevnte råd. Kjører 95 i kontrast.... og dette går som smør enda så lenge strøm sparer er på maks.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har begynt å kjøre noen timer GT5 på min PK250 å bruker maks strømsparing når rommet er mørkt. Bruker kun kalibrert modus 1/2 og Orbiter på. Har ikke sett noe til at bildet henger etter noen timer mere enn maks 5 min med annet tv program etter spilling. Det viktigste er å kjøre inn skjermen sikkelig de første 100-300 timer med lav kontrast og strømsparing på maks samt mye hvitvask. Bruker dog skjermen 90% TV og 10% spill. Men anbefaler overnevnte råd. Kjører 95 i kontrast.... og dette går som smør enda så lenge strøm sparer er på maks.
    jeg anbefaler deg og ikke bruke mye vit vask da det sliter mer en vanlig tv titting. Ta en gang før du legger deg

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har den kanskje på Lefdal i Ålesund...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    De har den kanskje på Lefdal i Ålesund...
    ¨

Kanskje Kristiandsand å

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •