Striper / ormer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Striper / ormer

Jeg har sett det på flere tver og på sendinger som sport, nyheter, men hva kommer disse stripene av. Det jeg mener er det som kommer frem på slips, dresskanter etc. Det er grønn, gul, hvit, alt ettersom og ser ut om små "ormer".

Er ikke så lett å forklare, men kanskje noen ble klokere enn meg. Virker som det er en bug et sted. Who knows?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får ofte det når jeg setter på støyreduksjon, bildeutjevning ol. på TV'en - samsung 796 LED. et tydelig eksempelet er starten på den siste batmanfilmen, skyskraperne i bakgrunnen 'flimrer' kraftig. jeg antar det er fordi 'behandlingsmotoren' som utjevner bildepikslene sliter litt med å gradere fargene når forskjellen er stor på nabopikslene( f eks når SD-materiale med grovere piksler/fargeinformasjon enn skjermens native/oppskaleringsoppløsning).

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    jeg får ofte det når jeg setter på støyreduksjon, bildeutjevning ol. på TV'en - samsung 796 LED. et tydelig eksempelet er starten på den siste batmanfilmen, skyskraperne i bakgrunnen 'flimrer' kraftig. jeg antar det er fordi 'behandlingsmotoren' som utjevner bildepikslene sliter litt med å gradere fargene når forskjellen er stor på nabopikslene( f eks når SD-materiale med grovere piksler/fargeinformasjon enn skjermens native/oppskaleringsoppløsning).
    Dette er stort sett på tv sendinger via analoge signaler, er kun tvtitting jeg har oppdaget dette på. Kanskje slå av støyreduksjonen og se om de er der da, men synes det er rart slike bugs skal komme og gå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •