Hvilken plasma er den beste: Panasonic VT20 eller Samsung C7705 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om du er på jakt etter noe bra...

LG42LE850N (led) 13.990 kr og Panasonic TX-50G20 (plasma) 14.995 kr er vært og ta med i jakten.

har ikke sjekket prisen på de du har tittet på.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke uenig i forslaget, men jeg har 42" i dag og skal ha 50" denne gang. LG850 har for mye refleksjoner for mitt bruk. Og siden vi nå er inne i 3D-alderen så er det greit at skjermen er fremtidsrettet.

Sånn jeg ser det (uten å vite hva C7705 leverer av sort), så har den en tiltalende pris og 2D til 3D konvertering. Samtidig synes jeg VT20 har et lekkert design, og stort sett lekrere enn mye annet. Så designet er et ikke tema i denne sammenheng for min del.

Noen ganger kommer jeg til å se film på skjermen i stummende mørke, men som oftest vil lysene være dimmet ned. Da er kanskje de to skjermene temmelig vanskelig å skille hva angår sortnivå...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino bladet har sett på 11 skjermer nå i 42" størrelsen... synd det var med bare en 50" da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte vel ca. 20500, husker ikke helt siden jeg tok med en 2.5" USB hd for bruk med PVR'en samt frakt. Merk, jeg er ikke "entusiast" så dette blir ikke noen ekspertmening.

Bra:
    - Nydelig bilde, bra HD-PVR med den eksterne hard disken, tilogmed bedre enn min Dreambox HD800 på endel områder (som nå pensjoneres). Skikkelig dybde i bildet, hvor svart faktisk ser svart ut. Sammenligningen min er en Sony 52W4000, min tidligere TV.
    - Audio Return Channel fra decoderen til receiveren fungerer fint til en Onkyo 608. Har ikke noen ny HDMI kabel, så da var den vel bra nok til eksisterende kabelen.
    - Når 3D funker (se nedenfor), så funker det BRA. Playstation 3 med 3D spillene er nydelig uten merkbar cross talk (som var tydelig på Samsung TV'ene). Motorstorm 3D Rift og eksploderende biler med biter som flyr "ut av skjermen" og mot meg får meg til å dukke! Akkurat den ekstra opplevelsen 3D er ment å være.
    - youtube 3D videoer fungerer også fint, men har bare tested side-by-side 3D. Noen har problemer, men det er pga. videoene og ikke TV'en (bildene har feil offset).

Ikke så bra:
    - Kjedelig on-screen grensesnitt og EPG skjuler bildet og skrur av lyden helt.
    - Noe problemer med rekkevidden på IR-sync'en til 3D brillene. Sitter ca. 3.5-4m unna og rekkevidden er oppgitt til 3.2m under bra forhold. Må nok flytte nærmere ved 3D spilling e.l.

Anyroad, tilbake til jobben.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte G20 for en uke siden, og er ikke fornøyd med sortnivået når det er mørkt i rommet, men med litt lys i rommet er det bra, VT20 skal jo være litt bedre, men om det er nok for deg SVS man, er jeg usikker på hvis du er like opptatt av sort som meg, men detaljene i sort er meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman
    Jeg betalte vel ca. 20500, husker ikke helt siden jeg tok med en 2.5" USB hd for bruk med PVR'en samt frakt. Merk, jeg er ikke "entusiast" så dette blir ikke noen ekspertmening.

Bra:
    - Nydelig bilde, bra HD-PVR med den eksterne hard disken, tilogmed bedre enn min Dreambox HD800 på endel områder (som nå pensjoneres). Skikkelig dybde i bildet, hvor svart faktisk ser svart ut. Sammenligningen min er en Sony 52W4000, min tidligere TV.
    - Audio Return Channel fra decoderen til receiveren fungerer fint til en Onkyo 608. Har ikke noen ny HDMI kabel, så da var den vel bra nok til eksisterende kabelen.
    - Når 3D funker (se nedenfor), så funker det BRA. Playstation 3 med 3D spillene er nydelig uten merkbar cross talk (som var tydelig på Samsung TV'ene). Motorstorm 3D Rift og eksploderende biler med biter som flyr "ut av skjermen" og mot meg får meg til å dukke! Akkurat den ekstra opplevelsen 3D er ment å være.
    - youtube 3D videoer fungerer også fint, men har bare tested side-by-side 3D. Noen har problemer, men det er pga. videoene og ikke TV'en (bildene har feil offset).

Ikke så bra:
    - Noe problemer med rekkevidden på IR-sync'en til 3D brillene. Sitter ca. 3.5-4m unna og rekkevidden er oppgitt til 3.2m under bra forhold. Må nok flytte nærmere ved 3D spilling e.l.

Greit om du nevnte hvilken TV du prater om....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simrol
    Kjøpte G20 for en uke siden, og er ikke fornøyd med sortnivået når det er mørkt i rommet, men med litt lys i rommet er det bra, VT20 skal jo være litt bedre, men om det er nok for deg SVS man, er jeg usikker på hvis du er like opptatt av sort som meg, men detaljene i sort er meget bra.
    Det pleier å være motsatt. En plasma ser mørkest ut når det er mørkt i rommet, og en riktig kalibrert G20 har et meget godt sortnivå. VT20 er hakket bedre, men det er ikke mye, rett og slett fordi G20 har et meget godt sortnivå.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Greit om du nevnte hvilken TV du prater om....
    Hvis du blar litt tilbake ser du at han kjøpte en VT20 på Carl Berner.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitchman

Bra:

Ikke så bra:

Takk for fin tilbakemelding på dine opplevelser av VT20. Ingen tvil om at det er en meget meget god skjerm. Har sett på den tilsammen i en time, og er imponert. Men siden jeg ikke har sett den i et helt mørkt rom eller med dus belysning, er det vanskelig for meg å si noe om sortnivået. Men det er garantert bra nok for meg.

Det jeg ble overrasket over var rekkevidden på 3D-brillene!? jeg kommer også til å sitte 3,5-4 meter fra skjermen, og med sofa er det lite praktisk å dra den nærmere.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jørn Finnerud:

Du som kanskje har vært så heldig å sett både Samsung C7705 (plasma) og VT20: med dus belysning (altså ikke helt mørkt), er det da store forskjeller mellom de to skjermene i sort. Jeg skal helt klart også se Samsung C7705 før et kjøp, men jeg vil kun få mulighet å se skjermene med butikkbelysning. Derfor hadde det vært veldig greit med noen flere inntrykk fra dere som har sett disse. Lygren har kanskje også sett skjermen på noen av messene?

Ser at Samsung også har et sub-field Motion på 600Hz, som VT20. VT20 har Infinite Black Pro, Samsung har Real Black filter. Sånn på papiret er de ganske like...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    600 hz er vel egentlig bare en gimmick, så egentlig lite å bry seg om. Den gjør ikke noe særlig mer enn 100 hz...

LX950 fra LG får jo faktisk ekte 400 hz, så det er det lengste de har kommet med ekte hz...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    600 hz er vel egentlig bare en gimmick, så egentlig lite å bry seg om. Den gjør ikke noe særlig mer enn 100 hz...

LX950 fra LG får jo faktisk ekte 400 hz, så det er det lengste de har kommet med ekte hz...
    Les dette MaW

What is 600Hz Sub Field Drive? – Plasma TV Sub-Field Drive Explained
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, dette var nytt for meg... Men takker for infoen. GLad for å lære noe nytt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jørn Finnerud:

Du som kanskje har vært så heldig å sett både Samsung C7705 (plasma) og VT20: med dus belysning (altså ikke helt mørkt), er det da store forskjeller mellom de to skjermene i sort. Jeg skal helt klart også se Samsung C7705 før et kjøp, men jeg vil kun få mulighet å se skjermene med butikkbelysning. Derfor hadde det vært veldig greit med noen flere inntrykk fra dere som har sett disse. Lygren har kanskje også sett skjermen på noen av messene?

Ser at Samsung også har et sub-field Motion på 600Hz, som VT20. VT20 har Infinite Black Pro, Samsung har Real Black filter. Sånn på papiret er de ganske like...
    Har ikke sett andre 3D plasmaer i kontrollerte omgivelser enn Panasonic, men det står så klart på planen over sommeren.

Du burde får en demo av Sony HX900 også. Meget bra TV!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Det er ingen LCD tv-er som har ekte 400 Hz..

De har 200Hz panel og 200 Hz scanning Backlight. til sammen kalles dette 400 Hz.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett litt kjapt igjennom tråden, men hva med en Pioneer 50" Plasma PDP-LX5090 KURO. Denne koster idag 18 995,-. Vet ikke åssen denne er opp imot dem nye tvne som kommer... men den har nå fått skryt i 2 år at det er den beste tv:n på markedet. Men det kanskje er noe denne tv:n ikke har som dem andre har?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det er ingen LCD tv-er som har ekte 400 Hz..

De har 200Hz panel og 200 Hz scanning Backlight. til sammen kalles dette 400 Hz.
    Ok... ifølge det jeg hadde lest så var det faktisk 400 bilder i sekundet, men mulig jeg har misforstått så jeg skal ikke motsi en proff...

Greit nok at 5090 er en bra tv, men den er utdatert. Jeg ville mye heller kjøpt VT20 nå til et par tusenlapper ekstra og fått mediefunksjonene og 3D i tillegg. I tillegg til i mine øyne bedre bilde, bortsett fra det ekstreme dypeste sortnivået til Pioneer... C7705 har jo bare enda mer av mediafunksjoner, 2d til 3d konverterering (i tillegg til 3D) og et penere utseende...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vt20

Trenger ikke vente helt til august da.. VT20 skal være på lager hos HIFI-klubben rett over månedskifte!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Jeg har bare sett litt kjapt igjennom tråden, men hva med en Pioneer 50" Plasma PDP-LX5090 KURO. Denne koster idag 18 995,-. Vet ikke åssen denne er opp imot dem nye tvne som kommer... men den har nå fått skryt i 2 år at det er den beste tv:n på markedet. Men det kanskje er noe denne tv:n ikke har som dem andre har?
    Det er en utgått modell, tviler på at Netshop får inn flere

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Det er en utgått modell, tviler på at Netshop får inn flere
    Tviler jeg også på. Men dem har nå så hvorfr ikke ta den opp som en kandidat om det er en bra tv som kan sammnelignes med noen av disse andre?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •