LC-52LE705S - Uskarpe bokstaver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei min far har et SHARP tv av typen LC-52LE705S så når vi ser på tven så er det litt tåkkete bokstaver litt utydelig vi sitter ca 6 M fra en 52" hva er årsaken til dette? noen som har erfaringer med den tven ?

dere kan også skrive opp hvordan der har gjort det med bakgrunnlys , skarphet osv...

er tv en LED ?

takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tvn digital singnaler? Prøv å sette tven i film modus. Denne tven leverer bra bilder etter kalibrering! Kontrast kan settes rundt 80 som utgangs punkt.

Når det gjelder kalibrering så må måleutstyr/kalibrerings plate til det er ikke nok å bruke innstillinger du finner i justerings tråden som vil gi et bedre bilde enn std innstilling-men er dumt å stole blindt på andre tver som er justert og skrevet ned innstillinger. En vet ikke hva som er brukt av kilder, lysforhold OG toleranse forskjeller på hver enkelt tv.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har tvn digital singnaler? Prøv å sette tven i film modus. Denne tven leverer bra bilder etter kalibrering! Kontrast kan settes rundt 80 som utgangs punkt.

Når det gjelder kalibrering så må måleutstyr/kalibrerings plate til det er ikke nok å bruke innstillinger du finner i justerings tråden som vil gi et bedre bilde enn std innstilling-men er dumt å stole blindt på andre tver som er justert og skrevet ned innstillinger. En vet ikke hva som er brukt av kilder, lysforhold OG toleranse forskjeller på hver enkelt tv.

takker skal teste nå

men vet du om det er LED tv ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp Det er av typen bak monterte LED dioder uten local dimming og ergo temmlig jevt baklys noe som f.eks kant led til Samsung ikke har...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thx flink du hehe har et lite spørsmål til hvordan får jeg det over i film modus? leitet og leitet

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei fant den nå den stod på fult men vi bruker en HD dekoder med 1080i er det derfor ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett dekoder i 720P og prøv. Ble bilde bedre i film modus?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Sett dekoder i 720P og prøv. Ble bilde bedre i film modus?

ja det ble litt skarpere men forsat litt uklart men noe med innstilingene på tv ? skarphet , osv... ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du noe sånn ca hva det skal stå på eller er det forkjellig på hvert tv ?

og no står skarpheten ganske høyt oppe. det er litt forstyrelser i bilde om men andre som har samme tv ? som har slike problemer ?

når vi kjøpte det på elkjøp så ville selgeren anbefale SHARP framfor samsung hvilken av disse er best?

hadde det vært dag og natt forskjell på bilde om vi hadde kjøpt oss en HD dekoder med 1080p ?

takker for svar

edit: i butikken var bilde mye bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problemet hos meg. Analogt signal gir veldig dårlig bilde (uskarpe bokstaver osv). Digitalt signal må til. Da ble det veldig bra

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Samme problemet hos meg. Analogt signal gir veldig dårlig bilde (uskarpe bokstaver osv). Digitalt signal må til. Da ble det veldig bra

hei altså HDMI ? hvilken dekoder hadde passet best til den TV`en ? med best mulig bilde?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen har nå sett litt å justert men forsat litt utyddelig på kanallene men på tekst-tv var det klare å fine bokstaver på DVD og så da må det det være dekoderen men som "GREEN sier at må ha digital signal ? hva er det ?

hva slaks dekoder må man ha for å ha best mulig bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    hei igjen har nå sett litt å justert men forsat litt utyddelig på kanallene men på tekst-tv var det klare å fine bokstaver på DVD og så da må det det være dekoderen men som "GREEN sier at må ha digital signal ? hva er det ?

hva slaks dekoder må man ha for å ha best mulig bilde?
    vilken dekoder har du?. fleste hd dekodere i dag leverer vell bra bilde.
    digitalt signal da bruker du hdmi. scart er analogt og støtter ikke hd og gir dårligere bilde.
    det vill hjelpe lite med 1080p da det ikke fines sendiner i denne oppløsningen.
    det er ikke så mange dekodere som sender denne oppløsningen ut heller.
    jeg har mye bedre bilde med min hd dekoder (hd kanaler) en jeg har på dvd spilleren jeg har

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok bruker HDMI kabel bra dekoder til TV`en ja, dekoderen heter HD-103-C fra kanal digital. for jeg så på en dvd det før i dag da var det ganske fine bilder men det som er litt rart er at min bestefar har samme dekoder men mye skarpere der ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle digitaldekodere vil vel gi bedre bilde, men en hd-dekoder er jo å foretrekke så du kan få vist hd-sendinger og. Der jeg bor er det en lokal leverandør av kabel-tv, så de digitale sendingene er foreløpig ikke kryptert (betaler en pris for hele tv-pakka). Bruker defor bare den innebygde digitaldekoderen i tven (dvs. gjorde bare et digitalt kanalsøk).

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Alle digitaldekodere vil vel gi bedre bilde, men en hd-dekoder er jo å foretrekke så du kan få vist hd-sendinger og. Der jeg bor er det en lokal leverandør av kabel-tv, så de digitale sendingene er foreløpig ikke kryptert (betaler en pris for hele tv-pakka). Bruker defor bare den innebygde digitaldekoderen i tven (dvs. gjorde bare et digitalt kanalsøk).

ok, men er det noe sånnt at det blir bedre skarphet med en 32" enn 52"? for bilde må jo forstøres noe voldsomt og det gjør at det blir utydlig? men på HD kanaler det ganske.

men det er ganske så merkelig dette. hvorfor vi har så utydelig spess på TV2 og rulle tekster.

men er det noe sånn at en dekoder kan kun ta opp til 46" feks vis du går over den grensen med den dekoderen så blir det utydelig ? eller kan man bare sitter på en 55" feks uten at det blit uskarpt ?

takker for svar, håper dere skjønner det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si ting med 100% sikkerhet her, men vil jo være sånn at en TV med større skjerm vil trenge bedre signaler enn en TV med mindre skjerm. Digitaldekodere støtter alle TV-størrelser. Er ikke noen gitt grense for hvor signalet ikke blir bra lenger.

TVens bildeprosesseringsegenskaper vil jo ha mye å si. Denne TVen har jo nettopp fått kritikk for litt svak prosessering av SD-materiale som feks analoge tvsignaler. Skarphet i seg selv handler om bildeprosessering.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40" utgaven av samme TV på stua, men siden bildeprosessoren ikke er av ypperste sort kjører jeg HD-dekoder, DVD spiller og HD/DVD opptaker igjennom en DVDO Edge prosessor. Dette funker helt knall og gir sylskarpe bilder fra alle kilder. Får også justert lipsync/delay på lyden ved å gjøre det på denne måten. I tillegg får matet jeg all lyd via spdif inn på samme inngang på forsterkeren.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Jeg har 40" utgaven av samme TV på stua, men siden bildeprosessoren ikke er av ypperste sort kjører jeg HD-dekoder, DVD spiller og HD/DVD opptaker igjennom en DVDO Edge prosessor. Dette funker helt knall og gir sylskarpe bilder fra alle kilder. Får også justert lipsync/delay på lyden ved å gjøre det på denne måten. I tillegg får matet jeg all lyd via spdif inn på samme inngang på forsterkeren.

takker da vet jeg det og men hva er det DVDO Edge prosessor ? hva ligger de på i prisen ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •