LC-52LE705S - Uskarpe bokstaver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    takker da vet jeg det og men hva er det DVDO Edge prosessor ? hva ligger de på i prisen ?
    Anchor Bay » DVDO Edge

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå testet et 32" og skal si at det var heller ikke skarpt bilde på så da må det jo være noe med dekoderen eller kabelen som går fra dekoderen og inn i veggen ? eller noe med veggutaket? det er kun uskarpe bokstaver på dekoderen og ikke på DVD/bluray spilleren.

tv kabelen går inn i videospilleren og inn i dekoderen har det noe å si videospilleren er gammel.

skal tv stå i dynamisk ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var i dag på elkjøp å så på dette tv i bilder kvalitet SHARP LC40LE600S og SAMSUNG UE46C5105XXE og på de to tvene var bilder mye bedre i både DVD og dekoder på tv2 så det må jo være noe som er galt men vet ikke hva

og da er jo de biligere enn det vi har.

noen som har samme tv med bilder av innstillingene ? prøvde i å google frem noe av et sharp tv og ta samme innstillinger som de ble bedre men ikke i skarphet

feks: ser jeg på dvd så vis noen står litt langt i fra er det ganske utydelig.
    Noen som har innstillinger for den tven?
    takker for svar! håper jeg får svar fort :roll:

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    var i dag på elkjøp å så på dette tv i bilder kvalitet SHARP LC40LE600S og SAMSUNG UE46C5105XXE og på de to tvene var bilder mye bedre i både DVD og dekoder på tv2 så det må jo være noe som er galt men vet ikke hva

og da er jo de biligere enn det vi har.

noen som har samme tv med bilder av innstillingene ? prøvde i å google frem noe av et sharp tv og ta samme innstillinger som de ble bedre men ikke i skarphet

feks: ser jeg på dvd så vis noen står litt langt i fra er det ganske utydelig.
    Noen som har innstillinger for den tven?
    takker for svar! håper jeg får svar fort :roll:
    Forsøk med å slå av overscan.
    Det heter visst "DOT by DOT" på denne TVen: http://avforum.no/forum/generell-htp...ml#post1356783

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Forsøk med å slå av overscan.
    Det heter visst "DOT by DOT" på denne TVen: http://avforum.no/forum/generell-htp...ml#post1356783

er det på TV "DOT by DOT du finner den ? eller dekoderen ser når akkurat som at bilde er zoomet at det gjør du uklart men alto står normalt på og tv står på dynamisk. men den dekoderen går jo bare til 1080i skal ha den i 1080p meker du stor forskjell på det? i bilde kavlitet?

hvor finner du overscan ? på tv ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er faktisk LC-52LE700S har skrevet feil men i sted så jeg film "2012 filmen er jo ganske så ny men feks så langt i vis du går litt nermt tv så blir det bare så ryglette det er jo ikke normalt så skal bilde være skarpt feks så i filmen på en høyblokk på den blokken var det uklart da var bilde litt langt i fra håper dere kjønner det men lurer på hvorfor bilde er sånn

sånn ser det ut ikke skarpt i det hele tat http://avforum.no/forum/attachments/...p-p1000040.jpg

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei her er noen bilder om hvordan det er blitt nå men kamera er 8 mega pixels men bildene var ikke så bra i helt mørk rom, Men bildene er sylskarpe og svarnivåe er bare helt herligt har bilde av det og kan ikke se at tv er på kun pause knappen som er på kjermen trodde det var først et dritt tv, men neida sylskarpe bilder med et sykt svartnivå

edit: trodde jeg hadde fått en "DØD PIXEL" men det var vist bare noen innstillinger så var den borte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kriss66: Fint at ting ordna seg. Hvordan løste du problemet? Vil ikke akkurat si jeg har sylskarpt bilde. TVen er god ellers, men skarpheten er vel ikke akkurat det jeg vil trekke frem som den sterkeste side, sammenlignet med feks Samsung sine tver.

Har hatt noen litt dårlige opplevelser i forbindelse med skarphet når jeg har sett Hurt Locker og Generation Kill blu-ray. Kanskje bare filmene ikke har topp bildekvalitet, men synes det var litt merkelig. Kjører også bildesignalet (PS3) gjennom Denon AVR-2310 så mulig det er no skalering der som gjør at bildet ikke blir optimalt. Noen synspunkter her? Forslag til optimale bildeinstillinger for en receiver som mottar signal fra en blu-ray spiller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare kjørt bilde igjennom reciver UTEN scalering! En gylden regel er å ha 1 skalering i hele kjeden fra blu-ray til tv. Villle prøvd at tv tar skalering. Sett BD til Auto.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @RS banditt
    Jeg kjører skalering på bd spilleren, har receiver på through.
    Mener du jeg burde satse på tv'en skal ta skalering?

Har en LGbd390 som iflg lyd&bilde har veldig god bildekvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olakjerre
    @RS banditt
    Jeg kjører skalering på bd spilleren, har receiver på through.
    Mener du jeg burde satse på tv'en skal ta skalering?

Har en LGbd390 som iflg lyd&bilde har veldig god bildekvalitet

BD390 er en bra spiller,men ville prøvd å se hvordan tv takler scalering ja. Bare sett BD til auto. Du finner jo fort ut om det blir verre eller bedre.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Kriss66: Fint at ting ordna seg. Hvordan løste du problemet? Vil ikke akkurat si jeg har sylskarpt bilde. TVen er god ellers, men skarpheten er vel ikke akkurat det jeg vil trekke frem som den sterkeste side, sammenlignet med feks Samsung sine tver.

Har hatt noen litt dårlige opplevelser i forbindelse med skarphet når jeg har sett Hurt Locker og Generation Kill blu-ray. Kanskje bare filmene ikke har topp bildekvalitet, men synes det var litt merkelig. Kjører også bildesignalet (PS3) gjennom Denon AVR-2310 så mulig det er no skalering der som gjør at bildet ikke blir optimalt. Noen synspunkter her? Forslag til optimale bildeinstillinger for en receiver som mottar signal fra en blu-ray spiller?

egentlig så vet jeg ikke hehe var en tv ekspert som min far kjente som kom han ordnet det på farge og farge metningen osv... og nå er det sylskarpt til og med igjen dekoderen er det skarpt. og svarnivåe er sykt som du ser på bilde er det svart kan nesten ikke ser at tv er på

edit: sorry for seint svar har vært på ferie.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører ingen skalering via receiver nå. Merka ikke alt for stor forskjell.

Kriss66: Gidder du å poste innstillingene dine? Hele pakka inkludert de avanserte instillingene (inkl. fargeinstillinger osv.)

En annen ting også: Noen som har/har hatt problemer med lipsync? Jeg har bare problemer med lipsync på vanlige digitale og analoge tv-sendinger. Har mulighet til å stille inn "audio delay" på receiveren, men problemet er at lyden er allerede senere enn bildet. Noen som vet hvordan jeg fikse dette? Har nyeste versjon av firmware (1.13)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Green
    Kjører ingen skalering via receiver nå. Merka ikke alt for stor forskjell.

Kriss66: Gidder du å poste innstillingene dine? Hele pakka inkludert de avanserte instillingene (inkl. fargeinstillinger osv.)

En annen ting også: Noen som har/har hatt problemer med lipsync? Jeg har bare problemer med lipsync på vanlige digitale og analoge tv-sendinger. Har mulighet til å stille inn "audio delay" på receiveren, men problemet er at lyden er allerede senere enn bildet. Noen som vet hvordan jeg fikse dette? Har nyeste versjon av firmware (1.13)

det skal jeg få til

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •