Forskjell på SAMSUNG UE46C6705 og UE46C6005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på SAMSUNG UE46C6705 og UE46C6005

Er det riktig at det er bedre billedbehandling på UE46C6705 i forhold til UE46C6005?
    Dette ble opplyst av selger på Hifi klubben. Vet at det er satelitt tuner i UE46C6705, men trodde det var den eneste forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6705 er 100hz, 6005 er 50hz

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    6705 er 100hz, 6005 er 50hz
    Står på hifi klubben sine sider at begge har Motion plus 100hz

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye bildemessig, men det er mer utstyr på 6705, som f eks DLNA, internet tv, Parabol tuner osv.

Komplett.no

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Ikke så mye bildemessig, men det er mer utstyr på 6705, som f eks DLNA, internet tv, Parabol tuner osv.

Komplett.no

morten
    Har du sett 6005? Kan du anbefale den?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogga
    Har du sett 6005? Kan du anbefale den?
    de har en 6005 i 46" hengen i HIFIklubben i oslo. Hvis man ikke trenger , DLNA , parabol tuner osv så kan jeg anbefale tv'en. Jeg kjøpte meg en 7705 i 46".
    Jeg personlig synes samsung tv'ene er veldig bra, litt "clouding" er det, men det synes stort sett hvis det går fra lyse til mørke senere fort. Plager det meg, nei blir vant til det så jeg legger ikke merke til det. Jeg har heller ikke at noen som har kommentert dette.

Morten

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er INGEN forskjell på disse utenom satelitt-tuner. Begge har 100Hz, DLNA, USB-movie osv.

Enkelte butikker har også WIFI-dongle inkludert i esken på 6705.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Det er INGEN forskjell på disse utenom satelitt-tuner. Begge har 100Hz, DLNA, USB-movie osv.

Enkelte butikker har også WIFI-dongle inkludert i esken på 6705.
    6705 har internett@TV,komposit inngang og i flg samsung bedre kontrast.jeg har for tiden en 40c6005 som har knallbilde og moderat clouding.venter 46c6715 hjem ca 18juni,kommer med inntrykk da8)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompositt-inngang har de begge, da dette er den som brukes til å koble til scart-utstyr.

Dette med internet@tv skal jeg dobbeltsjekke på jobb i mårra, har begge utstillt.

Er iallefall samme panel, så clouding dukker nok opp på din 6715 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags panel jeg får på 6715 er avhengig av panellotteriet til Samsung..i flg.folk på AVS forum er det hittil registrert 7-8 forskjellige panel i 6000 serien,SQ01,SQ02,C,n osv osv,så en demo 6005 på hifi klubben med ekstrem clouding,vi stilte mye,men det ble ikke borte,håper iallfall 6715 er like bra som 6005 jeg låner.Noe av cloudingen kan i følge avs folka komme av at bakplata er skrudd for hardt på,så ved å løsne skruene en halv omdreining blir det mye bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars42
    6705 har internett@TV,komposit inngang og i flg samsung bedre kontrast.jeg har for tiden en 40c6005 som har knallbilde og moderat clouding.venter 46c6715 hjem ca 18juni,kommer med inntrykk da8)
    Hva ble konklusjonen her ? :-)

Jeg var innom HiFi-klubben i ettermiddag og de har nå 40" 6715 (samme som 6705 men i hvit?)h og 46" 6005 til omtrent samme pris. Førstnevnte til "medlemspris" bare denne uken, Elkjøp tar 13.495 kr for denne. Så blir vel det store spørsmålet om penere design og nettverksfunksjonalitet på 6715/6705 er verdt det kontra 6" ekstra i størrelse på 6005. For min del heller jeg mot 6715, sitter maks 3 meter fra skjermen så da vil jeg tro at 40" blir stort nok egentlig.

For øvrig sa også selgeren jeg pratet med at det skal være noe forbedret bildekvalitet på 6715 sammenlignet med 6005.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om hifiklubben er billigere vil elkjøp matche. Bare å gi beskjed til selgeren.

Forskjellen etter litt dypdykk er internet@tv og satelittuner på papiret, og høyere kontrast ifølge samsung. Praktisk forskjell bildekvalitetsmessig er vanskelig å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 46c6715 ca 1mnd nu,er fornøid.Billedmessig lik 6005,men bedre betraktningsvinkel,SQ02 panel.6005 som jeg lånte hadde CN01.Etter endel hobbykalibrering er tven stort sett cloudingfri.Bruker internet@TV noe,youtube og yr.Helt greit.Bakkenett fungerer greit,skal bruke satelitt tuneren til FTA kanaler fra Astra..må bare sette opp en parabol til.Ellers er jeg meget fornøid med design og farge

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut :-)

Nå har jeg definitivt bestemt meg for å gå opp på 6705/6715, men teller litt på knappene om jeg skal gå for hvit (6715) eller svart (6505)... Av en eller annen grunn har HiFi-klubben bare "medlemspris" på 6705, og da blir prisforskjellen til 6715 ca. 1.500 kr. Kanskje litt i overkant for det som i prinsippet er samme TV, men samtidig må man vel kanskje regne med å betale litt ekstra for en mer spesiell og lekker design. 6715 ser ihvertfall etter min smak veldig bra ut i butikken, så blir spørsmålet hvordan det blir seende ut med hvit kontra svart TV sammen med øvrig møblement og lyd/bilde-utstyr, og eventuelt på en vegg etter hvert.

Newcomer Eposman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte UE46C6705XXE for 2 uker siden, på Elkjøps helgetilbud til 9995,-
    Fikk med wireless/n adapter i esken også. DLNA er faktisk genialt, streamer hdmi perfekt fra pc.

Siden det er åpent kjøp i 30 dager regner jeg med at Elkjøp kjører den prisen eller billigere i løpet av 2 uker igjenn (når byttefristen etter forrige tilbud er over)

Sjekket prisene på Nordbysenteret i går, der ligger den fortsatt på 13995 sek,-

Den andre forskjellen mellom 6705 og 6005 er forresten ramma, som ikke er like pen på 6005. Den har tynnere glasskant og volumkontrollene lenger inne på det sorte istedet for i glasskanten...

Hvis du skal ha veggfeste vil jeg anbefale MOUNT W6 Slim veggfeste for flatskjerm til 395,- som er det samme de selger på Elkjøp til 995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, spørs om det er like greit å avvente litt til da. 6715 på lager hos HiFi-klubben til 13.870 kr, 6705 ikke på lager hverken hos Elkjøp eller Lefdal her i byen. Men kunne fås i løpet av ca. 10 dager hos Elkjøp til prisen 12.249 kr sa de i dag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer samme TV'ene selv, men også LE46C675. Hvordan er bildekvalitet på denne opp mot UE46C6705? TV skal stå på benk, så har ikke det store behovet for at den skal være helt flat. Har fått den oppfatning at bildekvaliteten er et lite hakk bedre på LCD mot LED når spesifikasjoner ellers er likt. Stemmer dette?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at du får bedre bildekvalitet på samsungs 6-serie LCD enn 6-serie LED. NB: om du ikke trenger satelittuner i tven for canal digital parabol, kan du fint kjøpe C655 eller C635 (matt panel) og spare noen kroner .

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Hos oss er det Altibox, så har ikke behov for integrert satelitt tuner. Men internett@tv virker kjekt, noe som ekskluderer C635.. Da ble jo valget enkelt til slutt da!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk til dere som skriver innlegg her og har litt peiling på dette! Jeg har kjøpt meg modellen C6705, og er så langt godt fornøyd!
    Men jeg har ikke klart å finne ut av hvordan man bruker den integrerte tuneren som visstnok skal være innebygd i denne TV'en... Noen som kan hjelpe meg??

Internett er ordnet, og det er jo skikkelig kult for den som har det som et kriterie når ny TV skal kjøpes.

Ellers registrerer jeg at når den slås på så står det: "1280*720 @50Hz".. Hva betyr det? Betyr det at jeg ikke benytter meg av de 100 Hz som er?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •