Forskjell på SAMSUNG UE46C6705 og UE46C6005 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Integrert tuner mot canal digital kabel-tv, canal digital satelitt eller riks-tv? For at det skal virke så trenger du en CA-modul fra leverandøren din om du skal bruke en av disse tre. Denne koster 995,- og registreres hos en valgfri forhandler.

1280x720@50Hz er kilden din, hvor mange bilder det er i sekundet på kilden, ikke hva tven viser ut - tven viser det dobbelte av kilden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel så bra LED nesten kan bli uansett, blåskjæret er fortsatt tilstede. Så på en 46" av 6005 idag, ikke bra, 6705 hadde mye mer kontroll på led'ene så det ut som... mulig noe instillinger.. men begge stod på "FILM modus".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, takk for svar!

Har tuner, men hadde vært litt gøy å prøve den integrerte... Fungerer den bra?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags tvsignal har du? Og hva slags dekoder?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital HD- dekoder, ikke opptaker.

Tv- signal, vet jeg ikke...? Kabel.. Hvordan vet jeg hva jeg har?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har canal digital og signalet kommer fra en plugg i veggen har du kabel-tv ja .

Da må du kjøpe en CA-modul, koster 995,- og selges hos Elkjøp, Lefdal, Expert osv + på canaldigital.no.

De bestiller samtidig et nytt kort som du skal bruke i denne modulen, dette koster 299,- i året å ha, ingen ekstra månedsavgift.

Da får du brukt den innebygde dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE46C6005XXE og Canal Digital?

Hei,

Er det noen som har prøvd CAM-modul med Canal Digital-kort i UE46C6005? Ifølge Canal Digital har de ikke godkjent denne, men det er mulig den virker likevel.

Takknemlig for kjapt svar, tenkte å hive meg på Elkjøp sitt tilbud til 8995,-

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Hmmm, merkelig post av meg. Har visst blingsa litt her.

Eit kjapt søk på forumet ville gitt deg svar på at "100 Hz" er ein funksjon som skal gi flyt i bildet. Den vil derfor ikkje påverke kor ofte du får bilde frå di signalkjelde til tv'en, som i dette tilfellet er 50 gonger per sekund.

Tv'en vil derimot "gjette" seg fram til eit bilde i mellom alle bilda den skal vise kvart sekund for å prøve å skjule ein av dei større ulempene med lcd: Hakkete panorering. Du kan sjøl prøve å skru av og på funksjonen i menyen. Du ser det lettast på bilder med ein del kvitt på i panoreringane.

Om du får eit betre bilde ved å bruke denne funksjonen er det derimot kun du som kan avgjere. Nokre likar det "smoothe" bildet som blir, andre synst det ser urealistisk ut. Du vil nok også oppleve ein del artifaktar fordi funksjonen ikkje er perfekt.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drageset
    Hei,

Er det noen som har prøvd CAM-modul med Canal Digital-kort i UE46C6005? Ifølge Canal Digital har de ikke godkjent denne, men det er mulig den virker likevel.

Takknemlig for kjapt svar, tenkte å hive meg på Elkjøp sitt tilbud til 8995,-
    Canal Digital sine sider er håpløst utdaterte på dette. TVen er godkjent og virker 100Hz . Det gjør faktisk samtlige samsung 2010-modeller!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Levere inn LE46C575 og kjøpe UE46C6005 istedet?

Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Canal Digital sine sider er håpløst utdaterte på dette. TVen er godkjent og virker 100Hz . Det gjør faktisk samtlige samsung 2010-modeller!
    Flott, takk for kjapt svar. Svaret kom forresten fra Canal Digital sin chat-support, ikke via sidene deres. Fyren jeg snakket med sa (som du påpeker) at de fleste av årets modeller kom til å bli godkjent, men fjorårets modeller ikke ville bli.

Jeg er fristet til å legge til et siste spørsmål; er det vits å bytte inn min LE46C575XXE (Jeg betalte 7200,- for den) og heller kjøpe UE46C6005 (til 8995,-) Jeg har fortsatt returrett på 575'en.
    Grunnen til at jeg vurderer det er mest pga sortnivået og 100 Hz. Jeg bruker heller projektor når jeg skal se på film, så sånn sett er TV'en mest for ungene. Egentlig burde jeg vel kanskje bare kjøpt LE46C535XXE til 5995,-

L.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyren på chatten var jo på bærtur, samtlige av B-serie samsung virker også mot canal digital kabel..

Er jo 100Hz på led-tven, så god oppgradering av bilde, men litt dårligere lyd. Du får se hva du velger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C6705 og Onkyo TX-SR608

Bruker CAM-modul selv på en C6705. Det fungerer selvsagt helt fint.

Flytter et spørsmål jeg la inn på en annen tråd i går hit (mere relevant tråd):

Er rimelig blå når det gjelder oppsett av forsterker på Samsung-TV.
    Har en UE55C6705 og skal koble til Onkyo 608.
    I bruksanvisningen til TV'n ser det ut som en skal bruke optisk utgang til forsterkeren. Onkyo derimot vil at en skal bruke HDMI. Slik jeg har forstått det her skal en bruke HDMI? Nå har jeg koblet til HDMI fra HDMI Out på Onkyoen til HDMI kontakt nr. 4 på Samsungen (ingen andre koblinger). Er det riktig?
    HDMI er nå instilt til HDMI4 på Onkyoen. Får ingen lyd.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eller fler av kontaktene på samsungen din er HDMI 1.4 håper jeg - denne skal støtte "audio return channel", som gjør at du kan bruke 1 HDMI-kabel for å sende alt av bilde fra receiveren til tv, og lyd fra tv til receiver.

Til dette formål trenger du en HDMI 1.4-kabel.

Om dette ikke går, så fortsetter du å bruke HDMI for å sende bilde fra onkyoen til tven, og kjøper en optisk kabel for å sende lyd fra tven til onkyoen - dette er slik det har vært gjort før HDMI 1.4 dukket opp i vår .

Ellers så må du også huske å koble alt du har av andre kilder direkte på TXSR608, og ikke lengre ha de tilkoblet tven.

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få benyttet bare en HDMI til både bilde og lyd må både forsterker og TV være klare for Audio Return Channel. Vet at onkyoen er det, men jeg vet ikke om TV`n er det. Kjøpte selv en Samsung 6005 og en Onkyo 608 på elkjøp i helga. Jeg bruker HDMI på bildet og optisk til lyd til jeg finner ut om tV`n har ARC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alastor, TV'n har nok bare HDMI 1.3 og Audio Return Channel krever som du sier HDMI 1.4
    DLNA: Nå kommer HDMI 1.4 - DinSide Data

Koblet derfor til en optisk kabel i tillegg, men fremdeles ingen lyd.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn på lydmenyen i tven og sette ekstern høyttaler til på, pluss sette onkyoreceiveren på en optisk inngang, ikke hdmi..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    de har en 6005 i 46" hengen i HIFIklubben i oslo. Hvis man ikke trenger , DLNA , parabol tuner osv så kan jeg anbefale tv'en. Jeg kjøpte meg en 7705 i 46".
    Jeg personlig synes samsung tv'ene er veldig bra, litt "clouding" er det, men det synes stort sett hvis det går fra lyse til mørke senere fort. Plager det meg, nei blir vant til det så jeg legger ikke merke til det. Jeg har heller ikke at noen som har kommentert dette.

Morten
    Det er da flere som både har klaget over clouding, og til og med returnert tv'en pga clouding. Jeg hadde en UE46B6050 i noen uker, men byttet den i en panasonic plasma pga clouding. Jeg irriterte meg veldig over dette, spesielt på mørke scener og særlig filmer med sort kant hvor du tydelig ser lysstråler komme ut langs rammen. Imidlertid er det ikke mye å klage på ellers, og bildet er ekstremt klart, på grensen til unaturlig. Finner faktisk mer negatvit på panasonicen.

Nå er det sikkert litt forskjell fra B til C, men sjekk tv'en i ett mørkt rom.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •