Plasma til 4000 kr: Panasonic TXP42C2E eller LG 42PJ350N?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma til 4000 kr: Panasonic TXP42C2E eller LG 42PJ350N?

Jeg lurer på hvilken jeg skal velge?
    Hørte at det var bedre å kjøpe en plasma i de lavere prisklassene.

Valget står mellom Panasonic TXP42C2E eller LG 42PJ350N. Begge koster 4000 kr på Elkjøp. Om man sammenligner de teknisk er LG`en best, men noen som har erfaring?

Min erfaring med å se på TV i butikken er at de er feil-innstilt, slik at det skal bli enklere å selge inn dyrere modeller, så ville vært greit med "eksperthjelp".

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...Compare-Delete

Noen som kjenner til tester som er gjort på disse TV`ene?
    Hvilken ville dere valg? Evt hvilken TV er bedre i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle hjelpe noen i slekta med å kjøpe en av disse idag, og her falgt valget på LG. Leste meg grønn på begeg og har prøvd å sammenligne de to(men de hadde selvsagt ikke begge i samme butikk) så det ble det vanskelig å sammenligne direkte.
    Bildekvalitet bryr de seg nada om (analog kabel og DVD-spiller) så her var det først og fremst WAF som gjorde at valget fallt på LG`en(dette var til en dame og to døtre).
    Anbefaler deg å ta en titt på begge, og skulle jeg kjøpt til meg selv hadde jeg nok gått opp en ørliten prisklasse(stod en samsung LCD koblet på samme switch når jeg testet HD på LG`en og for meg hadde nok samsungen verdt verdt de kronene ekstra).

Hjalp kanskje ikke alt for mye - men kona som var med rundt og titta var faktisk den som gjorde utslaget med hvem det ble(hun syntes Panasonicen var "stygg")

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøpte nettopp LG-en du snakker om. Gav et fantastisk bilde til prisen. Meget god kontrast og lysstyrke. Lett å navigere i menyer. Sett dynamic contrast på medium, da blir det best på denne

Minus: sortnivå og synlige piksler ved nært hold, men ikke nok i det hele tatt til å klage noe som helst på med tanke på prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos Elprice får du Panasonic TX-P42X20E til 3995 kr, og det er en meget god modell. Jeg ser nå fotball-VM i HD på en forgjenger (PX80), og bildene er svært bra både her og på SD-sendinger. Anbefales!

Panasonic 42 Plasma-TV TX-P42X20E - billig hos elprice.no

Mvh Riceman

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ser at Panasonic TX-P42X20E har noen funskjoner mer enn det TXP42C2E har. Og prisen er den samme om man kjøper den på Elprice. Tror dere bildekvaliteten også er bedre?

Det som taler for LG er "dynamisk kontrastnivå" på 3000000:1 kontra 2000000:1 på Panasonicene. + DESIGN.

Uten å ha sett noen så blir det vanskelig å foreta et valg.
    Noen tips til hva jeg skal se etter når jeg er i butikken?

Det står også at LG er både HD-Klar og Full-HD? Hvilken stemmer?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville definitivt gått for Pana X20! Utroolig mye TV for pengene!
    Den er HD-Ready - noe du vil tenke lite over i den størrelsen (om ikke du sitter med snuta 5 cm unna skjermen da - he, he...)
    Dessuten er det vanligvis en fordel for SD-klider som vanlig TV og DVD at skjermen ikke er full HD.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Argh

Nå ligger jo X20 en til 5000 istedet.....(4899)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Phillips 42pfl3606h kommet på tilbud til 4000kr!!! Så blir nok den, selv om jeg ikke har sett den "in action". Noen som har erfaringer med den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, så TX-P42C2E på lefdal, der viste selgeren at TV'en ikke hadde minne, dvs når du skrudde av tv'en og startet den opp igjen, så kom bilde fra første signalkilde, dvs antenne, ikke fra forrige brukt signal kilde, dvs HDMI.... noen som vet om dette faktisk stemmer?? (virket utrolig dumt...)

[EDIT]
    og hvordan er panelet iforhold til innbrenning?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richard87
    Hei, så TX-P42C2E på lefdal, der viste selgeren at TV'en ikke hadde minne, dvs når du skrudde av tv'en og startet den opp igjen, så kom bilde fra første signalkilde, dvs antenne, ikke fra forrige brukt signal kilde, dvs HDMI.... noen som vet om dette faktisk stemmer?? (virket utrolig dumt...)

[EDIT]
    og hvordan er panelet iforhold til innbrenning?
    Bak luken på Panasonicapparatene finnes det noen knapper hvor du kan hente fram en meny for å ordne dette.

1: Trykk på -/V knappen på TV'en og hold den inne mens du rolig trykker 3 ganger på AV-knappen på fjernkontrollen. Nå kommer "Hotellmenyen" opp på skjermen.

2: I "Hotellmenyen" kan du blant annet velge hvilken inngang som skal være standard ved oppstart og hvor høy lyd TV'en i utgangspunktet skal være innstilt på. Velg "HDMI1" og lukk med "Avslutt/Exit". Nå skal TV'en din starte opp slik du ønsker.

Mvh
    Loup Garou

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jævlig teit at man må inn i hotellmenyen for å få til dette.

Jeg har ett råd jeg. Bruk 4500,-, ikke 4000,-. Kjøp Panasonic 42X20 hos elkjop.no. C2 er ikke på nivå med X20 i det hele tatt på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ganske utroligt at du må inn i en hotell meny ja, og skal sjekke ut X20 i tillegg

(nå brukte jeg opp pengene på andre ting, men får se :O )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv valgte jeg Panasonic men synes bildet er grått og hakkete. LG PQ-serien har noe feil i hudtonene... Selv ville jeg valgt en noe dyrere LED, feks Sharp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •