lg 60pk950n eller panasonic tx-p50g20?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lg 60pk950n eller panasonic tx-p50g20?

hei, er på utgikk etter ny tv siden den jeg har nå er litt i minste laget.

har lest mye bra om begge tvene men mest positivt om panasonicen, men har hørt de kan slite med sort nivået etter 1500 timer. vet ikke om dette gjelder årets model men.

lg har jeg hørt sliter litt med IR(midlertidig innbrenning)

budsjette mitt ligger på 18.500kr ink frakt.

har veldig lyst på lg pga størrelsen, men også panasonicen for bilde kvaliteten.

uansett hvilken jeg kjøper blir jeg sikkert å angre på at jeg ikke valgte den motsatte.

noen som kan hjelpe meg?

link til LG'en
    LG 60PK950N 60" THX-godkjent plasma TV - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 50 tom og større

link til panasonic'en:
    Panasonic TX-P50G20E THX-Godkjent Plasma-TV med Full HD - TV OG BILDE - LCD, LED og plasma-TV - TV 50 tom og større

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har 18500 å bruke.. så bør du se på Panasonic 50V20 også - storbroren til 50G20

50v20 - Prissøk - Teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på den og, er det store forskjeller mellom disse?

v20 ska vist være etterkommer av pioneer? har ikke sett en pioneer skjerm på nært hold så kan vet ikke hvordan de er.

men av disse 3 tv'ene da, hvilke er best egnet i en stue der jeg sitter 3-3,2meter fra tven?

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samma dilemma som deg, å etter ha hørt på magefølesen blei det lg 60" på meg
    Vis du går inn på www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme så står det om både g20 å v20. Så kanskje det blir lettere å finne tv`n du vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, er ikke lett detta her. sitter nå på en 37 lcd tv fra lg, sikkelig billig hd tv.
    hvordan opplever du lg'en da? er det samme som jeg linket til?

har sett begge testen på flatpanels, ser at deep blacks på lg ikke var helt på topp. er det noe du legger merke til? har mulighet for å få det helt mørk i stua mi.

er redd for å kjøpe feil å angre på kjøpet. er ikke sikkelig entusiast men vil gjøre et bra kjøp.

60" er vel mer for show off av størrelsen mens 50" hadde jo da blitt for bilde kvaliteten?

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si noe om den enda, da jeg ikke får den før 2 juli Er 60pk950n ja.
    Har du vært i forum delen på flatpanels å lest å. Var en diskusjon der på om v20 var vært det extra i forhold til g20.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte 60PK950N fremfor Panasonic 50V/G20 uten å ha sett noen av dem. Årsakene er

- LGen har 10 tommer ekstra som Panasonic simpelthen ikke har, og jeg trenger den ekstra skjermstørrelsen.
    - Etter at de tre foregående flatskjermene mine har vært Panasonic - som jeg stort sett har vært veldig fornøyd med, har jeg mistet tålmodigheten i forhold til å vente på at de skal implementere KURO-teknologien fullt ut (muligens har det skjedd nå med G/V/VT-serien, kanskje, vettsje). Jeg har også kastet meg på konspirasjonsteorien om at Panasonics TVer mister sortnivå over tid.
    - LGen ser uendelig mye bedre ut designmessig, og det betyr noe for meg.
    - Etter min erfaring er opplevde bildekvalitetsforskjeller mellom TVer i samme klasse langt ifra så store som en kan bli forledet til å tro ved å se på målinger, så jeg tror jeg blir mer enn fornøyd med LGens bildekvalitet. Hvis ikke må det være noe fysisk galt med TVen, og da returneres den til selger (jeg krysser imidlertid fingrene for at jeg får et referanseeksemplar :-)).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh :/ kjøpte du på netonnet?

ja har lest litt der og sånn jeg forsto det var det ikke vært de ekstra tusenlappene. men frister jo litt med v20 etter som det er "etterkommern" av pioneer kuro?

må nesten ha bestmet meg til den 24 juli da skattepengene kommer :P

v20'n sprenger budsjette mitt litt men ikke mer en 300-400kr.

ingen som har bilder av de nevnte i stua si eller nok man ska sammenligne med. vet liksom ikke hvor stor en 60" og 50" er, skulle sett bilder av det med en person eller noe på siden av tven

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •