Philips 32PW8807 Bildet buer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 32PW8807 Bildet buer!

Kjøpte denne tv'n for en tid siden, og har oppdaget noe som irriterer meg...

På høyre side av skjermen så buer bildet. Istedet for å være en rett linje ned, bøyer bildet av oppe og nede, slik at det blir nærmest en ellipse (tok litt hardt i der, men likevel).. Noen som har tilsvarende opplevelse?

Dersom jeg velger Widescreen som bildeformat, bli buen mest merkbar, den synes ikke så godt i super zoom eller 16:9 ..

Noen som vet hvorfor dette skjer, det er jo så teit at bildet ikke er avgrenset med en rett linje... det er antydninger til denne buen også på høyre side av tv'n... skal se om jeg ikke kan få lagt ut et bilde som viser det jeg beskriver etterhvert...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du mener at en horsintal linje ikke blir helt rett så er de vanlig. Har vel tilgode å se et apparat som har perfekt geometri.

Hvis det er noe annet så er jeg spent på bilde. Best er vel å ta bilde av prøvebildet på svt1 og svt2 som er prøvebilde for 16:9

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tegnet et enkelt bilde av tv'n og hvordan buene fortoner seg. Det er de loddrette avgrensningene av bildet jeg tenker på...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som cushion justeringen ikke er helt rett. Dette bør du kunne få justert gratis hos et verksted som en garanti sak.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av buen. Bildet er ikke så bra, men gir ett visst inntrykk. Har tegnet en hvit linje der jeg har forsterket tv's høyre side og som er helt rett (slik bildet også skulle vært...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan enkelt ordne dette selv. Jeg hadde samme problemet med mitt philips 32 8608. Gå inn i servicemenyen, du må trykke en kombinasjon av tall, pluss +i tasten, husker ikke kombinasjonen nå, kanskje noen andre vet den? Fra servicemenyen kan du enkelt justere alt som har med geometrien å gjøre, det er bare å prøve seg fram. Vet ikke hvordan det er med garanti osv., hvis man har vært inne i servicemenyen selv, men hvem bryr seg?

Hilsen Jørn N.

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet må justeres så pute fortegnelse blir minimal.
    Så strekkes bildet horisontalt slik at den lille ugjevnheten/buen som fortsatt måte være igjen forsvinner ut av bildet.

Roger

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, nå har jeg selv stilt inn tv'n når det gjelder geometrien... Det var noen vannvittig med innstillinger her.... tenkte faktisk å leke litt mer med dem etterhvert, finne ut hva de forskjellige tingene fører til. Ser også at jeg kan justere grad av rødt, grønt og blått også, da kan jeg jo kjøre Digital Video Essentials og på den måten finne den optimale fargegjengivelsen (følger jo med egne "briller" og stuff for å få fargene stilt inn rett, men det går ikke på tv'n min fordi jeg kun var i stand til å stille farge generelt, men nå kan jeg altså stille inn alle fargene for seg.

Det var også noe som het Cathode, noen som vet hva det er?

Og i følge en nettside så skal innstillingen "video repro" på Falconic gi et bedre bilde enn den som er satt som standard (1050i-1250i) . Noen som vet hva dette vil si?

Synes det kan være litt vanskelig å stille inn geometrien slik at bildet blir helt korrekt over hele skjermen, når bildet nærmer seg kantene blir det gjerne litt fordreid (stolper og sånt blir litt skjeve).... noen som har en forklaring på hvordan geometrien skal stilles inn korrekt?

Uansett har bildet blitt adskillig bedre enn det var!

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det litt svært bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemene med pw8608.
    Hvordan kom du inn i servicemenyen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK - fant den selv, koden er 062596 etterfølgt av info-knappen.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he. etter å ha lest denne tråden gikk jeg inn i servicemenyen på min billigsamsung. Var nemlig ikke helt fornøyd med geometri, og ikke minst utbrenning i hvitt. I tillegg ble bildet fra RGB altfor mørkt. Det eneste jeg kan si er Herregud! Hvorfor lager de sånne fabrikkinstillinger? Nå har jeg i praksis fått ny tv, uten nevnte problemer, og kraftig forbedret bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    he. etter å ha lest denne tråden gikk jeg inn i servicemenyen på min billigsamsung. Var nemlig ikke helt fornøyd med geometri, og ikke minst utbrenning i hvitt. I tillegg ble bildet fra RGB altfor mørkt. Det eneste jeg kan si er Herregud! Hvorfor lager de sånne fabrikkinstillinger? Nå har jeg i praksis fått ny tv, uten nevnte problemer, og kraftig forbedret bilde.
    Hvilke parametre endret du?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trapezoid, symmetri, e-hw, curve, corner, v-osc og en haug til. Geometrien var vel den jeg slet mest med, tok en del tid før den var bra nok. På RGB, økte jeg "RGB-Contrast" og "RGB-Brightness" husker ikke verdiene, men f.eks. brightness og contrast som går fra 0-349 elns var defaultet til 25.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan man kommer inn i service menyen på panasonic px10??

Trenger det så sårt...

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0