Støy i G20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

Tråd: Støy i G20

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i G20

Da løp jeg ned og kjøpte meg en Panasonic TX-P42G20E, pakket den ut var storfornøyd. Problemet kom da jeg hadde satt den opp og startet kostebinderiet. Bildet i menyene så ut til å flimre ørlite grann, særlig lysere farger. Ganske irriterende.

Det største problemet var dog at tven laget støy, en slags transformatorlignende summing som var _veldig_ tydelig når det ikke var mye lyd i rommet, med også hørbar mens jeg spilte ps3 og det var partier med lavere lyd. Er dette normalt? Jeg sitter ganske nærme tv'en (ca. 170cm) men det burde da ikke være så merkbart. Det er så sjenerende at jeg ikke kan bruke tven, den blir returnert til Hifiklubben i dag.

Da er spørsmålet om alle plasmaer har en transformator som støyer, og at jeg må bite i gresset og kjøpe LED istedet? Noen LED som anbefales til spilling, film, og viser rimelig greit bilde selv om man sitter litt på skrå? Og koster ca. 10k pluss minus?

Legger ved opptak av lyden for interesserte.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det samme på min TX-P46G20E som jeg fikk i går. Jg sitter 3 meter unna og kan høre det innimellom tvlyden, men spesielt når det ellers er stille i rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en ellers så populær Pioneer '5090 plasma, og opplevde akkurat samme høyfrekvente summelyd. Byttet til lcd pga dette. Savner bildet, men ikke lyden.

Newcomer Tiltman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle plasmaskjermer lager buzz (summing), dette løses ved å isolere. Problemet har blitt større ettersom det har gått mote i å lage skjermene tynne. Dette fordi det da blir mindre plass til mindre lydisolerende matriale.

Sånn sett burde en kanskje kjøpe den dypeste plasmaskjermen en finner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns flimringen er mere plagsom en summingen.
    Hva menes men å isolere den?
    Helt sikkert idiotisk spørsmål men det fulgte med et par små grå "rør" sammen med G20. Er det noe som skal være utenpå strømkabelen?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greedo
    Syns flimringen er mere plagsom en summingen.
    Hva menes men å isolere den?
    Helt sikkert idiotisk spørsmål men det fulgte med et par små grå "rør" sammen med G20. Er det noe som skal være utenpå strømkabelen?
    Oj.... de fulgte med hos meg også, men jeg husker nå at jeg helt har glemt å sette de på. :???: Vet faktisk ikke hvor de skal akkurat nå, men det skal jeg finne ut av når jeg er hjemme fra jobb :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit, jeg takler summing svært dårlig. Hvordan er 6005-serien til samsung som en slags erstatter til g20?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Utgaardsloke
    Shit, jeg takler summing svært dårlig. Hvordan er 6005-serien til samsung som en slags erstatter til g20?

Jeg vurderer å bytte min UE46b6050 i en G20 da jeg irriterer meg over lyset soim slepper gjennom på Samsungen. Støyer G20'en mer enn PS3? Da er det virkelig ille. Hva syns du om bildet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Jeg vurderer å bytte min UE46b6050 i en G20 da jeg irriterer meg over lyset soim slepper gjennom på Samsungen. Støyer G20'en mer enn PS3? Da er det virkelig ille. Hva syns du om bildet da?
    Min 50" G20 "summer" ikke så jeg legger merke til det. Har bare kanskje hørt antydning til det ved lyse stillbilder.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv Pioneer Kuro har en viss summing, økende ved lyse bilder. Dette er hørbart med kun bilde på skjermen. Med lyd på anlegget er det ikke lenger hørbart for meg. I større eller mindre grad er nok dette karakteristisk for alle plasmaskjermer. Jeg ser likevel LCD som et langt dårligere alternativ hvis skjermen hovedsakelig brukes til film. Forskjellen på sortnivået er jo som natt og dag.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Summingen" som jeg og samboeren opplevde helt i starten på G20'en, legger vi så og si ikke merke til lenger, og dette bare etter ei knapp uke. Vi tenker ikke på det, og lyden fra tv og film overdøver den lille summingen som var. Tror ikke dette er noe hodebry selvom jeg var litt skeptisk helt i starten

Det er en knall tv, uten tvil, og jeg anbefaler den fremfor LCD til alle som spør. Jeg har i alle fall aldri sett bedre bilde, i alle fall ikke i vår stue

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som andre nevner et kjent problem på plasma, har en Samsung B551 og den holdt på gjøre meg gal til å starte med. Nå idag er jeg blitt vant til den men den er der like klar...

Plasma er påvei ut noe en ser klart i butikkene så kanskje du burde se etter noe anna, om du har mulighet til å bla opp noen lapper til så kan Philips sin 40PFL9704H være aktuelt..var fjorårets råeste lcd m/led.

Følg med i helger da pleier Elkjøp å sette ned prisen litt på denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Er som andre nevner et kjent problem på plasma, har en Samsung B551 og den holdt på gjøre meg gal til å starte med. Nå idag er jeg blitt vant til den men den er der like klar...

Plasma er påvei ut noe en ser klart i butikkene så kanskje du burde se etter noe anna, om du har mulighet til å bla opp noen lapper til så kan Philips sin 40PFL9704H være aktuelt..var fjorårets råeste lcd m/led.

Følg med i helger da pleier Elkjøp å sette ned prisen litt på denne modellen.

Er dette også EDGE?

22000 blir i drøyeste laget. Jeg vil holde meg rundt ti og få det beste jeg kan få til den prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 tommeren koster bare 14k... Hva mener dere om den prisen. er fortsatt 9704 en bra tv, sammenlignet med årets modeller?

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shanizar
    40 tommeren koster bare 14k... Hva mener dere om den prisen. er fortsatt 9704 en bra tv, sammenlignet med årets modeller?
    I hjemmekino som kommer nå er det test av 11stk 40-42" som ville bli sammenligna med 9704.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg frem til kommentarer etter at dette bladet er blitt nøye lest av medlemmene her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****! Virker jo som 46" G20 er utsolgt over alt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    ****! Virker jo som 46" G20 er utsolgt over alt!
    Ser at Lefdal.com har både 46" og 50" på lager i nettbutikken. Når det gjelder Elkjøp/Lefdal butikker må du vel kanskje få dem til å bestille tv'en. Skal ikke ta lang tid om dem har den på hovedlagret. Men dette hadde jo ikke så mye med "støy" å gjøre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en Panasonic 46" G20 i hus i går. NetOnnet ser ut til å ha dem inne. Jeg forstår ikke klagingen på støy. Dette er vel den stilleste TV-en jeg noensinne har hatt! Da inkluderer jeg to Panasonic plasma-er og en haug med CRT-apparater fra 70-, 80-, og 90-tallet. Men jeg vil ikke si at bildet er noe bedre, dvs. skarpere, enn på min G10E fra i fjor på SD-signaler.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddjo
    Fikk en Panasonic 46" G20 i hus i går. NetOnnet ser ut til å ha dem inne. Jeg forstår ikke klagingen på støy. Dette er vel den stilleste TV-en jeg noensinne har hatt! Da inkluderer jeg to Panasonic plasma-er og en haug med CRT-apparater fra 70-, 80-, og 90-tallet. Men jeg vil ikke si at bildet er noe bedre, dvs. skarpere, enn på min G10E fra i fjor på SD-signaler.
    Enig med det du skriver om støy. Det var bare det at det var lett å høre / merke støyen når man startet opp tv'n første gang. Man er jo da særdeles på jakt etter alt som "er galt" Heldigvis er ikke dette noe problem hos oss lenger. Man blir vant til ting

Forøvrig er det nå slik med G20 at den ikke er helt super på SD, men HD og Blu-ray synes jeg ligger i toppsjiktet på den skjermen. I alle fall i forhold til pris

Det tok forresten 3 uker fra jeg bestilte hos Elkjøp til jeg hadde tv'n i hus, men når jeg ser resultatet så var det uten tvil verdt ventingen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •