Samsung M87 relé klikker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung M87 relé klikker

TV'en står av og plutselig kan reléet i TV'en begynne å klikke, som om tv'en slår seg på. Noen ganger når jeg skal slå på TV'en står også releet og klikker en del før den slår seg på. Noen som har vært borti det samme?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et kjent problem på denne modellen, det er bare å ta kontakt med butikken du har kjøpt den hos og få den sendt på service.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Har lignende symptomer på min led tv, UE46b7050.

Når tven er skrudd av, kan den plutselig lage et lite klikk, deretter et litt kraftigere klikk, akkurat som om den blir skrudd på.

Er ikke så ofte jeg sitter sammen med tven når den er av, og det er helt stilt, men hørt det flere ganger.

Er dette farlig eller gjør ikke det noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Samsung Norge. De kjente godt til problemet og det var en feil de fikset, men ville ikke gjøre noe med tv'en min da den var parallell importert (Kjøpt via Komplett en gang)... Uansett, ett kjapt søk på google viser at dette er et veldig kjent problem på utallige Samsung modeller som er solgt de siste årene. Når det først begynner blir det fort verre og verre.

Feilen er egentlig så enkel som at det er 3 elektrolytt kondiser som er feilspesifisert med for lav spenning som tar kvelden etterhvert. Skru av dekslet bak tv'en og deretter skru av blekket som dekker til power-supplyet. På høyre side på kretskortet finnes en gruppe med elektrolytter. Mest sannsynlig vil 3 av disse ha begynt å åpne seg og lekke. Dette er 1000uF 10V kondiser. Erstatt disse med 1000uF 16V eller 25V og TV'en skal fungere igjen.

Byttet disse akkurat nå og tv'en fungerer fint igjen. Halvtimes jobb... Tenkte det ble enklere enn å sende inn til Komplett og få de til å fikse på garanti igjen.

Bildene under viser hvordan power-supplyet ser ut på min modell. Siste bildet er med nye kondiser

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket at det ikke er automatiske oppdateringer på TVen som er på?
    Let etter automatisk oppdatering i menyen.

Min TV (samsung LED UE40B6050) kom med en merkelig klikkelyd, omtrent samme lyd som når TVen slås på, og da jeg kontaktet den lokale TV-reparatøren fikk jeg tips om å sjekke ut automatiske oppdateringer. Viste seg at det sto på oppdatering hvert 45. minutt, og etter å ha slått av var klikkelyden borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frankium
    Har du sjekket at det ikke er automatiske oppdateringer på TVen som er på?
    Let etter automatisk oppdatering i menyen.

Min TV (samsung LED UE40B6050) kom med en merkelig klikkelyd, omtrent samme lyd som når TVen slås på, og da jeg kontaktet den lokale TV-reparatøren fikk jeg tips om å sjekke ut automatiske oppdateringer. Viste seg at det sto på oppdatering hvert 45. minutt, og etter å ha slått av var klikkelyden borte.
    Sjekket dette på min tv nå, hos meg sto det og på oppdatering hvert 45. minutt:-D Slo det av nå, så får vi se hva som skjer! :-D
    Takker for tipset!! 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •