Skal man handle Sony eller Samsung 40"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal man handle Sony eller Samsung 40"?

Ahooi.

Ser altså ut til at jeg kommer til å handle meg ny tv om ikke altfor fjern fremtid. Prøver å lære litt av tester og diverse forum, om hvilket apperat jeg burde gå for. Etter noen lange netter oppe så stikker ihvertfall:

- Samsung 40" LED-TV UE40B6050

- Sony KDL-40W5500

seg ut. Noen som har sin ekspertrise på hva som er de store forskjellene på disse tvene?

Må legge til at det er film som absolutt er viktigst for meg. Så bildekvalitet er absolutt viktigst. Og da at farger er mest mulig riktig gjengitt og at det er bra svartnivå. Er det andre tv-er man burde vurdere også?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men jeg tror du har brukt altfor lang tid på å sikte ut disse to kandidatene.

De er begge utgått og erstattet av 2010-modeller.

KDL40EX500 er etterfølgeren til Sonyen, og UE40C6005 etterfølgeren til Samsung.

Er film absolutt viktigst, burde du velge panasonic TX-P42G20, den ligger i samme prisklasse og leverer den soleklart beste bildekvaliteten på film.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar her. Ligger litt etter i teknologien, så takk for update her Jeg ser at den Panasonicen du anbefaller er av type, Plasma. Av alt snakk om innbrenning i skjermen osv, så er jeg ekstremt tilbakeholden på Plasma. Ingen andre årsaker enn at jeg hører dette. Men hvor stort problem er det med innbrenning?

Må jo legge til at det er KDL40EX500 eller UE40C6005 som jeg fortsatt vurderer Naiv som jeg er.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for G20 var jeg i din situasjon. Plasma er overlenget LCD på film i din prisklasse er min erfaring. Du må opp på de største LED-LCD for å få noe som er bedre enn G20 serien til Panasonic er min påstand.

Faren for permaent innbrenning på dagens plasma er sterkt-meget sterkt overdrevet! Ja du kan får det hvis du bruker den som ren PC skjerm 80-100% av tiden til surfing men ved vanlig bruk er innbrenning ikke tema. Selv kjørte jeg GT4 prologe fre-søn ca 20t i strekk med minmalt tv og har 0 innbrenning. Fikk kun liti midlertidlig innbrenning(IR) Dette er på en 2 år gammel Samsung som ikke er kjent for å være av de beste.. og som er "plaget av bilde brennes fast midlertidlig.

Skjermen er fremdles helt jevn etter 2 års bruk.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal du klare å få innbrenning på en tv du ikke skal vise statiske bilder på egentlig?

Det er ingen fare - kanskje du får enkelte skygger som henger igjen etter LANG INTENS bruk med statiske deler av bildet. Da kjører du vaskeprogram en time og vips borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alastor: Nevnte jeg var naiv vettu Bare at når jeg i fortiden har hørt om innbrenning, så har hodet lagt opp masse bilder og epiosder, som jeg ikke vil være en del av, med Plasma Men disse utsagnende funker som valium, så skal ta Plasma med i min vurdering, ettersom jeg hører at Plasma er bra på film. Og jeg trenger god filmskjerm-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •