Samsung 2010 plasma modeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 104 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 2010 plasma modeller

Tenkte bare å lage en ny tråd for disse tvene.
    Er litt interissert i om det er noen som har sett disse i aksjon.
    Denne er jeg litt hypp på. Kan den hamle opp med LED-tvene?

MPX.no - Samsung 63" 3D Plasma-TV PS63C7705

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke tatt i Samsung sine LED-LCD:er med ildtang en gang! Dårlig innsynsvinkel, skyhøye priser og problemer med clouding.

Men plasma-skjermene til Samsung er meget gode, baksiden er at sortnivået ikke er så veldig imponerende sammenlignet med f eks Panasonics VT20. I hvert fall i følge de tester som finnes på den amerikanske modellen PN50C7000.

Jeg har ikke sett noen tester på de europeiske modellene, så hvis noen har sett f eks PS50C7705 i Norge så hadde det vært kul å høre hva dere synes

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at PS50C7705 er det samme som PN50C8000 i usa...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    Jeg ville ikke tatt i Samsung sine LED-LCD:er med ildtang en gang! Dårlig innsynsvinkel, skyhøye priser og problemer med clouding.

Men plasma-skjermene til Samsung er meget gode, baksiden er at sortnivået ikke er så veldig imponerende sammenlignet med f eks Panasonics VT20. I hvert fall i følge de tester som finnes på den amerikanske modellen PN50C7000.

Jeg har ikke sett noen tester på de europeiske modellene, så hvis noen har sett f eks PS50C7705 i Norge så hadde det vært kul å høre hva dere synes
    Flere som har tatt på seg klovneskoa sine i dag

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C8705 er den eneste som har imponert meg skikkelig av LED modellene til samsung i år. Den har svært lite clouding, et ekstremt bra sortnivå med sone dimmingen og latterlige skarpe bilder... men dyr. 8)

C7705 er ikke dum den heller og ganske nærmee C8705, men C5000 modellene og C6000 modellene er bare å holde seg unna...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Flere som har tatt på seg klovneskoa sine i dag
    Flere som tatt på seg Samsung-fanboy-skoa idag?

Jeg har aldrig blitt særlig imponert av noen av Samsungs LED-LCD:er. Jeg mener de er kraftig overpriset i forhold til CCFL-modellene. Og det finnes ikke noen Samsung-LCD:er med riktig lokal dimming, som f eks LG og Sony har. En del av de nye modellene med kant-LED har jo en slags lokal-dimming, men den har kun et fåtall soner og virker ikke like godt som på LCD:er med full LED baklys.

Det virker dessverre som Samsung prioriterer å gjøre LED-LCD:ene så tynne som mulig, heller enn å prioriterere bildekvalitet.

Men plasma-modellene til Samsung er imponerende og har en meget fornuftig prissetting.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som tatt på seg Samsung-fanboy-skoa idag?
    Nei, men:

... er vel å overdrive litt mtp på hvor bra Samsung sine LED'er gjør det i de fleste tester. Greit at det ikke er ditt valg, men du snakker jo som om det skulle vært B-varer fra 1992 :-?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    ... er vel å overdrive litt mtp på hvor bra Samsung sine LED'er gjør det i de fleste tester. Greit at det ikke er ditt valg, men du snakker jo som om det skulle vært B-varer fra 1992 :-?
    Innrømmer at jeg overdrev litt, men jeg mener virkelig at LED-LCD:ene til Samsung er overpriset. Jeg mener Samsung lever på å selge skjermer som er overdrevet lysstarke, med overdreven skarphet og overdrevne farger, men med en flott design. De ser bra ut i butikk, men passer kanskje ikke alltid like bra for hjemmekino-entusiaster som er opptatt av korrekt bilde.

Hva gjelder tester så stoler jeg mest på mine egne erfaringer. Deretter kommer brukererfaringer fra forskjellige forum, f eks dette. Siden kommer tester fra f eks HDTVtest.co.uk, avforums.co.uk og tester fra ekspert-brukere som D-Nice og Chad B på avsforum.com. Siden har selvfølgelig en del aviser gode tester, f eks svenske Hemmabio eller norske Hjemmekino.

Men selvfølgelig stoler jeg mest på meg selv, og jeg har fremdeles ikke blitt så imponert av LED-LCD:ene til Samsung. Særlig ikke når en sammenligner pris / ytelse med andre skjermer. Det er i hvert fall hva jeg synes, basert på mine høyst personlige erfaringer.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Husk at PS50C7705 er det samme som PN50C8000 i usa...
    Hvis PS50C7705 er det samme som PN50C8000 så er det en meget, meget god TV, hvis jeg skal tro de fåtall tester jeg har lest.

Farger, gamma og kalibreringsmuligheter skal være bedre enn på Panasonics VT20. Det som trekker ned er at sortnivået ikke engang er i nærheten av VT20, men sortnivå er ikke alt!

Har ikke tid å finne fram lenker til tester nå, skal se om jeg kan finne noen til imorgen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener Samsung lever på å selge skjermer som er overdrevet lysstarke, med overdreven skarphet og overdrevne farger, men med en flott design. De ser bra ut i butikk, men passer kanskje ikke alltid like bra for hjemmekino-entusiaster som er opptatt av korrekt bilde.
    Disse skjermene kan jo kalibreres til døde slik som de fleste andre. Er enig i at bilde ikke er i toppklasse i standard innstillingene, men i Film modus og litt lett kalibrering ser de faktisk VELDIG bra ut. Men du må opp på toppmodellene for å få en tv som klarer seg bra i bekmørkt rom.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis PS50C7705 er det samme som PN50C8000 så er det en meget, meget god TV, hvis jeg skal tro de fåtall tester jeg har lest.

Farger, gamma og kalibreringsmuligheter skal være bedre enn på Panasonics VT20. Det som trekker ned er at sortnivået ikke engang er i nærheten av VT20, men sortnivå er ikke alt!

Har ikke tid å finne fram lenker til tester nå, skal se om jeg kan finne noen til imorgen.
    Det har vært svært få målinger av sortnivået på PN50C8000/PS50C7705 enda, så jeg ser fram til å se en test både av flatpanels.dk og Hjemmekino som er gode på dette. Så man skal ikke utelukke disse mot V20/VT20 enda...

PS50B855 lå et bittelite hakk under V10 på sortnivå ifjor, (men 855 slo den på så og si alle punkter ellers i mine øyne, derfor jeg valgte den ifjor) så får håpe de har greid å presse litt mer ut av de i år..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært svært få målinger av sortnivået på PN50C8000/PS50C7705 enda, så jeg ser fram til å se en test både av flatpanels.dk og Hjemmekino som er gode på dette. Så man skal ikke utelukke disse mot V20/VT20 enda...

PS50B855 lå et bittelite hakk under V10 på sortnivå ifjor, (men 855 slo den på så og si alle punkter ellers i mine øyne, derfor jeg valgte den ifjor) så får håpe de har greid å presse litt mer ut av de i år..
    ja det gjorde den, inkludert på støy og midlertidige innbrenninger

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    855 hadde et vesentlig mer støyfritt bilde enn V10, og IR var ikke noe stort problem på 855, men nesten fraværende på V10. Så generelt "overall" mener jeg I MINE ØYNE at 855 var en bedre tv enn V10

Men buzz var et problem, det skal jeg være enig i. Hvis det var støy fra tven du mente...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    855 hadde et vesentlig mer støyfritt bilde enn V10, og IR var ikke noe stort problem på 855, men nesten fraværende på V10. Så generelt "overall" mener jeg I MINE ØYNE at 855 var en bedre tv enn V10

Men buzz var et problem, det skal jeg være enig i. Hvis det var støy fra tven du mente...

jeg synes den var nokså rammet av IR, men ikke noe stort problem, det forsvant jo med en gang, likevel opplevdes det som skremmende lett å få det i mine øyne, likeså lett å få det bort...

men ja, var støy fra selve TVen jeg mente, altså buzz.. det var rett og slett såpass at jeg ikke hadde vurdert denne TVen uansett om den hadde blitt verdens beste TV. vesentlig mer støyfritt bilde, tja, er vel enig i det, men det gjorde også at det ikke virket så virkelighetsnært for min del.. ble liksom litt glattpolert i mine øyne!

klarer de å bedre buzz til 2010modellene, og kanskje også bli kvitt litt IR, så har du et meget godt produkt!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse skjermene kan jo kalibreres til døde slik som de fleste andre. Er enig i at bilde ikke er i toppklasse i standard innstillingene, men i Film modus og litt lett kalibrering ser de faktisk VELDIG bra ut. Men du må opp på toppmodellene for å få en tv som klarer seg bra i bekmørkt rom.
    Du har i tillegg et VELDIG bra fargekalibreringssystem på alle de nye LED-apparatene fra Samsung der du kan stille RGB pluss magenta, cyan og gul svært presist, og der innstillingene for de ulike fargene påvirker hverandre svært lite. Jeg kalibrerte en 7705 sammen med en kamerat (på helt amatørmessig grunnlag med DVE, skal det merkes), og vi fikk det fargetestbildet utrolig jevnt både på rødt, grønt og blått. Jeg vet ikke om noen har testet proffkalibrering på dette apparatet, men jeg mistenker at det vil gi svært gode resultater.

Men sortnivået er sikkert ikke like godt som på andre merker med bakgrunns-LED med dimming.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flatpanels.dk er dessverre ikke å stole på når det gjelder målinger av sortnivå, de har ikke godt nok utstyr. De har nevnt dette i noen av testene sine, f eks i den av VT20:

Efter kalibrering målte jeg sort til 0,03 cd/m2. Dette er en smule bedre end på G20, men ikke så lavt som på Pioneer KURO (her målte vi 0,02 cd/m2, som dog også er den laveste værdi kalibratoren kan måle) eller de nye LCD-TV med LED local dimming.
    HDTVtest.co.uk har meget godt utstyr (Klein K-10) som klarer å måle helt ned til 0.0002 cd/m2. De målte VT20 til 0.006 cd/m2, hvilket er meget imponerende (Pioneer Kuro LX5090 er rundt 0.003 cd/m2).

Jeg er ganske overbevist om at sortnivået på PS50C7705 er ganske langt ifra den på VT20. Men Samsungen har et bedre kalibrerings-system, bedre (ifølge meg) design og et lavere pris. Håper jeg får mulighet å se på en i løpet av helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste tingen jeg er redd for med tven er innbrening.
    Jeg så forgjengeren i en butikk 685 og den hadde et sinnsykt bilde så jeg går sikkert for denne tven. Men spiller litt PS3 så er redd for at "HUDene"skal brenne seg inn vistt jeg spiller over lengre perioder

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om 7705 modellen er utstilt som demo i en butikk i bergensområdet??

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Noen som vet om 7705 modellen er utstilt som demo i en butikk i bergensområdet??
    Den finnes i hvert fall ikke på Hi-Fi Klubben, og de kommer heller ikke at ta inn noen. De sa at de ikke vil ta inn noen flere plasma-tver (foruten Panasonic G20) siden de ikke selger godt nok. Så det er med andre ord bortkastet tid å gå til Hi-Fi Klubben for de som er interessert i riktig bra bilde...

På Lefdal i Åsane sa de at 7705-modellen ikke kommer før i høst, hvilket høres merkelig ut siden det virker som den er på vei inn på lager (rundt den 8/7) på mange nettbutikker.

BMH selger vel kun Panasonic plasma og jeg tror ikke Soundgarden vil ta inn noen nye plasma-tver heller. Så hvis ikke Lefdal får inn 7705-modellen snart så kan det bli vanskelig å få se på den før jeg kjøper den. Gidder ikke å vente til i høst i hvert fall.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kommer i juli har jeg fått beskjed om...

Side 1 av 104 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •