Samsung 2010 plasma modeller - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 104 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror forresten TV2 logoen er ekstremt følsom for innbrenning...har hatt tv-en stående på lenge på andre kanaler med logo og ingen problem...

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå heller Samsung du burde sende regninga til, som ikke kan lage skikkelige ting. Etter min mening burde Samsung slutte å produsere paneler og begynne i kunstrbansjen som rammemaker, for det er det eneste de ikke har problemer med; designet :P Men nå kommer alle til å hate meg... : ) Det burde uansett være garanti. Ring Samsung support, si du hadde planer om å kjøpe 20 sånne TVer til konferansehotellene dine og spør hva dette er for noe drit, krev reparasjon, ny eller pengene igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å tyde av brukermanualen hvor lenge TV'n kan stå på samme kanal før det blir innbrenning også.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg har som beskrevet tidligere i tråden hatt problemer med et lyssvakt panel med mye line bleed og etterhvert mye rosa støy i bildet (spesielt ved bruk av pc og slike forum som dette)
    Nå har Samsung Prestige Support (Dalens) byttet panel, og jeg er i himmelen.
    Rett og slett en helt annen verden, og det beviser det har vært problemer med det gamle panelet hele tiden.
    Mye mer lyssterkt, line bleed er min. 50% forbedret og den rosa støyen er borte. (mulig det er ørlite mer buzz, men ikke nok til å ødelegge opplevelsen)
    Håper det holder seg sånn fremover, og jeg behøver ikke bytte tv som jeg trodde jeg måtte for å bli fornøyd.
    Da har jeg endelig fått somlet meg til å levere inn min tv for reparasjon, som har hatt store problemer med akkurat det samme. Får se hva som skjer og hvor fort det går. Hvor lang tid brukte de på din?

Expert var elskverdige nok til å låne meg en Panasonic 32" LCD 720p tv i mellomtiden.. Noe mer latterlig å sette på tvbenken etter et halvt år med 63" 3D plasma er vanskelig å forestille seg.. Er vel hakket før de bruker CRT tv'er som loanere....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg først få understreke at dette kan skje på alle plasmaskjermer om man er hissig på kontrasten, men det har i mitt tilfelle ikke vært permanent og tv-en min ble mye bedre etter noen timer på samvittigheten (Panasonic P50S20E).

Secondly, her er en ganske viktig setning fra en mail jeg fikk fra forbrukerrådet som også gjør at jeg slapper litt mer av i forhold til hvordan jeg bruker tv-en min nå:

"Forbrukertvistutvalget har vedtatt at innbrenning av logi på PlasmaTV er en
    kjøpsrettslig mangel."

Mao, blir du sittende fast med logoer som aldri går vekk har du en reklamasjonssak selv om du nok må risikere å kjempe litt. Den nye TV2-logoen er ganske slem, og det vil jeg også si at den nye TV3-logoen er. De som designer disse logoene tenker ikke så mye på denne problematikken, det er helt klart.

Canal+ er jo litt greie sånn, men er det live sportssendinger så står det jo Live med gule, sinna bokstaver og da er man jo like langt Hvis jeg får en mailadresse skal jeg forwarde hele mailen jeg fikk fra forbrukerrådet ang. dette, for det er nyttig lesning og et greit våpen å ha i bakhånd hvis selger begynner å krangle.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har reklamert på vertical line bleed? Helt håpløst i hvite bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    La meg først få understreke at dette kan skje på alle plasmaskjermer om man er hissig på kontrasten, men det har i mitt tilfelle ikke vært permanent og tv-en min ble mye bedre etter noen timer på samvittigheten (Panasonic P50S20E).

Secondly, her er en ganske viktig setning fra en mail jeg fikk fra forbrukerrådet som også gjør at jeg slapper litt mer av i forhold til hvordan jeg bruker tv-en min nå:

"Forbrukertvistutvalget har vedtatt at innbrenning av logi på PlasmaTV er en
    kjøpsrettslig mangel."

Mao, blir du sittende fast med logoer som aldri går vekk har du en reklamasjonssak selv om du nok må risikere å kjempe litt. Den nye TV2-logoen er ganske slem, og det vil jeg også si at den nye TV3-logoen er. De som designer disse logoene tenker ikke så mye på denne problematikken, det er helt klart.

Canal+ er jo litt greie sånn, men er det live sportssendinger så står det jo Live med gule, sinna bokstaver og da er man jo like langt Hvis jeg får en mailadresse skal jeg forwarde hele mailen jeg fikk fra forbrukerrådet ang. dette, for det er nyttig lesning og et greit våpen å ha i bakhånd hvis selger begynner å krangle.
    Så da mener du at jeg skal ha rett å få ny tv på garantien altså? Blir ikke bare bare å få sendt avgårde 63 tommer tilbake til Abbo men...fraktkostnader må jeg dekke selv, eller har jeg rett å få dette dekt når det er garantisak? Sender deg emailadresse på PM.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sendt forespørsel til Abbo, og håper det ordner seg uten store problemer å få sendt tv-en tilbake på garantien. Hvordan er den nye 2011-modellen forresten i forhold til 2010-modellen som jeg har? Det er kanskje verdt å betale et mellomlegg og skifte til denne istedet for ny 2010 modell om det lar seg gjøre?
    Samsung 64" 3D Plasma Smart TV PS64D8005

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått problemer med min samsung 63 c7705. Før helgen dukket det opp en grønn stripe som går fra topp til bunn på skjermen. Siden da har det dukket opp 3 nye striper innen en centimeters avstand med ulike farger. Disse går ikke bort. To av stripene ser ut til å ha 1 pixels bredde nedover, mens de to andre er dobbelt så bred. Anelse hva dette kan skyldes? Ringte samsung Norge som oppfordret meg til å legge inn firmware. Er det i det hele tatt håp om at dette skal ha noe å si?

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallais...

Jeg har også litt problem med min samsung 63" PS7705

- Buzz lyden, blir til tider gal av den...har små barn,så skrur ned lyden på kvelds tid. å da kommer den virkelig fram

- skjermen blir svart i noen sekunder,alt fra 3 til 10 sek.

- har ved noen anledninger slått seg av å på selv.

Ringte forhandleren på mandag, fikk til svar å prøv å oppdatere den. Gjore som jeg ble fortalt... konklusjon : mer buzz lyd (høyere) og dårligere bilde ved vanlig TV titting (bruker CAM fra Canal Digital) Før oppdatering var bildet ved HD kanalene "magisk", men den bilde opplevelsen er bort

Noen med tips eller med samme problem stilling...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi er 3 kamerater som har samme tv, samsung 63" 3d plasmaen, han ene har fått problemer med sitt, det er til service for andre gang nå. det som skjer er at det er høy summing som varierer alt etter hvilke kabler som kobles til (og hvis noen tar på de eller beveger de) og hvor mye lys det er i bildet som vises på skjermen. håper verkstedet klarer å fikse det denne gangen.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok jeg må manne meg opp til å levere den til service...

Liker IKKE...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rosa prikker.

Når jeg surfer på nettet og spiller PS3 med mye hvitte farger kommer det sinnsykt masse rosa prikker. Er dette en reklamasjonssak? Er ikke prikker på skjermen når det er mye farger. Er bare når det er mye hvitt og grått.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Når jeg surfer på nettet og spiller PS3 med mye hvitte farger kommer det sinnsykt masse rosa prikker. Er dette en reklamasjonssak? Er ikke prikker på skjermen når det er mye farger. Er bare når det er mye hvitt og grått.
    Har det selv på min skjerm Tenkte jeg skal prøve og reklamere.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har det selv på min skjerm Tenkte jeg skal prøve og reklamere.

Ja er ganske irriterndes. Merker det er blitt mye mer støy i bildet og etter dette problemet kom.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter endel rot med et udugelig fraktselskap som skulle levere min tv på døra etter den var fikset, har jeg fått igjen min 63" som hadde problemer med rosa støy/prikker/flimring.

Jeg leverte den inn på Expert der jeg kjøpte den onsdag 17.august, neste dag var den fremme hos infocare som fikser for expert. Ukene gikk og jeg fikk ikke noe tilbakemelding, så etter nesten 4 uker dro jeg til expert for å etterlyse den. Etter mye frem og tilbake viste det seg at tv'en var ferdig fikset førstkommende mandag etter de mottok den, altså nesten 1mnd før! Og de som skulle kjøre den ut hadde hatt den stående på lageret sitt siden!

Og ennå gikk det en uke før jeg hadde den, med lovnader og unnskyldinger fra fraktselskapet som hadde den. Til slutt kom noen andre med den på døra.

Men uansett, infocare fikset den veldig kjapt de, de byttet panel på flekken, jeg snakket med kundekontakten der og det var visst et kjent problem, så de byttet panel omgående. Så dere som har disse problemene må bare dra og reklamere på det så ordner de opp

Tv'en er som ny, null fargestøy, mye mindre linebleed enn før, og helt akseptabelt buzznivå. Nå har jeg en støyende pc i andre enden av rommet, så den "spiser" støyen fra tv'en litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Etter endel rot med et udugelig fraktselskap som skulle levere min tv på døra etter den var fikset, har jeg fått igjen min 63" som hadde problemer med rosa støy/prikker/flimring.

Jeg leverte den inn på Expert der jeg kjøpte den onsdag 17.august, neste dag var den fremme hos infocare som fikser for expert. Ukene gikk og jeg fikk ikke noe tilbakemelding, så etter nesten 4 uker dro jeg til expert for å etterlyse den. Etter mye frem og tilbake viste det seg at tv'en var ferdig fikset førstkommende mandag etter de mottok den, altså nesten 1mnd før! Og de som skulle kjøre den ut hadde hatt den stående på lageret sitt siden!

Og ennå gikk det en uke før jeg hadde den, med lovnader og unnskyldinger fra fraktselskapet som hadde den. Til slutt kom noen andre med den på døra.

Men uansett, infocare fikset den veldig kjapt de, de byttet panel på flekken, jeg snakket med kundekontakten der og det var visst et kjent problem, så de byttet panel omgående. Så dere som har disse problemene må bare dra og reklamere på det så ordner de opp

Tv'en er som ny, null fargestøy, mye mindre linebleed enn før, og helt akseptabelt buzznivå. Nå har jeg en støyende pc i andre enden av rommet, så den "spiser" støyen fra tv'en litt.

Jeg hadde samme problemet. Men det kom en kar fra et selskap(husker ikke hvilket) og han bare stillte litt bak på tven og nå er alt vekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har nå kjøpt innebyd ca modul for canal digital. Syns bilde ble hakket bedre enn den gamle canal digital hd decoderen.

Har stereo forsterker. Så trenkte å koble analog lyd inn. Eneste utgang for dette på tven var headphones utgangen. Men nå har jeg både lyd kontrol på tven og på stereo forsterkeren å forholde meg til.

Men et spørsmål. Hva skal lyd volumet på tven være stilt på for å matche en vanlig line out. Slik at jeg ikke ender med forsterkning før den når forsterkeren. 40?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser noen av dere nevner blinking (tven blir sort en stund). Prøv å sett brightness til 54 eller lavere. Mener på å ha lest at dette er et problem med brightness satt på 55 eller høyere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Hei. Har nå kjøpt innebyd ca modul for canal digital. Syns bilde ble hakket bedre enn den gamle canal digital hd decoderen.

Har stereo forsterker. Så trenkte å koble analog lyd inn. Eneste utgang for dette på tven var headphones utgangen. Men nå har jeg både lyd kontrol på tven og på stereo forsterkeren å forholde meg til.

Men et spørsmål. Hva skal lyd volumet på tven være stilt på for å matche en vanlig line out. Slik at jeg ikke ender med forsterkning før den når forsterkeren. 40?
    Jeg mener at det er optisk ut på denne tven?

Side 98 av 104 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •