Samsung 2010 plasma modeller - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Har et par "problemer" med tv'en (PS63C7705), kanskje andre har lignende erfaringer eller råd.

1. TV'en buzzer, riktignok i varierende grad, men noen ganger så det irriterer. Sitter 4-4,5m unna og har hengt den på vegg - problemet var det samme før jeg hang den opp. Tror ikke buzz er nok til reklamasjon uansett, og jeg er totalt sett godt nok fornøyd til å kunne overse dette.

2. Når TV'en står i standby så hender det at den går fra 'svart til grå' i noen sekunder og begynner å buzze litt for så å skru seg av.

3. Nederst i høyre hjørne har jeg fire-fem lyse prikker som sjenerer, tror det er døde pixler. Hvor mange av disse kan jeg tåle? Disse forekommer helt nederst i bildekanten, men ved mørke scener og på kveldstid så sjenerer det ettersom de endrer lysstyrke ganske ofte. Har også noen mørke pixelfeil til høyre for disse så det blir en stripe på nesten 1,5cm som ikke viser bilde.

Hvis noen har erfaringer med dette så hadde det vært kjekt å høre om dem ¨

Flott bilde på tv'en btw.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen buzz på min, så der kan jeg ikke hjelpe.

De pikslene i hjørnet er fordi du har skjermen innstilt på "tilpasset". På tv-sendinger får du med hele bildet. Også ytterkant, som det ikke er meningen at du skal se. Bruk "skjermtilpasning" kun på Blu-ray. Og bruk 16:9 ved tv-titting.

For øvrig blir skjermen bedre og bedre. Fortsatt har jeg ikke sett en skjerm hvor det totale bildet er så bra. Spesielt farger og detaljering.8)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har buzzing, men den er veldig retningsavhengig. Ret fremfor skjermen er den verst, på siden er den knapt hørbar. Hadde vært interessant å teste med dempematter på veggen bak TV'n, men kommer vibrasjonene fra glassfronten har det ingen hensikt. Dessuten må jeg da på med avstandsklossene på opphenget og alt styret ved å ta ned og henge opp en så diger og tung TV som dette faktisk er.

Tror forresten jeg skal en tur til optiker for å sjekke synet før jeg klager mer på 3D. Får samme ghosting på kino som hjemme og da er det plutselig en eneste fellesnevner... meg selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg har ingen buzz på min, så der kan jeg ikke hjelpe.

De pikslene i hjørnet er fordi du har skjermen innstilt på "tilpasset". På tv-sendinger får du med hele bildet. Også ytterkant, som det ikke er meningen at du skal se. Bruk "skjermtilpasning" kun på Blu-ray. Og bruk 16:9 ved tv-titting.

For øvrig blir skjermen bedre og bedre. Fortsatt har jeg ikke sett en skjerm hvor det totale bildet er så bra. Spesielt farger og detaljering.8)
    Takk takk Men hvorfor er det ikke meningen å se ytterkant hvis det er bilde der? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som beskrevet tidligere i tråden hatt problemer med et lyssvakt panel med mye line bleed og etterhvert mye rosa støy i bildet (spesielt ved bruk av pc og slike forum som dette)
    Nå har Samsung Prestige Support (Dalens) byttet panel, og jeg er i himmelen.
    Rett og slett en helt annen verden, og det beviser det har vært problemer med det gamle panelet hele tiden.
    Mye mer lyssterkt, line bleed er min. 50% forbedret og den rosa støyen er borte. (mulig det er ørlite mer buzz, men ikke nok til å ødelegge opplevelsen)
    Håper det holder seg sånn fremover, og jeg behøver ikke bytte tv som jeg trodde jeg måtte for å bli fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Takk takk Men hvorfor er det ikke meningen å se ytterkant hvis det er bilde der? :P
    Du kan sammenligne det med et maleri. Når du ser hele lerretet så ser du også penselsyrøkene utenfor der hvor man vanligvis har ramma. Vanligvis så synes ikke dette på en ordinær tv, da denne kun har 16:9. Med 16:9 croppes bildet noe, og den ekstreme ytterkant klippes bort. Med skjermtilpasning vises pixel for pixel, som er helt glimrende på blu-ray.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt mulig å kjøpe PNC8000 ? Husker ikke hva som er europeisk versjon for den amerikanske C8000

VT20 er billig som bare det for tiden.. Så vidt jeg husker var C8000 alltid billigere?

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Feil postet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kan jeg få for et 63" C7005 med helt nytt panel? (panelet er mye bedre enn d jeg hadde før. ingen retention, bedre lysstyrke og minimalt med line bleed.)
    Vurderer å skaffe et 64" D8005... (årlig oppdateringssyke)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har fått en innbrenning på min 63'' Samsung Plasma.. og det er ganske ille...står TERROR osv oppover hele hjørnet nede til venste....forbaska TV2 som lar dette stå så lenge uten å skifte bilde...er det noen måte jeg kan få fiksa dette på? Og er det noen mulighet å få ny tv ang. dette på garantien?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Ser ut som jeg har fått en innbrenning på min 63'' Samsung Plasma.. og det er ganske ille...står TERROR osv oppover hele hjørnet nede til venste....forbaska TV2 som lar dette stå så lenge uten å skifte bilde...er det noen måte jeg kan få fiksa dette på? Og er det noen mulighet å få ny tv ang. dette på garantien?
    Har du prøvd med det rullende bildet i sort hvitt. Sett den på en times tid.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med det rullende bildet i sort hvitt. Sett den på en times tid.
    Rullende bilde i sort hvitt? hvordan setter jeg på dette? Pleier dette fjerne innbrenning? Håper...

Edit..tror jeg fant det... bildet ruller nå mot venstre...hører lyden fra tvkanalen likevel... skal bildet stå slik og rulle en times tid, og da er sannsynligvis innbrenninga borte? Er det alle som har fått bort innbrenning med denne metoden?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stått på noen minutter nå, ser ingen forbedringer enda...kan det ta litt tid før innbrenninga begynner å gå bort? Vil denne metoden sannsynligvis fikse det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er skikkelig fastbrent denne innbrenninga virker det som...den har vel stått på i over en time nå? Mulig den er litt bedre, men vet ikke...kan det hjelpe å la den stå på hele natta?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La det stå på hele natta.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La det stå på hele natta.
    Jeg lot det stå på hele natta. Ser heldigvis ut som det er borte nå, det tok en del timer å få viska vekk TERROREN fra skjermen...forbanna dusteterrorist, ikke nok med at alle han drepte, han holdt på å ødelegge skjermen også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"smart tv" på Samsung 2010 modell

Mener å ha lest en plass om at det skal komme en oppdatering på 2010 modellene til høsten ang smarttv slik som det er på 2011 modellene. Tenker da på web browser,skype,osv....
    noen som kjenner til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av formann
    Mener å ha lest en plass om at det skal komme en oppdatering på 2010 modellene til høsten ang smarttv slik som det er på 2011 modellene. Tenker da på web browser,skype,osv....
    noen som kjenner til dette?
    tror ikke det kommer nettleser, men det skal komme 3d kanal med pay per view...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fibernett fra Altibox. Der leier vi film i 1080p og nå også 3D filmer kommet på leie8)

Bra innbrendinga gikk bort. Jeg er veldig fornøyd med skjermen nå. I sommer har jeg fininnstilt bilde med dynamisk som utgangspunk. Brukes kun på tv sending. Ble mye bedre. På blu-ray bruker jeg kalibrert film. Anbefaler flere å prøve...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vertikale striper på lys bakgrunn

Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Har det samme her, det er spesielt synlig ved lyse og ensfargede bilder. På vintersport er det da spesielt tydelig, men ser det også ved fotballkamper. Ved normale tv-sendinger ser jeg lite til det.

Har vurdert litt frem og tilbake, men tror jeg kommer til å reklamere på dette.
    Har du reklamert på dette? Noen andre som sliter med vertikale striper på lys bakgrunn? Dette er ikke line bleed slik jeg har forstått det?

Sliter også med kraftig retention. Blir borte etter noen minutter, men er jo irriterende...

Side 96 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •