Samsung 2010 plasma modeller - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har ikke lest hele tråden, så om spørsmålet har vært oppe tidligere, beklages dette:

Har en 50" C7705, som i lyse bilder har noen vertikale striper/skygger. Er dette et vanlig fenomen? Reklamasjonsrett?
    Har det samme her, det er spesielt synlig ved lyse og ensfargede bilder. På vintersport er det da spesielt tydelig, men ser det også ved fotballkamper. Ved normale tv-sendinger ser jeg lite til det.

Har vurdert litt frem og tilbake, men tror jeg kommer til å reklamere på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi beskjed om dette kan korrigeres med service/reparasjon. Jeg har ikke lagt merke til det ennå, men kan være jeg ikke har sett godt nok etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nevnte overscan issues ved PC bruk. Er dette noe som disables i driver på PC eller også noe som må slås av på selve Plasmaen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kendu
    Noen nevnte overscan issues ved PC bruk. Er dette noe som disables i driver på PC eller også noe som må slås av på selve Plasmaen?
    for meg ble dette løst ved å sette på skjermtilpasning på tv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så du vet at du ikke er helt alene med problemet; opplevde nesten det samme med min PS50C7705 for en måneds tid siden. Da sluttet plutselig HDMI1 porten å fungere uansett om jeg koblet til Canal Digital tuner, Playstation3, Xbox eller HDMI kabel fra Denon recieveren min...

Heldigvis for meg så fungerte fortsatt HDMI2 så jeg koblet alt over dit men det kan virke som om det kan være noe problem her siden det bare plutselig slutter å fungere... Det som er merkelig er at selvom den ikke kan vise bilde (no sources found) så ser den PS3'n via Anynet tilkoblingen selvom den ikke kan vise noe bilde ifra den...

mvh
    Michel

Sitat Opprinnelig postet av joachim
    Skrudde på TVen i dag (PS63C7705) for å se film...også virker INGEN av HDMI-inngangene. Har prøvd 3 forskjellige kabler og 3 forskjellige kilder på samtlige innganger (2xAppleTV og blurayspiller). Har oppdatert til siste firmware. Det virker som om TVen skjønner at noe er koblet til, men får bare beskjed om å sjekket signalkilden om jeg prøver å velge en HDMI-input.

Noen som har opplevd noe lignende og har løsningsforslag? Har jeg en påske uten film å se frem til?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke 3d-briller finnes som passer/er kompatible med Samsung 63' plasma tv-en for salg nå?

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Firmware idag
    T-VALDEUC-3009.2

- Optimalisering å finne den tjenesten kanalen for SkyD (Tyskland, Østerrike, Sveits region)
    - Forbedre Skype 11''(MoIP) Kamera skjermen er ikke viste
    - Når du slår av og på etter opptak, i tillegg Guide (Bare Italia)
    - Forbedre Samsungs Digital Camera spesifikke MJPEG filmklipp spille er ikke støttet
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michel
    Bare så du vet at du ikke er helt alene med problemet; opplevde nesten det samme med min PS50C7705 for en måneds tid siden. Da sluttet plutselig HDMI1 porten å fungere uansett om jeg koblet til Canal Digital tuner, Playstation3, Xbox eller HDMI kabel fra Denon recieveren min...

Heldigvis for meg så fungerte fortsatt HDMI2 så jeg koblet alt over dit men det kan virke som om det kan være noe problem her siden det bare plutselig slutter å fungere... Det som er merkelig er at selvom den ikke kan vise bilde (no sources found) så ser den PS3'n via Anynet tilkoblingen selvom den ikke kan vise noe bilde ifra den...

mvh
    Michel
    Jeg og en venninne kjøpte denne modellen samtidig.

Hennes hdmi1 fikk også dette problemet. Skjedde bare plutselig. Plugget over i HDMI2. Der funka det.

Min virker fortsatt bra, i alle fall til den måte på service. Er på service nå. Panelet døde...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av JD
    Har ikke lest hele tråden, så om spørsmålet har vært oppe tidligere, beklages dette:

Har en 50" C7705, som i lyse bilder har noen vertikale striper/skygger. Er dette et vanlig fenomen? Reklamasjonsrett?

Har det samme her, det er spesielt synlig ved lyse og ensfargede bilder. På vintersport er det da spesielt tydelig, men ser det også ved fotballkamper. Ved normale tv-sendinger ser jeg lite til det.

Har vurdert litt frem og tilbake, men tror jeg kommer til å reklamere på dette.
    Min er også blitt sånn, gradvis verre og verre siden jeg fikk den i mars. Nå er den ganske ille med store felt med flimrende farger på visse deler av skjermen. Spesielt ille når man bruker den som pc-skjerm og er inne på forumer og slikt med store lyse fargefelt, men kommer også på PS3 og parabolsendinger...

Noen som har gjort noe med dette av de som har hatt tilsvarende problem? skal se om jeg får lagt ut noe bilder/video av hvordan det ser ut..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Jeg og en venninne kjøpte denne modellen samtidig.

Hennes hdmi1 fikk også dette problemet. Skjedde bare plutselig. Plugget over i HDMI2. Der funka det.

Min virker fortsatt bra, i alle fall til den måte på service. Er på service nå. Panelet døde...
    Jeg sendte min på service også - de klarte ikke å gjenskape problemet på verkstedet (der virka plutselig HDMI-inngangene), men de bytta hovedkortet på mistanke. Virker fint igjen nå, i hvert fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Min er også blitt sånn, gradvis verre og verre siden jeg fikk den i mars. Nå er den ganske ille med store felt med flimrende farger på visse deler av skjermen. Spesielt ille når man bruker den som pc-skjerm og er inne på forumer og slikt med store lyse fargefelt, men kommer også på PS3 og parabolsendinger...

Noen som har gjort noe med dette av de som har hatt tilsvarende problem? skal se om jeg får lagt ut noe bilder/video av hvordan det ser ut..
    Tror det er hva jeg har. Begynte først nederst på skjermen, men har nå spredd seg utover. Som du sier så er det mest fremtredende ved pc bruk. (Forumer er helt klart det beste eksempelet.)

Jeg ringte Samsung, og jeg får nytt panel. Virket som de kjente til problemet. "Panelet henger ikke med lenger" sa han.

Video av forstyrrelsen nederst i bildet. Lilla i fargen.
    Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Line bleed er utvilsomet et av de største problemene med denne tven. Spesielt ved pc-bruk og også tv-sendingene fra Ski VM i Oslo var det ille... Synes også de har blitt verre. Jeg bruker den mye til pc bruk, og vet ihvertfall nå at min neste tv blir en LED sak. (65" Sony HX920?)

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min C7705 50" sliter en del med retention. Er dette en garantisak?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Min C7705 50" sliter en del med retention. Er dette en garantisak?
    Neppe. Men det kommer selvfølgelig an på om du har mer enn normalt. Nå er min tv nøyaktig ett år gammel, og nå ser jeg sjelden eller aldri retention. Men de første månedene syntes jeg også det var urovekkende mye, selv om det forsvant etter noen minutter.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Tror det er hva jeg har. Begynte først nederst på skjermen, men har nå spredd seg utover. Som du sier så er det mest fremtredende ved pc bruk. (Forumer er helt klart det beste eksempelet.)

Jeg ringte Samsung, og jeg får nytt panel. Virket som de kjente til problemet. "Panelet henger ikke med lenger" sa han.

Video av forstyrrelsen nederst i bildet. Lilla i fargen.
    Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting
    Forumer og store ensfargede bildeflater ellers er helt klart verst, så å jobbe i illustrator eller photoshop ut i fra en hvit bakgrunn er helt umulig etterhvert..

Men det er samme problemet på f.eks PS3, så lenge det er store fargeflater. Lagde et lite klipp med telefonkameraet (Samsung galaxy s). Ble en stripe fra kameraet også, men se bort i fra den. Saken er at bildet er helt avhengig av hvor mye og store fargefelt det er på skjermen, viser det her med å slå tv-menyene av og på slik at man kan se at det ikke er ytre påvirkninger (kilden) som lager problemene.

Ser det spesielt bra på slutten av klippet, i nederste del av bildet. Men også i begynnelsen, der som statusbaren er på ps3 menyen er bildet upåvirket på sidene, men over og under er det rot i bildet. Så det kan vel ikke være selve panelet? Ligger vel heller i hardwaren/bildebehandlingskretsene? Ikke vet jeg.. Helt på styr er det iallfall..

[YOUTUBE]5-rlCgdvunw[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Forumer og store ensfargede bildeflater ellers er helt klart verst, så å jobbe i illustrator eller photoshop ut i fra en hvit bakgrunn er helt umulig etterhvert..

Men det er samme problemet på f.eks PS3, så lenge det er store fargeflater. Lagde et lite klipp med telefonkameraet (Samsung galaxy s). Ble en stripe fra kameraet også, men se bort i fra den. Saken er at bildet er helt avhengig av hvor mye og store fargefelt det er på skjermen, viser det her med å slå tv-menyene av og på slik at man kan se at det ikke er ytre påvirkninger (kilden) som lager problemene.

Ser det spesielt bra på slutten av klippet, i nederste del av bildet. Men også i begynnelsen, der som statusbaren er på ps3 menyen er bildet upåvirket på sidene, men over og under er det rot i bildet. Så det kan vel ikke være selve panelet? Ligger vel heller i hardwaren/bildebehandlingskretsene? Ikke vet jeg.. Helt på styr er det iallfall..
    Er ikke dette bare standard line bleed problem? Sånn har tven min vært fra dag 1.

Edit: Så litt mer på videoen nå, og ser at dette ikke bare er line bleed problemer. Det ligner veldig på problemet jeg har fått på min, og som videoen min viser. Forskjellen var at mitt problem startet kun som en linje helt nederst, men har nå spredd seg utover som sagt.
    Ring Samsung, og få et nytt panel. Det får som sagt jeg... Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er ikke min skjerm. Hadde den vært slik, hadde den gått i retur tvert. Jeg skjønner jeg har vært utrolig heldig med min. Sitter med et kanonbilde, og har egentlig ikke lov å klage på noe.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke innstillinger kjører du? Er ikke i nærheten av så mye på min skjerm. Nå er det dog litt vanskelig å bedømme siden kameraet/filmingen ikke er optimal.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackant
    Hvilke innstillinger kjører du? Er ikke i nærheten av så mye på min skjerm. Nå er det dog litt vanskelig å bedømme siden kameraet/filmingen ikke er optimal.
    Dessverre har jeg ikke tilgang til skikkelig kalibreringsutstyr, men har jo prøvd og feilet litt sjøl, da Har tastet inn mange forskjellige innstillinger, og har funnet ut at de som desidert ble best hos meg, ble Dennis Thomsen sine tall:
    Samsung PS63C7705 (PN63C8000) test – part 2

Fargene sitter som et skudd og hudtoner er så tett på virkeligheten som jeg klarer å se med blotte øyet. Familiemedlemmer som har vært her, har brukt ord som "utrolig virkelighetsnært" og "3D-aktig". Sortnivået har også satt seg hos meg, og det er ikke lengre all verdens forskjell mellom 50 og 60 hz. I startet var jeg direkte misfornøyd med sortnivået, og det tok nesten 6 måneder før jeg var fornøyd. Litt forskjell mellom 50 hz og 60 hz er det, men da er det fint at det dypeste sortnivået er ved spilling av Blu-ray (Cinema Smooth avslått). Kunne selvfølgelig ha ønsket meg sortnivået til en Philips 9705, men bortsett fra på sortnivå så gruser C7705 Philips LED på alle områder. LED klarer rett og slett ikke få frem de ultra-naturlige hudtonene og fargene som det en god plasma-skjerm klarer IMHO.

Jeg har ikke sett noe linebleed på min skjerm. Det kan sikkert gå an å fremprovosere det, men nå har jeg brukt den i 1 år på tv, film og PS3. Jeg hater når ting ikke er som det skal, og var nære ved å reklamere i fjor da jeg ble klar over 50 hz/ Cinema Smooth-buggen. Men skjermen er såpass bra uten 96hz også, og når den nå har et så godt sortnivå; ble totalpakka såpass bra at jeg er fornøyd. Jeg har ikke angret et sekund på at det ikke ble Panasonic VT20, som jeg tror sliter med flere ting enn C7705 gjør. Dessuten liker jeg bildet bedre på 7705 enn VT20 (skarpere og mer smell). Hos meg sto det mellom de to skjermene i fjor...

Jeg kjøpte skjermen med en gang den ankom markedet, og var vel en av de første som fikk. Mulig produksjonslinjen har endret seg. Synd for dere som sliter med issues. Jeg ser nemlig ingen grunn til å oppgradere til ny skjerm før en 50" OLED kommer til normal pris. Kanskje rundt 2013?8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste Firmware?

Installerte ny firmware da jeg hadde et problem med skjermbildet ( Viste seg å være urelatert, og har nå fått den fikset)
    Men har hørt at nyeste firmware ikke er den beste og at 3D-kvalitet er redusert?
    Hvor kan jeg finne en eldre firmware-versjon?

Har ps507705

Side 94 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •