Samsung 2010 plasma modeller - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har dukket opp en liten hvit prikk helt nederst i høyre hjørne på 63' tv-en min...er det dette som kalles pixel feil, og kan denne komme etter en stund? Har ikke merket denne prikken tidligere... Det virker som den hvite prikken ikke er helt like stor hele tida, virker som den varierer litt i størrelse...den er ganske irriterende... Den kan ikke sees hele tida, virker som den sees mest når det er sendinger som ikke er widescreen, og den kan visst ikke sees på alle kanaler...Dette går vel på garantien? Men det er ikke bare bare å sende tilbake en 63' tv i posten, er det evnt. de jeg kjøpte tv-en hos Abbo som skal betale returfrakt når det er garantisak?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Det har dukket opp en liten hvit prikk helt nederst i høyre hjørne på 63' tv-en min...er det dette som kalles pixel feil, og kan denne komme etter en stund? Har ikke merket denne prikken tidligere... Det virker som den hvite prikken ikke er helt like stor hele tida, virker som den varierer litt i størrelse...den er ganske irriterende... Dette går vel på garantien? Men det er ikke bare bare å sende tilbake en 63' tv i posten, er det evnt. de jeg kjøpte tv-en hos Abbo som skal betale returfrakt når det er garantisak?
    Har denne hvite prikken jeg også. Tror det ligger i signalet og ikke TV'n. Den synes bare i "skjermtilpassning" og ikke i 16/9 modus. Velger du 16/9 klippes det bort litt av bildet helt i ytterkant. Den beste modusen er likevel skjermtilpassning for da er bildet ekte 1:1 om du skjønner..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en pixelfeil er det ikke gitt at det er en garantisak. De fleste produsentene tar forbehold om at noen pixler kan være ikke-responsive i manualen, og forsvarer dette med at det er helt naturlig at det kan oppstå. Døde pixler kan oppstå etter en tid, eller de kan være der fra skjermen er nye. Sånn sett er det alltid fint å kjøpe TV fra sted med åpent kjøp, for da kan man i hvert fall sende i retur skjermer med døde pixler fra starten av

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat satt opp min nye PS50C7705 etter å ha byttet inn en UE46C6005, og må si at førsteinntrykket var veldig veldig bra. Det var jo en helt annen verden kvalitetsmessig. Langt mer naturlige farger, mye bedre innsynsvinkel, og bildet var rett og slett mer behagelig å se på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tvk
    Har akkurat satt opp min nye PS50C7705 etter å ha byttet inn en UE46C6005, og må si at førsteinntrykket var veldig veldig bra. Det var jo en helt annen verden kvalitetsmessig. Langt mer naturlige farger, mye bedre innsynsvinkel, og bildet var rett og slett mer behagelig å se på.
    Å sammenligne plasma og LCD på innsynsvinkel er rått parti :P Mer naturlige farger er vel også typisk en plasma-fordel. Farger på LCD er ofte mer intense og kan derfor fremstå som litt mer unaturlige men det handler også ofte om kalibrering.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Dette var nytt for meg. Hvor i menyen gjør man dette?
    3D menyen dukker ikke opp før du aktiviserer 3D funksjonen. Da burde du finne det inni de andre bildemenyene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle de som sier at man må kalibrere skjermen pr kilde.

Gjelder dette også dersom man kjører tre kilder via en stk receiver?

Jeg forsøkte i går. Plottet inn innstillingene mens jeg så på vanlig tv via tuner. Når jeg så skrudde på en blueray på PS3 så var instillingene identiske, ergo ingenting å endre på. Samme når jeg kjørte film via Boxee Box.

Alle de tre signalkildene går via min receiver.

*blond*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort svar: Nei, antar at du bruker kun en modus på fjernsynet og switcher kilde på receiveren.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av myrlas
    Til alle de som sier at man må kalibrere skjermen pr kilde.

Gjelder dette også dersom man kjører tre kilder via en stk receiver?

Jeg forsøkte i går. Plottet inn innstillingene mens jeg så på vanlig tv via tuner. Når jeg så skrudde på en blueray på PS3 så var instillingene identiske, ergo ingenting å endre på. Samme når jeg kjørte film via Boxee Box.

Alle de tre signalkildene går via min receiver.

*blond*
    Nei, instillingene knyttes til de forskjellige hdmi-inngangene på tv-en, så med mindre du skifter hdmi-inngang på tv-en beholder du innstillingene.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil 3d brillene som fulgte med virke med andre merker som Sony, LG, Philips`?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Vil 3d brillene som fulgte med virke med andre merker som Sony, LG, Philips`?
    Nei, sony, LG og Philips osv.. har egne briller for sine egne tv´er.

Newcomer Tvk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden man må kalibrere bildet for hver input, er det da også egen kalibrering for DLNA og USB-avspilling?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av speedfreak
    Har denne hvite prikken jeg også. Tror det ligger i signalet og ikke TV'n. Den synes bare i "skjermtilpassning" og ikke i 16/9 modus. Velger du 16/9 klippes det bort litt av bildet helt i ytterkant. Den beste modusen er likevel skjermtilpassning for da er bildet ekte 1:1 om du skjønner..
    Jeg kjører skjermtilpassing på BD-kilde, og 16:9 på tv. Velges skjermtilpassing på tv så får en ofte med ting i bildets ytterkant som ikke var meningen du skulle se.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen nyheter eller triks man kan gjøre for å minimalisere/ fikse på sortnivå-forskjellene mellom 50hz og 60hz?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt noen trådløse hodetelefoner til min 7705, noen som vet om det er mulig å velge mellom lyd fra tv eller fra phone-utgangen uten å måtte fysisk fjerne kontakten?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raskt spørsmål ift. embalasje og eske.

Esken til 50" 7705 er ganske stor og Plasma er ikke så lett å frakte siden den må stå oppreist. Men jeg har ikke plass til eksen lenger og har hatt den stående på soverommet en 4 måneders tid som ikke er holdbart.
    Derfor lurte jeg, hva hvis den må på reparasjon på garanti eller reklamasjonsfrist? Er det slik at med Plasma så må jeg ta vare på emballasjen?

Og hva gjør jeg uten esken om jeg vil selge den? Det kan jo være at de som kjøper frakter den feil og vil heve kjøpet etterpå. Siden dette er min første Plasma trenger jeg litt råd på disse områdene.

EDIT:
    Et par andre ting:

Jeg har ikke kalibrert noe på min nå 4 mnd og godt innkjørte PS50C7705 og lurte på hvilke tall som virker som en gjengse god kalibrering? Skulle gjerne forsøkt noen tall.
    Trenger evt. forskjellige profil/kalibreringer for følgende bruksområder PC Desktop (ikke for annstrengende), SD-TV, BD-HD og spillkonsoll. Jeg har en HDMI switch og tenkte derfor å lagre de forskjellige tallene under "standard" for SD-TV, "Slapp av" for PC, Film "for film" og bruke Spillmodus med div. talljusteringer til spill.

Noen gode oppsett man har generell god erfaring med etter innkjøring?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når min forrige tv måtte på reparasjon hadde jeg ikke emballasje.

Lefdal sendte meg da emballasje først, for så å plukke opp TV'en etter jeg hadde pakket den inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen som vet hvor jeg kan få tagi ny fjernkontroll til 63"ern?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimern
    prøv elkjøp eller noe, må jo finnes erstatrings fjernkontroller
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimern
    Dette kan forhandlere av tv-en skaffe deg, men originalfjernkontroller fra Samsung er ofte dyre, så en rimeligere løsning vil være å skaffe en multifjernkontroll fra f.eks. Logitech.

Side 92 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •