Samsung 2010 plasma modeller - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Den er sikkert mulig å skaffe på noen restlagre. PS64D8005 tar over i mai tider, med PS59D6905 (evt. annen 6000 kode) som alternativ litt før. Ja, alle modellene har økt med 1 tomme pga mindre ramme. Det betyr vel også relativt nye paneler. 8)
    hva er restlager? direkte fra samsung?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering av PS50C7705

Hei
    Er det noen Samsung-guruer her som gidder å henvise til et godt oppsett av innstillingene på PS50C7705? (Har fått med meg at PS50C7705 er det samme som PN50C8000 i USA.)

Har søkt og lest en del i denne laaange tråden, men kunne tenkt meg en uttalelse av noen som har fulgt denne tråden fra start.

Jeg så noen refererte til denne: TweakTV | Samsung PN63C7000*-*TweakTV
    Vil dette oppsettet også fungere like bra på PS50C7705?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janid1967
    Hei
    Er det noen Samsung-guruer her som gidder å henvise til et godt oppsett av innstillingene på PS50C7705?
    Profil: Film
    Cellelys 16
    Kontrast 81
    Lysstyrke 52
    Skarphed 0
    Farve: 50
    Tone: G50/R50
    Sort tone: Off
    Dynamisk kontrast Off
    Gamma +1
    Farverum Auto
    Hudtone 0
    Kantforbedring Off
    xvYCC Off
    Farvetemperatur Warm2
    Format Screen Fit
    Digitalt støjfilter Off
    MPEG støjfilter Off
    HDMI sortniveau Low
    Film mode Off
    Motion Judder Canceller Off
    Cinema Smooth Off
    • R-Offset: 24
    • G-Offset: 23
    • B-Offset: 27
    • R-Gain: 25
    • G-Gain: 22
    • B-Gain: 31

Samsung C7705 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Takk for oppsett Haakon. Har benyttet det et døgn nå og synes det ble veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS50C7705 - etterslep?

Hei

Så min første blue-ray på vår nye PS50C7705 i går kveld, og valget falt på Trolljegeren.
    Filmen inneholder mye filming med raske bevegelser og panorering med håndholdt kamera. Ved rask panorering, så jeg ganske mye etterslep (eller hva det nå kalles).

Er dette noe denne skjermen lider av, eller er det filmen som er slik ?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppsett Haakon. Har benyttet det et døgn nå og synes det ble veldig bra.
    Takken fortjener han dansken på flatpanels.com som har kalibrert skjermen sin, men jeg bruker samme oppsett selv på min PS63, og det er jeg godt fornøyd med så langt

"problemet" mitt nå er at tv'en har et mye mer korrekt bilde på pc-bruk enn jeg klarer å stille inn på min Samsung 27" HD-monitor, så jeg blir sittende i sofaen å jobbe i photoshop og annet, istedet for ved databordet.. På tide å investere i kalibreringsutstyr selv kjenner jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Så min første blue-ray på vår nye PS50C7705 i går kveld, og valget falt på Trolljegeren.
    Filmen inneholder mye filming med raske bevegelser og panorering med håndholdt kamera. Ved rask panorering, så jeg ganske mye etterslep (eller hva det nå kalles).

Er dette noe denne skjermen lider av, eller er det filmen som er slik ?
    trolljegeren er jo spillt inn med videokamera, prøv flere filmer før du bestemmer deg om at det er et problem med tv'n. og husk å slå av filterne og anti-judder greiene så du har et mest mulig rent bilde.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    trolljegeren er jo spillt inn med videokamera, prøv flere filmer før du bestemmer deg om at det er et problem med tv'n. og husk å slå av filterne og anti-judder greiene så du har et mest mulig rent bilde.
    De filtere jeg vet om er slått av (ref oppsett anbefalt litt lengre opp.)

I kveld har vi sett Inception, hvilket jeg vil tro er en referansefilm når det gjelder klart og skarpt bilde. Også i denne filmen er det ofte uklart og blørete rundt personer i bevegelse, ikke hele tiden, men mer enn nok til at det irriterer. Enkelte sekvenser er derimot mildt sagt breathtaking og imponerende skarpt, som da DeCaprio faller baklengs ned i badekaret og første gang Ariadne er med på å dele en drøm.

Jeg søkte på ordet "glorie" her i tråden, og så noen nevne glorie rundt spillerne i en fotballkamp. Svaret til det var å stille sharpness ned under 10. Min sharpness står til 0.

Når vi ser TV, har vi ikke sette dette problemet. Kan det være Blue-ray spilleren (Philips BDP5180) som har et problem? Jeg vil egentlig tro at TV'en er 100% siden den får såpass gode skussmål. Her er noen klipp fra Rasmus Larsens uttalelser i test/anmeldelse - FlatpanelsDK

"HD-billedkvalitet er tilmed imponerende og C7705 formår at give gengive et billede med dybde og stor detaljegrad - selv i hurtige action-scener."

"1080p24 Blu-ray-formatet understøttes korrekt uden hak"

"Responstiden på Samsung C7705 er meget hurtig, ligesom vi kender det fra de fleste plasma-Tv i dag. Jeg så stort set ingen slørring på hurtige bevægelser, og C7705 opretholder mange detaljer i både sport og actionfilm"

Tips?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har aktivert 24p i blurayspilleren? Prøvd med Cinema Smooth?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I kveld har vi sett Inception, hvilket jeg vil tro er en referansefilm når det gjelder klart og skarpt bilde. Også i denne filmen er det ofte uklart og blørete rundt personer i bevegelse, ikke hele tiden, men mer enn nok til at det irriterer. Enkelte sekvenser er derimot mildt sagt breathtaking og imponerende skarpt, som da DeCaprio faller baklengs ned i badekaret og første gang Ariadne er med på å dele en drøm.

Jeg søkte på ordet "glorie" her i tråden, og så noen nevne glorie rundt spillerne i en fotballkamp. Svaret til det var å stille sharpness ned under 10. Min sharpness står til 0.

Når vi ser TV, har vi ikke sette dette problemet. Kan det være Blue-ray spilleren (Philips BDP5180) som har et problem? Jeg vil egentlig tro at TV'en er 100% siden den får såpass gode skussmål. Her er noen klipp fra Rasmus Larsens uttalelser i test/anmeldelse - FlatpanelsDK

"HD-billedkvalitet er tilmed imponerende og C7705 formår at give gengive et billede med dybde og stor detaljegrad - selv i hurtige action-scener."

"1080p24 Blu-ray-formatet understøttes korrekt uden hak"

"Responstiden på Samsung C7705 er meget hurtig, ligesom vi kender det fra de fleste plasma-Tv i dag. Jeg så stort set ingen slørring på hurtige bevægelser, og C7705 opretholder mange detaljer i både sport og actionfilm"

Tips?
    Enig med denne "dansken" dette apparatet leverer hele veien her hos meg,jeg må si jeg får aldrig så lite hakaslepp av alle disse såkalte ikke fornøyde her inne!! :???: Mitt tips sett på filmen AVATAR "BLUE RAY!"Makan til bilder wooowwhhh!!

Samsung C7705 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jeg!!

Oppdaget i dag at jeg må stille inn innstillingene pr. input 8)
    Jeg hadde stilt inn innstillingene mens jeg så på TV, og tenkte ikke tanken på at det samme måtte gjøres når jeg byttet input for å se Blue-ray.

Nå begynner jeg endelig å roe meg ned og nyte de fantastiske bildene, både fra TV og Blue-ray :-D

Når det er sagt: Bruker dere ulike innstillinger på TV / Blue-ray?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde jeg!!

Oppdaget i dag at jeg må stille inn innstillingene pr. input 8)
    Jeg hadde stilt inn innstillingene mens jeg så på TV, og tenkte ikke tanken på at det samme måtte gjøres når jeg byttet input for å se Blue-ray.

Nå begynner jeg endelig å roe meg ned og nyte de fantastiske bildene, både fra TV og Blue-ray :-D

Når det er sagt: Bruker dere ulike innstillinger på TV / Blue-ray?
    Veldig viktig å huske på. Nei innstillingene følger ikke automatisk med til forskjellige kilder. Man må kalibrere for vær kilde, inklusive 3D matriale. Jeg syntes 3D var vai out... så det er viktig å kalibrere mens man har på en 3D film også, eller stille inn de forskjellige parametre...etter egne preferanser... en egen 3D kalibrerings disk er etter lengtet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har stilt TV etter den danske testen nå. Mulig jeg kjøper Digital Video Essent. og stiller selv senere. Men et spørsmål: Hvor er game mode? :neutral:
    Bare Movie, Standard, Slapp Av, og Dynamic hos meg.
    Vurderte Dynamic men den er jo i utgangspunktet helt tragisk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smegh86
    Har stilt TV etter den danske testen nå. Mulig jeg kjøper Digital Video Essent. og stiller selv senere. Men et spørsmål: Hvor er game mode? :neutral:
    Bare Movie, Standard, Slapp Av, og Dynamic hos meg.
    Vurderte Dynamic men den er jo i utgangspunktet helt tragisk
    Menu-Oppsett-Generelt-Spillmodus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvor jeg kan skaffe en PS63C7705 ? Finner den ingen steder..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy

Hifiklubben har den til 22990,-

Utenom det så vet jeg ikke noe.. Skulle hatt en selv

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Steamy
    Prisutviklingen på Samsung PS63C7705

Samsung PS63C7705 | Lyd & Bilde

Priser Samsung PS63C7705 - Teknofil.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var til 17999,- en periode med Blueray pakke så gir ikke over 20 K for denne nå som PD64D8000 kommer snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Veldig viktig å huske på. Nei innstillingene følger ikke automatisk med til forskjellige kilder. Man må kalibrere for vær kilde, inklusive 3D matriale. Jeg syntes 3D var vai out... så det er viktig å kalibrere mens man har på en 3D film også, eller stille inn de forskjellige parametre...etter egne preferanser... en egen 3D kalibrerings disk er etter lengtet.
    Dette var nytt for meg. Hvor i menyen gjør man dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå mottatt denne tv'en (50") etter mye frem og tilbake. har lest igjennom hele tråden her - og ettersom jeg ikke gidder å gjøre det pånytt spør jeg bare her om noen rettningslinjer ifm innkjøring osv på denne.
    Tenkte å kjøre med innstillingene fra flatpanels.dk, men har hørt at en bør ha en noe lavere lysstyrke i innkjøingsperioden, og, hvor lang er denne perioden?
    Er det ellers noen andre instillinger jeg bør slå av/på? Ser mye film og spiller _mye_!

på forhånd takk.

Side 91 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •