Samsung 2010 plasma modeller - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2077
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Med de instillingene du viser er lysstykre 56-57 mer riktig. Har kalibrert 2 slike skjermer.
    På min 50" blir så høy lysstyrke fort å oppleve som blast...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Noen som har fått filmene i det siste? Jeg registrerte min bestilling 12. januar og venter fortsatt!
    Fikk sherk filmene idag registrerte 4-5 januar og kjøpte tven i romjula.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de instillingene du viser er lysstykre 56-57 mer riktig. Har kalibrert 2 slike skjermer.
    Litt på siden, men hva trenger man av kalibreringsutstyr hvis man 'bare' skal ta denne skjermen + kanskje et par kompisers skjermer. Ser liksom ikke helt nytten av å bruke tusenvis av kroner for å ende opp med å endre lysstyrke +2 hakk og kontrast -1.

Tar man et produkt som Spyder3, så får man utgaver fra 7-800kr og oppover til mange tusen. Hva er 'tilstrekkelig' for en Tv som står i en vanlig stue og ikke dedikert kinorom hos en hifi-nerd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alltid en 100% "riktig" kalibrering er best uansett. Går litt på personlig preferanse også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Litt på siden, men hva trenger man av kalibreringsutstyr hvis man 'bare' skal ta denne skjermen + kanskje et par kompisers skjermer. Ser liksom ikke helt nytten av å bruke tusenvis av kroner for å ende opp med å endre lysstyrke +2 hakk og kontrast -1.

Tar man et produkt som Spyder3, så får man utgaver fra 7-800kr og oppover til mange tusen. Hva er 'tilstrekkelig' for en Tv som står i en vanlig stue og ikke dedikert kinorom hos en hifi-nerd?
    Spyder3 er OK så lenge en vet hvordan den måler...mot et meter som er kalibrert. Noen Spyder3 måler meget bra, noen OK og noen igjen ikke bra i det hele tatt...

Min spyder3 var litt på tur selv om den fulgte med i Colorfacts 7.5 når jeg kjøpte dette.

Men bruker nå Spyder3 via korrigerings fil gjennom Calman programmet og dette fungerer bra!

Når det er sagt vil jeg påstå får en litt bedre pekepinn med SPyder3 enn å kopiere innstillinger da det blir litt som å stikke fingern i lufta og kjenne på vinden på noen tv modeller

Men det er ekstremt fort at det drar på seg med cash for kalibreringsutstyr er min erfaring....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av speedfreak
    Er ikke alltid en 100% "riktig" kalibrering er best uansett. Går litt på personlig preferanse også.
    Så vidt jeg har forstått så skal film presenteres slik som produsent har tiltenkt. Ikke slik du nødvendigvis syns det ser best ut selv. Noen bruker jo millioner av kroner på at det skal se akkurat slik ut. Derfor har vi en standard vi skal kalibrere etter. Når den er kalibrert etter standard så vil en film kunne visses akkurat slik den er tiltenkt.

F eks noen kan si at det er for mørkt. Men kanskje den scenen av filmen egentlig skulle være helt mørk. Det vil jo da være feil å ha på for mye brightness.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    På min 50" blir så høy lysstyrke fort å oppleve som blast...
    Aldri sett på 50" versjonen. Kun sett på 63" tommern. Kan nok tenkes at disse er litt annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brightness er jo enkelt å kalibrere selv. Bare å bruke en blu-ray kalibrerings plate som f eks Digital Video Essentials HD Basics(Blu-ray).

Verktøy er det greit å ha for å kalibrere greyscale og gamma (til 2.2). Liker selv calman som en annen nevnte tidligere i denne tråden.

Men syns det er vanskligere å kalibrere contrast på denne skjermen. Ved bruk av Digital Video Essentials disc ser egentlig kontrast greit ut på 95. Men har den selv på 83 nå.

Noen andre som har kalibrert 63 tommern? Hva kom i så fall dere frem til med tanke på contrast?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått så skal film presenteres slik som produsent har tiltenkt. Ikke slik du nødvendigvis syns det ser best ut selv. Noen bruker jo millioner av kroner på at det skal se akkurat slik ut.
    Dette gjelder vel strengt tatt akkurat i samme grad for musikk, fra produceren sin side skal det låte likt som i miksestudioet/mastering-rommet hans, men man velger alikevel stereoutstyr og høyttalere ut i fra det en synes låter best selv uten at det er en kopi av frekvensgang/lydbilde fra produsenten av musikken sitt oppsett.

Selv om to skjermer er likt kalibrert etter "normen", så vil omgivelsene påvirke resultatet, setter du en av de i et lyst rom og den andre i et bekmørkt rom så vil du sannsynligvis få et forskjellig inntrykk av bildet skjermen viser, og man vil gjerne få et bedre bilde av å justere seg frem til det som en selv oppfatter som best bilde i forhold til rommet/lysforhold skjermen står i.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått så skal film presenteres slik som produsent har tiltenkt. Ikke slik du nødvendigvis syns det ser best ut selv. Noen bruker jo millioner av kroner på at det skal se akkurat slik ut. Derfor har vi en standard vi skal kalibrere etter. Når den er kalibrert etter standard så vil en film kunne visses akkurat slik den er tiltenkt.

F eks noen kan si at det er for mørkt. Men kanskje den scenen av filmen egentlig skulle være helt mørk. Det vil jo da være feil å ha på for mye brightness.
    Det er slik dersom man har en lik skjerm/monitor som de som laget filmen og redigerte den. Men ingen skjermer eller tv'er er 100% lik den. Ingen skjermer er perfekte heller. F eks kan man si at for å få bedre sortnivå kan det gå utover hvitt og/eller andre deler av bildet. Det kan jo være slik at dersom skjermen er kalibrert opp mot standard vil dette være et kompromiss mellom ulike instillinger. For eksempel at sortnivået ikke er så sort som man kanskje ville hatt det selv. Er man vant til LCD/led tv og går over til plasma er jo ikke bildene helt like lyssterke.

Jeg er på ingen måte ekspert på dette, men var på et lite foredrag hos Hifiklubben angående oppsett av tv og projektor. Interessant og lærerikt. De sa også at man ofte går for personlige preferanser.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brightness er jo enkelt å kalibrere selv. Bare å bruke en blu-ray kalibrerings plate som f eks Digital Video Essentials HD Basics(Blu-ray).

Verktøy er det greit å ha for å kalibrere greyscale og gamma (til 2.2). Liker selv calman som en annen nevnte tidligere i denne tråden.

Men syns det er vanskligere å kalibrere contrast på denne skjermen. Ved bruk av Digital Video Essentials disc ser egentlig kontrast greit ut på 95. Men har den selv på 83 nå.

Noen andre som har kalibrert 63 tommern? Hva kom i så fall dere frem til med tanke på contrast?
    Kan neppe kalles kalibrering men... Har justert lysstyrke og kontrast etter videinnstillingsmenyen på min Dreambox, testbilder. Havnet på 85 på kontrast og 47 på lysstyrken i Standard modus som jeg bruker når det er lys i stuen. Liker å ha en innstilling for dag og en for film i mørket. På film bruker jeg(tester) Film modus med kontrast på 65 og lysstyrke på 48. Må få skaffet meg DVE for å få justert litt bedre til Blurayspiller.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av denny 68
    Fikk sherk filmene idag registrerte 4-5 januar og kjøpte tven i romjula.
    Fikk de idag også. Det tok jommen tiden sin det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka innstillingar annbefales det å kjøre på tven di første timene??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    idag kom min shrek 3d boks også8)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine shrek filmer forigårs. Da mangler bare en 3d blu ray spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine er og kommet nå, og det er ikke lenge siden jeg registrerte meg. Så dere som ikke får i løpet av få dager bør nok sjekke opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som selger PS63C7705 Lengre?? finner den ikke noen steder.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Nye 2011 modeller kommer snart da...sikkert derfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung PS63C7705

noen som har peiling på når denne vil komme på salg igjenn? rakk ikke å kjøpe på januarkampanjen og ser på prisjakt.no at det er færre som selger dem.. begynner og bli urolig for å ikke få tak i før de blir utsolgt :O

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Den er sikkert mulig å skaffe på noen restlagre. PS64D8005 tar over i mai tider, med PS59D6905 (evt. annen 6000 kode) som alternativ litt før. Ja, alle modellene har økt med 1 tomme pga mindre ramme. Det betyr vel også relativt nye paneler. 8)

Side 90 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •