Samsung 2010 plasma modeller - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 104 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2077
    Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

Ellers har jeg ikke fått sett noe mer. Venter på veggfestet som skal komme i dag. Så i kveld.......
    Hvilket veggfeste har du gått for, og er det 50" eller 63" du har?

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jag hatt TVen i to uker, og jeg er fremdeles strålende fornøyd!

Har brukt innstillingene fra avsforum.com som utgangspunkt og deretter kalibrert den med hjelp av gratis-skiven AVS HD 709 , og denne fra avsforum.com. Hadde egentlig bestilt DVE HD Basics fra Play.com, men fikk ikke med meg at den kun virker på region A ops:
    Så jeg får vente til jeg får en regionfri blu-ray spiller (etterfølgeren til Oppo BDP-83, med 3D, hadde ikke vært feil)

Brukte AVCHD-versjonen, denne kan brennes på en vanlig DVD-skive og virker i min PS3.

Har brukt samme vitbalans-instillinger som på avsfourum.com og her er resultatene av kalibreringen med AVS HD 709:

Kontrast: 82 - 85 (vanskelig å si helt sikkert hva som skjer med fargene, men over 90 så blir testmønsteret i hvert fall missfarget i rosa)
    Lysstyrke: 53
    Farge: 50
    Skarphet: 0

Skal se om jeg kan øke skarpheten noe. Når en bruker AVS HD 709 for å stille in kontrast og lysstyrke er det i hvert fall viktig å sette skarphet til 0. Ellers vil det bli kunstige "kanter" rundt f eks de sorte/gråe stripene i mønsteret for lysstyrke.

En kul ting med C7705 er at den har en "bare RGB"-modus. Hvis en bruker denne funksjonen og velger "blå" så trenger en ikke et fargefilter (som følger med f eks DVE) for å stille inn fargemetning 8)

En annen ting jeg gjort er å modifisere TVen gjennom å montere et svært avansert, høyteknologisk baklys på baksiden av TVen, et så kalt "bias light". Dette gjør at den opplevde kontrasten øker og at øynene ikke blir så trette når en ser på TV i et mørkt rom.

Dette teknologiske vidunder består av en NON benkebelysning fra IKEA for 99 kr, festet til baksiden med dobbeltheftende tape fra Clas Ohlson. For å redusere lysstyrken har jeg montert en bit papir på innsiden av lampeskjermen, siden det ikke mer mulig å dimme lysrøret (i hvert fall ikke med min ledningsdimmer).

Egentlig skal lyset ha en fargetemperatur på 6500 K, og lysstyrken skal være 10 % av TV-skjermens lysstyrke ved peak white. Men da må en ha en lysmålere og en meget mer avansert lampe, f eks denne, så det gidder jeg ikke bruke tid å penger på akkurat nå.

Er meget fornøyd med resultatet og vil absolutt anbefale å bruke noen form av baklys når en ser på TV i et mørkt rom.

Legger ved to bilder.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De innstillingene er faktisk veldig likt de jeg hadde på min 855. 8)

Jeg pleide å skru opp skarphet til 5-10 avhengig av film (spesielt på eldre filmer) bare for å litt mer skarphet i bildet, men den sto som regel på 0-5.

Artig baklys mod! Må prøves en gang

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Useless
    Hvilket veggfeste har du gått for, og er det 50" eller 63" du har?
    Jeg har 50" og har kjøpt Samsung SlimWall.

Etter oppdateringen av firmware kalibrerte jeg og skjermen etter Avsforum. Nå sitter detaljene i det sorte også, som jeg syntes grodde litt igjen under standard innstillingene. Sortnivået er nå bra!

Jeg er strålende fornøyd med denne skjermen.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gidder du poste de innstillingene fra Avsforum her?
    Aner ikke hvor jeg finner dem, og i hvilken tråd og i hvilken post.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer posten å leverer min 63" i dag. Det har tatt sin tid, bestilte 1. Mai
    Kommer også en Samsung BD med 3D og tre par briller, så det blir bra. Kommer tilbake med inntrykk etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt suverent

Skal absolutt gå for denne tvn selv. Dama er råforbanna for "den er så stor" :twisted: hva er det med damer og store tver da????????

Uansett, denne kjører jeg veto rett på. Denne SKAL i hus, ikke noe lusen 42" 8)
    Gleder meg som en unge, blir veldig "tungt" å kvitte seg med 28" fra 1980 med sort tre panel og orange farge som dras langt utover skjermen. Tøft

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Gidder du poste de innstillingene fra Avsforum her?
    Aner ikke hvor jeg finner dem, og i hvilken tråd og i hvilken post.
    Her er innstillingene. Ikke noen poeng å poste en kopi fra avsforum, siden de kan oppdatere innstillingene når det kommer ny firmware.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RansoM
    Da kommer posten å leverer min 63" i dag. Det har tatt sin tid, bestilte 1. Mai
    Kommer også en Samsung BD med 3D og tre par briller, så det blir bra. Kommer tilbake med inntrykk etterhvert.
    Grattis! Kjør på med inntrykk når du har fått testet den litt. Du har jo hvertfall fått deg en noe større tv enn vanlig!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo på skjermen nå, på TV2 HD, og ser litt på Tour De France. Hvilket bilde jeg har nå Det gjorde seg virkelig med de siste innstillingene i går kveld.

Og for de som lurer på refleksjoner. Jeg har et 150x150 vindu rett bak ryggen når jeg ser på skjermen. Nå skinner solen ute (ikke direkte inn på skjermen) og de få refleksjonene som er, plager ikke meg. Kontrasten og sortnivået holdes også oppe. Dette Real Black Filteret til Samsung fungerer virkelig bra.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt paff i går kveld da jeg ikke fant PS50C7705 på netonnet etter å ha siklet på denne tv-en ei stund nå og nettopp fikk lønning. Sendte en rask mail til kundesupport hos dem og fikk følgende svar:

Hej ******

Dessvärre säljer vi inte den modellen I Norge I dagsläget.

Önskar dig en bra dag
    *Snufs* og de som hadde så bra pris på frakt :,(

Noen som kan anbefale alternative nettbutikker?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål, skal det ikke følge med et par 3D briller med TVen?
    Fikk bare med 2 par briller i en egen pakke, men mener det skulle fulgt med et par med tven også.
    Noen som kan bekrefte dette?

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål, skal det ikke følge med et par 3D briller med TVen?
    Fikk bare med 2 par briller i en egen pakke, men mener det skulle fulgt med et par med tven også.
    Noen som kan bekrefte dette?
    Lå en eske med briller i min tv-pakke ja, men har lest et eller annet sted at det visstnok var noen glipper på samsungfabrikken som gjorde at noen partier ble sendt ut uten. Sikkert bare å ta kontakt med samsung eller butikken du kjøpte hos.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen som har, eller i nær fremtid får, 63" C7705 foreta et mål for meg?

Hvor langt er det fra nederste hull til veggfeste, og til bunden av skjermen?

Jeg skal kjøpe PS63C7705, men har ikke nok penger før i august/september.
    I forbindelse med at vi gjør noen endringer i stuen, og hvis jeg vet hvor nederste hullet for veggfestet på tv-en er i forhold til bunnen av skjermen, så kan jeg lage plass til centerhøyttaleren allerede nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kan noen som har, eller i nær fremtid får, 63" C7705 foreta et mål for meg?

Hvor langt er det fra nederste hull til veggfeste, og til bunden av skjermen?

Jeg skal kjøpe PS63C7705, men har ikke nok penger før i august/september.
    I forbindelse med at vi gjør noen endringer i stuen, og hvis jeg vet hvor nederste hullet for veggfestet på tv-en er i forhold til bunnen av skjermen, så kan jeg lage plass til centerhøyttaleren allerede nå.

27.5cm målt fra senter av nederste hullet til bunden av tven. Bunden er den plast rammen rundt tven. Selv "kassen" til tven er en del mindre.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    27.5cm målt fra senter av nederste hullet til bunden av tven. Bunden er den plast rammen rundt tven. Selv "kassen" til tven er en del mindre.
    Takker for målet.
    Det var det jeg trengte, for da kan jeg beregne plasstil at centerhøyttaleren kommer under selve rammen på tv.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt akkurat og så på frihetens regn på svt1 og måtte tidvis minne meg selv på at jeg ikke så på en dvd. Jeg sitter 2,5 meter fra min 50" c7705 med en analog kabellinje uten boks og bildet var helt fantastisk. Tror Samsung virkelig har fått sving på bildeforbedringssystemet sitt. Det jeg bekymret meg mest for var egentlig at kona skulle være skuffet over tv'en frem til jeg fikk koblet den til HD boksen som står klar i det nye huset mitt, men jobben tv'en gjør på de analoge signalene er helt fantastisk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra å være bittelitt misfornøyd med sortnivået i starten er jeg nå storfornøyd. I kveld gikk det en studiosending på TV2HD om fotball VM. De satt ute i et ganske hvitt studio, solen var gått ned og himmelen var helt sort. Dvs himmelen Hadde ikke rukket å bli heeelt sort enda, men landskapet i horisonten var sort. I landskapet kunne jeg også skimte bitte små gatelys og huslys som små lyse prikker. Snakk om bilde! Ikke noe clouding der nei Kjøper du denne skjermen og er litt misfornøyd i starten er der tre ting du skal gjøre. Oppdater firmware, putt inn alle kalibreringstall fra Avsforum og gi skjermen ett par dager. De som ikke er fornøyd med dette bildet er urealistisk kresne. Fattern var kjapt innom og så Tour De France i HD. Han har også sett mange skjermer og elsker sin Pioneer plasma. Men han bare måpte av bildekvaliteten
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Fra å være bittelitt misfornøyd med sortnivået i starten er jeg nå storfornøyd. I kveld gikk det en studiosending på TV2HD om fotball VM. De satt ute i et ganske hvitt studio, solen var gått ned og himmelen var helt sort. Dvs himmelen Hadde ikke rukket å bli heeelt sort enda, men landskapet i horisonten var sort. I landskapet kunne jeg også skimte bitte små gatelys og huslys som små lyse prikker. Snakk om bilde! Ikke noe clouding der nei Kjøper du denne skjermen og er litt misfornøyd i starten er der tre ting du skal gjøre. Oppdater firmware, putt inn alle kalibreringstall fra Avsforum og gi skjermen ett par dager. De som ikke er fornøyd med dette bildet er urealistisk kresne. Fattern var kjapt innom og så Tour De France i HD. Han har også sett mange skjermer og elsker sin Pioneer plasma. Men han bare måpte av bildekvaliteten
    SIKLE SIKLE SIKLE :-D
    Har så sinnsvakt lyst på denne tvn i DAG! Skal flytte til 1 oktober.
    Bør jeg vente til da med å kjøpe til flytte dagen, for å unngå ekstra rystelser og belastning på tvn...?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Slettet

Side 9 av 104 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •