Samsung 2010 plasma modeller - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Hadde det problemet selv, men fikk løsningen servert på forrige side i tråden her.

Du må inn på skjerminnstillinger -> innstillinger for video utdata -> hdmi -> automatiske innstillinger. Da vil PS3'en finne at du har en 3D tv tilkoblet (og størrelsen forsåvidt, fikk opp spørsmål om tv'en min var 63 tommer), og aktivere PS3'en for 3D.

Da skal det gå ann å aktivere 3D modus i GT5. Funket iallfall sånn hos meg

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradering

Jeg har oppgradert tven min nå via en USB. Er det noen som vet hva denne oppdateringen gjør? Forbedrer den bildet eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    :sad: Skjønner ikke at dette er mulig, alle disse problemene mange her ute nevner anng dette apparatet!!:sad: Min erfaring er helt topp på alle plan,jeg har topp tv bilder via min mac pro,topp bilder vi min cam og samsung blueray-opptager.3d bildene er helt i toppklasse med fager og dybde i ,en klasse for seg.:lol: "Kanskje er dette pga min jobb som kinomaskinist" ;=) Alt i alt very good,har brukt endel tid på innstillinger i menyene!!

Samme her. Null problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man ikke surfe på "vanlige" sider på internett? Har bare scannet fort gjennom bruksanvisningen så mulig jeg har oversett eller ikke forstått noe...
    Og er det ikke en del 3D på Youtube? Er det en egen URL dit, og kommer man inn der med TV'en?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Kan man ikke surfe på "vanlige" sider på internett? Har bare scannet fort gjennom bruksanvisningen så mulig jeg har oversett eller ikke forstått noe...
    Og er det ikke en del 3D på Youtube? Er det en egen URL dit, og kommer man inn der med TV'en?
    Masse 3D på youtube i form av SBS-filmer (side-by-side). Problemet er at TV'n ikke støtter 3D-visning av nettbasert innhold, så da er man like langt...

Nettilgangen er basert på 'apps', så det er ikke noen vanlig nettleser du kan surfe med der per dags dato. Dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg poster dette spm feil sted.

Har gått til innkjøp av Samsung 63"
    Har nå montert opp hjemme kino anlegget. Der har jeg alle hdmi ene koblet til forsterkern, og en hdmi fra den og opp til tven.. Da har jeg lyd på alt og alt funker som det skal.
    Men så har jeg også koblet til en ekstern harddisk, der kan jeg høre musikken fra tven.. men slår jeg på forsterkern, da får jeg ikke lyd.. hva skyldes dette? håper noen kan hjelpe meg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amund:)
    Mulig jeg poster dette spm feil sted.

Har gått til innkjøp av Samsung 63"
    Har nå montert opp hjemme kino anlegget. Der har jeg alle hdmi ene koblet til forsterkern, og en hdmi fra den og opp til tven.. Da har jeg lyd på alt og alt funker som det skal.
    Men så har jeg også koblet til en ekstern harddisk, der kan jeg høre musikken fra tven.. men slår jeg på forsterkern, da får jeg ikke lyd.. hva skyldes dette? håper noen kan hjelpe meg
    gå inn på forsterkeren sin setup meny og inne på hdmi kan du velge at den skal kunne motta lyd fra tv (greit hvis du har harddisken koblet til tv og ikke en egen mediaspiller)
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg fant noe slikt.. Har en Yamaha RX-V667.
    For det at jeg har hdmi fra forsterker som er en hdmi 1,4.. skal ikke den sørge for lyd også?
    Skal ikke trenge optisk fra tv til forsterker eller noe? Spør kanskje dumt, men har ikke mye greie på dette enda.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amund:)
    Kan ikke si at jeg fant noe slikt.. Har en Yamaha RX-V667.
    For det at jeg har hdmi fra forsterker som er en hdmi 1,4.. skal ikke den sørge for lyd også?
    Skal ikke trenge optisk fra tv til forsterker eller noe? Spør kanskje dumt, men har ikke mye greie på dette enda.
    Antakelig fordi den eksterne hardisken er koblet direkte til tv. Yamaha 667 kan ikke motta lyd fra tv via HDMI. Du må koble til en optisk kabel mellom tv og forsterker for å få lyd her.
    Nei har tar jeg feil, Yamaha 667 skal kunne motta audio signaler via HDMI. Bare vær obs på at det er ikke sikkert Samsung tv ikke har audio return på alle sine HDMI innganger. Det er mulig kun HDMI 2 har denne muligheten, men er litt usikker her. Sjekk manualen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Antakelig fordi den eksterne hardisken er koblet direkte til tv. Yamaha 667 kan ikke motta lyd fra tv via HDMI. Du må koble til en optisk kabel mellom tv og forsterker for å få lyd her.
    Nei har tar jeg feil, Yamaha 667 skal kunne motta audio signaler via HDMI. Bare vær obs på at det er ikke sikkert Samsung tv ikke har audio return på alle sine HDMI innganger. Det er mulig kun HDMI 2 har denne muligheten, men er litt usikker her. Sjekk manualen.
    for at det skal fungere må forsterkeren settes opp for det, min onkyo 808 slår seg på og settes til tv når jeg slår på samsung 63", men først etter at jeg var inne å fiklet i hdmi settingene inne på forsterkeren, der skal det finnes settings for lyd og for hdmi kontroll fra andre enheter, sjekk under hardware eller hdmi inne på setup på forsterkeren, kan jo også anbefale brukermanualen til din forsterker hvis alt annet feiler

her finner du brukermanualen RX-V667 - AV Receivers/Amplifiers - Yamaha - Norge og på side 85 står det om HDMI control og ARC (audio return channel) kunne ikke klippe fra pdf dokumentet så du får finne det fram selv.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg se om jeg får det til.. Tusen takk for gode råd folkens!
    Men får jeg det ikke til, så er optisk kabel løsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det plugget inn i hdmi 2 (ARC) Og satte den på audio, og vips, lyd! Da føler jeg at de fleste brikkene på hjemmeanlegget mitt har fallt på plass.
    Takk for god hjelp.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jamez
    Jeg mangler enda mine Shrek filmer.
    Fikk bekreftelsesmail fra Samsung 8. januar, så det er en måned siden nå.

Har dere andre fått filmene?
    Noen som har fått filmene i det siste? Jeg registrerte min bestilling 12. januar og venter fortsatt!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerte min den 6. januar, har ikke fått de. Venter på Shrek filmene samt 7 bluray filmer.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket her om dagen med en kompis som kjøpte 63 tommeren den 7 januar, han sendte inn kode og serienummer til samsung for å få shrekfilmene (pakken med 2 briller samt 3d-naturfilmene fikk han med tv'en).

Han fikk da svar fra samsung at den kampanjen bare gjaldt fram til 31.12.10, og butikkene ikke skulle gi ut 3D-pakken på tv'er som er kjøpt etter den datoen.

Det endte med at expert måtte ta støyten og bestille inn filmene til seg selv, for så å gi de ut til kunden (kompisen min), så han venter på dem nå..

Samsung ville iallfall ikke gi dem ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Snakket her om dagen med en kompis som kjøpte 63 tommeren den 7 januar, han sendte inn kode og serienummer til samsung for å få shrekfilmene (pakken med 2 briller samt 3d-naturfilmene fikk han med tv'en).

Han fikk da svar fra samsung at den kampanjen bare gjaldt fram til 31.12.10, og butikkene ikke skulle gi ut 3D-pakken på tv'er som er kjøpt etter den datoen.

Det endte med at expert måtte ta støyten og bestille inn filmene til seg selv, for så å gi de ut til kunden (kompisen min), så han venter på dem nå..

Samsung ville iallfall ikke gi dem ut..
    Jeg fikk bekreftelse fra Samsung da jeg registrerte 11. februar at jeg skulle få.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ringte samsung i forgårs og de sa at de skulle sende ut en ny bunke shrek 3d filmer i neste uke, så får håpe de sender de resterende pakkene til alle som venter spent. ellers så vil jeg anbefale http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/1...28{Blu-ray}%2b den har sykt bra dybde i bildet (har sett en smakebit av den)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte Samsung i forrige uke og de sa at de ikke hadde fått registreringen min, selv om jeg hadde fått en bekreftelses mail. De tok registreringen manuelt over telefon denne gangen. Vil nok anbefale dere å ringe Samsung for å være sikker på at det går i orden.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, da skal jeg prøve å få sendt inn på min tv også, fikk den levert sist fredag så jeg regnet med løpet var kjørt angående de shrek-filmene. Ganske kjipt gjort av samsung å nekte han filmene om flere av dere har fått bekreftet at dere skal få dem nå i senere tid (februar).

Men er det noen som faktisk har fått levert filmene, og som har registrert kravet på dem etter nyttår?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Flott at du er fornøyd. Imidlertid tror jeg med sikkerhet at du går glipp av denne skjermens sanne potensiale med de innstillingene du nevner. Skjønner ikke helt hvordan dette bildet skal være bra (les naturlig)...?
    Forsøk:
    Cellelys: 17
    Kontrast: 81
    Lysstyrke: 50
    Skarphet: 20 (standard)
    Gamma: +1
    Digitalt støyfilter: av
    Mpeg støy: av
    Dynamisk kontrast: av
    Sort: normal eller av (husker ikke hva det står i menyen)
    Med de instillingene du viser er lysstykre 56-57 mer riktig. Har kalibrert 2 slike skjermer.

Side 89 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •