Samsung 2010 plasma modeller - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 104 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2077
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vknotten
    Har kjøpt en PS63C7705, flott bilde og helt uten støy. Til min store skuffelse har jeg nå oppdaget horisontale linjer på lys bakgrunn, feks under skirenn og lys himmel. De er svært synlige ved vertikale kamerabevegelser. Det ser ut som at skjermen er delt inn i 6 felter på ca 10 høyde. Hvert felt har ulik lysstyrke. Er dette normalt? Har sett at dette kan være et problem på store paneler på andre forum. Er det flere som har samme problem?

Jeg har prøvd å koble ut alle kabler osv, men på testbilde med helt hvit skjem er disse feltene veldig synlig.

I fjor hadde jeg en PS58b855 med samme problem, fikk pengene tilbake da de ikke kunne oppdrive nye tvér. Men nå har jeg samme problem igjen. Er skuffet og håper ikke at det er flere som har dette problemet og at jeg kan få et nytt panel uten disse irriterende lysstyrkeforskjellene.
    Har samme problemet her.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har samme problemet her.
    Har ikke sett det på 50" 855 eller 50" 7705.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Hva bruker dere til nettverksavpilling? PS3 Media Server eller samsungs eget? Jeg har ikke satt meg inn i dette, og kan veldig lite om dette...
    Wild Media Server

Har prøvd mye forskjellig, og dette er det beste programmet jeg har vært borti. Du har 15 dagers trial, så koster det rett over 200 kroner per device du vil spille av mot, men det er det vel verdt. Anbefaler å kjøpe lisens til PS3en hvis du har det. Mye bedre til avspilling enn Samsung TVen i form av funksjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThoGud
    Wild Media Server

Har prøvd mye forskjellig, og dette er det beste programmet jeg har vært borti. Du har 15 dagers trial, så koster det rett over 200 kroner per device du vil spille av mot, men det er det vel verdt. Anbefaler å kjøpe lisens til PS3en hvis du har det. Mye bedre til avspilling enn Samsung TVen i form av funksjoner.
    Ligger alt av codecer etc i programmet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ligger alt av codecer etc i programmet?
    Jepp. Jeg har ikke hatt noen filer den ikke har klart å håndtere så langt.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Ingen klager her" ;=)

:sad: Skjønner ikke at dette er mulig, alle disse problemene mange her ute nevner anng dette apparatet!!:sad: Min erfaring er helt topp på alle plan,jeg har topp tv bilder via min mac pro,topp bilder vi min cam og samsung blueray-opptager.3d bildene er helt i toppklasse med fager og dybde i ,en klasse for seg.:lol: "Kanskje er dette pga min jobb som kinomaskinist" ;=) Alt i alt very good,har brukt endel tid på innstillinger i menyene!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet her.
    Jeg også, på min 50C7700. Er litt i tvil om jeg skal kjøre reklamasjon eller ikke, på grunn av alt peset, men irriterer meg stadig mer over denne feilen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    :sad: Skjønner ikke at dette er mulig, alle disse problemene mange her ute nevner anng dette apparatet!!:sad: Min erfaring er helt topp på alle plan,jeg har topp tv bilder via min mac pro,topp bilder vi min cam og samsung blueray-opptager.3d bildene er helt i toppklasse med fager og dybde i ,en klasse for seg.:lol: "Kanskje er dette pga min jobb som kinomaskinist" ;=) Alt i alt very good,har brukt endel tid på innstillinger i menyene!!
    Går vel heller fram av brukernavnet ditt hvorfor du ikke har noe negativt å si om denne TVn.
    Disse feilene med line bleed og horisontale linjer på lys bakgrunn er ikke noe du kan justere vekk (hvis du ikke kjører på kontrast 95-100 da!). Tviler på at det finnes noen eksemplarer helt uten disse feilene selv om det kan være forskjeller fra TV til TV. I tillegg må jeg si at de stort sett ikke er synlige ved vanlig TV titting men helst på reklamesnutter hvor det ofte er hvit bakgrunn med mørke bilder og tekst midt på skjermen.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Fikk min 63" idag, men har et lite problem med settings på den;

Lastet ned noen 3D utgaver av spill fra PS store, Motorstorm 3D bl.a, og har GT5. Men får ikke valgt 3D på noen av dem, verken gjennom min 3D klare Yamaha 767, eller direkte fra PS3 til tv.

Noen flere som har hatt issues med dette? 3D'en i seg selv på tv'en funker fint, har en film på pc'en i 3D der bildene ligger ved siden av hverandre når man ser den på en 2D skjerm, ved rett valg av modus i 3D menyen på tv'en funket det som bare det. Men får som sagt ikke tilgang til å velge 3D i menyene til PS3'en.. Noen tips?
    I GT5 slo jeg på 3d i menyen i spillet, og tven stilte seg da automatisk i 3d modus.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går vel heller fram av brukernavnet ditt hvorfor du ikke har noe negativt å si om denne TVn.
    Disse feilene med line bleed og horisontale linjer på lys bakgrunn er ikke noe du kan justere vekk (hvis du ikke kjører på kontrast 95-100 da!). Tviler på at det finnes noen eksemplarer helt uten disse feilene selv om det kan være forskjeller fra TV til TV. I tillegg må jeg si at de stort sett ikke er synlige ved vanlig TV titting men helst på reklamesnutter hvor det ofte er hvit bakgrunn med mørke bilder og tekst midt på skjermen.
    Du har nok misforstått her, brukernavnet har selvfølgelig ikke med om jeg er fornøyd eller ikke skjønner u:-D Jeg skulle selvfølgelig ikke vært sein med og klage og skrive om problemer anng denne skjermen hvis jeg hadde noe og utsette på den!! Jeg har bare mer flaks kanskje enn andre her ute,mine tv signaler er tipp topp via canal digital bla... Litt om mine innstillinger ellers følger her!!
    Modus standard!
    cellelys 14
    kontrast 85
    lysstyrke 44
    skarphet 80
    farge 50
    økoløsning lav
    avanserte instillinger svarttone mørkest
    dynamisk kontr høy
    gamma 0
    fargerom auto
    digitalt støyfilter auto
    mpeg støyfilter auto
    MM Noen av disse innstillingene gjør at min skjerm er superb!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktig er det med jordet stikkontakt på denne TVen? Så noen nevne strømrenser, eller noe liknende, som kunne ha redusert "buzz". Lurte derfor på om advarselen er noe mer en fare for kortslutning/brann.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok misforstått her, brukernavnet har selvfølgelig ikke med om jeg er fornøyd eller ikke skjønner u:-D Jeg skulle selvfølgelig ikke vært sein med og klage og skrive om problemer anng denne skjermen hvis jeg hadde noe og utsette på den!! Jeg har bare mer flaks kanskje enn andre her ute,mine tv signaler er tipp topp via canal digital bla... Litt om mine innstillinger ellers følger her!!
    Modus standard!
    cellelys 14
    kontrast 85
    lysstyrke 44
    skarphet 80
    farge 50
    økoløsning lav
    dynamisk kontr høy
    gamma 0
    fargerom auto
    digitalt støyfilter auto
    mpeg støyfilter auto
    Flott at du er fornøyd. Imidlertid tror jeg med sikkerhet at du går glipp av denne skjermens sanne potensiale med de innstillingene du nevner. Skjønner ikke helt hvordan dette bildet skal være bra (les naturlig)...?
    Forsøk:
    Cellelys: 17
    Kontrast: 81
    Lysstyrke: 50
    Skarphet: 20 (standard)
    Gamma: +1
    Digitalt støyfilter: av
    Mpeg støy: av
    Dynamisk kontrast: av
    Sort: normal eller av (husker ikke hva det står i menyen)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurker
    Hvor viktig er det med jordet stikkontakt på denne TVen? Så noen nevne strømrenser, eller noe liknende, som kunne ha redusert "buzz". Lurte derfor på om advarselen er noe mer en fare for kortslutning/brann.
    Jorda stikkontakt bør du uansett ha på elektriske apparater. Strengt tatt skal ikke et jordet støpsel passe i en ujordet kontakt..

Buzzingen kommer fra spenningsfeltet plasmaen bruker for å generere bilde. Tror ikke det endrer seg nevneverdig med strømrenser, men ofte har 'strømrensere' også overspenningsvern så helt unyttig er det ikke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modus standard!
    cellelys 14
    kontrast 85
    lysstyrke 44
    skarphet 80
    farge 50
    økoløsning lav
    dynamisk kontr høy
    gamma 0
    fargerom auto
    digitalt støyfilter auto
    mpeg støyfilter auto
    Prøvde disse innstillingene og det så helt jævlig ut! Fyren i sportsnyhetene på TV2 så ut som han hadde blitt grillet i ett solarium. :-)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modus standard!
    cellelys 14
    kontrast 85
    lysstyrke 44
    skarphet 80
    farge 50
    økoløsning lav
    dynamisk kontr høy
    gamma 0
    fargerom auto
    digitalt støyfilter auto
    mpeg støyfilter auto
    Det må du få lov til å mene, selv om jeg ikke skjønner at skjermen kan bli superb med de innstillingene. Noen av disse innstillingene sier du, må være farge og kontrast for de er i området jeg har de på resten skjønner jeg ikke. Cellelys og skarphet er jo helt på vidda, og dynamisk kontrast på høy? Slå den av mann
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Flott at du er fornøyd. Imidlertid tror jeg med sikkerhet at du går glipp av denne skjermens sanne potensiale med de innstillingene du nevner. Skjønner ikke helt hvordan dette bildet skal være bra (les naturlig)...?
    Forsøk:
    Cellelys: 17
    Kontrast: 81
    Lysstyrke: 50
    Skarphet: 20 (standard)
    Gamma: +1
    Digitalt støyfilter: av
    Mpeg støy: av
    Dynamisk kontrast: av
    Sort: normal eller av (husker ikke hva det står i menyen)
    Smaken er så forskjellig her ute helt klart,men jeg ser dine argumenter,anng vel høye verdier på enkelte innstillinger,og filter av evt på osv....! Har prøvd ut dette du nevner her,men for meg er dette litt for lite trøkk blasst hvis jeg kan si det sånn,men slettes ikke gæli!! Ser forskjell anng full hd kanaler og ikke,er jo en viss forskjell alt etter som hva man ser på!!Så dette er et stort dilemma hele veien,men takk for godt innspill!!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men min vei innen både hifi og bilde har vært "så troverdig som mulig". Det er vel også derfor enkelte produkter er dyrere enn annet. Men opp til en sjøl hvilken vei man går, men jeg med fler fikk vel litt store øyne når du listet opp innstillingene dine
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d

Har kjøpt meg Gran Turismo 5 og prøver å spille det i 3D men får det ikke til. Kjører PS3 en gjennom forsterker som støtter 3D. Er det noen andre som har dette problemet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det problemet selv, men fikk løsningen servert på forrige side i tråden her.

Du må inn på skjerminnstillinger -> innstillinger for video utdata -> hdmi -> automatiske innstillinger. Da vil PS3'en finne at du har en 3D tv tilkoblet (og størrelsen forsåvidt, fikk opp spørsmål om tv'en min var 63 tommer), og aktivere PS3'en for 3D.

Da skal det gå ann å aktivere 3D modus i GT5. Funket iallfall sånn hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldfing
    Har kjøpt meg Gran Turismo 5 og prøver å spille det i 3D men får det ikke til. Kjører PS3 en gjennom forsterker som støtter 3D. Er det noen andre som har dette problemet?

Fant ut av det

Side 88 av 104 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •