Samsung 2010 plasma modeller - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2077
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    utrolig mye syt og klag i tråden :-D
    Skjønner ikke hva slags feil og mangler noen av dere andre har men jeg ser et sinnsvakt ok bilde og skjermen er lydløs til man titter ned bak tv'n, men dette er den berømte plasma lyden som SKAL være der, og som man ikke skal høre om man står f.eks. 1 m forran tv'n.
    For de som hører buzz, kan dere forsøke å lage ei mp3 fil eller ei film fil og la oss andre få oppleve det dere hører???
    Tvn lager et lite klikk 30 min etter avslått, men fw har ikke blitt oppdatert.
    Gidder ikke oppdatere noe som FUNKER.
    3d har jeg ikke testa pga kjøpte ikke denne kun pga 3d, men jeg har seff kjøpt samsung 3d bluræy spiller :-D

Fabelaktig tv i alle fall.
    Lyden er elendig men koster man på seg en real tv, bør man jo ha et annlegg i tillegg, hvertfall til film. Jeg opplever at skjermen er rimelig varm når jeg står litt nært, 30-40 cm unna.
    Det er helt riktig. Tven er knall. Men den har noen feil, og det har alle tv-skjermer; også Panasonic VT20. Problemet er at sort blir en anelse dårligere med 50 hz ift 60 hz. Det samme når Cinema Smooth er aktivert. Og det siste er veldig synd, da dette er ekte 96 hz; noe svært få skjermer har. Langt langt bedre og mer korrekt enn 100 hz.

Det samme gjelder buzz. Noen har mer enn andre. Jeg hadde det et kort øyeblikk, da jeg kjørte spill i 3D, men det forvant etter hvert. Nå er den helt tyst.

Mange her inne er veldig opptatt av lyd og bilde. Da kan små feil og mangler diskuteres svært nøye, og mange får inntrykk av at ting er mer alvorlig enn de er. De fleste her er nok svært fornøyd med Samsung C7705;-)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er helt riktig. Tven er knall. Men den har noen feil, og det har alle tv-skjermer; også Panasonic VT20. Problemet er at sort blir en anelse dårligere med 50 hz ift 60 hz. Det samme når Cinema Smooth er aktivert. Og det siste er veldig synd, da dette er ekte 96 hz; noe svært få skjermer har. Langt langt bedre og mer korrekt enn 100 hz.

Det samme gjelder buzz. Noen har mer enn andre. Jeg hadde det et kort øyeblikk, da jeg kjørte spill i 3D, men det forvant etter hvert. Nå er den helt tyst.

Mange her inne er veldig opptatt av lyd og bilde. Da kan små feil og mangler diskuteres svært nøye, og mange får inntrykk av at ting er mer alvorlig enn de er. De fleste her er nok svært fornøyd med Samsung C7705;-)
    Dette er jeg 100% enig i godt innlegg!! Denne tv ble tross alt vinnern i lyd og bilde,og det er jo ikke for "moro skyld"
    Samsung PS63C7705 - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Jeg så Piranha 3D idag,med den nyeste firmware og jeg har mesten
    ikke noe 3d effekt i det hele tatt.Med den gammle firmwaren så
    hadde jeg en mye bedre dybde i bilde og mye bedre 3d effekter,
    nå var det bare som og se på film med solbriller

:-| :-? Skjønner ikke bæret av dette her, har akkurat sett filmen selv med en vanvittig bra 3D effekt her nå nettopp!! Knall kvalitet all the way!!Må være no dramatisk feil med apparatet ditt!!:cry:

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    :-| :-? Skjønner ikke bæret av dette her, har akkurat sett filmen selv med en vanvittig bra 3D effekt her nå nettopp!! Knall kvalitet all the way!!Må være no dramatisk feil med apparatet ditt!!:cry:
    Tipper at brillene er gått tomme for strøm8-)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja kan ikke skjønne annet enn som så!!:roll:

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er ikke tom for strøm,det har jeg sjekket:???:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    De er ikke tom for strøm,det har jeg sjekket:???:
    :roll: En ting som er sikkert er at noe er alvorlig galt!!:???: Selv har jeg kjørt 3 3 D filmer siden jeg fikk apparatet,og med like stort hell hver gang!!En fryd i bøtter og spann dette her.Du må kontakte samsung sine kundesider og support,for slik som du beskriver er jo helt uholdbart!!!:roll:

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig mye syt og klag i tråden :-D
    Skjønner ikke hva slags feil og mangler noen av dere andre har men jeg ser et sinnsvakt ok bilde og skjermen er lydløs til man titter ned bak tv'n, men dette er den berømte plasma lyden som SKAL være der, og som man ikke skal høre om man står f.eks. 1 m forran tv'n.
    For de som hører buzz, kan dere forsøke å lage ei mp3 fil eller ei film fil og la oss andre få oppleve det dere hører???
    Tvn lager et lite klikk 30 min etter avslått, men fw har ikke blitt oppdatert.
    Gidder ikke oppdatere noe som FUNKER.
    3d har jeg ikke testa pga kjøpte ikke denne kun pga 3d, men jeg har seff kjøpt samsung 3d bluræy spiller :-D

Fabelaktig tv i alle fall.
    Lyden er elendig men koster man på seg en real tv, bør man jo ha et annlegg i tillegg, hvertfall til film. Jeg opplever at skjermen er rimelig varm når jeg står litt nært, 30-40 cm unna.

jeg sitter ca 3 meter unna skjermen, å hører "buzz" lyden veldig godt. når jeg har på normalt lydnivå, å slik skal det vel ikke vær!!!
    vet at plasma har en buzz lyd uansett...

mulig jeg har sykt god hørsel eller du dårlig ;-)
    men jeg synes iallefall ikke skjermen skal ha en slik U-lyd i seg...ellers må jeg jo si at jeg veldig gott fornøyd skjermen...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av pølsemaker
    jeg sitter ca 3 meter unna skjermen, å hører "buzz" lyden veldig godt. når jeg har på normalt lydnivå, å slik skal det vel ikke vær!!!

men jeg synes iallefall ikke skjermen skal ha en slik U-lyd i seg...ellers må jeg jo si at jeg veldig gott fornøyd skjermen...
    Har ikke hatt denne ulyden i det hele tatt,har du tilkoblet galvanisk skille,og bruker du disse ferrittkjernene evt!?? Dette hjelper på slik "buzzing lyd m.m"

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet at plasma har en buzz lyd uansett....
    Hvor høyt er tv fra gulv (feks cm fra underkant tv og ned til gulv)
    Sitter du midt på i forhold til skjerm eller på en av sidene

Det jeg har meket meg med min og flere andre skjermer er at beveger man seg sidelengs , opp ned i forhold til avstand skjerm så har man ommeråder med mere buzz enn andre

Det kan bare være få cm i feks høyde ører i forhold til skjerm som gir utslag i ingen eller minimalt buzz til enkelte plasseringer som gir mere buzz.

Kan jo skrive hva jeg selv har
    Fra gulv til underkant tv 65 cm
    Sitteavstand ca 280 cm
    Fra sitteplass er det vel ørene ca 110 cm fra gulv og opp
    (tar jeg ikke mye feil blir da senter tv i samme høyde som ører)

Er jo viktig å sette tv i riktig høyde pga hvordan man ser.
    (ikke for høyt eller for lavt)

At man også kan få mindre buzz pga plasseringer kan jo komme i konflikt med riktig plassering i forhold til øynene men er buzz veldig plagsomt bør du kunne få ned opplevd buzz med endret tv plassering eller fra hvilket sted du ser tv fra

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører klart plasma buzz når jeg sitter 2,5m fra tven. Skrur du på litt lyd så forsvinner jo buzzen da.

Så hører jeg også veldig godt høy frekvente lyder i rom som andre på min alder eller eldre ikke hører. Så kanskje jeg er mer følsom for plasma buzzen.

Jeg klarer å leve med denne buzzen. Men klart henger en seg opp i det så blir det vel en plage. Trikset er å prøve å ignorere det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt 63 tommeren i tre uker, og lurer på om andre har opplevd tidvis frysing, opp til fem sekunder, av bildet?

Dette forekommer kun under avspilling av 23,976 hz materiale, og ikke veldig ofte. Men så liker jo jeg å feilsøke da.

Motion judder er skrudd av, men cinema smooth er på.

HDMI handshake problem?

Har oppdatert til firmwaren som ble sluppet 27. januar, men har ikke fått sett film ennå.

Mener at buzzingen ble litt sterkere etter denne oppdateringen forresten, men det er på siden av det jeg lurer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da villa jeg klaga på tv'n for sånn skal det ikke være.
    Enkelt og greit
    Min hørsel er meget god så jeg var egentlig helt sikker på at jeg skulle høre buzz når jeg fikk tv'n, men dette skjedde jo ikke :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelt og greit
    Min hørsel er meget god så jeg var egentlig helt sikker på at jeg skulle høre buzz når jeg fikk tv'n, men dette skjedde jo ikke :-D
    Enig med deg her!!! ;=) Denne skjermen leverer på alle måter her hos meg!!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt og greit
    Jeg har ikke helt topp hørsel, men hører buzzing for det. Har hatt mange på besøk her med god hørsel som ikke hører noe. Så tror det ligger mye i evnen til å høre akkurat den frekvensen buzzingen ligger på. Har hørt to andre tvèr med akkurat samme lyden som min har. Har og lest på diverse forum om flere som har byttet tv to og tre ganger og fått igjen med samme buzzing. Er enig i at sånn skal det ikke være. Selv om jeg ikke legger så godt merke til det lengre er det irriterende greier...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr samsung
    Enig med deg her!!! ;=) Denne skjermen leverer på alle måter her hos meg!!
    Hvor mye betaler Samsung deg for å skrive disse innleggene?

Fra spøk til alvor:
    Det er bedre 3D effekt på firmwares 1xxx og 2xxx i forhold til 3xxx. Jeg har testet, og det er liten tvil om at dette stemmer.
    Jeg var dessverre så dum at jeg oppgraderte til 3006.2, og da forsvant muligheten til å nedgradere til foreks 2004 og 1016 som blir sett på som de beste FW til nå. (3006.2 gir bedre "pop-out" effekt enn 3005, men har like mye av crosstalk problemet)
    Og når det gjelder støy/buzz, så er dette noe som MANGE opplever. Jeg sitter 3m fra en 63" C7705, og min tv summer mye når jeg sitter rett foran den. Har blitt vant med det etterhvert, og når jeg ligger i sofaen litt til venstre for tven hører jeg ingenting.
    I tillegg er det liten tvil om at sortnivået er dårligere ved 50 hz og ved "Film Modus - Cinema smooth", og da summer skjermen mer også.
    Har også opplevd en del retention ved HTPC bruk, og ikke minst Line Bleed. Det første ikke så veldig sjenerende, mens Line Bleed'en er ille.

Ellers er jeg fornøyd med skjermen, spesielt HD bilde (2D) er veldig bra.

Konklusjon: Enten er du betalt av Samsung, du er svært heldig med din utgave av tven eller så er du ikke så kresen (har så god hørsel) som oss andre?

No offence intended.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hvor mye betaler Samsung deg for å skrive disse innleggene?

Fra spøk til alvor:
    Det er bedre 3D effekt på firmwares 1xxx og 2xxx i forhold til 3xxx. Jeg har testet, og det er liten tvil om at dette stemmer.
    Jeg var dessverre så dum at jeg oppgraderte til 3006.2, og da forsvant muligheten til å nedgradere til foreks 2004 og 1016 som blir sett på som de beste FW til nå. (3006.2 gir bedre "pop-out" effekt enn 3005, men har like mye av crosstalk problemet)
    Og når det gjelder støy/buzz, så er dette noe som MANGE opplever. Jeg sitter 3m fra en 63" C7705, og min tv summer mye når jeg sitter rett foran den. Har blitt vant med det etterhvert, og når jeg ligger i sofaen litt til venstre for tven hører jeg ingenting.
    I tillegg er det liten tvil om at sortnivået er dårligere ved 50 hz og ved "Film Modus - Cinema smooth", og da summer skjermen mer også.
    Har også opplevd en del retention ved HTPC bruk, og ikke minst Line Bleed. Det første ikke så veldig sjenerende, mens Line Bleed'en er ille.

Ellers er jeg fornøyd med skjermen, spesielt HD bilde (2D) er veldig bra.

Konklusjon: Enten er du betalt av Samsung, du er svært heldig med din utgave av tven eller så er du ikke så kresen (har så god hørsel) som oss andre?

No offence intended.
    "very funny" Skal love deg at jeg ikke har noe overhode med samsung og gjøre jobbmessig," får ikke betalt engang av de selv om jeg burde med mine positive innlegg" Min erfaring er bare veldig positiv etter at dette er mitt 3 apparat fra samsung!!Jeg er kinomaskinist,og min hørsel og mitt syn er helt superb!! Jeg skal innrømme at jeg hadde litt buzzlyd i mitt forrige apparat,men dette var lite!!Ellers har jeg topp signaler med min canal digital boks i full hd,kontakter i leiligheten er bytte for ikke så lenge siden,da jeg har hatt ymse problemer opp gjennom åra før med endel bedritne tunere fra c d før,men nu er det hele meget bra på alle plan!! Im a very lucky man!! Jeg bruker også kun hdmi kabler" 1,4" 4K NBNB!!Kanalene i full hd via canal digital er så skarpe og flotte at det ikke er til og tro!! ;=)Min mening er, mange her ute stiller inn for masse kontrast skarphet og farge,men alle ser jo så forskjellig på dette ,så hver sin smak!!En ting som også veldig få nevner her ute er signaler via de forskjellige kabelselskapene man har,ikke alltid like bra her desverre,så skjermene får nok skyld for dette her desverre!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring med firmware T-VALDEUC-3007.1 for PS63C7705

Har selv versjon 3005.1 og er egentlig fornøyd med den. Ser at noen har problem med 3006.2 og er derfor i tvil om jeg skal oppgradere. Er det noen som vet hvilke endringer som er gjort i 3007.1 (7.02.2011)?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dumle129
    Har selv versjon 3005.1 og er egentlig fornøyd med den. Ser at noen har problem med 3006.2 og er derfor i tvil om jeg skal oppgradere. Er det noen som vet hvilke endringer som er gjort i 3007.1 (7.02.2011)?
    Det er meldt om flere problemer med 3005.1, men ikke oppgrader til 3006.2 eller 3007.1. Bedre å nedgradere til 2004.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Det er meldt om flere problemer med 3005.1, men ikke oppgrader til 3006.2 eller 3007.1. Bedre å nedgradere til 2004.
    Hvordan får jeg tak i 2004?

Side 84 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •