Samsung 2010 plasma modeller - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2077
    Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    Jeg har skrevet dette før, men:
    Hadde 50" i 4 måneder, og det som var mest plagsomt med den var innbrenningen av kanallogoer, f.eks fotballresultater og teksting.

Kjøpte 63" i desember, og den har aldri hatt antydning til innbrenning av noe slag.

Jeg vil si det er en stor vesensforskjell mellom de to tvene på det området.
    Generelt sett synes jeg også at bildet på 63" er bedre (med nøyaktig de samme kalibreringstall).
    Hvilken kalibreringstall?

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Hvilken kalibreringstall?
    De er fra Flatpanels.dk.

Finnes link til de i denne tråden, men vet ikke helt hvilken side den er på.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    De er fra Flatpanels.dk.

Finnes link til de i denne tråden, men vet ikke helt hvilken side den er på.
    Samsung C7705 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Kalibreringstall ca midt på siden.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De funker ikke helt de innstillingene syns jeg. På Warm2 blir det veldig gult det som skal være hvitt. Warm1 ser bedre ut for meg, hvitt er hvitt, og skarphet må opp til minst 20.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører dynamisk for å få hvitt farge på plass eller er det kjedelig som trist dag.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører dynamisk for å få hvitt farge på plass eller er det kjedelig som trist dag.
    Eh, javel...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at standard ble best, eller har det mest naturlige bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg synes at standard ble best, eller har det mest naturlige bildet.
    jeg bruker og standard instillinger men jeg har tatt vekk motion judder greiene, bevegelsene ble unaturlige og ekle med det på, nå er jeg superfornøyd. såg avatar extended cut en dag og det var bare helt fantastisk på min 63" plasma
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig godt fornøyd med så og si alt bortsett fra line bleeding. Er litt plagsomt. Regner vel med at dette er noe som ikke blir bedre over tid?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    jeg bruker og standard instillinger men jeg har tatt vekk motion judder greiene, bevegelsene ble unaturlige og ekle med det på, nå er jeg superfornøyd. såg avatar extended cut en dag og det var bare helt fantastisk på min 63" plasma
    Jeg faktisk liker motion judder greier fordi det gir en fantastisk dybde i bildet, noe ala`3D light, men ingen annen i huset liker det.

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er veldig godt fornøyd med så og si alt bortsett fra line bleeding. Er litt plagsomt. Regner vel med at dette er noe som ikke blir bedre over tid?
    Etter en måneds flittig bruk har jeg dessverre ikke sett noe som helst bedring på dette selv.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunninnstillinger

Smaken er som baken og om noen mener grunninnstillingene er best.. Så er de sikkert det for dem. Det jeg derimot vil anbefale er å gi det litt tid førman bestemmer seg. Var selv vant til å kjøre dynamisk som jo gir kruttsterke bilder med mengder av kontrast, klarhet og intensitet. Nå jeg benyttet innstillingene jeg har nå (ligger på minhjemmekino linken under) synes jeg først det var alt for duust og kjedelig, savnet mer liv i bildet. Etter en stund ble jeg vant til det og nå elsker jeg simpelten bildet og nyter hvor naturlig og flott det er. Bytter jeg til dynamisk nå blir det helt kunstig.

Artikkelen under gir en god forklaring på hva jeg mener

Hvordan ser det forkerte billede ud? - FlatpanelsDK

..men som sagt, de beste innstillingene er det du selv mener er best, men ikke vær redd for å prøve noe nytt

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

har spurt før. men sikkert i feil tråd...

er det andre som har problemer med å få tilbudet 2 ekstra briller og filmene av expert?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    har spurt før. men sikkert i feil tråd...

er det andre som har problemer med å få tilbudet 2 ekstra briller og filmene av expert?
    Sliter med det samme, men fra Lefdal. Har ringt dem ørten ganger og de sier de skal sende, men ingenting skjer.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer dem ikke neste uke skriver jeg brev dem har 14dager på å senne, å gi meg sporingsnummer.
    ellers går jeg ut på nærmeste expert å forlanger å få utbetalt verdien på det jeg ikke har fått.

jeg fikk beskjed i dag på telefon pakken med dette var sent ut 11januar. jeg tok opp samtalem med diktafon hehe.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av speedfreak
    Sliter med det samme, men fra Lefdal. Har ringt dem ørten ganger og de sier de skal sende, men ingenting skjer.
    Jeg kjøpte på expert. Fikk de to brillene med en film som inneholdt 3 stk dokumentaraktige 3D filmer og en kupong jeg måtte sende inn for å få Shrek 3D som dukket opp for en ukes tid siden i posten etter ca 1 mnd. De sier 6 filmer og det kan man kanskje med nød si det er, men det er bare to cover.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny PS63C7705 hentet og satt opp (byttet med den første jeg fikk med sprekker i panelet)

Førsteinntrykk , veldig bra

(nå har jeg en kabeltv decoder som motar signal digitalt å gjør om til analogt og scart ut)
    Bytter til Cam og heldigitalt i morgen så da får man se resultat ?
    (er jo klart at sd kanaler med lav bitrate (som enkelte kanaler er) gjort om til analogt i en decoder ikke blir helt bra men det har jeg aldri sett en tv som kan rette opp heller , her har avstand man ser stor betydning men selvsagt også hvordan tv behandler analogt signal inn)(selv om analogt ikke er så bra som digitalt er også analogt bra på 7705)

Blu Ray 1080 24...................utrolig bra (dvd ..har ikke prøvd)

Avstand skjerm ---øyne.....ca 280 cm

Buzz. (erfaring)
    El liten buzz (som ikke er uvanlig på plasma) men har i hovedsak med høyde man monterer tv i forhold til hvor høyt ørene sitter
    Jo høyere man monterer tv jo mere buzz , monterer man tv i normal høyde eller cm under så er det 0 buzz
    (står forøvrig i manual også andre årsaker som kan gi buzz...side 62...)
    (min erfaring og opplevelse med buzz men kan være andre plasseringer som fungerer hos andre pga rom/avstand til tv osv)

Midlertidig innbrenning
    På tidligere plasma tv*r jeg har hatt er første 2 mnd den perioden man kan få middlertidig innbrenning (logo fra kanaler osv) men når tv er "innkjørt" har aldri tidligere plasmaskjermer jeg har hatt vist antydning til middlertidig innbrenning. (å tv står på nesten døgnet rundt)
    Står vel også i manual at sette høy lysstyrke øker sjangse for middlertidig innbrenning

På mange plasmaer ble man anbefalt ....ikke veldig høy lysstyrke første tiden når tv er ny
    Ser ikke noe om det i manual men er det noen erfaring (bør man ta hensyn første tiden)

den endelige fininnstilling av tv tar jeg ved ca 200 timer
    __________________________________________________ _________________________________________
    Briller (expert kjøpt)
    Har man kjøpt tv i kampanje tiden med 3d kit får vel noen kit med tv eller kit ettersendt
    (1 brille følger med tv også)

Har man kjøpt tv etter kampanjetid (3d kit) får man 1 brille med (ligger inni sammen med tv)

Kampanjene ble vel kjørt av Expert Bonus og Expert nettsalg
    (så alle Expert butikker hadde vel ikke tilbudet med 3d kit)

Får man bekreftet at 3d kit er sendt så er det vel sendt (hender forsendelser kan ta litt lang tid)

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Smaken er som baken og om noen mener grunninnstillingene er best.. Så er de sikkert det for dem. Det jeg derimot vil anbefale er å gi det litt tid førman bestemmer seg. Var selv vant til å kjøre dynamisk som jo gir kruttsterke bilder med mengder av kontrast, klarhet og intensitet. Nå jeg benyttet innstillingene jeg har nå (ligger på minhjemmekino linken under) synes jeg først det var alt for duust og kjedelig, savnet mer liv i bildet. Etter en stund ble jeg vant til det og nå elsker jeg simpelten bildet og nyter hvor naturlig og flott det er. Bytter jeg til dynamisk nå blir det helt kunstig.

Artikkelen under gir en god forklaring på hva jeg mener

Hvordan ser det forkerte billede ud? - FlatpanelsDK

..men som sagt, de beste innstillingene er det du selv mener er best, men ikke vær redd for å prøve noe nytt
    Med dine innstillingene riktig nok mye er bra, men hos meg de fungerer ikke optimalt.
    Egentlig liker mange av fargene men liker ikke hvitt.
    Kjører tilbake dynamisk med senket cellelys på 17, kontrast 85, lys 49, farge 50, nyanse 50/50, og kjølig.....alt annet koblet av.

Jeg vet at det kan være krafig bilde for noen, men jeg bruker ikke briller og har god syn. Det kan skje at med kraftige briller ville det være helt annerledes.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kom det pakke fra samsung, de fire shrek filmen i 3d:-D
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    Idag kom det pakke fra samsung, de fire shrek filmen i 3d:-D
    Her også Kikket bare litt rakst på film nummer 4. Morsommme effekter og god dybde, men dessverre takles ikke forholdsvis raske bevegelser. Får da som jeg har nevnt før en slags "varnebølgeeffekt" på objektene som beveger seg. Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener med dette, og vet den rette termen? Ettersom det virker som dette ikke er et problem alle sliter med, er jeg interessert i å finne ut hva som er grunnen hos meg.

Side 77 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •