Samsung 2010 plasma modeller - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper å få en 7705 på torsdag. Ser litt mørkt på det med denne firmware-saken...

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe sted i menyen på C7705 en kan se hvor mange timer den er gått?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan man starter hvitvasking på C7705, og hvor ofte man må gjøre det?

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i manualen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Hvordan man starter hvitvasking på C7705, og hvor ofte man må gjøre det?
    Meny> bilde> bildealternativer> besk.mot.fastbr.bilde> rulling
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har en plan og skaffe meg denne PS63C7705 skjermen, men før jeg gjer det tenkte jeg og høre erfaringene her inne med plasmaen opp mot pc. Siden jeg bruker pcen veldig ofte til og se blant anna serier. Går ut fra en led tv vil vere bedre til dette men har ikke noe ønske om og legge ut 40k for rundt samme størrelsen.
    Bildekvalitet, innbrenning, og ellers ting om tven opp mot pc?

Helsing Ingvar Flydal

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Er det noe sted i menyen på C7705 en kan se hvor mange timer den er gått?
    Dette lurer eg også på.

Har forresten IKKE opplevd noe innbrenning på denne tv'n tross for at eg har spilt i timesvis med ps3 der det er enkelte og tydelige statiske logoer.

Fantastisk bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så shrek 4 i går. Den var helt elendig. Var så full av crosstalk at den nesten ikke var seende. Har ikke sett de andre shrek filmene enda. Så Avatar og Clash of the titans. De var ikke plaget av crosstalk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Så shrek 4 i går. Den var helt elendig. Var så full av crosstalk at den nesten ikke var seende. Har ikke sett de andre shrek filmene enda. Så Avatar og Clash of the titans. De var ikke plaget av crosstalk.
    Av nysjerrighet, hvilken firmware har din C7705? Har bare sett en del klipp fra Shrek4, og merket svært lite crosstalk.
    Kan du nevne noen scener som var spesielt ille?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iflydal
    Hei

Har en plan og skaffe meg denne PS63C7705 skjermen, men før jeg gjer det tenkte jeg og høre erfaringene her inne med plasmaen opp mot pc. Siden jeg bruker pcen veldig ofte til og se blant anna serier. Går ut fra en led tv vil vere bedre til dette men har ikke noe ønske om og legge ut 40k for rundt samme størrelsen.
    Bildekvalitet, innbrenning, og ellers ting om tven opp mot pc?

Helsing Ingvar Flydal
    Virker meget bra mot PC. Kjører min PS63C7705 bare mot PC. (ATI 5450 kort) Supre bilder i 24 og 60 hz. Desverre blir sortnivået dårligere hvis man kjører DVD og materiale i 50 Hz

Jeg passer på å ha screensaver på og kjører hvite-vask av og til. Mulig jeg overdriver men vil være sikker siden det er plasma.

Mulig LED/LCD har litt skarpere bilde på ren tekst men synes PS63C7705 er veldig skarp på 1920x1080.

Er mer kritisk til en TV kanal som har logo på samme sted 24/7 en å bruke den til PC

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Av nysjerrighet, hvilken firmware har din C7705? Har bare sett en del klipp fra Shrek4, og merket svært lite crosstalk.
    Kan du nevne noen scener som var spesielt ille?
    Omtrent hele filmen var svært ille. Spesielt figurene under bevegelse. Vi var 3 stykker som så filmen og alle merket det.

Mener på det var en firmware fra november 2010 (3003?).

Derimot de andre 3d filmene som tidligere nevnt hadde ikke dette problemet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har byttet tv fordi den buzzer og har fått en ny som ikke buzzer eller buzzer mindre?

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FishingBUDDY
    Dette lurer eg også på.

Har forresten IKKE opplevd noe innbrenning på denne tv'n tross for at eg har spilt i timesvis med ps3 der det er enkelte og tydelige statiske logoer.

Fantastisk bilde!
    Er du heller ikke plaget av midlertidig innbrenning? Er det 63" eller 50" du har? På min 50" er det tydelig midlertidig innbrenning (varer i ca 2-3 minutter dersom jeg slår over på vanlig tv) etter jeg har spilt ps3. Dersom jeg har sett film er det også forskjell på sortnivå mellom der hvor det har vært svarte striper hele filmen samt der hvor rulleteksten går. Jeg begynner å få en snikende følelse av at min TV kanskje er mer plaget med innbrenning enn andre, men samtidig så tror jeg beskrivelsene av innbrenning er veldig subjektiv.

Forøvrig er jeg superfornøyd med TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært veldig usikker på om jeg skal velge plasma ps 63c7705, eller om jeg skulle gå for den litt mindre led skjermen 55 8705, så jeg kontaktet Samsung support for og høre om hvilken skjerm de helst anbefalte. Han jeg pratet med anbefalte 63 tommeren på det sterkeste. Han sa at alle plasma skjermene deres hadde noe Buzz,men at dette ikke var såpass høyt at det skulle være plagsomt. Fortsatt jævla usikker på hva jeg skal velge siden en kompis av meg er veldig fornøyd med sin led 8705,men ingen av oss har noe voldsomt peiling på tv.
    Tvn vil stort sett bli brukt til vanlig tv bruk. Mye fotball/idrett - noe film og ellers vanlige Tv program. Får signal gjennom Parabol/Dreambox 800 med både Viasat og Canal Digital kort.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å hatt tvén 1 ukes tid så er jeg sånn passe imponert. Litt urettferdig ovenfor Samsungen da min forrige tv var en Pioneer KRP-500M.

Når jeg først fikk tvén så fikk jeg ikke mulighet til å stille inn åpnings innstillinger, og meny språket var på svensk. Så tvén har nok vært i bruk før jeg fikk den. Mulig at det er her "skaden" har skjed..

Har et problem med IR, linebleed eller burn-in(ikke helt sikker på riktig definisjon..)
    Med svart bilde så er det flere "utvasket" stolper som går vertikalt nedover skjermen. Kjørt renseprogram i litt over 20 timer uten at det forsvinner helt. Er mest synelig i mørke scener, og når jeg ser på fotball. Da kan man legge merke til at det er en..forstyrrelse når bildet beveger seg raskt. Fra jeg fikk tvén så har jeg kjørt med veldig lav kontrast og lysstyrke, og gjort dette i 200 timer.

Som nevnt så har jeg bare hatt tvén 1 uke, og vurdere og ta kontakt med Expert og spørre om de kan skaffe meg et nytt eksemplar, hvis dette i det hele tatt er mulig..?

Buzz lyd som var i begynnelsen er nå så og si helt borte så det er et +! Kanskje disse IR/linebleed? stolpene forsvinner etter som skjermen får enda flere timer på seg? Litt skeptisk da det har gått minst litt over 200 timer på lav kontrast/lysstyrke, samt regelmessig skjermvask bare har gjort det litt bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calla1983
    Er du heller ikke plaget av midlertidig innbrenning? Er det 63" eller 50" du har? På min 50" er det tydelig midlertidig innbrenning (varer i ca 2-3 minutter dersom jeg slår over på vanlig tv) etter jeg har spilt ps3. Dersom jeg har sett film er det også forskjell på sortnivå mellom der hvor det har vært svarte striper hele filmen samt der hvor rulleteksten går. Jeg begynner å få en snikende følelse av at min TV kanskje er mer plaget med innbrenning enn andre, men samtidig så tror jeg beskrivelsene av innbrenning er veldig subjektiv.

Er 63" eg har ja. Midlertidig innbrenning har verken eg eller andre lagt merke til. Kjørt for første gang en såkalt hvitvask dog i bare 5min.

Mulig eg bare har vært ekstrem heldig og fått en prakt eksemplar av skjermen for har ingen av problemene eg leser andre har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av calla1983

For meg virker det som om det er stor forskjell i IR på 50" og 63", hvorav førstnevnte er betydelig mer utsatt. Har selv 50" og det blir relativt kraftig IR etter f.eks PC-bruk, eller film i "feil" format. Det forsvinner dog raskt (særlig etter at TV ble skikkelig innkjørt) og for meg er ikke dette noe problem. At jeg ser rammene 2-3 min etterpå gjør meg ingenting, men så er jeg også godt vant med dette etter mange år med flere forskjellige plasmaer.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plager for så vidt ikke meg heller nevneverdig, men det må jo ha betydning for sortnivået som mange mener er så viktig. Mitt hovedformål med å spørre var først og fremst å undersøke om jeg hadde fått et mandagseksemplar, hvilket da synes ikke å være tilfellet.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midlertidig innbrenning

Jeg har skrevet dette før, men:
    Hadde 50" i 4 måneder, og det som var mest plagsomt med den var innbrenningen av kanallogoer, f.eks fotballresultater og teksting.

Kjøpte 63" i desember, og den har aldri hatt antydning til innbrenning av noe slag.

Jeg vil si det er en stor vesensforskjell mellom de to tvene på det området.
    Generelt sett synes jeg også at bildet på 63" er bedre (med nøyaktig de samme kalibreringstall).

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    Jeg har skrevet dette før, men:
    Hadde 50" i 4 måneder, og det som var mest plagsomt med den var innbrenningen av kanallogoer, f.eks fotballresultater og teksting.

Kjøpte 63" i desember, og den har aldri hatt antydning til innbrenning av noe slag.

Jeg vil si det er en stor vesensforskjell mellom de to tvene på det området.
    Generelt sett synes jeg også at bildet på 63" er bedre (med nøyaktig de samme kalibreringstall).
    Ser det er flere som sier dette.. Egentlig så og si alle. Jeg har 63" samsungen og har dette problemet, så da tar jeg og ringer Expert og ber om en ny tv.

Side 76 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •