Samsung 2010 plasma modeller - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2077
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvis den ikke startet med oppstartsmenyen så kan det virke som om TV'n er brukt. Var det gjennomsiktig plast "tape" rundt ramma og foten på skjermen? Hvis den ikke var der så er den nok åpnet/brukt. Kanskje noen som har benyttet seg av 30 dagers returrett.
    Jeg så jo aldri bilde men den startet med tv lyd (fra kabeltv scart inn) første gang jeg valgte power on
    Tape rundt ramma var der , egenlig så det hele meget urørt ut.
    Fikk levert den tilbake til butikk i dag , får kanskje ny på Tirsdag (eller senere)
    (Varen er kreditert) penger tilbake eller ny tv tilbake (jeg valgte det siste)
    Veldig flott service og kundebehandling av Expert Økern

Jeg hadde nesten forventet krangling , ukesvis med granskning , bikjeslagsmål om skyld......................men eneste var...dette tar vi på oss å du skal få ny tv

Om noen har brukt tv før.
    Det vet man jo ikke da det sitter 4 låsinger for å løfte av hele esken , trekke av beskytteses kappe , løfte tv ut av ekske , ta ut fjernkontroll , sette på tv
    (ingenting pakket i plast var åpnet)
    Så ja det er fullt mulig å pakke ut en tv , teste den , greie å miste den i gulvet eller noe , levere den tilbake på 30 dager å håpe den ikke blir sjekket

Det eneste jeg ble fortalt var at den var hold av til en kunde men så skulle han ikke ha den
    Er jo mange PS63C7705 på lager rundt om i butikker som er holdt av å ikke registrert som lager vare .
    (for som lagervare eksisterer det ingen slike tv*r pr i dag på østlandet å nesten ingen i hele Norge)
    Så jeg tror den aldri var brukt før , spiller jo ingen rolle nå men helt klart sikker blir man aldri ved kjøp

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har etterhvert blitt en erfaren bruker av min PS63C7705.
    Er ganske så fornøyd med den. Terningkast (svak) 5.

Det som overrasker meg aller mest med tven er hvordan Samsung har ræ.p.lt 3D ytelsen med de nyeste firmwares. Crosstalk har blitt minst dobbelt så ille, og dybde- og "popout" følelsen har blitt merkbart dårligere . Føler også at jeg blir mer sliten når jeg ser 3D med siste firmware 3005.1.
    Med hjelp fra Avforums.com, har jeg klart å nedgradere til FW1016 og det er nesten sjokkerende hvor mye bedre 3D var/er med den firmwaren.
    Mer enn halvert crosstalk sammenlignet med FW3005.1, og jeg blir ikke på langt nær så sliten i øynene. Synes også at selve 3D effektene er bedre.
    (Satt i et par timer og testet dette i går kveld, så dette er jeg sikker på er tilfelle).

Lurer på hva som er nytt i de nyere firmwares, og hvorfor dettte har gått på bekostning av 3D kvaliteten.
    En på Avforums spekulerer i blant annet dette: (hvis dette kan være tilfelle så er jeg "forferdet")
    "Working voltages/timings have been changed by the firmware to increase the longevity of particular internal components. This results in reducing the chance of complete failure of the TV, but at the expense of inferior performance."
    Jeg har også lagt merke til en endring av 3D-kvaliteten med nyere FW. Hvordan finner jeg ut hvilken FW jeg har i dag? Kan se at current version av SW er 2010/11/04_003003. Er de siste seks sifrene FW'en?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banjolars
    Ah.. Skjønner hva du mener Akkurat det merker jeg også.. Uavhengig av kabelen så er det noe som ikke helt stemmer spesielt i den scenen du nevner og forsåvidt andre scener med fugler.. Det blir noe kunstig over det.. Hva som forårsaker dette har jeg ikke funnet ut enda, men trodde i begynnelsen kanskje det hadde noe med avstanden til tv.. Sitter i underkant av 2.5m fra skjermen, så føler tidvis på 3D-film at jeg kunne hatt en meter eller to ekstra å gå på :P

Men dersom du har det på samme måte har det sannsynligvis ikke noe med avstanden å gjøre heller.. Er det evt noen som har prøvd disse filmene med en "vanlig" 3D Blu-ray spiller? Kan det være PS3 som sliter med å henge med eller er det fuglene som flakser for fort? :P
    Sitter på rundt 3,5 meter, så det er neppe problemet. Jeg er også nysjerrig på om dette kan ha med PS3 som spiller å gjøre, eller om det er eventuelle innstilninger på tv'n som kan gjøres. Kan det være selve demovideoene som har problemet? Noen som kan dele erfaringer her?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Jeg har også lagt merke til en endring av 3D-kvaliteten med nyere FW. Hvordan finner jeg ut hvilken FW jeg har i dag? Kan se at current version av SW er 2010/11/04_003003. Er de siste seks sifrene FW'en?
    Ja, da har du FW3003. Siste firmware som ligger til nedlasting på Samsung sine sider er 3005.1. Firmwares fra 3xxx har blitt dårligere i 3D uten tvil. Har prøvd alle, og har nå som sagt nedgradert til 1016. STOR forskjell, spesielt på crosstalk og belastningen på øynene.
    Anbefaler å lese erfaringer andre har. New Firmware (3005.1) for Samsung C Series - AVForums.com - Page 8

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har Samsung 63" koblet med datakabelen direkt til rutern på veggen. Jeg lurer på om det skjer automatisk oppdatering til den nyeste firmware?
    På sjermen får jeg beskjed at det er ikke nødvendig med oppdatering.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. Glad jeg kunne hjelpe.
    Tusen takk Ser du har gått tilbake til eldre software. Fort gjort å prøve ut? Har nyeste software her og har litt problemer på 3D ved raske bevegelser av objekter i bildet. Aner ikke om dette er et problem som kan bli forbedret med software-endring riktignok. Har du teste ut Galapagos?

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har du FW3003. Siste firmware som ligger til nedlasting på Samsung sine sider er 3005.1. Firmwares fra 3xxx har blitt dårligere i 3D uten tvil. Har prøvd alle, og har nå som sagt nedgradert til 1016. STOR forskjell, spesielt på crosstalk og belastningen på øynene.
    Anbefaler å lese erfaringer andre har. New Firmware (3005.1) for Samsung C Series - AVForums.com - Page 8
    Det var da litt av en prosess så tror jeg dropper det enn så lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da litt av en prosess så tror jeg dropper det enn så lenge.
    Ikke ink. nedlastingstid på firmware så tok vel hele prosessen 5 minutter fra start til slutt.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Hei jeg har Samsung 63" koblet med datakabelen direkt til rutern på veggen. Jeg lurer på om det skjer automatisk oppdatering til den nyeste firmware?
    På sjermen får jeg beskjed at det er ikke nødvendig med oppdatering.
    står noe om det i bruksanvisningen ja. skumleste kun igjennom avsnittet med spørsmål og svar. men se der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Opprinnelig skrevet av Banjolars
    Ah.. Skjønner hva du mener Akkurat det merker jeg også.. Uavhengig av kabelen så er det noe som ikke helt stemmer spesielt i den scenen du nevner og forsåvidt andre scener med fugler.. Det blir noe kunstig over det.. Hva som forårsaker dette har jeg ikke funnet ut enda, men trodde i begynnelsen kanskje det hadde noe med avstanden til tv.. Sitter i underkant av 2.5m fra skjermen, så føler tidvis på 3D-film at jeg kunne hatt en meter eller to ekstra å gå på :P

Men dersom du har det på samme måte har det sannsynligvis ikke noe med avstanden å gjøre heller.. Er det evt noen som har prøvd disse filmene med en "vanlig" 3D Blu-ray spiller? Kan det være PS3 som sliter med å henge med eller er det fuglene som flakser for fort? :P

Sitter på rundt 3,5 meter, så det er neppe problemet. Jeg er også nysjerrig på om dette kan ha med PS3 som spiller å gjøre, eller om det er eventuelle innstilninger på tv'n som kan gjøres. Kan det være selve demovideoene som har problemet? Noen som kan dele erfaringer her?
    Har dere husket på å slå av motion judder canceller da? Den skaper nøyaktig de artefakter dere beskriver her.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper å fjerne motion judder canceller, men det er kjekt å ha det på. :-D Man får bedere dybde i bildet,.....tror jeg.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserikO
    Ikke ink. nedlastingstid på firmware så tok vel hele prosessen 5 minutter fra start til slutt.
    Jeg trålet igjennom 80-posterstråden og fikk inntrykk at det var en større prosess enn så.

Ville du ha gjort oss en kjempetjeneste og skrive en liten guide her? Sikkert flere enn meg som setter pris på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trålet igjennom 80-posterstråden og fikk inntrykk at det var en større prosess enn så.

Ville du ha gjort oss en kjempetjeneste og skrive en liten guide her? Sikkert flere enn meg som setter pris på det.
    Står en fin guide her, post 2 på side 7.
    New Firmware (3005.1) for Samsung C Series - AVForums.com - Page 7

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, den så jeg ikke.
    Hvordan er dette med garantien? Blir den påvirket av dette?

Er disse FW-versjonene gjeldene for våre TV'er?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, den så jeg ikke.
    Hvordan er dette med garantien? Blir den påvirket av dette?

Er disse FW-versjonene gjeldene for våre TV'er?
    Ikke gjør det hvis du er usikker. Det har hendt at tven har blitt ødelagt av dette. Det kan skje hvis du bruker version.0 filen, mens tven din er version.1 eller omvendt. (ref guiden)
    Ellers så er FW versjonene tilpasset våre tver. Funker ihvertfall fint på min PS63C7705. (Har vært innom 3005.1, 3003, 2004 og 1016 de siste dagene)

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, guiden sier at filene som dumpes på minnepennen vil indikere hva slags versjon man skal bruke? Hvilken FW var du mest fornøyd med da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserikO
    Har du nedgradert til 1016 nå altså? Hva synes du?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, guiden sier at filene som dumpes på minnepennen vil indikere hva slags versjon man skal bruke? Hvilken FW var du mest fornøyd med da?
    1016 uten tvil for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du nedgradert til 1016 nå altså? Hva synes du?
    Nå har jeg ikke sett på noe annet 3D enn galapagos etc. var noe mindre crosstalk og det virker som om effekten er mer fremtredende, men synes fremdeles det er mer crosstalk med panasonic bdt-300 enn det er med samsung c5900. Merkelig nok, ettersom c5900 er samsungs introduksjonspiller til 3D. Får Resident Evil Afterlife 3D i posten i morra, så vil teste litt da. Spørs om jeg også skal teste med forskjellige fw, og bytte mellom de to spillerne. Spurte madammen om hun så forskjell på crosstalk, men fikk da som svar at det var noe galt med øynene mine, for hun skjønner ikke hva jeg snakker om. Kanskje det å vite mindre gir en bedre opplevelse. Ignorance is bliss

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har hatt denne TV'n en stund; Vil buzzingen avta eller øke avta etterhvert?
    Merker den ganske godt under vanlig TV-titting for da er lydnivået ikke så høyt. Jeg føler jeg sitter med dotter i øra etter en stund med denne TV'n på. Filmtitting med trøkk er null problem og kona høer selvfølgelig ingenting med mindre lyden er av. Så Letters from Iwo Jima igår og der er det mye rolige partier, buzzinga ødela filmen men heldigvis reddet sortnivået totalopplevelsen (mye mørke grottescener).

Aner ikke hvor mye lyd man skal kunne forvente eller for den saks skyld finne seg i. Dette er en rimelig subjektiv opplevelse så reklamasjon kan kanskje bli en klønete affære. Ikke bare å slenge denne digre greia i bilen heller.

Side 75 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •