Samsung 2010 plasma modeller - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Kjenner til den problematikken der. Ulempen å lese opp og ned om tv'n forhånd, er at du kan irritere deg over ting du ikke en gang ville oppdaget om du ikke hadde hørt om det på forhånd.
    +1

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt en 63" 7705 påp Expert i Oslo i kveld. (fikk 3 briller og fimer for tilbudsprisen)
    Nettop fraktet den hjem , pakket opp , 4 sprekker i glass , enorm buzz , ingen bilde , bare lyd
    (ett hjørne med 2 sprekker å 2 hjørner med 1 sprekk hver(derav ene sprekken går langs bunn på skjerm å til midten på tv)

Fa** er det mulig
    så om noen mener de har mye buzz ....hør her
    http://www.youtube.com/v/HVx63-vKEyU?

det rare var at tv startet rett på tv kanal lyd ved første oppstart
    trodde den skulle starte med oppstartsmeny ....skal ikke en tv kunne vise bilde om det er sprekk i glass ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Fikk kjøpt en 63" 7705 påp Expert i Oslo i kveld. (fikk 3 briller og fimer for tilbudsprisen)
    Nettop fraktet den hjem , pakket opp , 4 sprekker i glass , enorm buzz , ingen bilde , bare lyd
    (ett hjørne med 2 sprekker å 2 hjørner med 1 sprekk hver(derav ene sprekken går langs bunn på skjerm å til midten på tv)

Fa** er det mulig

trodde den skulle starte med oppstartsmeny ....skal ikke en tv kunne vise bilde om det er sprekk i glass ?
    Oi, haha. Det er det verste jeg har hørt. Snakk om å være uheldig. Du får helt sikkert ny, men fy så kjedelig.
    Den lyden der er jo faktisk av samme karakter som jeg har hørt på slike tver, bare ørten ganger høyere volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fa** er det mulig

Huff, jeg føler med deg.
    Er sprekkene lette og se, eller må man granske skjærmen for og se de?
    Bussingen på tven er det verste jeg har hørt!
    Var det skader utvendig på esken og isoporen i esken?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har etterhvert blitt en erfaren bruker av min PS63C7705.
    Er ganske så fornøyd med den. Terningkast (svak) 5.

Det som overrasker meg aller mest med tven er hvordan Samsung har ræ.p.lt 3D ytelsen med de nyeste firmwares. Crosstalk har blitt minst dobbelt så ille, og dybde- og "popout" følelsen har blitt merkbart dårligere . Føler også at jeg blir mer sliten når jeg ser 3D med siste firmware 3005.1.
    Med hjelp fra Avforums.com, har jeg klart å nedgradere til FW1016 og det er nesten sjokkerende hvor mye bedre 3D var/er med den firmwaren.
    Mer enn halvert crosstalk sammenlignet med FW3005.1, og jeg blir ikke på langt nær så sliten i øynene. Synes også at selve 3D effektene er bedre.
    (Satt i et par timer og testet dette i går kveld, så dette er jeg sikker på er tilfelle).

Lurer på hva som er nytt i de nyere firmwares, og hvorfor dettte har gått på bekostning av 3D kvaliteten.
    En på Avforums spekulerer i blant annet dette: (hvis dette kan være tilfelle så er jeg "forferdet")
    "Working voltages/timings have been changed by the firmware to increase the longevity of particular internal components. This results in reducing the chance of complete failure of the TV, but at the expense of inferior performance."

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte tidligere her i tråden om hjelp med pc-tilkobling. Får ikke dette til å passe hundre prosent med noen av alternative skjermløsninger på pc'n. Enten får jeg svart rundt skrivebordet, eller så taper jeg litt av skrivebordet. Noen som vet hvordan jeg kan tilpasse dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte tidligere her i tråden om hjelp med pc-tilkobling. Får ikke dette til å passe hundre prosent med noen av alternative skjermløsninger på pc'n. Enten får jeg svart rundt skrivebordet, eller så taper jeg litt av skrivebordet. Noen som vet hvordan jeg kan tilpasse dette?
    Hvilket skjermkort har du?

- Du må kjøre med oppløsningen 1920x1080 på pcen.
    - På tven under "Picture options - Size" skal det stå Screen fit.
    - Hvis du har stilt det inn på det, så er det nok en skalering/zoom i kontrollpanelet på skjermkortet du må finne.

Edit: Hvordan kobler du pcen til tven? Med HDMI?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Huff, jeg føler med deg.
    Er sprekkene lette og se, eller må man granske skjærmen for og se de?
    Bussingen på tven er det verste jeg har hørt!
    Var det skader utvendig på esken og isoporen i esken?
    Ingen skader på eske ved henting eller senere tidspunkt. (isopor er hel)
    tv ble fraktet stående i varebil , ingen problemer
    Nå har jeg det ikke så lyst i rommet tv skulle monteres men først monterte jeg veggfeste , pakket ut tv , koplet på ledninger satte på strøm å det forferdelige buzz bråket startet.
    Så begynte jeg å skjekke skjermen å fant mange sprekker

undrer meg vel også hvorfor så mye sprekker i bunn på skjermen , tv står jo på fot + isopor i endene i eske

Har ikke Expert trygghetsforsikring
    Mener selv alll transport/montasje har vært 100% forsiktig og varsomt utført

Må jo ringe dem (expert) men hvovidt de skyver all skyld over på meg ?
    Uansett dritt

men burde det ikke vært bilde selv ved sprekk i glass ?

edit: har vel studert nærmere å tror faktisk at det er innenfor ytterglasset at det er masse sprekker
    (greier hvertfall ikke kjenne skjøter i sprekte glasset)

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Hvilket skjermkort har du?

- Du må kjøre med oppløsningen 1920x1080 på pcen.
    - På tven under "Picture options - Size" skal det stå Screen fit.
    - Hvis du har stilt det inn på det, så er det nok en skalering/zoom i kontrollpanelet på skjermkortet du må finne.
    "Screen fit" var det som skulle til. Hos meg er høyeste oppløsningsalternativ 1366x768, mens det jeg får til å passe med tv'n er 1280x720. Kobler med HDMI. 1920x1080 er vel sikkert ikke mulig grunnet skjermkort på pc'n?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Screen fit" var det som skulle til. Hos meg er høyeste oppløsningsalternativ 1366x768, mens det jeg får til å passe med tv'n er 1280x720.
    Den er god. Glad jeg kunne hjelpe.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringe mitt forsikringsselskap og spurte om de hadde noe alternativ til butikkene "trygghetsforsikring" og hva det eventuelt kostet. Expert tilbyr en 3års forsikring til C637705 til ca 1800,-.

Fikk svar:
    Gjenstander kjøpt av forhandler i Norge med verdi mellom kr 1.000 og kr 50.000

Gjenstander som dekkes er:
    -møbler
    -hvit-/brunvarer
    -elektriske og elektroniske artikler (med unntak av mobiltelefon)
    -audio- og videoutstyr
    -optiske artikler ( med unntak av briller)

Når gjelder forsikringen:
    Skader som skyldes en plutselig og uforutsett ytre hendelse i hele verden.
    Egenandel: Kr 500
    Og hva koster så denne herligheten?
    Jeg har riktignok meget gode rabatter gjennom Tekna, men uansett: Årspremien for innbo økte kun fra 605,- til 659,-. Vi snakker en drøy femtilapp i året! Så trygghetsforsikringen fra varehusene er mao helt absurd overpriset.
    Selv om dette ikke hjelper Hygen akkurat nå, så bør dere sjekke opp med deres eget selskap. Man vei aldri når noe går i gølvet eller om ungen kaster stein på TV'n. 50-100kr i året vil jeg kalle en billig forsikring..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen skader på eske ved henting eller senere tidspunkt. (isopor er hel)
    tv ble fraktet stående i varebil , ingen problemer
    Nå har jeg det ikke så lyst i rommet tv skulle monteres men først monterte jeg veggfeste , pakket ut tv , koplet på ledninger satte på strøm å det forferdelige buzz bråket startet.
    Så begynte jeg å skjekke skjermen å fant mange sprekker

undrer meg vel også hvorfor så mye sprekker i bunn på skjermen , tv står jo på fot + isopor i endene i eske

Må jo ringe dem (expert) men hvovidt de skyver all skyld over på meg ?
    Uansett dritt

men burde det ikke vært bilde selv ved sprekk i glass ?

edit: har vel studert nærmere å tror faktisk at det er innenfor ytterglasset at det er masse sprekker
    (greier hvertfall ikke kjenne skjøter i sprekte glasset)
    Hvis tvn startet med tv kanal lyd første gang så er TVN BRUKT!!! som du skriver i en tidligere post.

En får bestandig oppstart meny hvor en må velge land o.l. og da er ingen lyd så kanal søk-dette er standard på alle tver jeg har satt opp ihvertfall.
    Så esken helt uåpnent ut?? Tvn skal ikke bli slik hvis den er faktet stående og ikke er utsatt for slag ved innlasting evt farts humper. Kjedelig sak-du kan prøve å få det på DOA på tvn.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Expert (Økern)
    Jeg kunne komme til butikk å levere tv...få pengene tilbake
    eller
    Komme til butikk å få ny tv (da de har ikke på lager nå , få ny når tv kommer på lager)

Flott kundebehandling (puh )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Expert (Økern)
    eller
    Komme til butikk å få ny tv (da de har ikke på lager nå , få ny når tv kommer på lager)

Flott at det ordner seg for deg!
    Denne tven har fått seg en skikkelig smell JA!!!
    expert er en bra butikk, de har jeg også god erfaring med!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Expert (Økern)
    eller

Det var bra, og hva velger du?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larserikO
    Det var bra, og hva velger du?
    Har en Pioneer PDP-4270XA så jeg er ikke uten tv
    så det haster ikke (ingen må ha i dag)

Har vel tenkt å prøve på nytt med samme modell tilbake (må vel vente en uke eller to før jeg kan få den)

Er jo bra tilbakemeldinger fra folk ang PS63C7705
    Noe varierende buzz opplevelser

Så demo tv i butikk å mener bilde var bra
    (som nevnt fikk jeg aldri bilde på min egen)

Tv skal brukes til kabeltv (bruke tv sin DVB C decoder til sd/hd digitalsendinger)
    Ellers BD/DVD fra blu Ray
    (så jeg slipper å tenke på ytelse der kabeltv decoder decoder til analogt som i dag)

For tunerene i slike tv*r er vel minst like bra som det CD , GET osv gir ut ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare snakke for min PK250 sin tuner men den er minst like bra som CD sin på bildekvalitet. Eneste som er at den hakker særlig på TVN HD noen ganger-bilde blir som å se med for mye skarphet/artifakter på-minner om LED skjermer med alle dill dall på... ikke behagelig. '

Har ikke funnet soft som fikser dette så ser på TVN SD.....og den har litt teg EPG er det men info knappen viser det meste uten og vente.

Slipper å dra ut strømen hver dag som jeg måtte med den eminente CD tunern for å resette den! Slipper også at bilde fryser++++ så totalt sett er jeg fornøyd.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på en ting. er det sprekk i skjermen hvis en har buzz lyden?

har ikke sett sprekk i den. men har heller ikke lett etter en. ser bilde med sprekken her er tatt med blits. å blits er jo rimelig avslørende.
    brr. jeg har nesten ikke lyst å sjekke....

fikk tven levert på døren heldigvis. eller rettere sagt jeg var selv med å bære den inn i stuen. hander leveringsfyren så kom kunne ikke norsk og så hadde han og forferdelig dårlig tid. men det gikk ikke utover transporten av tven ut av bilen og inn til stuen heldigvis. å esken har ingen skader. så her er den ikke blitt skadet ivertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SAMSUNG 7705 63"

Nå har jeg endlig fått testet tven og litt buss er det men ikke sjenerende synes jeg.
    Hvis jeg stod oppreist hørte jeg ingen buss, men hører litt i sittende høyde.
    Tven er nok ca 60 cm fra gulvet i underkant bilde.
    Og 2m fra tven ble dette observert.
    Jeg har hørt værre på flere flatskjærmer.

Flotte bilder gir denne tven, bildet ble testet med den innebygde bakkenett tuneren.
    Jeg har til gode og teste blu ray på den, men vil tro at det ser helt knall ut!

Jeg har også en Pioneer 607 60", og den ser bløt ut i bildet i forhold til denne 63" Samsung 7705.
    En kamerat var hos meg på Jomfru titten i kveld, og han kommer muligengs til og kjøpe samme tv!

Får man denne tven til kampanjepris så er det et kupp rett og slett, mere behøver jeg ikke og si om den saken.

Knall bilde og møbel.

Jeg gleder meg til det orginale Samsung slim veggfeste kommer så jeg får den på veggen....

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Expert (Økern)
    eller

Hvis den ikke startet med oppstartsmenyen så kan det virke som om TV'n er brukt. Var det gjennomsiktig plast "tape" rundt ramma og foten på skjermen? Hvis den ikke var der så er den nok åpnet/brukt. Kanskje noen som har benyttet seg av 30 dagers returrett.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 74 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •