Samsung 2010 plasma modeller - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Buzzingen irriterer meg også, men jeg vet ikke om jeg hadde merket den like godt om den ikke var så omtalt her på forumet
    Hører den uansett kun når det er stille i rommet, altså null lyd fra sending. Men kan nok merke det i stille partier i en film e.l.
    Når det gjelder panasonic så bør det være en forskjell. Alternativet til Samsung 3D 63" til 17999,- var jo en panasonic 3D 65" til 39999,-. Noe skal man tross alt ha igjen for å smelle inn 20.000,- ekstra..

Innstillingene har jeg ikke begynt på enda, det var litt i overkant mye å velge mellom. Men skru på "Cinema Smooth", uten den aktivert er filmer helt jævli å se på.

Hang forøvrig opp min 63" igår og den stod på foten hele veien, esken stod ute i garasjen. Hele vekta på TV'n ligger an på bunn av bordfoten og det var ingen last på noen av skruene. Eneste jeg trengte var at kona støttet den opp så den ikke veltet.

Jeg finner ikke denne cinema smooth innstillingen jeg.... Mulig det er helt mørkt for meg:wink:

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hvilken modell kjøpte du, 63" 7705?
    Synes du Panasonic var mekbart bedre på film også, eller bare tv sendinger?
    Har du satt tven i film modus?
    Hva er forsjellen på di forsjelligge 63" modellene? viste ikke det var mere en 1.

når jeg skrur sellelys opp over 17, så kommer det seg. Da blir den bedre på svake tvsignal. Men jeg holler det max på 12. Siden jeg har hørt det er greit å få brukt det en stund før en krur opp kontrast og slikt.
    Bruker ingen av modusene siden disse kjører kontrasten opp noe helt vanvittig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Hva er forsjellen på di forsjelligge 63" modellene? viste ikke det var mere en 1.

når jeg skrur sellelys opp over 17, så kommer det seg. Da blir den bedre på svake tvsignal. Men jeg holler det max på 12. Siden jeg har hørt det er greit å få brukt det en stund før en krur opp kontrast og slikt.
    Bruker ingen av modusene siden disse kjører kontrasten opp noe helt vanvittig.
    OK, det finnes en 7700 og en US mod. også!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    OK, det finnes en 7700 og en US mod. også!
    Ok. Jeg kjøpte mitt på Expert.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jack Doberman
    Jeg finner ikke denne cinema smooth innstillingen jeg.... Mulig det er helt mørkt for meg:wink:
    Dette blir på husk, og siden TV'n er under en uke gammel og kom på veggen først igår, så er det grenser for hvor detaljert jeg får blitt. Tror imidlertid dette er veien å gå:

Menu -> Bildeinnstillinger -> Avansert -> Cinema Smooth.
    Man får, så vidt jeg husker fra manualen, kun endret innstillingen når man har en aktiv bildekilde på 1080p24.

En kollega har samme TV og har kommet over en dansk fyr som har testet denne TV'n opp og i mente. Han er typen som kalibrerer TV'n hver uke og dokumenterer endringer og sender til Samsung (hvorfor ikke se en film i stedet..).
    Skal får tak i en link, for der har han visstnok laget flere profiler med masse innstillingsparametere.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jack Doberman
    Når jeg setter min PS507705 i film modus synes jeg den er altfor mørk....
    Har prøvd å justere den etter noen engelske/utenlandske nettsider, men er fortsatt ikke fornøyd...
    Kan noen hjelpe meg med å få det "perfekte" bildet? Komme med sine personlige innstillinger?

Takker for all hjelp!
    Du kan forsøke denne; (tabell midt på sida)

http://www.flatpanels.dk/test.php?su...&id=1283773686

Jeg kjører ca. med denne, bare med mindre endringer og sharpness satt til 7 istedenfor null - jeg har p.t. ikke fått til noe bedre bilder enn dette gir meg (har også kalibrert med DVE for å sammenligne) - svært fornøyd med korrekt fargegjengivelse og normale / lyse bilder, men er fortsatt ikke fornøyd med sortnivå / detaljering i mørke områder - noe jeg antagelig aldri blir med 7705 (kresen...) ;-)

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Buzzingen irriterer meg også, men jeg vet ikke om jeg hadde merket den like godt om den ikke var så omtalt her på forumet
    Hører den uansett kun når det er stille i rommet, altså null lyd fra sending. Men kan nok merke det i stille partier i en film e.l.
    Først igår når jeg og fruen skiftet posisjon i sofaen så hørte jeg denne buzz lyden. Den var ganske merkbar og overdøvet faktisk lyden fra filmen på tv. Men som nevnt tidligere så er det ekstra merkbart i en spesiell posisjon. Der jeg sitter til vanlig så høres det ikke. Men så er det at jeg har tvén i en ganske så mørk innstilling da jeg driver og kjører den inn. Hva som skjer når bildet justeres opp etter innkjøring skal bli spenende å se.. Skjønt at det skal være et problem under b.l.a avspilling av 3D hvor kontrast og lys stryrke er ganske så høy.

Kjøpt på Expert og mener de også har 30 dagers retur rett, noe som frister hvis dette blir et pågående problem for oss.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. den buzzlyden er hører jeg den bare(til nå,, ) når jeg retter et øre imot veggen tven står inn mot.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Ang. den buzzlyden er hører jeg den bare(til nå,, ) når jeg retter et øre imot veggen tven står inn mot.
    Snodig at det er så varierende!
    Har det forresten vært noen tilbakemelding fra Samsung vedrørende dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 63"7705 og buzz..... som sikkert mange andre. Og som de fleste.... veldig retningsbestemt lyd som høres spesielt hvis du sitter i en bestemt posisjon. Det jeg lurer på ( før jeg evt begynner runden med fiksing/tilbakelevering): Har noen der ute hatt en tv med buzz og fått levert en ny uten?? Kan nesten virke som alle tv-ene har buzz og at ikke nødvendigvis alle hører det. Skulle derimot noen ha opplevd å ha en med buzz for så å få en lydløs så faller vel den teorien. Gidder liksom ikke begynne arbeidet med å returnere hvis det ikke er håp om forbedring.:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står i manualen til tv'n at det er normalt med summelyd fra plasmaer, og at dette kan forsterkes når tv'n står for nære en vegg eller hard overflate. Kan også bli summing av feil montering av veggfeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hvertfall ingen buzzing her i gården. Tv'n er stilt inn etter en av oppkriftene til dansken (etter en ukes innkjøring) og sitter på fotstøtten som fulgte med. Håper virkelig det ikke kommer noe buzzing når slim veggfestet annkommer.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere, greit å vite at dette er en såpass høy frekvent lyd at ikke alle klarer å høre den. Er du 35+ er det ikke sikkert du hører lyden!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det være solgt mange slike 63" 7705 modeller her i Norge, det må da være flere 100.
    Er det noen som vet hvor mange som er solgt her til lands?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjodnes
    Har 63"7705 og buzz..... som sikkert mange andre. Og som de fleste.... veldig retningsbestemt lyd som høres spesielt hvis du sitter i en bestemt posisjon. Det jeg lurer på ( før jeg evt begynner runden med fiksing/tilbakelevering): Har noen der ute hatt en tv med buzz og fått levert en ny uten?? Kan nesten virke som alle tv-ene har buzz og at ikke nødvendigvis alle hører det. Skulle derimot noen ha opplevd å ha en med buzz for så å få en lydløs så faller vel den teorien. Gidder liksom ikke begynne arbeidet med å returnere hvis det ikke er håp om forbedring.:roll:
    Jeg hører ikke buzz på min 63". Jeg hører derimot buzz på min fars 58" Samsung, så jeg er ikke immun mot lyden

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjodnes
    Akk, for å gjenta meg selv ofte nok...
    nei denne buzz hører jeg ikke, eller knapt. Det har værdt så mye fokus på dette at jeg innimellom innbiller meg at jeg hører dette buzz. Men ofte viser deg seg å være støy fra HD-PVR, eller BD-spiller osv...:wink:

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det har værdt så mye fokus på dette at jeg innimellom innbiller meg at jeg hører dette buzz. Men ofte viser deg seg å være støy fra HD-PVR, eller BD-spiller osv...:wink:
    Kjenner til den problematikken der. Ulempen å lese opp og ned om tv'n forhånd, er at du kan irritere deg over ting du ikke en gang ville oppdaget om du ikke hadde hørt om det på forhånd.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden jeg har fra min 63" er i allefall langt over hva jeg tidligere har hørt. Hadde 58" også og den var enda verre. Det er ikke plasmabuzz, men en annen høyfrekvent lyd, håper det vil gå seg til etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Panoreringene virker egentlig veldig greit hos meg. De største problemene oppstår som sagt ved fugler og mennesker i bevegelse. Som eksempel kan jeg nevne fuglene som flyver rundt båten tidlig ved Galapagos-filmen. Disse blir veldig unaturlige. Hvordan opplever du den scenen? Jeg kan godt prøve ut ny hdmi. Takler PS3 Hdmi 1.4? Har kabel rett fra PS3 til tv nå, ettersom receiver ikke støttet 3D.
    Ah.. Skjønner hva du mener Akkurat det merker jeg også.. Uavhengig av kabelen så er det noe som ikke helt stemmer spesielt i den scenen du nevner og forsåvidt andre scener med fugler.. Det blir noe kunstig over det.. Hva som forårsaker dette har jeg ikke funnet ut enda, men trodde i begynnelsen kanskje det hadde noe med avstanden til tv.. Sitter i underkant av 2.5m fra skjermen, så føler tidvis på 3D-film at jeg kunne hatt en meter eller to ekstra å gå på :P

Men dersom du har det på samme måte har det sannsynligvis ikke noe med avstanden å gjøre heller.. Er det evt noen som har prøvd disse filmene med en "vanlig" 3D Blu-ray spiller? Kan det være PS3 som sliter med å henge med eller er det fuglene som flakser for fort? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da regner jeg med at du fikk igjen pengene for den første kabelen, da den nødvendigvis må ha hatt en teknisk feil. Siden Monster har livstids-garanti på kablene, så burde det ikke være vanskelig å få byttet den inn.
    Solgte den til en kompis som trengte en bedre kabel på PS3 (brukte kompositt).. Funker helt fint til vanlig bruk, kun på 3D den sliter litt.. Så det ordnet seg på den måten :P

Side 73 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •