Samsung 2010 plasma modeller - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Og hvorfor fulgte det ikke med briller og filmer tidligere når tv-en kom ut, dusteforretninger...
    3d starter kitten med 2 extra briller og 3 3d filmer og voucher for de 4 shrek filmene er i en egen pakke, som samsung gir med på kjøpet, snakk med butikken, ellers så kan du ihvertfall sende inn for å få de 4 shrek filmene i 3d, her er fremgangsmåten:
    koden er X24b104x9K (stor X og K resten små bokstaver og tall) og den er den samme på alle shrek 3d lappene (jeg har 2 kits og begge hadde samme kode) , siden med skjemaet er Samsung 3D LED-TV / Shrek det er serienr til tv som er unikt for hver kunde ikke denne shrek lappen...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alt fått svar fra expert, her er svaret:

Hei

Resterende sendes i egen forsendelse og er på vei til ditt nærmeste postkontor/post-i-butikk. Du vil få hentemelding av posten når dette er ankommet. Dersom du mangler rabattkode, ta kontakt med samsung direkte, tlf: 81556480.
    Med vennlig hilsen,
    Kundeservice hos Expert

Expert.no -

Meget bra dette fra expert!!!!

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hentet min 7705 igår og får veggfeste/CAM i morgen. Jeg visste det var timeshift og mulighet for opptak av programmer man så, men ikke at man kunne sette på opptak når TV var skrudd av. Dette var intet mindre enn fabelaktige nyheter
    Har ikke fått testet stort enda, men antar den støtter USB-disker uten noe mere fuzz. Har i alle fall en liten 250GB jeg tenkte å sette på baksiden av TV med borrelås. Den er en liten 1,8" og bør få plass bak CAM-kortet i innfresingen for kabler. ..
    Ja -støtter helt vanlige USB-disker (fikk med en 500GB Samsung disk i pakken) - og fungerer etter min mening veldig bra!

Det eneste jeg ikke er fornøyd med er sortnivå / detaljering i mørke områder :-( Lurer på om jeg må få proffkalibrert den - men er fortsatt skeptisk til hvor bra dette egentlig kan bli / blir på 7705...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685

tilbud på 3d tv sammen 3d blu-ray spiller 9995-
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surt at jeg bet neste like mye for 50"C7705 når 63" bare koster 2K mer, men sånn er det når man aldri lærer og kjøper tv i Juli

Vurdere D8000 serien neste år rundt disse tider ja!

Uansett.. Kan jeg koble en ekstern hardisk til PsXXC7705 og ta opp tv progz som en vanlig pvr boks dersom jeg har CAM?

Står sikkert et sted her, men begynner og bli en del og lete igjennom8)

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Ja -støtter helt vanlige USB-disker (fikk med en 500GB Samsung disk i pakken) - og fungerer etter min mening veldig bra!

Det eneste jeg ikke er fornøyd med er sortnivå / detaljering i mørke områder :-( Lurer på om jeg må få proffkalibrert den - men er fortsatt skeptisk til hvor bra dette egentlig kan bli / blir på 7705...
    Har du tv'en i film modus eller "naturlig"?

Overraskende bedre sortnivå når jeg satt tv i Film modus.
    let litt her i tråden så finner du gode kalibrerings tall du kan jobbe deg ut fra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk glade nyheter fra Lefdal i dag, min PS63C7705 blir erstattet. Ikke levering før ut i februar, men kan nå dra på langferie uten bekymringer, så dette var godt

Nå vet jeg ikke om det har oppstått før eller etter jeg hadde TVen, men er litt nysgjerrig på om de som har overdrevent my buzz faktisk kan ha "knust panel" uten å ha lagt merke til det. Sprekker kan vel skape vibrasjoner, så kanskje Infocare har et poeng?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter misnøye med min soveroms-tv, Samsung 46 c6005, brukte jeg returretten hos elkjøp i dag. Kommer til å gå for plasma i stedet. På soverommet henger tv'n sånn til at det er en stor fordel om skjermen er tynn. Kom da over denne v'n som kun bygger 3,7 cm:

Samsung PS50C6500 50" Plasma-TV med 600Hz-teknikk

Hvordan er denne tv'n? Regner med denne er gråimportert. Hvordan vil dette fungere med cam fra canal digital?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet DLNA-støtten til Samsung 63C7700'n min. Har fra før en filserver som kjører Playstation Media Server og der har noen glupe huer laget transcode-profil for SamsungTV'r. Det fungerer som bare rakker'n å streame rett til TV'n og det er mye kortere buffertid, altså oppstart, enn via PS3. Jeg blei reint imponert!

Selvfølgelig noen begrensninger som f.eks null støtte for undertekster, ingen spoling eller valg av lydspor. Men du verden som dette forenkler barnefilmstreaming i helgene. Og skulle man sitte på noen "Side-by-Side"-filer fra nett så har man 3D også.

Web-tjenestene til TV'n er på den annen side noe forbannna tull, lite responsivt og innhold man mye enklere aksesserer via andre plattformer; pc/mobil/iPad etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan disse nye bluetooth 3d-brillene brukes på 63' plasma modellen vi kjøpte i år? Og er den andre modellen 3DTG-SS noe bedre enn de foregående modellene?

Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Samsungs 2011-briller bruker Bluetooth syncing, mens 2010 bruker IR.

CES 2011 REPORT: Samsung obsoletes its first-gen 3D eyeware with a move to Bluetooth syncing | 3D Radar - 3D news and reviews

Samsung New 3d glasses, backwards compatible? - AVS Forum

Med XpanDs nye universalbriller kan man velge IR eller Bluetooth. (men må ha iphone eller android)
    Monster har universalbriller, og er sikkert flere som kommer med universalbriller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Testet DLNA-støtten til Samsung 63C7700'n min. Har fra før en filserver som kjører Playstation Media Server og der har noen glupe huer laget transcode-profil for SamsungTV'r.
    Ka filserver kjører du?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    Har du tv'en i film modus eller "naturlig"?

Overraskende bedre sortnivå når jeg satt tv i Film modus.
    let litt her i tråden så finner du gode kalibrerings tall du kan jobbe deg ut fra.
    Joda, kjører filmmodus + har "kalibrert" etter en (to) danske kalibreringer + kjørt det viktigste fra DVE for å justere etterpå... svært bra bilder / korrekte farger, men fortsatt ikke fornøyd med sortnivået / detaljering i mørke partier

Sist jeg kjøpte plasma - mange år siden - hadde jeg 4-5 innom som alle ble sendt tilbake - før jeg havnet på Pana PV60 - denne er fortsatt i hus & har fortsatt et svært godt sortnivå

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FishingBUDDY
    Ka filserver kjører du?
    Jeg kjører en liten tass basert på microATX med følgende HW:
    HK: MSI GF615M-P33, Socket-AM3, DDR3 mATX, GeForce 6150se
    CPU: AMD ATHLON II X2 240E
    RAM: 2GB
    OS på en liten 40GB SSD
    Lagring: 3x2TB HDD i RAID5
    Alt stappet inn i: ANTEC Kabinet Solution Series NSK1380 (da er det helt fullt!)

Gigabit kablet nett.
    DLNA-serveren er PS3 Media Server 1.10.5
    Samsung conf-fil og instrukser finner man her: Samsung AllShare uPnP/DLNA

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Kan disse nye bluetooth 3d-brillene brukes på 63' plasma modellen vi kjøpte i år??
    Nei dessverre, virker ikke sånn.
    Og er den andre modellen 3DTG-SS noe bedre enn de foregående modellene?
    Vet ikke. Her er specs for 3DTG-SS: I.TREK 3DTG-SS: Rechargeable 3D Glasses For Samsung 3D TV | PCMag.com
    Litt av spesifikasjonene for de to første modellene, de er i hvertfall like: 3D Active Glasses - SSG-2100AB | SAMSUNG fant ikke full informasjon om spesifikasjoner på dem.

De beste brillene for oss med Samsung 2010 modeller er nok universalbriller fra XpanD eller Monster (andre produsenter?)
    2011 modell XpanD (youniversal) (hvis man har iPhone eller android)
    2011 modell Monster (Monster Vision MAX 3D Glasses) Dyrest?
    2010 modell XpanD (X103)

edit: vet ikke om det blir forbedring av å bytte briller, og om synk-problemet (som er på en del samsung 2010 3Dtver) blir bedre.
    Kanskje mer informasjon om det i disse trådene:

- Active Shutter Glasses are not all equal! - AVForums.com
    - Samsung New 3d glasses, backwards compatible? - AVS Forum
    - XpanD X103 vs Monster Vision Max 3D Glasses!? - Page 4 - AVS Forum
    - Samsung 3D Glasses Losing Sync? - AVS Forum
    - Please post in here if you have samsung glasses losing sync problems - AVForums.com
    - anything new regarding new Active Shutter Type 3D Glasses?? - AVS Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som universalbrillene er bedre enn brillene til Samsung, når det gjelder plasma , etter å ha lest brukererfaringer i trådene over. Spesielt når det gjelder synkproblemet.

Også noen som har blitt kvitt synkproblemet ved å bytte til nye identiske Samsung briller.

- 3D-TV: Monster Vision Max 3D - DinSide Bolig
    - The Monster Vision MAX 3D Glasses Powered by Bit Cauldron - 3D Vision Blog
    - XPAND - YOUniversal 3D Glasses premiere at CES

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å bestille CAM fra Canal digital sin nettside men får ikke opp 7705 modellen der. Er det noen som har bestilt CAM fra nettsiden til CD? Fikk opp valget til en 63" samsung men ikke denne men kanskje den passer likevel?
    Råd anyone?

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har buzzing jeg og.

byttet det ut med en 50V Panasonic.
    Ser ikke ut som dem som har forholdsinnstilt Samsungene har gjort noen bra jobb. Lurer på hvor full dem har vært engentlig...

Ser klart at Panasonic er et dyrere merke på alle måter. Er mer plastik fantastikk i Samsung gården.

Sett et par filmer på det nå. Å blir ganske mange ganger veeeldig fornøyd med det på film.
    På Tvsendinger er det "foreløbigt" langt dårligere. Er flust av justeringsmuligheter her... Skal prøve noen av kalibreringsalternativene etter vert som det er blitt brukt litt.
    Nå står alle innstillinger på max 50%. Har hørt det er bra å la det få "kjøre seg inn" en månes tid.

skal en ha tven uten foten på. Bør en beholde isoporen tven stod på i esken. da tven ikke kan stå på foten, skal du ta den av.
    Dette er og elendig løsning. På andre apparater er det bare å skru ut skruene så holder foten fast for så å løfte tven av. Det går ikke med denne 63" ivertfall.

Har noen andre en bedre løsning. Var livredd for at isoporen ikke skulle klare å holle tven orntlig. Så pass på

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    Har buzzing jeg og.

byttet det ut med en 50V Panasonic.
    Ser ikke ut som dem som har forholdsinnstilt Samsungene har gjort noen bra jobb. Lurer på hvor full dem har vært engentlig...

Ser klart at Panasonic er et dyrere merke på alle måter. Er mer plastik fantastikk i Samsung gården.

Sett et par filmer på det nå. Å blir ganske mange ganger veeeldig fornøyd med det på film.
    På Tvsendinger er det "foreløbigt" langt dårligere. Er flust av justeringsmuligheter her... Skal prøve noen av kalibreringsalternativene etter vert som det er blitt brukt litt.
    Nå står alle innstillinger på max 50%. Har hørt det er bra å la det få "kjøre seg inn" en månes tid.

skal en ha tven uten foten på. Bør en beholde isoporen tven stod på i esken. da tven ikke kan stå på foten, skal du ta den av.
    Dette er og elendig løsning. På andre apparater er det bare å skru ut skruene så holder foten fast for så å løfte tven av. Det går ikke med denne 63" ivertfall.

Har noen andre en bedre løsning. Var livredd for at isoporen ikke skulle klare å holle tven orntlig. Så pass på
    Hvilken modell kjøpte du, 63" 7705?
    Synes du Panasonic var mekbart bedre på film også, eller bare tv sendinger?
    Har du satt tven i film modus?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    - snip- (trenger vel ikke quote alt en gang til)
    Buzzingen irriterer meg også, men jeg vet ikke om jeg hadde merket den like godt om den ikke var så omtalt her på forumet
    Hører den uansett kun når det er stille i rommet, altså null lyd fra sending. Men kan nok merke det i stille partier i en film e.l.
    Når det gjelder panasonic så bør det være en forskjell. Alternativet til Samsung 3D 63" til 17999,- var jo en panasonic 3D 65" til 39999,-. Noe skal man tross alt ha igjen for å smelle inn 20.000,- ekstra..

Innstillingene har jeg ikke begynt på enda, det var litt i overkant mye å velge mellom. Men skru på "Cinema Smooth", uten den aktivert er filmer helt jævli å se på.

Hang forøvrig opp min 63" igår og den stod på foten hele veien, esken stod ute i garasjen. Hele vekta på TV'n ligger an på bunn av bordfoten og det var ingen last på noen av skruene. Eneste jeg trengte var at kona støttet den opp så den ikke veltet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter min PS507705 i film modus synes jeg den er altfor mørk....
    Har prøvd å justere den etter noen engelske/utenlandske nettsider, men er fortsatt ikke fornøyd...
    Kan noen hjelpe meg med å få det "perfekte" bildet? Komme med sine personlige innstillinger?

Takker for all hjelp!

Side 72 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •