Samsung 2010 plasma modeller - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 70 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Trodde min Pioneer buzzet mye men denne bråker mye mer, dette var tragisk. Den står 40cm fra vegg og 3.5m fra der jeg sitter. Deilig tv men hjelper ikke noe når en irriterer seg over høy buzzing, og så fremtredende, til og med sambo reagerte som aldri hører sånt. Hvem skal jeg klage til angående dette, Samsung eller Lefdal?
    Hei

Vil anbefale at du går via Lefdal. Du har en feil på ditt produkt og kan i bunn og grunn velge mellom å gi de opptil 2 forsøk på å reparere TVen eller å få omlevert ditt produkt i samme TV/tilsvarende produkt. Kan de ikke omlevere/reparasjon ikke er mulig kan du kreve å heve kjøpet eller få avslag i prisen på opptil 50% (Se Forbrukerportalen). Vet etter erfaring fra 2009 modellen til Samsung at denne buzzingen er en feil. Jeg fikk omsider hevet kjøpet mitt etter gjentatte ganger på service (tok 1 år med forsøk på å fikse feilen, primært grunnet mye venting da Samsung ikke hadde gode tips til verkstedet etter første forsøk på feilretting).

Da kjøpte jeg via Elkjøp, men Lefdal har samme eiere og er samme greia. Det samme gjelder forsåvidt alle butikker. I likhet med deg kjøpte jeg også 2010 modellen (PS63C7705 i mitt tilfelle) hos Lefdal.

Jeg sliter med samme buzzingen, dog noe lavere enn jeg hadde på 2009 modellen av Samsung plasmaen. Jeg gir den nå 200 timer for å kjøre deg inn da jeg har lest at dette fjernet buzzingen for noen. Personlig tviler jeg på at det hjelper, men det skader ikke å prøve da TVen er ekstremt bra på alt bortsett fra denne buzzingen.

Når det er sagt så tror jeg følgende påvirker buzzingen:

• Plasseringen av TVen. Buzzelyden kommer ut rett over center på TVen. Så hvis man plasserer TVen høyt, da typisk på vegg, så er sjansen stor for at man ikke merker buzzingen.
    • Hvor man sitter i forhold til TVen. Lyden vil primært merkes rett foran TVen, så sitter man skrått på så vil man høre den betraktelig dårligere, faktisk blir den ikke lenger merkbar for de fleste.
    • Strømnettet. På 2009 modellen ble det spekulert i om det var strømkabelen som er fastmontert på TVen som var problemet. Den var ikke bra nok støyskjermet, så dette påvirket resten av systemet, primært et kort, som igjen lagde denne buzzingen.
    • Uten at jeg personlig har hørt en ny Samsung plasma uten buzz så virker det som om man kan få modeller uten.
    • Hørselen til personer. Denne frekvensen er i et område som mange personer ikke hører. Både min samboer, en ansatt på Elkjøp og en kamerat hørte ingenting på min gamle 2009 modell. Mens jeg og flere andre hørte den veldig godt. Det samme gjelder da 2010 modellen. Jo yngre man er jo større sjans er det for å høre lyden. Når det er sagt er min samboer og kamerat som ikke hørte buzzingen i midten av 20 årene (For mange konserter? :-P ).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FishingBUDDY
    Sist eg var innom elkjøp så hadde de denne men gikk bare til 55"

Uansett den fra ebay er knall og de sender med en lavere pris og som gave.

Ser bra ut den, hvor mye bygger denne ut fra veggen?
    Hvor lang leveringtid var det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Den med hav og fisk var veldig flott den. Naturlandskap likeså. Problemene gjorde seg kun/spesielt tydelig på bevegelser med fugler og mennesker ved raske bevegelser. Andre som har erfaring fra disse demovideoene med denne tv'n?
    På min 63" merket jeg mye hakking i bildet ved panorering da jeg så disse filmene første gangen. Såpass mye at det virkelig var irriterende.. Testet en del frem og tilbake med diverse innstillinger på tv, men til ingen nytte. Prøvde til slutt med en ny hdmi-kabel og det gjorde susen.. Gikk fra en Monster 1000ex til en ny monster 1200ex og nå er det helt glimrende flyt i bildet

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThoGud
    Hei

Vil anbefale at du går via Lefdal. Du har en feil på ditt produkt og kan i bunn og grunn velge mellom å gi de opptil 2 forsøk på å reparere TVen eller å få omlevert ditt produkt i samme TV/tilsvarende produkt. Kan de ikke omlevere/reparasjon ikke er mulig kan du kreve å heve kjøpet eller få avslag i prisen på opptil 50% (Se Forbrukerportalen). Vet etter erfaring fra 2009 modellen til Samsung at denne buzzingen er en feil. Jeg fikk omsider hevet kjøpet mitt etter gjentatte ganger på service (tok 1 år med forsøk på å fikse feilen, primært grunnet mye venting da Samsung ikke hadde gode tips til verkstedet etter første forsøk på feilretting).

Da kjøpte jeg via Elkjøp, men Lefdal har samme eiere og er samme greia. Det samme gjelder forsåvidt alle butikker. I likhet med deg kjøpte jeg også 2010 modellen (PS63C7705 i mitt tilfelle) hos Lefdal.

Jeg sliter med samme buzzingen, dog noe lavere enn jeg hadde på 2009 modellen av Samsung plasmaen. Jeg gir den nå 200 timer for å kjøre deg inn da jeg har lest at dette fjernet buzzingen for noen. Personlig tviler jeg på at det hjelper, men det skader ikke å prøve da TVen er ekstremt bra på alt bortsett fra denne buzzingen.

Når det er sagt så tror jeg følgende påvirker buzzingen:

• Plasseringen av TVen. Buzzelyden kommer ut rett over center på TVen. Så hvis man plasserer TVen høyt, da typisk på vegg, så er sjansen stor for at man ikke merker buzzingen.
    • Hvor man sitter i forhold til TVen. Lyden vil primært merkes rett foran TVen, så sitter man skrått på så vil man høre den betraktelig dårligere, faktisk blir den ikke lenger merkbar for de fleste.
    • Strømnettet. På 2009 modellen ble det spekulert i om det var strømkabelen som er fastmontert på TVen som var problemet. Den var ikke bra nok støyskjermet, så dette påvirket resten av systemet, primært et kort, som igjen lagde denne buzzingen.
    • Uten at jeg personlig har hørt en ny Samsung plasma uten buzz så virker det som om man kan få modeller uten.
    • Hørselen til personer. Denne frekvensen er i et område som mange personer ikke hører. Både min samboer, en ansatt på Elkjøp og en kamerat hørte ingenting på min gamle 2009 modell. Mens jeg og flere andre hørte den veldig godt. Det samme gjelder da 2010 modellen. Jo yngre man er jo større sjans er det for å høre lyden. Når det er sagt er min samboer og kamerat som ikke hørte buzzingen i midten av 20 årene (For mange konserter? :-P ).
    Takker for respons. Merker at når jeg sitter til siden for sweetspot er ikke buzzingen så høy som den er i sweetspot, men er jo sånn at når jeg se på film liker jeg å sitte i nettopp sweetspot. Denne lyden er så påtrengende at jeg har vanskelig for å tro at jeg blir vant til det etterhvert. Vil da prøve å få byttet den. Ser jo for meg litt styr med å få den tilbake til butikken igjen siden måtte ha en kompis til å hente den i butikken med henger. De er kanskje pliktig til å hente den hos meg og levere en ny? Er det greiest å ta det gjennom kundesenteret eller butikken?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er beste tv-en, utseende og bildekvalitet sett under ett...superb tv...jeg skulle ønske den var enda litt større.. den perfekte tv-en kommer vel etterhvert...den er som denne, bare noen få tommer større, ca 70 tommer, da er det idealstørrelse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons. Merker at når jeg sitter til siden for sweetspot er ikke buzzingen så høy som den er i sweetspot, men er jo sånn at når jeg se på film liker jeg å sitte i nettopp sweetspot. Denne lyden er så påtrengende at jeg har vanskelig for å tro at jeg blir vant til det etterhvert. Vil da prøve å få byttet den. Ser jo for meg litt styr med å få den tilbake til butikken igjen siden måtte ha en kompis til å hente den i butikken med henger. De er kanskje pliktig til å hente den hos meg og levere en ny? Er det greiest å ta det gjennom kundesenteret eller butikken?
    Enig med deg, du kommer garantert ikke til å bli vant til den buzzingen slik den er i dag. For det er den alt for påtrengende, uavhengig av volumet på anlegget når du ser på film. Tror desverre at butikken ikke har noen krav på seg til å hente TVen når det er snakk om omlevering. Skal den på service så har Samsung hjemmeservice/henting i store deler av landet. Kjøpte du den fysisk i butikk vil jeg anbefale at du går via de. Forklar problemet og spør om en grei deal. Tipper det beste du kan få til er å få utlevert ny TV samme dagen som du leverer inn din, men du kan jo prøve å få de til å omlevere på dør. Kan også være at de vil at noen skal komme innom for å bekrefte feilen. Viktig at du da ber de sende en ung fyr/dame, for han som tok service på 2009 modellen min var i 40-50 årene og hørte ikke denne buzzingen. Heldigvis er denne buzzingen så utbredt at det ikke akkurat er vanskelig å finne bevis på nett for at feilen eksisterer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en ca 6 mnd gammel 50" C7705, som jeg syns får veldig lett midlertidige innbrenninger. Den skal ikke stå lenge på pause eller vise f.eks skirenn med klokke i hjørnet, før det fort henger igjen. Det blir jo fort borte igjen, men jeg lurer på hva man kan gjøre for å redusere dette. Kontrasten står vel rundt 80, mener jeg, og lysstyrke rundt 50. Blir det noe bedre om jeg kjører skjermvask jevnlig?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banjolars
    På min 63" merket jeg mye hakking i bildet ved panorering da jeg så disse filmene første gangen. Såpass mye at det virkelig var irriterende.. Testet en del frem og tilbake med diverse innstillinger på tv, men til ingen nytte. Prøvde til slutt med en ny hdmi-kabel og det gjorde susen.. Gikk fra en Monster 1000ex til en ny monster 1200ex og nå er det helt glimrende flyt i bildet
    Panoreringene virker egentlig veldig greit hos meg. De største problemene oppstår som sagt ved fugler og mennesker i bevegelse. Som eksempel kan jeg nevne fuglene som flyver rundt båten tidlig ved Galapagos-filmen. Disse blir veldig unaturlige. Hvordan opplever du den scenen? Jeg kan godt prøve ut ny hdmi. Takler PS3 Hdmi 1.4? Har kabel rett fra PS3 til tv nå, ettersom receiver ikke støttet 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Nye Samsung 3DTG-SS 3D briller. Spennende å se hvor gode disse er i forhold til de to utgavene som har vært i handelen til nå.
    Amazon.com: 3DTG-SS: Rechargeable 3D Glasses for Samsung 3D TV: Electronics
    Samsungs 2011-briller bruker Bluetooth syncing, mens 2010 bruker IR.

CES 2011 REPORT: Samsung obsoletes its first-gen 3D eyeware with a move to Bluetooth syncing | 3D Radar - 3D news and reviews

Samsung New 3d glasses, backwards compatible? - AVS Forum

Med XpanDs nye universalbriller kan man velge IR eller Bluetooth. (men må ha iphone eller android)
    Monster har universalbriller, og er sikkert flere som kommer med universalbriller.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThoGud
    Enig med deg, du kommer garantert ikke til å bli vant til den buzzingen slik den er i dag. For det er den alt for påtrengende, uavhengig av volumet på anlegget når du ser på film. Tror desverre at butikken ikke har noen krav på seg til å hente TVen når det er snakk om omlevering. Skal den på service så har Samsung hjemmeservice/henting i store deler av landet. Kjøpte du den fysisk i butikk vil jeg anbefale at du går via de. Forklar problemet og spør om en grei deal. Tipper det beste du kan få til er å få utlevert ny TV samme dagen som du leverer inn din, men du kan jo prøve å få de til å omlevere på dør. Kan også være at de vil at noen skal komme innom for å bekrefte feilen. Viktig at du da ber de sende en ung fyr/dame, for han som tok service på 2009 modellen min var i 40-50 årene og hørte ikke denne buzzingen. Heldigvis er denne buzzingen så utbredt at det ikke akkurat er vanskelig å finne bevis på nett for at feilen eksisterer.
    Har nettopp vært å hørt etter buzzing på en annen 7705 hos en som kjøpte den i går. Den har samme buzzingen, så tror ikke det er noe poeng i å bytte min i en annen tv. Vil tro jeg bare vil få en ny en med samme buzzingen. Så da blir det enten å levere den tilbake og få pengene igjen eller prøve å bli vant med buzzingen. Var og noe snakk her om å få tilbake 50% av kjøpesummen? Det må jo da være en feil på tv, spørs om dette karakteriseres som en feil.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Samsungs 2011-briller bruker Bluetooth syncing, mens 2010 bruker IR.

CES 2011 REPORT: Samsung obsoletes its first-gen 3D eyeware with a move to Bluetooth syncing | 3D Radar - 3D news and reviews

Samsung New 3d glasses, backwards compatible? - AVS Forum

Med XpanDs nye universalbriller kan man velge IR eller Bluetooth. (men må ha iphone eller android)
    Monster har universalbriller, og er sikkert flere som kommer med universalbriller.
    (Pluss det er XpanDs 2010 modell - X103 (som på avshop.no), med IR, som vel burde være bedre enn Samsungs to første briller fra 2010 (usikker på om det kom en tredje brille på slutten av 2010)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser fotball på PS63C7705 så er det et felt rundt spillerne som ikke akkurat er sylskarpt - litt som en glorie. Har noen andre lagt merke til det, og hva kan man gjøre for å bli kvitt det?

Jeg har ikke på motion judder canceller eller hva det heter.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Når jeg ser fotball på PS63C7705 så er det et felt rundt spillerne som ikke akkurat er sylskarpt - litt som en glorie. Har noen andre lagt merke til det, og hva kan man gjøre for å bli kvitt det?

Jeg har ikke på motion judder canceller eller hva det heter.
    skru ned litt på sharpness... Prøv f.eks å sett den ned til 10.
    Glorie er typisk overoppskarpning...

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har en ca 6 mnd gammel 50" C7705, som jeg syns får veldig lett midlertidige innbrenninger. Den skal ikke stå lenge på pause eller vise f.eks skirenn med klokke i hjørnet, før det fort henger igjen. Det blir jo fort borte igjen, men jeg lurer på hva man kan gjøre for å redusere dette. Kontrasten står vel rundt 80, mener jeg, og lysstyrke rundt 50. Blir det noe bedre om jeg kjører skjermvask jevnlig?
    Hadde samme problem på min 50" - spesielt på fotball fra viasat4, men også ved undertekst, når det var svart stripe oppe og nede under filmtitting, og kanallogoer hang litt igjen. Åkjøre skjermvask hjalp ikke meg, men det som hjalp var å bytte til 63" utgaven. Har ikke merket noen ting til innbrenning på den.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PS63C7705 har forøvrig også endel buzz.
    Veldig retningsbestemt, og høres ganske godt når man sitter på "feil" plass...
    Veldig irriterende. Ser ikke for meg at det er noe vits å bytte til et nytt eksemplar. Og det er jo ikke akkurat alternativer til denne tv'en om man ikke skal betale mye mer heller så da får man vel bare lære seg å leve med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp vært å hørt etter buzzing på en annen 7705 hos en som kjøpte den i går. Den har samme buzzingen, så tror ikke det er noe poeng i å bytte min i en annen tv. Vil tro jeg bare vil få en ny en med samme buzzingen. Så da blir det enten å levere den tilbake og få pengene igjen eller prøve å bli vant med buzzingen. Var og noe snakk her om å få tilbake 50% av kjøpesummen? Det må jo da være en feil på tv, spørs om dette karakteriseres som en feil.
    Feil og mangler går under samme punktet i forbrukerloven så vidt jeg har skjønt det. Er heller tvilsomt at du får så mye som 50% avslag. Det er opp til 50%, alt etter hvor stor feilen/mangelen er og hvor mye det påvirker produktets funksjonalitet etc. Så her er man vel heldig om man klarer få 10-20% ser jeg for meg, da buzzen ikke høres av alle, er retningsbestemt etc etc. Mer info står på siden jeg linket til tidligere. De kommer til å prøve seg på at støy opp til 30 dB er normalt, såkalt plasma støy/viftestøy, men denne buzzingen er ingen av delene, det er noe Samsung har gjort som skaper dette, og jeg mistenker det har noe å gjøre med at de har laget skjermen så tynn. En del spekulerer i at det er et kort i TVen som vibrerer veldig raskt avhengig av sortnivået som er på TVen. Denne vibrasjonen forplanter seg trolig i glasset på TVen og oppleves i form av en buzzende lyd. Som du sikkert har merket så er også denne buzzen veldig variende etter hva slags bilde det er på skjermen, helt svart og i full HD gir etter min erfaring kraftigst utslag på buzzen.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere, observasjonen om at det kommer fra glassflaten virker korrekt ift tidligere observasjoner med 58" eren. Skal være et kort i høre del av skjermen ifølge en teknikker på infocare. Har nettopp bestilt en 63". Krysser fingrene for at dette ikke vil være tilfelle med denne

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få montert den på vegg en av dagene, da kommer den 30-40 cm høyere og lengre vekk enn sånn den står nå. Får vurdere etter det hvordan buzzingen er og om jeg kan leve med det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banjolars
    Da regner jeg med at du fikk igjen pengene for den første kabelen, da den nødvendigvis må ha hatt en teknisk feil. Siden Monster har livstids-garanti på kablene, så burde det ikke være vanskelig å få byttet den inn.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan jeg finner / setter opp "scheduled recording" på Samsung 7705 ??? Finner stadige referanser til det i manualen, men ingen måte å sette dette opp på?

Finner og benytter Timeshift - det funker, så alt er ok mht. disken etc.

Vet den har bare en tuner, og at det ikke går å ta opp fra en kanal mens en ser på en annen, men det burde vel gå an å merke av i feks programguiden for å ta opp et program - når tv'en er av?

Side 70 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •