Samsung 2010 plasma modeller - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 104 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2077
    Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Takk, da stemte det i esken. Male litt lister nå, og så kobler jeg den opp i filmrommet nede i kjelleren. Der er det halt mørkt og ingen vinduer. Skal se ett par BD-filmer og DVDer, og sjekke kvaliteten. Krysser fingrene for at skjermen er i orden. Er den det blir jeg helt sikkert fornøyd med kvaliteten.

Esken til tven var jo enorm.
    Er det 50" du også har fått deg?Noen som vet anbefalt sitteavstand til 63"?Vet at "jo større,jo bedre" på 3d,men vil ikke overdrive heller da det skal stå i en vanlig stue!Har en avstand på ca4.5m.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint.
    Vi skal ha 63" på 3.7m avstand, og det blir glimmrende det.
    Så 4.5m til en 63" er snilt fint.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    Sånn ja, nå har jeg hatt tv:en i drøyt en uke. Bestilte på mandag og fikk den levert på torsdag, veldig rask levering fra NetOnNet!

Har jobbet veldig mye overtid den siste tiden, så jeg har ikke hatt tid å teste alle funksjonene ennå (eller skrive noe her, for den delen...). Her er iaf en kort oppsummering:

Bildekvalitet HD
    Jeg sier bare: Wow!
    Fantastiske, skarpe bilder med naturlige farger. Bildet er veldig ren og støyfri med lite brus. Bevegelser håndteres utmerket, selv under raske panoreringer (f eks fotballkamper).

24p fra Blu-ray håndteres selvfølgelig korrekt. Det finnes to st "bildeforbedringsfunksjoner" for bevegelser. Den ene kalles Cinema Smooth og finnes kun tilgjengelig for 24p-kilder. Jeg er ikke helt sikker på hva eksakt denne funksjonen gjør, men jeg gjetter på at det har noe med oppdateringsfrekvensen å gjøre, slik at 24p-materiale vises i 96, 72 eller 48 Hz (dvs uten judder årsaket av 3:2-pulldown). Har ikke funnet noe negativt med å bruke denne funksjonen.

Siden har vi det som kalles "Motion Judder Canceller". Dette er en interpoleringsfunksjon som skaper nye, fiktive frames innimellom de eksisterende for å få mykere og mer "naturlige" bevegelser. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen skulle velge å bruke dette møkket, iaf på Blu-ray filmer. Effekten blir at filmen ser ut som en kjip dokusåpe som er filmet med håndkamera, med overdrevet myke bevegelser. Det ser og ut som at bevegelsene er "for raske", eller hvordan jeg nå skal forklare det. I tillegg er funksjonen ikke særlig godt implementert og det skapes rare artefakter, f eks "firkanter" rundt objekter som beveger seg. Denne funksjonen bør definitivt settes til "Av" i menyen.

Sortnivået er veldig bra, selv om Panasonics modeller sannsynligvis er hakket bedre. I hvert fall i begynnelsen, før sortnivået på Panasonic har økt med en faktor 3... ;-)

Bildekvalitet SD
    Standardoppløst tv fra min (crap) NextTV-boks ser for det meste meget bra ut, betydelig bedre enn hva jeg sett på naboens Panasonic G10. I de tilfeller hvor bildet er dårlig så er det oftest årsaket av kilden, f eks for lav bitrate. Når det er en lys bakgrund så kan en av og til se svak line bleeding fra mørke objekter, men jeg har ennå ikke sett dette på HD-materiale.

3D
    Det følger med et par 3D-briller i hvert fall hvis man bestiller fra NetOnNet. Brillene er komfortable, mye bedre enn Panasonics. Men de er kanskje ikke så robuste, litt mer kvalitetsfølelse hadde ikke vært feil.

Jeg kjøpte en pakke med 3D-spill fra PlayStation Store, kun for å få testet 3D-funksjonen. Spillene er sådær, men 3D-funksjonen virker meget bra! Mye, mye mindre crosstalk en på "LED"-modellene UExxC8705/7705 jeg har sett. Det finnes litt crosstalk i visse lyse scener, men det er ikke noe stort problem.

2D->3D-funksjonen virker, som ventet, ikke så veldig bra. Men det var faktisk ganske OK å se fotball-vm med denne funksjonen, det gir litt mer dybdefølelse. Fast forskjellen fra riktig 3D er selvfølgelig som natt og dag.

Innstillinger og kalibrering
    Jag venter fremdeles på min DVE HD basics som jeg har bestilt fra play.com, så jeg har ikke noen veldig bra referanse når det gjelder innstillinger. Jeg bruker "Film"-modus for både PS3 og digitaltv. "Dynamisk" modus ser selvfølgelig helt jævlig ut, med overdrevne farger og for mye artifisiell skarphet :shock:

Det finnes avanserte bilde-instillinger, bl a 10 punkters vitbalans og individuell justering av grunn + komplementærfargene (R, G, B, C ,M, Y) . Dette er og en fordel for Samsung vs Panasonic, siden Panasonic kun har et enkelt kalibrerings-system med gain og offset for R, G og B.

Jeg har brukt disse innstillingene fra amerikanske avsforum. De er egentlig for de amerikanske modellene, så jeg vet ikke hvor riktig det er å bruke dem for europeiske modeller. Men det ser i hvert fall bra ut nå, får vente til jeg får min DVE HD Basics for å få et "fasit"

Jeg venter sikkert til neste år med profesjonell kalibrering, slik at skjermen er ordentlig innkjørt.

Filter / refleksjoner
    7000-serien har "Real Black Filter", noe som de billigere modellene savner. Ytelsen i daglys er meget god, med bibeholdt sortnivå og veldig svake refleksjoner. Toppkarakter for dette!

Lyd
    Som ventet er lyden ikke mye å skryte av. Det finnes nesten ikke noen bass og lyden mangler kraft. Spiller ikke så stor rolle siden de fleste, inkludert meg, har et bra lydanlegg eller skal kjøpe et.

Image retention / ghosting
    Dessverre er denne tven ganske følsom for midlertidige innbrenninger. Dette er synlig på sorte bilder, etter at ha hatt igang f eks PS3-menyene en stund. Men de forsvinner ganske raskt og det er ikke noe stort problem for meg.

Buzzing
    Jeg har ikke noen problemer med buzzing. Det er mulig å høre et meget, meget svakt lyd når jeg sitter i sofaen (2 m fra skjermen), men kun hvis det er helt stille rommet. Det er med andre ord ikke noe som jeg stør meg på ved normalt bruk.

Totalt sett er jeg meget fornøyd og vil absolutt anbefale denne skjermen! Synes det er bortkastede penger å kjøpe en dyr "LED-tv", når du får bedre bilde for et lavere pris med plasma. Og størrelsen, 50 tommer på 2 m avstand? Well, jeg kommer i hvert fall ikke å kjøpe en mindre tv neste gang

Legger ved to bilder på min nye tv.
    Takk for innlegget! Meget bra. Slikt setter vi pris på.

Nå heller det 90% mot 7705 for meg også, men får ikke bestilt før i august...

Når det gjelder buzzingen så var det samme jeg hadde på 855 etter service. Noe svakt buzz, men ikke noe irriterende.

Og er VELDIG enig i din mening om LED-TV. Edge-LED tver er i mine øyne bortkasta penger... Baklyst, for all del men fortsatt dyrt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEST: Samsung 50 Zoll Full-HD-Plasma PS50C679 (05.07.2010)

test av PS50C679. Dvs. PS50C675. På tysk, men bruk google translate for de som ikke fulgte med på videregående :P

Treffer bra, og får skryt for sortnivå...."nesten perfekt" er kanskje litt å ta i, men uansett: Ikke dårlig!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo si at denne frister. Skal ha ny TV etter sommeren, og det skal være plasma. Har i utgangspunktet alltid likt Panasonic, men VT20 er ikke akkurat en designbombe. Får håpe den dukker opp i demo i Bergen etter ferien, kjøper ikke usett. Får tråle nettet etter tester de neste ukene, synd det ofte er stillstand om sommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært moro med en test opp mot V20 og VT20, altså side-ved-side. Skrik ut om noen kommer over en.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er interessert i Samsung PS63C7705, men er litt usikker på om jeg blir fornøyd med PC bildet på denne kontra min Sony X3500. Sonyen er råbra som PC skjerm i stua.
    Er det blitt like bra på plasma nå med 1:1 pixel mapping og 1080P? Hvor stor er faren for innbrenning?
    Grunnen jeg vil bort fra LCD er for det meste clouding...Hater det! I tillegg leser jeg at plasma er bedre til 3D.
    (og Sony HX900 blir for dyr, og kommer i maks 52")

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen være snill å gi meg oppskriften på firmware oppdatering av C7705. Har lastet ned fra Samsung support til USB stick, men i tven kommer det opp melding om at det ikke finnes program på USB stikken...???
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en zip-fil, og har du i så fall pakket den ut?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står .exe på den...
    Filarkiv SAMSUNG

Den nye firmware er 1013.2 (har nå 1013). Lenger ned i teksten står det: 4) Description T-VALDEUC 1014.3.

Trodde det kun var å høyre klikke fila og så lagre den på USB. Så har jeg slått av skjermen, satt i USB, slått på skjermen og gått inn på programvare oppdatering. Begge USB-portene på tven har jeg prøvd. Får samme svaret, om at fil ikke finnes på USB...?

Hva gjør jeg galt?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hvis ting går etter planen skal jeg få kikket på en 63C7700 om ikke aaalt for lenge... Er egentlig litt spent på hva denne saken kan utrette, om ikke bildet står til pari er i det minste designet "to die for"!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...om ikke bildet står til pari er i det minste designet "to die for"!
    I motsetning til VT20, den ser jo ikke ut. Tenkte at det kan jo ikke være så galt, men kikket på den i går og fikk ikke lyst til å henge den opp i stua. Hvis C7705 ikke har noen store mangler, ligger den godt an..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da klarte jeg å vri nøtta, og installert den siste firmware på PS50C7705

Tester litt mer om litt, og skriver hva jeg synes etterpå...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Står i samme sko som JD.
    Ville kanskje mest hatt VT20, men designet gjør at jeg viker fra den.
    Venter også på test av PSC7705.

Da jeg hørte på HiFi-klubben her nede i Danmark i går gikk det rykter om at PSC7705 var så langt fremme i tid som Oktober, før den ventes klar til levering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Da klarte jeg å vri nøtta, og installert den siste firmware på PS50C7705

Tester litt mer om litt, og skriver hva jeg synes etterpå...
    Antar at løsningen var enkel i og med at du ikke skrev hva som skulle til :P

Jeg avventer også noen flere tester/erfaringer før jeg eventuelt går til innkjøp, dersom det ikke skulle bli voldsom bevegelse i powerbuy-tråden da :-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutten av juli er det jeg har hørt, men mulig den er ytterligere forsinket... Kansje de retter opp i problemer og bugs for en gangs skyld?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Antar at løsningen var enkel i og med at du ikke skrev hva som skulle til :P

Jeg avventer også noen flere tester/erfaringer før jeg eventuelt går til innkjøp, dersom det ikke skulle bli voldsom bevegelse i powerbuy-tråden da :-)
    har meldt min interesse i powerbuy tråden.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine inntrykk av C7705 så langt....

Da har jeg fått testet litt på min nye og aller første flatskjerm. Det ble en plasma til slutt. Først vil jeg takke så mye for god hjelp av flere her inne som kom med tips, erfaringer, synsing og meninger; da valget sto mellom Philips 9704 LED, VT20 og C7705. Og for å si det sånn, så angrer jeg ikke på at det ble plasma.

Skjermen fikk jeg først sett litt på i går kveld. Siden stua ikke er oppe og går, satte jeg skjermen i kinorommet i kjelleren (foran lerretet). I hele dag har jeg spilt av diverse animerte filmer i 16:9 for å forsøke en liten innkjøring av fosforen. Og sist men ikke minst fikk jeg til oppgradering til ny firmware i dag ettermiddag.

En liten sak bare. Jeg har ingen lang og bred erfaring med flatskjermer, men skal innrømme at jeg har sett en del både på messer og i butikk. Så ikke forvent grafer og kalibreringstall ala Lygren, men håper det kan hjelpe litt for de som lurer på om de skal handle en slik skjerm. Har jo holdt på med lyd og bilde som hobby i 20 år, så det burde jo telle litt

Kalibrering:
    Har brukt kalibreringstall fra Avsforum. Ellers er alt av dynamisk kontrast, noise reduction etc avslått. På Blu-ray har jeg valgt Cinema Smooth, som er 96Hz etter det jeg har fått med meg. C7705 har flere kalibreringsmuligheter enn VT20, ser det ut til.

Bildekvalitet SD (DVD):

Av SD materiale har jeg sett filmer jeg kjenner svært godt fra før. Den ene er den italienske spillefilmen "Jeg er Ikke Redd", som har noen praktfulle scener fra det italienske fastlandet. Kvaliteten på denne DVDen er av referansekvalitet.

Jeg trodde knapt mine egne øyne da filmen snurret i Pioneer 51FD. Faktisk trodde jeg det var en BD-utgave jeg hadde satt inn. Bildet er sylskarpt! Det er det skarpeste bildet jeg har sett fra DVD, uten at det blir kunstig skarpt. Den lille gutten i den røde trøya som løper gjennom de gule kornåkrene er virkelig et syn. Jeg forsøkte litt med Motion Judder-funksjonen på denne filmen, og det ble faktisk ganske så bra. Det er en vanesak, men akkurat på denne type film; som stort sett går svært rolig for seg i det solfylte Italia, så ble det en flott opplevelse. Slike farger makter ikke en LED-skjerm å gjengi. I alle fall har ikke jeg sett det.

Den andre filmen jeg så, var sammen med kona. Dette var to episoder av den siste serien av Prison Break. Fortsatt på DVD, men jeg må innrømme at det var detaljer i bildet jeg garantert ikke ville ha sett på projektoren min. Og den er rimelig bra den også.

Da filmen begynte sa kona: oi, det var et klart og skarpt bilde!

Bildekvalitet HD/ Blu-ray:

Rett og slett hakeslepp:shock: Jeg satte i The Rock (BD), en film jeg har sett mange ganger. Både på min egen projektor og som demofilm jeg har hatt med meg i diverse forretninger. Jeg tuller ikke; for makan til levende ansikt på Sean Connery har jeg aldri sett. Det var akkurat som om han sto rett foran meg. Man kunne se skjeggstubber som bare var ett par timer gamle. Rynker, små ansiktsdun i damefjes etc. Fargene sitter som et skudd. Jeg ser ingen farger som blør over i hverandre eller noe som får etterslep av noe som helst slag. Og er det noe jeg ikke liker, så er det det. Der slet også Philips 9704, selv med sine 1 ms responstid (mot 0,001 ms på VT20/ C7705). Når ansikter beveger seg i side, og man fortsatt ser alle skjeggstubbene; ja, da ser det virkelig ut.

Panoreringene med Cinema Smooth er ren nytelse. Scenen hvor Sean C. har rømt for å treffe sin datter i parken, i ettermiddagssolen; tegnet noen fargepaletter og dybder i bilder jeg ikke trodde var mulig. Ingen hakking, bare en enorm dybde og flotte panoreringer. For noen farger! Og igjen; skarpt. Det første jeg kom på i hodet mitt under denne scenen var "100% naturlig". Noe jeg ikke helt kunne si om Philips 9704. Fantastisk bilde det også, men ikke naturlig som C7705.

Sortnivå:

Her må jeg innrømme at jeg ble en smule skuffet i går, da jeg slo den på. Det var ikke det at sortnivået var elendig, men det minnet meg egentlig litt om en standard LCD-skjerm. Jeg trykket på alle mulige innstillinger, men det var akkurat som et baklys som lyste opp hele skjermen. På LED kan man dimme lyset ned, slik at skjermen blir sortere og sortere. Problemet der blir ofte at alle detaljer gror igjen. Men på C7705 ble det ikke svartere uansett hva jeg gjorde. Og jeg dimmet baklys, justerte kontrast, dempet lys, satte HDMI black osv osv...

Jeg satte skjermen på i dag tidlig igjen, og har latt den spille fargerike animasjonfilmer i hele dag. I tillegg fikk jeg oppgradert firmware.

Når jeg ikveld igjen kikket på The Rock og to nye episoder med Prison Break på DVD, så var sortnivået bra:shock: . Det hadde blitt bedre. Det var akkurat som at fosforen hadde roet seg litt og ga mindre lys i det sorte.

På The Rock er det mange scener med mye sort. Det jeg legger spesielt merke til nå, er at sort er temmelig bra, og trolig like bra eller bedre enn 855. Jeg kommer som sagt fra en CRT bakprojeksjons-tv, og denne er KRP-sort. Og siden jeg ikke har noen erfaring what-so-ever med plasma, så vil jeg tro at C7705 gjør det godt mtp sortnivå. Jeg tror nå at skjermen kommer til å bli sortere og sortere etter hvert som jeg nærmer meg 100 timer, også.

Jeg synes den er like god som min Sony VW50 Pearl hva angår sortnivå pr nå, og det må jeg si er svært godt. Det gjelder filmtitting i komplett mørke uten noen form for refleksjoner. Samtidig har ikke C7705 dynamisk iris, som projektoren, og det hvite smeller langt mer på plasmaen

Jeg skal ha skjermen i stua med dempet belysning. Når jeg ser Blu-ray film i dempet belysning nå så er sortnivået svært godt. Det samme er detaljene i det sorte. De var heller ikke bra i går, men i dag var det langt bedre. True Black Filter tar opp mye lys i rommet, og som gjør at sortnivået bevares.

Jeg mener med hånden på hjertet at jeg ikke har innbilt meg dette, så jeg spør om dette er vanlig for plasma-skjermer. Altså at de kan bruke noen timer for å kjøre seg inn. Når de mest seriøse sidene tester plasmaskjermer, så lar de den stå på ca 100 timer før den testes...Har det noe med at sortnivået skal stabilisere seg?

3D:

Det følger med 1 stk brille som har utskiftbare batterier. Det finnes en annen brille (litt dyrere) som har lading av brillebatteri via usb. I tillegg selger Samsung rosa og blå barnebriller; noe min datter skal få til jul.

De var mye mer behaglig å ha på ift Panasonic sine. Jeg syntes ikke Panasonic sine var så ille, men det var inntill jeg prøvde de lette brillene til Samsung. I tillegg er Samsungbrillene mer tette, og slipper ikke lys inn fra siden.
    Jeg har ikke 3D-spiller og kommer ikke til å kjøpe det før Samsung kommer med en ny og bedre versjon en denne. Så det eneste jeg har testet er 2D til 3D konvertering. Her ble jeg veldig positivt overrasket. Tidligere har jeg kun sett slik konvertering på Samsung sin 8000-serie LED. Da fikk jeg nærmest vondt i øya. Følelsen av å gå med svigerfars lesebriller, var vel det første som gikk gjennom hodet. Med C7705 plasma var det andre saker. Det passer sikkert ikke til alle filmer, men jeg testet på noen scener på Casino Royale og The Rock. Overraskende lite crosstalk (jeg så faktisk ingen), og bildet får en ekstra dybde. I tillegg blir sortnivået enda bedre, da brillene demper lyset noen hakk. Helt klart godkjent dette, og jeg skal teste det litt på fotballkampene til helgen også. Må bare få veggfestet og koble skjermen til Altibox-tuneren først.

Men noe ekte 3D blir det jo ikke snakk om. Men, vi har nå oppskalert 576i til 1080p i mange år, og noe ekte HD blir det jo ikke.....

Design:

Lekkert (punktum!) Ift VT20, som også er elegant på sitt vis, med den bronseramma...men neeeeei. Panasonic bommer nok litt. C7705 har fortsatt beskyttelses-plasten på rundt rammen (til den kommer i stua), men den koksgrå-, børstede-, titaniumsrammen er virkelig lekker. Farvel plast og annet glorete pianolakk. Litt over 3 cm tykk (mot 8-9 cm på VT20), titaniumsrammen med glass ytterst; ja, dette var virkelig nydelig og jeg gleder meg til å henge den på veggen.

Gjenskinn i skjermen:

Omtrent som VT20, tenker jeg; hvilket er langt bedre enn flere av LED-skjermene. Når skjermen er avslått fremstår den som helt sort.

BUZZ/ STØY:

Hold pusten...........................Ja. Altså "ja" den er stille Knapt hørbart på min skjerm. Jeg kan høre en svak summelyd når jeg setter øret inntil skjermen på øvre ramme på høyre side forfra. Går jeg en meter bak, så er det faktisk Pioneer 51FD jeg hører mest. Og den spilleren er ikke kjent for å lage støy. Vet ikke hva støyen på forrige serie kom av eller hvorfor en del av de nye skjermene rapporterer støy. Kan det være at enkelte har transportert plasma-skjermen feil. Kom til å tenke på det, da jeg hentet min. Plasmaskjermer skal jo stå oppreist og ikke ligge. Kanskje noe av buzz-problemet ligger der på 2010-modellene. Min ble i hvertfall hentet stående.

I tillegg fulgte det med 4 stk ferrit-kjerner å sette rundt kablene. Jeg satte en kjerne i hver ende av strømkabelen. Om det hjelper vet jeg ikke, men Samsung anbefaler dette mtp støy og forstyrrelser.

Konklusjon buzz: INGEN (men ikke lydløs som på LED)

KONKLUSJON:

Jeg er svært svært fornøyd nå som sortnivået har begynt å sette seg for alvor. Jeg hadde mange turene til Elkjøp Megastore Fredrikstad for å se på VT20. Det første forskjellen som slo meg ift C7705 var smellet og trøkket i bildet. Her er C7705 i en annen klasse ift VT20, i mine øyne. THX-innstillingen på VT20 var veldig veldig bra. Og jeg har kun sett den i dus belysning (ikke helt mørkt), men THX-bildet synes jeg var kjedelig. Det ble liksom veldig tampt. Jeg fikk en litt sånn solbrille-effekt. Med VT20 har jeg på solbriller, og med C7705 så er jeg uten solbriller. Men selvsagt ikke på samme måte som LED, da, for der skulle en jo faktisk ØNSKE at man hadde solbriller på noen ganger

2D til 3D konvertering synes jeg fungerer godt til å være et 1.gen produkt. Jeg kommer ikke til å bruke det mye, men jeg velger tross alt OM jeg vil bruke det. Enten på filmer, fotballkamper eller på 3D-spill med PS3. Denne muligheten har Panasonic tatt bort i VT20. Et stort minus for VT20, spør du meg.

Design: Samsungen er den lekreste skjermen de har laget imo.

Pris: Nå får man (som jeg ga) C7705 for 15.990 kr. VT20 får man for ca 20.500 kr. VT20 har et litt bedre sortnivå, men hvor godt er det etter 1-2 år? Og selv om VT20, etter økning i sortnivået, skulle være på det jevne med C7705, ville jeg vært svært irritert over dette dersom min VT20 mistet sortnivå. C7705 har tross alt holdt seg på det jevne (muligens blitt sortere også), mens VT20 har fått et dårligere sortnivå enn da du kjøpte den.

Dette er en skjerm jeg vet jeg vil bli svært glad i. Hvorfor? Fordi allerede nå glemmer jeg å se etter feil i bildet når jeg ser film. Jeg ser bare det utrolig naturlige bildet foran meg

Anbefales8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk SVS-Man for meget god anmeldelse! :-D

Test også ut Die Hard 4. Den får virkelig fram de sterke sidene til tven din

Og bra at sortnivået ble bedre med litt innspilling, plasma blir bedre etter noen timers bruk. I morra kveld er det nok enda bedre.

Og det var litt den samme følelsen jeg satt med 855 vs. V10. Samsungen hadde mer "smell" i bildet, mer livlig og en utrolig "3d-pop" i bildet som IKKE var på V10 i det hele tatt. Jeg for min del kan ofre litt for sortnivået, så lenge resten sitter som et skudd. Noen som det gjør på Samsung sine plasmaer, hvertfall 855'n jeg hadde tidligere.. Men nok om det, da jeg har skrevet det utallige ganger før. Folk er vel lei. :P

Spørs om det ikke blir en 7705 på meg også. Prishoppet til VT20 blir litt for stort for min del, og da er denne tven en god erstatning...

Husk også å sett "aspect ratio" til Skjermtilpasning (just scan, native) eller hva det heter nå. Da får du punkt til punkt og graver fram enda litt mer detaljer..

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Tusen takk SVS-Man for meget god anmeldelse! :-D

Test også ut Die Hard 4. Den får virkelig fram de sterke sidene til tven din

Og bra at sortnivået ble bedre med litt innspilling, plasma blir bedre etter noen timers bruk. I morra kveld er det nok enda bedre.

Og det var litt den samme følelsen jeg satt med 855 vs. V10. Samsungen hadde mer "smell" i bildet, mer livlig og en utrolig "3d-pop" i bildet som IKKE var på V10 i det hele tatt. Jeg for min del kan ofre litt for sortnivået, så lenge resten sitter som et skudd. Noen som det gjør på Samsung sine plasmaer, hvertfall 855'n jeg hadde tidligere.. Men nok om det, da jeg har skrevet det utallige ganger før. Folk er vel lei. :P

Spørs om det ikke blir en 7705 på meg også. Prishoppet til VT20 blir litt for stort for min del, og da er denne tven en god erstatning...

Husk også å sett "aspect ratio" til Skjermtilpasning (just scan, native) eller hva det heter nå. Da får du punkt til punkt og graver fram enda litt mer detaljer..
    Bare hyggelig å dele litt

Die Hard 4 hadde jeg selvsagt testet med, men den har jeg lånt bort til fattern. Må hente den snart igjen.

Aspect ratio:
    Der har jeg satt den på "tilpass skjerm". Kan ikke si at jeg husker det står noe mer som f.eks "nativ" e.l??.

Tror du blir veldig godt fornøyd med C7705. Du vet jo litt hva du får, da du har 855. Da får du enda et litt bedre bilde, 3D og litt oppgradering i design.

Det er en prisdifferanse på 4500 kr. Det er akkurat ett par med Arvani Soundbar fra Tandberg

Da må jeg legge meg. Sliten i fingeren etter all skrivingen
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 7 av 104 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •