Samsung 2010 plasma modeller - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    66 sider med altmulig svada.... blir litt mye lesing. Du kunne jo har gjort det ganske enkelt med å svart konstruktivt om du hadde vist det.

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FishingBUDDY
    63 sider med altmulig svada.... blir litt mye lesing. Du kunne jo har gjort det ganske enkelt med å svart konstruktivt om du hadde vist det.
    Det holder om du leser side 66.

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig eg har fått hjerneslag eller noe men har faktisk klikket den linken opptil flere ganger og kan ikke se der inne ka eg må gjøre for å få filmene tilsendt? Ingen "Registrer deg her" eller noen ting.

*klø seg i hodet til blods*

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt mulig eg har fått hjerneslag eller noe men har faktisk klikket den linken opptil flere ganger og kan ikke se der inne ka eg må gjøre for å få filmene tilsendt? Ingen "Registrer deg her" eller noen ting.

*klø seg i hodet til blods*
    Samsung 3D LED-TV / Shrek

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    Du må også ha en unik kode fra samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FishingBUDDY:

Hvis du ikke har fått med 3D Starter KIT så kan du hente den i butikken. Den inneholder 2 par 3D-briller og en lapp med link til kampanjen slik at du får tilsendt Shrekfilmene i posten. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest her at man ikke får de 7 3D filmene og 3D brillene i esken med tv'n men at man må registrere seg på nettet for å få de tilsendt. Har nå rotet i alle papirene som fulgte med og kan ikke se noen instrukser om kordan man gjør det.

Har noen råd? Noe eg ikke har fått med meg?
    du får en liten eske utom tv'n inni der er det 2 briller, 1 blu-ray med 3 naturfilmer i 3d, og en voucher som du registrerer på samsung sine sider for å få tilsendt de 4 shrek filmene i 3d.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, i går kjøpte jeg en Samsung 63", og fikk beskjed av selgeren at hvis jeg ønsker kan jeg få extra briller, og 3D filmer, fra Samsung dersom jeg registrerer TV på Samsungs sin sider.
    Jeg har gjort det, men lurer på om det er noe annet jeg må gjøre? Jeg har ikke fått noen beskjed, svar, eller bekreftelse fra Samsung, og der står det ikke noe om de extra briller eller 3D filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50" C7705 i hus

Har gått hele høsten og vurdert fram og tilbake mellom VT20 og C7705. Etter å ha lest flere tråder her på AVforum om begge disse modellene falt valget til slutt på C7705. Bestilte fra Komplett den 22. og dn 23. var apparatet klart til henting på pick up point i Trondheim! Både TV og 3D starter kit var med i forsendelsen. Alt bare fryd og gammen i så måte.

Nå henger skjermen på veggen. Har Pace HD PVR fra Viasat. Til og med vanlig TV3 har innimelom sendinger med veldig veldig fin billedkvalitet. HD-kanalene har vanlig grei kvalitet. Jeg opplever imidlertid ikke nirvana i forhold til gamleTV'n - Sony KDL40W4000. Ikke misforstå - jeg er ikke missfornøyd med bildet, men heller ikke 'blown away'.

Eller jo, jeg er litt missfornøyd - rundt objekter som beveger seg fort kan det av og til bli en slags glorielignende uskarphet - spesielt dersom det er stor kontrast mellom objektet som beveger seg og bakgrunnen. Det 'rare' er at dette fenomenet ligger både foran og bak objektet som er i bevegelse, det er altså ikke snakk om etterslep i bildet, eller i alle fall ikke bare det.

Jeg har justert ned kontrasten til 80 - vil det hjelpe å gå enda lengre ned?

Jeg synes også at bildet av og til har et litt 'hjemmevideoskjer' over seg...hvis dere skjønner hva jeg mener. Hvis noen av dere så NCIS LA på TV3 i går kveld så var spesielt utescenene i skarpt sollys rammet av dette. Noen som kan forklare hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigv
    Har gått hele høsten og vurdert fram og tilbake mellom VT20 og C7705. Etter å ha lest flere tråder her på AVforum om begge disse modellene falt valget til slutt på C7705. Bestilte fra Komplett den 22. og dn 23. var apparatet klart til henting på pick up point i Trondheim! Både TV og 3D starter kit var med i forsendelsen. Alt bare fryd og gammen i så måte.

Nå henger skjermen på veggen. Har Pace HD PVR fra Viasat. Til og med vanlig TV3 har innimelom sendinger med veldig veldig fin billedkvalitet. HD-kanalene har vanlig grei kvalitet. Jeg opplever imidlertid ikke nirvana i forhold til gamleTV'n - Sony KDL40W4000. Ikke misforstå - jeg er ikke missfornøyd med bildet, men heller ikke 'blown away'.

Eller jo, jeg er litt missfornøyd - rundt objekter som beveger seg fort kan det av og til bli en slags glorielignende uskarphet - spesielt dersom det er stor kontrast mellom objektet som beveger seg og bakgrunnen. Det 'rare' er at dette fenomenet ligger både foran og bak objektet som er i bevegelse, det er altså ikke snakk om etterslep i bildet, eller i alle fall ikke bare det.

Jeg har justert ned kontrasten til 80 - vil det hjelpe å gå enda lengre ned?

Jeg synes også at bildet av og til har et litt 'hjemmevideoskjer' over seg...hvis dere skjønner hva jeg mener. Hvis noen av dere så NCIS LA på TV3 i går kveld så var spesielt utescenene i skarpt sollys rammet av dette. Noen som kan forklare hvorfor?
    Takk for meget interessant observasjon. Sitter her og biter meg i leppa om jeg skal inn på Lefdal og ta fast på denne i dag. Nå ble det enda mer hmmmmmmmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigv
    Dette er fordi motion judder control står på. Slå den av og problemet er borte. Denne "hjemmevideo" greia du snakker om forsvinner også da. Du bør forøvrig gjøre en del endringer i bildeinnstillingene, er mange tips her i tråden til de beste innstillingene.

Kjør gjerne med kontrast på 60 de første 200 timene. Og unngå statiske bilder, bokser etc over lang tid nå i starten. Er mye diskusjon om det er nødvendig eller ikke, men skader ikke å være på den sikre siden.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en 50 7705 i 8 timer... før den gikk i svart (bildet forsvant - uansett kilde inn), rakk akkurat å kalibrere noenlunde + få den på nett++; altså ingen ny TV å skru på i jula - kjiiiipt! Ble returnert til Komplett i går - venter på en ny.

Men det jeg rakk; var å finne og prøve denne kalibreringen;

Samsung C7705 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Tabell midt på sida omtrent - jeg synes disse innstillingene ga et særs bra bilde på min TV - anbefales å prøve!

Har tidligere benyttet DVE på forrige TV & har denne liggende, men rakk ikke å kalibrere / sjekke med denne før TV'en brøt sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke spesielt lyst, men min PS63C7705 er nå hos Infocare for sjekk av buzz-fenomenet. Utrolig irriterende når hverken Samsungs, Lefdals eller Inforcares kundebehandlere noensinne har hørt om problemet. Ønsker ikke bruke angrett, da tilbudet jeg fikk var så bra, og følte nesten at jeg bare måtte levere fra meg det ellers så flotte apparatet for å få startet en klageprosess.

Leser og leser, men blir aldri klok på om det faktisk er mulig å få en modell som ikke buzzer, eller om det er hørsel, plassering, lytteposisjon, romtype, strømnett, osv. som avgjør det hele.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurker
    Jeg hadde ikke spesielt lyst, men min PS63C7705 er nå hos Infocare for sjekk av buzz-fenomenet. Utrolig irriterende når hverken Samsungs, Lefdals eller Inforcares kundebehandlere noensinne har hørt om problemet. Ønsker ikke bruke angrett, da tilbudet jeg fikk var så bra, og følte nesten at jeg bare måtte levere fra meg det ellers så flotte apparatet for å få startet en klageprosess.

Leser og leser, men blir aldri klok på om det faktisk er mulig å få en modell som ikke buzzer, eller om det er hørsel, plassering, lytteposisjon, romtype, strømnett, osv. som avgjør det hele.
    Vanskelig å si, men personlig tror jeg det er litt av alle faktorer. Er det for ille er det nok feil på TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Dette er fordi motion judder control står på. Slå den av og problemet er borte. Denne "hjemmevideo" greia du snakker om forsvinner også da. Du bør forøvrig gjøre en del endringer i bildeinnstillingene, er mange tips her i tråden til de beste innstillingene.

Kjør gjerne med kontrast på 60 de første 200 timene. Og unngå statiske bilder, bokser etc over lang tid nå i starten. Er mye diskusjon om det er nødvendig eller ikke, men skader ikke å være på den sikre siden.
    Motion judder er nå avslått. Skal følge med utover kvelden og se om dette dreper problemet mitt.

Kontrasten skal skrues ned :-)

Har fire lenker tilkalibrerte instillinger lagret som bokmerker i IE. Prøver en og en av dem. Det slår meg at de er tildels veldig sprikende - spesielt på hvitbalansen... blir morsomt å se hvilke utslag de gir hos oss :-)

Takk for alle innspill!

....og forresten - vår TV har null buzz :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte lefdal idag og snakket med en som fortalte meg at LEFDAL hadde sendt min informasjon til Samsung norge og de skulle da sende meg denne kit'n med brillene og filmene. Noen andre som har kjøpt hos lefdal i det siste som også har fått denne beskjeden? Har ikke hatt tid til å dra til min lokale lefdal butikk for å spørre der personlig og tiden renner ut. :?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kitet med brillene og 3 filmer skal du jo vanligvis få fra butikk. De fire siste filmene får du fra samsung etter 3-4 uker.

I noen tilfeller der de har fått begrenset antall av samsung kit's så må de sendes fra samsung og det tar TID. du må fort regne med 3-4 uker og det er pga. det sendes fra Samsung.

Samme gjelder Avatar i 3d hvis du kjøper Panasonic, der må du fort vente 1 mnd på filmen fordi den sendes fra USA...

Dette er normalt og ikke lefdals feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nærmere Nirvana :-)

Med 'Motion Judder' slått av er 99% av 'gloriene' rundt hurtig bevegelige objekter forsvunnet. Det samme er hjemmevideopreget som skjemmet bildet tidligere. Nå er jeg et skritt nærmere Nirvana :-)

Nå er det imidlertid dukket opp et problem med AVrecieveren, men det tar jeg i et annet forum :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente på å lese i et forum at det forsatt er noe motion judder du ikke klarer å slå av i effekt. Men med å sette tven i game mode klarte de det.

Den review siten velgte å bruke tven i game mode på alle kilder. Mener på at det eneste de mista var 10p justering... Husker ikke url.

Har ikke testa selv enda.

Side 67 av 104 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •