Samsung 2010 plasma modeller - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har noen spørsmål angående denne "buzzinga" folk nevner.

Hvordan er den sammenlignet med støynivået på Playstation 3 eller feks Xbox 360? Hvis noen tilfeldigvis har hatt en Panasonic g10 plasma, hvordan er buzzinga i forhold til viftestøyen fra g10?

Syntes det er helt LATTERLIG at Samsung har lansert enda en seiere med tver som støyer så fælt, etter at 09 modellene hadde samme problem! :cry:

Jeg lurer også på om noen kan forklare meg dette med at man får dårligere sortnivå når man ser på vanlig tv?

God helg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nauz
    Jeg har noen spørsmål angående denne "buzzinga" folk nevner.

Hvordan er den sammenlignet med støynivået på Playstation 3 eller feks Xbox 360? Hvis noen tilfeldigvis har hatt en Panasonic g10 plasma, hvordan er buzzinga i forhold til viftestøyen fra g10?)
    Hei.

Støyen kan egentlig ikke sammenlignes. I ren DB støy så er viftene i Playstation 3 og Xbox 360 betraktelig høyere, men buzzinga som høres fra TVen er i en helt annet frekvens enn vanlig støy. Det gjør at den i liten grad blir påvirket av volumet du har på. Uansett hva du gjør vil buzz frekvensen høres av de som hører denne frekvensen (er ikke alle som hører den, spesielt ikke eldre personer).

Skal jeg sammenligne med noe så er buzzinga mer som et lysstoffrør som er i ferd med å bli defekt. Slik irriterende bakgrunnsstøy som til tider kan være vanskelig å plassere retningsmessig.

På 09 modellen hadde jeg inntrykk av at mer eller mindre samtlige hadde denne buzzen. Det ser ut som om det er mindre sannsynlighet for å få det nå på 2010 modellen. Samtidig merkes den trolig ikke om man har den plassert litt opp på veggen eller om man er heldig nok til å ikke ha hørselen i orden i frekvensområdet

Jeg har vel brukt min i en 40-50 timer nå, fremdeles ingen forbedring på buzzinga, men krysser fingrene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et godt svar.

Jeg er lett mottakelig for høyfrekvente lyder og er av typen som lett lar seg irritere. Ellers syntes jeg 7705 virker som en knallbra tv til en veldig bra pris( CA / Komplett sitt tilbud). Nå heller det mest mot vt20... Noen ganger, hadde det vært enklere om en ikke hadde vist så mye på forhånd!

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke hva folk klager seg grønne over buzzingen. Jeg bryr meg ikke på min PS50C7705.. legger ikke merke til den før jeg stikker øyeepla mine inni TVen Kjempe TV!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det tilrådelig å gå inn i service menyen for å aktivere game mode? Hvordan gjør en dette? Og er det noen forskjell fra om jeg spiller spill som Modern Warfare 2 multiplayer?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThoGud
    Jeg hadde samme på 2009 modellen av 58"eren til Samsung. Dog ikke like kraftig som du beskriver. Men min utgave av PS63C7705 er bra på dette punktet. Så sett sammen med buzzen du beskriver hadde jeg nok prøvd meg på et bytte. Går helt sikkert ann å få justert foten, men om tven ikke er eldre enn at du kan få den byttet inn uten for mye stress hadde jeg gjort det.

Ellers synd du merker buzzen ved kjøp fra komplett også, tenkte jeg skulle bestilt derfra om jeg ender med å heve kjøpet på min Lefdal utgave. Kan jo være helt tilfeldig, men jeg tror gjerne buzzerne kommer i samme partiet. Skal uansett la den prøve seg i 200 timer før jeg gjør noen tiltak selv.
    Vel, jeg tror de har fått inn et nytt parti nå. Var 1 stk tilgjengelig igår, og 24 tilgjengelige nå. Det blir faktisk litt pes å få den bytta, så jeg tenkte som deg; gi godsaken noen timer først. Skjevheten er irriterende, men jeg satser at et veggfeste slår to fluer i en smekk (få bort buzzing og en tv i vater)
    Litt merkelig at et så stort selskap som Samsung sender ut tv'er i en så "dårlig" skikk. Men jeg har en mistanke om at de pøser ut med tv'er uten alle kvalitetssjekker kun for å dekke etterspørselen så får reklamasjonene komme senere. Kan du gi en tilbakemelding om du hører noen endring i buzzing etter antall timer/eller om du endrer tv'en i høyde.. Det hadde vært fint

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merrin
    Kan du gi en tilbakemelding om du hører noen endring i buzzing etter antall timer/eller om du endrer tv'en i høyde.. Det hadde vært fint
    Det skal jeg gjøre, så får du gjøre det samme Lykke til, er en herlig tv, og blir perfekt bare man får fiksa på buzzen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv veldig var på "ulyder". Siden hverken jeg eller noen andre i min omkrets hører noe buzz fra min 63", lurer jeg på om de som hører buzz har ekstremt god hørsel? kansje dere hadde hørt buzz på min også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv veldig var på "ulyder". Siden hverken jeg eller noen andre i min omkrets hører noe buzz fra min 63", lurer jeg på om de som hører buzz har ekstremt god hørsel? kansje dere hadde hørt buzz på min også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beklager ble trippelpost det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig var på lyder og ulyder.
    Ser jeg ned bak tv'n er det en svak lyd, vil ikke kalle den buzz lyd, men det er den "plasma" lyden som skal være der.
    Denne lyden er så støysvak at man hører den ikke om man står forran tv'n.
    Når hele skjermen var helt hvit, så var det en snedig summe lyd men dette gikk jo over da jeg trykket bort det hvite. Husker ikke hvorfor det var så hvitt..

Hører dere en veldig høy buzz lyd når dere står forran tv'n, alt fra 1 til 3 meter unna, bør dere klage for slik skal det jo jaggu ikke være. Ikke sjangs.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det tilrådelig å gå inn i service menyen for å aktivere game mode? Hvordan gjør en dette? Og er det noen forskjell fra om jeg spiller spill som Modern Warfare 2 multiplayer?
    Dette gjøres ikke i servicemenyen, men under "innstillinger" - ikke der hvor man velger "film"-mode m.v., men i hovedinnstillinger.

Du vil oppleve merkbart lavere inputlag. Følgelig er det etter min mening absolutt å anbefale. Merk at du må legge inn bildeinnstillingene på nytt etter du har aktivert game-mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vurderer PS63C7705 og 60PK250N. Har pr i dag en Samsung LCD 52A866. Men syns den begynner å bli for liten.

3d er ikke et must.

Tven skal brukes hovedsakelig med PC (HDMI). 50/50 spill/film. Innbrenning skremmer meg. Vil ikke at at world of warcraft menyene skal henge igjen....

Ser at utenlandske forum tar opp et problem med samsungen. At 24p (96Hz) og 50HZ gir dårligere svart farge enn 60Hz? Noen som har noe kjennskap til dette?

Ser også at LGen har høy input lag over hdmi 86ms. Har ikke input lag data på samsung over hdmi. Noen som har det?

Buz er også et minus da jeg er nokså var på lyder.

Liker ikke at tven skal være et speil. Syns den jeg har er litt for mye speil.

23000 mot 9000 for LGen er jo en syk pris forskjell.

Noen som har noe å komme med. Er litt lost.

Noen som kan guide meg litt i riktig retning? LCD er ikke interessant da å gå fra 52" til 55" er for liten oppgradering!

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d

Hei

Noen som vet om man kan spille av 3D .mkv klipp fra ekstern harddisk koblet til tv'en, eller fungerer det kun med minne penn?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Det står at tv'n min kan sende i 600hz, reguleres dette av tv sendingene? De fleste blir vel sendt i 50hz og 60hz?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 63" samsung i går for 23k på elkjøp + 3k i forsikring (meget dyr forsikring).

Starta tven. Helt stille. Ingen buz lyd
    Satte tven i film modus. Tok kontrast ned til 92 til å starte med.

Satte inn transformers 2 wow for et bilde.

Så langt fornøyd. Mere info etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenta
    Hei

Noen som vet om man kan spille av 3D .mkv klipp fra ekstern harddisk koblet til tv'en, eller fungerer det kun med minne penn?
    Går fint med Hdd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Kjøpte 63" samsung i går for 23k på elkjøp + 3k i forsikring (meget dyr forsikring).

Starta tven. Helt stille. Ingen buz lyd
    Satte tven i film modus. Tok kontrast ned til 92 til å starte med.

Satte inn transformers 2 wow for et bilde.

Så langt fornøyd. Mere info etterhvert.
    Et tips hvis du vil kjøre inn tvn er å sette kontrast ned under 60 helst i ca 2 uker! Kjør vekselvis mellom 16/9 og bruk Zoom hvis du har sorte striper oppe/nede hele tiden og aktiver orbiter! Kjør hvitvask med jevne mellom rom istarten ca 2-4 gang pr uke første 2-4 uker. Etter dette ca 1 gang pr uke. Ca 2-10 min bør holde. Hvis du skal bruke tvn mye på spilll/PC ville jeg aktivert strømsparing og kjøre NED kontrast til maks 75 under PC bruk.
    Grattis med TV!

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantho
    Går fint med Hdd.
    Da blir det en fin helg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det virkelig være så bra bilde på 63" min :-D

Side 63 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •