Samsung 2010 plasma modeller - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    LED-TVer med "Full-LED" bruker ikke samme mengde strøm, men tilpasser seg bildeinformasjonen... Dette gjør nok at "Full-LED" er mer forbruksvennlig hva angår strømforbruk, men å legge noe større vekt på det i et land der 75% av året er bikkjekaldt uansett er vel kanskje ikke videre relevant...

Oki. Da lærte vi noe nytt idag å

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Buzz

Hei

Jeg fikk akkurat min PS63C7705. Hadde tidligere PN58B850 (2009 modellen av Samsung Plasma), men fikk omsider hevet kjøpet da de ikke klarte få vekk buzzingen.

Hadde lest at PS63C7705 skulle være bedre med tanke på buzz, det var derfor til stor skuffelse at jeg merker at min utgave buzzer nesten like mye som min gamle PN58B850. Lyden er veldig retningsbestemt, og høres definitivt kraftigst i det øvre partiet på TVen. Verst rett over midten.

I likhet med en annen som hadde skrevet på dette forumet begynner jeg derfor å tro at alle Samsung Plasmaene har denne buzzingen (2009 og 2010 modellene). Samboeren min (27 år) hørte ingenting på gamle TVen og hun hører da heller ingen buzz med den nye. En jeg snakket med på Elkjøp (i 40 årene) hadde heller ikke klart å høre lyden selv på en TV som hans sønn og kamerat klaget over buzz på (ble også blitt levert tilbake).

Har vel egentlig ingen tro på at det vil hjelpe å prøve bytte inn denne TVen i en ny modell.

Dere som mener at deres PS(50)63C7705 ikke har noen form for buzz. I hvilken høyde har dere TVen? TV bordet mitt er bare 37 CM høyt, derfor treffer denne buzzingen rett i hodehøyde når man sitter i sofaen (4-4,5 meter unna).

Jeg har prøvd å simulere at TVen er plassert høyere (ved å legge meg på gulvet), da blir den virkende lydløs. Det samme om jeg står i sofaen. Det + det faktum at man må ha god hørsel rundt denne frekvensen gjør at jeg er rimelig sikker på at alle TVene buzzer, men få merker den.

Bortsett fra denne buzzingen er jeg MEGET fornøyd. Helt super TV og til en veldig god pris. Så kan anbefales på det sterkeste.

Håper på svar fra noen av dere som tilsynetalende har en PS(50)63C7705 uten buzz. Dersom dere har den i ca samme høyde + at flere med hørselen i orden har hørt TVen uten å merke noen buzz kommer jeg til å prøve en nytt bytte av TV. Hvis ikke får jeg bare leve med det eller henge den på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne underbare tv:n og hör ingen buzzing i det hele tatt. Har hatt 5 kamerater her sen jeg fikk tv:n og ingen av dem har hört noen buzzing. Tv:n står på en benk akkurat nå, ca høyde 70-80cm over gulvet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ThoGud, jeg deler også din oppfatning i denne saken. Jeg hadde selv fjorårets B850 som jeg returnerte pga. buzzing. Jeg hørte også på tilsvarende eksemplarer, omlag 10 stk, og samtlige buzzet i samme grad. I år gikk jeg til anskaffelse av Samsung PS63C7705. Denne tV'en buzzer også, dog i mindre grad enn fjorårets plasmaserie fra Samsung. Jeg har hørt på i alt 7 eksemplarer av denne TV'en rundt om i Norge, og samtlige støyer tilsvarende min egen også i dette tilfellet.

Samtidig vil jeg påpeke at jeg har hatt besøk av personer som sier at de ikke hører noe buzzing, så dette varierer nok mellom individer. Jeg har dog ingen tro på at noen får et såkalt støyfritt eksemplar av denne TV'en. Da har jeg mer tiltro til at det er andre faktorer som avgjør mengde støy, eksempelvis plassering, hørsel m.m .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThoGud
    Hei

Jeg fikk akkurat min PS63C7705. Hadde tidligere PN58B850 (2009 modellen av Samsung Plasma), men fikk omsider hevet kjøpet da de ikke klarte få vekk buzzingen.

Hadde lest at PS63C7705 skulle være bedre med tanke på buzz, det var derfor til stor skuffelse at jeg merker at min utgave buzzer nesten like mye som min gamle PN58B850. Lyden er veldig retningsbestemt, og høres definitivt kraftigst i det øvre partiet på TVen. Verst rett over midten.

I likhet med en annen som hadde skrevet på dette forumet begynner jeg derfor å tro at alle Samsung Plasmaene har denne buzzingen (2009 og 2010 modellene). Samboeren min (27 år) hørte ingenting på gamle TVen og hun hører da heller ingen buzz med den nye. En jeg snakket med på Elkjøp (i 40 årene) hadde heller ikke klart å høre lyden selv på en TV som hans sønn og kamerat klaget over buzz på (ble også blitt levert tilbake).

Har vel egentlig ingen tro på at det vil hjelpe å prøve bytte inn denne TVen i en ny modell.

Dere som mener at deres PS(50)63C7705 ikke har noen form for buzz. I hvilken høyde har dere TVen? TV bordet mitt er bare 37 CM høyt, derfor treffer denne buzzingen rett i hodehøyde når man sitter i sofaen (4-4,5 meter unna).

Jeg har prøvd å simulere at TVen er plassert høyere (ved å legge meg på gulvet), da blir den virkende lydløs. Det samme om jeg står i sofaen. Det + det faktum at man må ha god hørsel rundt denne frekvensen gjør at jeg er rimelig sikker på at alle TVene buzzer, men få merker den.

Bortsett fra denne buzzingen er jeg MEGET fornøyd. Helt super TV og til en veldig god pris. Så kan anbefales på det sterkeste.

Håper på svar fra noen av dere som tilsynetalende har en PS(50)63C7705 uten buzz. Dersom dere har den i ca samme høyde + at flere med hørselen i orden har hørt TVen uten å merke noen buzz kommer jeg til å prøve en nytt bytte av TV. Hvis ikke får jeg bare leve med det eller henge den på veggen.

Har min 63" på en 37cm høy benk også og den er lydløs. Mange som har vært her og sett/hørt på Tv`n men ingen har hørt noe buzz.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min var lydløs da jeg fikk min. Etter noen dager fikk jeg buzz. Dette varte kun noen dager for så å forsvinne igjen. Siden har den vært lydløs. Min henger på vegg med Samsung Slim feste. Om den ikke hadde blitt lydløs hadde den gått i retur. Og hadde de kranglet på det, var jeg bestemt på å heve kjøpet og bruke angreretten. Og da hadde det vel blitt en VT20.

Så No Contry for Old Men på TV2 HD i går og makan til gnistrende bilde! Hadde bare sortnivået vært ørlite bedre....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Min var lydløs da jeg fikk min. Etter noen dager fikk jeg buzz. Dette varte kun noen dager for så å forsvinne igjen. Siden har den vært lydløs. Min henger på vegg med Samsung Slim feste. Om den ikke hadde blitt lydløs hadde den gått i retur. Og hadde de kranglet på det, var jeg bestemt på å heve kjøpet og bruke angreretten. Og da hadde det vel blitt en VT20.

Så No Contry for Old Men på TV2 HD i går og makan til gnistrende bilde! Hadde bare sortnivået vært ørlite bedre....
    Har du noen link til festet du bruker? Hvor kjøpte du ditt? Såg et samsung slim på Lefdal men det stod bare opp till 55"...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wasted
    I

Har du noen link til festet du bruker? Hvor kjøpte du ditt? Såg et samsung slim på Lefdal men det stod bare opp till 55"...
    Beklager dersom du misforsto, men jeg har 50" og ikke 63".
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Kommer til å gi TVen litt tid. Kjøre den i 200 timer, for å se om det hjelper noe. Har lest om noen som har fått vekk buzzingen etter innkjøringsperioden (eventuelt at hjernen/hørselen kobler ut frekvensen etterhvert).

Hadde det bare vært enkelt å teste ulike eksemplarer for å se om jeg fant en uten noen buzz så skulle jeg definitivt gjort det, men med 63" så er det litt av et styr å drive med bytter.

Nå hører jeg lyden mye dårligere på høyre øret, så får vel vri huet i innkjøringsfasen for å bli mindre plaget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvis det finnes Samsung slim feste til 63"? Hvordan/hvor bestille hvis så er fallet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål til...till 63", trenger man usb dongel for at kunne kjøre trådløst internet på tvn, eller er dette innebygget? Finner ikke noe valg av trådøst i tv menyerne...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThoGud
    Takk for svar

Kommer til å gi TVen litt tid. Kjøre den i 200 timer, for å se om det hjelper noe. Har lest om noen som har fått vekk buzzingen etter innkjøringsperioden (eventuelt at hjernen/hørselen kobler ut frekvensen etterhvert).

Hadde det bare vært enkelt å teste ulike eksemplarer for å se om jeg fant en uten noen buzz så skulle jeg definitivt gjort det, men med 63" så er det litt av et styr å drive med bytter.

Nå hører jeg lyden mye dårligere på høyre øret, så får vel vri huet i innkjøringsfasen for å bli mindre plaget
    Akkurat sånn var det hos meg også. Gi den litt tid, så kanskje det forsvinner. Nå er min skjerm helt tyst.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett spørsmål til...till 63", trenger man usb dongel for at kunne kjøre trådløst internet på tvn, eller er dette innebygget? Finner ikke noe valg av trådøst i tv menyerne...
    Må ha usb dongle ja eller bruke ethernet porten

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvis det finnes Samsung slim feste til 63"? Hvordan/hvor bestille hvis så er fallet?
    Samsung WMN1000CX/XC Veggfeste til Samsung LED og plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop har de også, litt billigere også:

AVshop.no / SAMSUNG Super Slim wallmount

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd dette billige veggfestet fra Dustin ?

WALLMOUNT FOR LED-LCD 13MM 30-60# MAX 50KG - Produktinformasjon

Jeg har fått tak i et eksemplar men sliter litt med å få det til å passe på min 50".

Klossene med wire'en kommer ikke helt inntil TVn pga skruene som sitter i TVn rett ved VESA-skruehullene. I tillegg er de korte skruene for lange.

Med avstandstykkene som følger med så blir de lange skruene for lange og TVn kommer lenger ut fra veggen en det jeg ville.

Noen med tilsvarende erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med buzzingen, og jeg må skru volumet relativt høyt for å unngå å høre den.. Vurderer å sende den tilbake til Komplett om jeg ikke finner en løsning evt venter å ser/hører om den forsvinner etter endel timer.
    Min PS63C7705 står på en tv benk ca 50 cm over gulvet, så jeg kan også forsøke å få den høyere da.
    Merka også at tv'n luter ganske mye i forhold til bordfoten.
    På de 150 cm tv'n er bred, så er ene sida 2 cm lavere enn på høyresida.. (gulvet/tv benken er ikke skjev) Nevner det bare om andre har samme problemet/irritasjonsmomentet.

Ja, man trenger en Wi-Fi dongle for å få trådløst internett til tv'n. Eller om du har utstyr (forsterker/Blu-Ray spiller etc) som er sertifisert til HDMI 1.4 og du har internett på det andre utstyret som du kobler til tv'n. Da kan du også få internett på tv via det andre utstyret. Forutsetter en HDMI 1.4 kabel imellom tv og utstyret da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merrin
    Merka også at tv'n luter ganske mye i forhold til bordfoten.
    På de 150 cm tv'n er bred, så er ene sida 2 cm lavere enn på høyresida.. (gulvet/tv benken er ikke skjev) Nevner det bare om andre har samme problemet/irritasjonsmomentet.
    Jeg hadde samme på 2009 modellen av 58"eren til Samsung. Dog ikke like kraftig som du beskriver. Men min utgave av PS63C7705 er bra på dette punktet. Så sett sammen med buzzen du beskriver hadde jeg nok prøvd meg på et bytte. Går helt sikkert ann å få justert foten, men om tven ikke er eldre enn at du kan få den byttet inn uten for mye stress hadde jeg gjort det.

Ellers synd du merker buzzen ved kjøp fra komplett også, tenkte jeg skulle bestilt derfra om jeg ender med å heve kjøpet på min Lefdal utgave. Kan jo være helt tilfeldig, men jeg tror gjerne buzzerne kommer i samme partiet. Skal uansett la den prøve seg i 200 timer før jeg gjør noen tiltak selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphi
    Har noen prøvd dette billige veggfestet fra Dustin ?

WALLMOUNT FOR LED-LCD 13MM 30-60# MAX 50KG - Produktinformasjon

Jeg har fått tak i et eksemplar men sliter litt med å få det til å passe på min 50".

Klossene med wire'en kommer ikke helt inntil TVn pga skruene som sitter i TVn rett ved VESA-skruehullene. I tillegg er de korte skruene for lange.

Med avstandstykkene som følger med så blir de lange skruene for lange og TVn kommer lenger ut fra veggen en det jeg ville.

Noen med tilsvarende erfaring?
    Det er dette festet jeg har brukt.
    Du må bruke mellomleggs hylsene som fulgte med tven, de som følger med veggfestet er for lange.

Det er de korteste skruene du skal bruke.

Side 62 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •