Samsung 2010 plasma modeller - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med ny god tv

Har sett menge tv'er, de fleste synes jeg hadde strålendes bilde... det har nå forandret seg makan til fabelaktig bilde.
    Nå blir det bluray handel 8) blir litt tamt med DVD spiller kobla via scart adapter hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Innbrendingen er midlertidig og forsvinner etter neon minutter. Har det samme selv, men problemet er nesten borte hos meg nå. Tipper det blir mindre problem etter hvert som skjermen får flere timer på baken. Men husker sjøl jeg ble overrasket over at jeg så de sorte stripene oppe og nede etter å ha sett en BD-film, og slo over på en vanlig 16:9 sending på tv. Sånn er det ikke lenger på min tv.
    Jeg får håpe det bedrer seg. Har forsøkt å innfinne meg med fenomenet, men det er litt vanskelig når du hele tiden får disse "skyggene" i bildet (da spesielt underteksting). Jeg skal iallefall gi det noe mer tid, men hvis det ikke bedrer seg ila. noen måneder, vil det da kunne være grunnlag for reklamasjon?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantho
    Fikk min ps63c7705 i dag. Buzz-nei, Svartnivå-utmerket, Retention-nei. Helhetsintrykk-herlig. Min beste galskap-kjøp noensinne
    Blir nok en kose weekend! Kan du si hvilke filmer som fulgte med? Og kom det med 2 par briller? Fulgte det også med veggfeste av slim typen? Mener å ha lest at noen modeller har dette med i kartongen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min ps63c7705 Tirsdag. Ikke noe problem med retention men slitter med ganske kraftig buzz. Må ha på ganske høyt volum for å overdøve buzz'en. Er kun midt forran tv'en og akkurat i lyttehøyde. Skal prøve å henge den på veggen i dag og se hvordan det blir da.

Ser det var med 3 stk kabel klemmer (ferrit kjerner), skal alle 3 på strøm kabelen?

Blir det ikke noen bedring så blir det klaging.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nail
    Fikk min ps63c7705 Tirsdag. Ikke noe problem med retention men slitter med ganske kraftig buzz. Må ha på ganske høyt volum for å overdøve buzz'en. Er kun midt forran tv'en og akkurat i lyttehøyde. Skal prøve å henge den på veggen i dag og se hvordan det blir da.

Ser det var med 3 stk kabel klemmer (ferrit kjerner), skal alle 3 på strøm kabelen?

Du opplever nøyaktig det samme som meg. Buzz kun midt foran tv'en og i hodehøyde (når jeg sitter i godstolen)
    Det blir verre når du henger den på veggen, men trikset er å henge den litt høyere enn hodehøyde. Da går litt av summingen over hodet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 3d med 3stk dokumentar. 2stk briller(var en i tv esken også, dvs 3 stk briller totalt). I tillegg registrer man tv på en nettside og får tilsendt 4 shrek 3d filmer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny skjerm ja. Fantastisk god skjerm. Over tid så normaliserer opplevelsen seg og man blir vandt til det flotte bildet. Helt til du ser en annen skjerm. Spesielt god er den på SD og DVD synes jeg også. Kikket på PHILIPS 9705 på Elkjøp med bluray. Forsøkte å stille på den. Sort var jo kanon, men resten kunne ikke måle seg med sett bildet jeg har på C7705. Ingen støy i bildet som på Philips. Plasmaen er bare så naturlig. Skjønner ikke hvorfor 9705 har fått så fantastiske omtaler. Den er bra, men i mine øyne slås den av både VT20 og C7705.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Jeg sliter med mer crosstalk nå, enn jeg har gjort før. Har oppdatert til firmware 3003.
    Har sjekket på flere filmer, og noe er så ille at jeg ikke klarer å se på.
    Jeg opplevde at alle innstillinger ble tilbakestilt ved denne oppdateringen. Dermed ble jo bildet betydelig dårligere, siden jeg fikk min skjerm proffkalibrert fra start av. Men når jeg fikk stilt inn alt på nytt, så er det like bra som før.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste feil, slettet
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler litt på denne nå. Men hvor mye strøm bruker den?

Sikkert bare noen ytterst få til denne prisen. Skal være heldig for å sikre seg en.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av speedfreak
    Sikler litt på denne nå. Men hvor mye strøm bruker den?
    Har ikke målt PS63C7705 men har målit min 60PK250. Ved vanlig tv brukt med normalt bilde ligger jeg på ca 150-190 watt. Ved helt 100% hvit bilde noe som gir maks forbruk ligger den å topper på ca 390 Watt. Så store Plasma skjermer bruker laangt mindre enn det folk tror i strøm.

En 55 LED bikker for over 150 Watt den også bare til sammenligning. Alle LCD og LED-LCD bruker samme mengde strøm konstant uansett hva som vises på bilde mens Plasma sitt forbrukt varirer veldig utfra hva som vises på bilde.
    Snitt forbruket på Plasma trenger derfor ikke å bli noe høytere enn LCD.
    8705 har 250Watt maks oppgitt f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nail

Jeg har ikke skrevet så mye i denne tråden men har fulgt den ganske nøye siste tiden. For meg virker det som om det er store forskjeller i hvor mye buzz hvert enkelt eksemplar genererer, min 50" er fullstendig lydløs (min forrige tv var en lydløs lcd, så hadde 7705 bråket det minste grann så hadde jeg nok reagert).

Vet ikke om det kan ha noe med disse ferrit kjernene å gjøre - i pakken så lå det 2 stk. 1T og 1 stk 2T (husker ikke helt benevnelsen, men den ene var dobbel så sterk som de to andre). Jeg surra strøm kabel rundt den sterkeste av de to ganger rundt - vet ikke om dette kan resultere i at jeg ikke opplever buzz i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Jeg har ikke skrevet så mye i denne tråden men har fulgt den ganske nøye siste tiden. For meg virker det som om det er store forskjeller i hvor mye buzz hvert enkelt eksemplar genererer, min 50" er fullstendig lydløs (min forrige tv var en lydløs lcd, så hadde 7705 bråket det minste grann så hadde jeg nok reagert).

Vet ikke om det kan ha noe med disse ferrit kjernene å gjøre - i pakken så lå det 2 stk. 1T og 1 stk 2T (husker ikke helt benevnelsen, men den ene var dobbel så sterk som de to andre). Jeg surra strøm kabel rundt den sterkeste av de to ganger rundt - vet ikke om dette kan resultere i at jeg ikke opplever buzz i det hele tatt.
    Jeg har ikke rørt disse kjernene og min tv er LYDLØS forfra.
    Om jeg lener meg over tv'n, slik jeg ser ned på baksiden, så hører jeg en svak lyd som jeg har forstått en lik på plasma tv'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket veggfeste fra Biltema fungerer bra til PS63C7705? Vurderer slim-festet til Samsung også, men koster jo nærmere 1500,- for noen knotter og et par vaiere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Hvilket veggfeste fra Biltema fungerer bra til PS63C7705? Vurderer slim-festet til Samsung også, men koster jo nærmere 1500,- for noen knotter og et par vaiere
    Veggfeste 50" - Biltema
    ^Denne passer, bruker den selv og er godt fornøyd med kjøpet
    Eneste minuset er at du må få tak i 4 skruer som du kan lese meir om på tor rasmussen's innlegg her, pluss du må ha skruer for å feste selve veggfeste til vegg.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om jeg vil anbefale disse, dog bruker jeg dem selv på nettopp PS63C7705. Legger tv en rett på bakvegg, men bruker du forlengerne vil de bøye seg noe. Ikke mye plass til lenginger bak, men det er et system for at man komme til ledninger bak.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du disse slim festene i pakken...
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-2-jpg
    Utenfor pakken ser de slik ut og det følger selvsakt med en instruksjon...
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-jpg

Ser ikke ut som mye, men holder på en del kilo, man fester disse og setter på noen kopper over etterpå...
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-9-jpg

Lengeden i mellom skal ikke være stor. Står greit forklart i instruksjonen...
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-5-jpg

Ståltråden man fester til selve tv er meget sterk og må strammes skikkelig ved å vri på hjulene. Syns selv disse skruene kunne vært lengre.
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-6-jpg

Nederst fester du på ene siden en slik metallbøyle som kan dras ut slik at tv står litt fra veggen nederst og man lettere kommer til kabling på baksiden av tv. Sjekk bilder...
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-7-jpg
    Samsung 2010 plasma modeller-samsung-veggfeste-8-jpg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Har ikke målt PS63C7705 men har målit min 60PK250. Ved vanlig tv brukt med normalt bilde ligger jeg på ca 150-190 watt. Ved helt 100% hvit bilde noe som gir maks forbruk ligger den å topper på ca 390 Watt. Så store Plasma skjermer bruker laangt mindre enn det folk tror i strøm.

En 55 LED bikker for over 150 Watt den også bare til sammenligning. Alle LCD og LED-LCD bruker samme mengde strøm konstant uansett hva som vises på bilde mens Plasma sitt forbrukt varirer veldig utfra hva som vises på bilde.
    Snitt forbruket på Plasma trenger derfor ikke å bli noe høytere enn LCD.
    8705 har 250Watt maks oppgitt f.eks.
    LED-TVer med "Full-LED" bruker ikke samme mengde strøm, men tilpasser seg bildeinformasjonen... Dette gjør nok at "Full-LED" er mer forbruksvennlig hva angår strømforbruk, men å legge noe større vekt på det i et land der 75% av året er bikkjekaldt uansett er vel kanskje ikke videre relevant...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for kjapp respons!

Kjører veggfeste rett på mur/betong så satser på at det følger med skruer i pakken

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for kjapp respons!

Kjører veggfeste rett på mur/betong så satser på at det følger med skruer i pakken
    Det glemte jeg å si, alle skruer og den slags følger med, ja. Betong vegg er nøyaktig det samme som jeg har, så der er du dekt trygt mann i forhold til vekt.

Side 61 av 104 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •