Samsung 2010 plasma modeller - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 104 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Har min 7705 på mandag, dersom den kommer som avtalt, og da kommer det en snarlig rapport Men det er jo ett par her inne som allerede har kjøpt seg en...
    Jeg blir først ferdig med oppussinga om to uker - så ingen hast enda

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortalWombat
    Innrømmer at jeg overdrev litt, men jeg mener virkelig at LED-LCD:ene til Samsung er overpriset. Jeg mener Samsung lever på å selge skjermer som er overdrevet lysstarke, med overdreven skarphet og overdrevne farger, men med en flott design. De ser bra ut i butikk, men passer kanskje ikke alltid like bra for hjemmekino-entusiaster som er opptatt av korrekt bilde.

Hva gjelder tester så stoler jeg mest på mine egne erfaringer. Deretter kommer brukererfaringer fra forskjellige forum, f eks dette. Siden kommer tester fra f eks HDTVtest.co.uk, avforums.co.uk og tester fra ekspert-brukere som D-Nice og Chad B på avsforum.com. Siden har selvfølgelig en del aviser gode tester, f eks svenske Hemmabio eller norske Hjemmekino.

Men selvfølgelig stoler jeg mest på meg selv, og jeg har fremdeles ikke blitt så imponert av LED-LCD:ene til Samsung. Særlig ikke når en sammenligner pris / ytelse med andre skjermer. Det er i hvert fall hva jeg synes, basert på mine høyst personlige erfaringer.
    Jeg var nettopp på Samsung messe å såg de nyeste 3D modelene, blant annet 9-serien som er 8mm tjukk. Plasmaskjermene er kjempebra, men de nye LED-skjermene er bilder fra en annen verden. Det kan ikke beskrives på en annen måte. Og såklart er prisen latterlig høy når teknologien er ny. Når mobilene kom, var du kul og rik om du hadde en, nå får du en når du er 8 år.

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Vurderer ny tv til ny leilighet i løpet av en måned. Har fulgt litt med på avforum hva 7705 angår og den fremstår som et godt kjøp.

Kan noen her si noe med gjenskinn på den? Jeg blir sittende med to vinduer bak meg, og tv`n ca 4 meter forran meg - går det greit eller blir den for blank? Hva med innbrenning på plasma (og 7705 spesielt) - har det bedret seg de siste årene?
    Jeg kjøpte egentlig tv'en for å ha den i den mørke kjellerstuen i det nye rekkehuset mitt, men frem til jeg flytter så står den i stuen i leiligheten min. Den har heldekkende vinduer til venstre for seg hele veien. Jeg synes ikke det er noe problem på dagtid, men det er jo mer smell i bildet om kvelden. Jeg ville imidlertid ikke hatt noe problem med å ha denne i en lys stue.

Du ser noe midlertidig innbrenning, spesielt på tv2 logoen, men innbrenningen forsvinner fort, og du ser den ikke med mindre du spesifikt ser etter den. Merk at min tv fortsatt ikke har så mange timer på baken og så vidt jeg har forstått så er vel innbrenning ofte et noe større problem i startfasen.

Jeg har ingen problemer med å anbefale denne tv'en, men merk imidlertid at jeg har et svært spinkelt sammenligningsgrunnlag og at jeg ikke er noen kjenner på noen måte. Men hvis du er som meg (litt over snittet interessert, men ikke nevrotisk i forhold til å ha det beste av det beste) så er jeg ganske sikker på at du kommer til å bli godt fornøyd.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Informativt og godt beskrevet.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp Megator på Lørenskog og tittet litt på 3D skjermene der i dag. Plasmaskjermen til Panasonic 50" var imponerende, men viste kun test filmer for å brife med 3D. Selv stående langt ut på siden var 3D effekten påtagende. Kune også få samme opplevelsen stående langt unna. Men brillene var utrolig vonde å ha på seg. Det merket man fra det øyeblikket man puttet dem på.

Samsung hadde en LED LCD skjerm 46", sansynlig en av de rimeligere. La ikke merke til hvilken modell. Den hadde synlige Crosstalk på 3D. Men ikke veeldig fremtredende. De viste Monster vs Aliens på 3D. Her var ikke 3D såå imponerende. Mere dybde innover i bildet. MEN brillene var betraktelig mer behageligere å ha på seg, og en befrielse i forhold til Panasonic sine. Kan være at Plasma rett og slett for tiden gjør 3D bedre enn LCD teknikken? Det gjør Samsung sin plasma mer intresang. Kunne være en verdig utskiftning av min gamle Panasonic pv60 skjerm.
    Samsung 2010 plasma modeller-3d-5-jpg
    Beklager det noe krappy bildet:?

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Samsung 3D brillene er så behagelige å ha på at etter en stund glemmer jeg nesten at dem er der.. Det er 3D effekten er forskjellig er vel fordi det er mange typer form for 3D.. noen lager dybde i bildet og noen får ting til å "komme ut av skjermen" Om plasma eller LED er best på 3D, vet jeg ikke

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si meg enig i oppfattelsene.
    Plasma er bedre enn LCD.
    Samsung brille er MYE mer behagelig enn Panasonic sin.

Det ryktes at Plasma er hurtig nok til å gi minimal crosstalk, mens LCD fremdeles henger litt etter, og derfor lettere faller i crosstalk-fellen.
    Så denne generasjonen 3D tv-er er det Plasma som har den beste effekten.

Newcomer MortalWombat sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ja, nå har jeg hatt tv:en i drøyt en uke. Bestilte på mandag og fikk den levert på torsdag, veldig rask levering fra NetOnNet!

Har jobbet veldig mye overtid den siste tiden, så jeg har ikke hatt tid å teste alle funksjonene ennå (eller skrive noe her, for den delen...). Her er iaf en kort oppsummering:

Bildekvalitet HD
    Jeg sier bare: Wow!
    Fantastiske, skarpe bilder med naturlige farger. Bildet er veldig ren og støyfri med lite brus. Bevegelser håndteres utmerket, selv under raske panoreringer (f eks fotballkamper).

24p fra Blu-ray håndteres selvfølgelig korrekt. Det finnes to st "bildeforbedringsfunksjoner" for bevegelser. Den ene kalles Cinema Smooth og finnes kun tilgjengelig for 24p-kilder. Jeg er ikke helt sikker på hva eksakt denne funksjonen gjør, men jeg gjetter på at det har noe med oppdateringsfrekvensen å gjøre, slik at 24p-materiale vises i 96, 72 eller 48 Hz (dvs uten judder årsaket av 3:2-pulldown). Har ikke funnet noe negativt med å bruke denne funksjonen.

Siden har vi det som kalles "Motion Judder Canceller". Dette er en interpoleringsfunksjon som skaper nye, fiktive frames innimellom de eksisterende for å få mykere og mer "naturlige" bevegelser. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen skulle velge å bruke dette møkket, iaf på Blu-ray filmer. Effekten blir at filmen ser ut som en kjip dokusåpe som er filmet med håndkamera, med overdrevet myke bevegelser. Det ser og ut som at bevegelsene er "for raske", eller hvordan jeg nå skal forklare det. I tillegg er funksjonen ikke særlig godt implementert og det skapes rare artefakter, f eks "firkanter" rundt objekter som beveger seg. Denne funksjonen bør definitivt settes til "Av" i menyen.

Sortnivået er veldig bra, selv om Panasonics modeller sannsynligvis er hakket bedre. I hvert fall i begynnelsen, før sortnivået på Panasonic har økt med en faktor 3... ;-)

Bildekvalitet SD
    Standardoppløst tv fra min (crap) NextTV-boks ser for det meste meget bra ut, betydelig bedre enn hva jeg sett på naboens Panasonic G10. I de tilfeller hvor bildet er dårlig så er det oftest årsaket av kilden, f eks for lav bitrate. Når det er en lys bakgrund så kan en av og til se svak line bleeding fra mørke objekter, men jeg har ennå ikke sett dette på HD-materiale.

3D
    Det følger med et par 3D-briller i hvert fall hvis man bestiller fra NetOnNet. Brillene er komfortable, mye bedre enn Panasonics. Men de er kanskje ikke så robuste, litt mer kvalitetsfølelse hadde ikke vært feil.

Jeg kjøpte en pakke med 3D-spill fra PlayStation Store, kun for å få testet 3D-funksjonen. Spillene er sådær, men 3D-funksjonen virker meget bra! Mye, mye mindre crosstalk en på "LED"-modellene UExxC8705/7705 jeg har sett. Det finnes litt crosstalk i visse lyse scener, men det er ikke noe stort problem.

2D->3D-funksjonen virker, som ventet, ikke så veldig bra. Men det var faktisk ganske OK å se fotball-vm med denne funksjonen, det gir litt mer dybdefølelse. Fast forskjellen fra riktig 3D er selvfølgelig som natt og dag.

Innstillinger og kalibrering
    Jag venter fremdeles på min DVE HD basics som jeg har bestilt fra play.com, så jeg har ikke noen veldig bra referanse når det gjelder innstillinger. Jeg bruker "Film"-modus for både PS3 og digitaltv. "Dynamisk" modus ser selvfølgelig helt jævlig ut, med overdrevne farger og for mye artifisiell skarphet :shock:

Det finnes avanserte bilde-instillinger, bl a 10 punkters vitbalans og individuell justering av grunn + komplementærfargene (R, G, B, C ,M, Y) . Dette er og en fordel for Samsung vs Panasonic, siden Panasonic kun har et enkelt kalibrerings-system med gain og offset for R, G og B.

Jeg har brukt disse innstillingene fra amerikanske avsforum. De er egentlig for de amerikanske modellene, så jeg vet ikke hvor riktig det er å bruke dem for europeiske modeller. Men det ser i hvert fall bra ut nå, får vente til jeg får min DVE HD Basics for å få et "fasit"

Jeg venter sikkert til neste år med profesjonell kalibrering, slik at skjermen er ordentlig innkjørt.

Filter / refleksjoner
    7000-serien har "Real Black Filter", noe som de billigere modellene savner. Ytelsen i daglys er meget god, med bibeholdt sortnivå og veldig svake refleksjoner. Toppkarakter for dette!

Lyd
    Som ventet er lyden ikke mye å skryte av. Det finnes nesten ikke noen bass og lyden mangler kraft. Spiller ikke så stor rolle siden de fleste, inkludert meg, har et bra lydanlegg eller skal kjøpe et.

Image retention / ghosting
    Dessverre er denne tven ganske følsom for midlertidige innbrenninger. Dette er synlig på sorte bilder, etter at ha hatt igang f eks PS3-menyene en stund. Men de forsvinner ganske raskt og det er ikke noe stort problem for meg.

Buzzing
    Jeg har ikke noen problemer med buzzing. Det er mulig å høre et meget, meget svakt lyd når jeg sitter i sofaen (2 m fra skjermen), men kun hvis det er helt stille rommet. Det er med andre ord ikke noe som jeg stør meg på ved normalt bruk.

Totalt sett er jeg meget fornøyd og vil absolutt anbefale denne skjermen! Synes det er bortkastede penger å kjøpe en dyr "LED-tv", når du får bedre bilde for et lavere pris med plasma. Og størrelsen, 50 tommer på 2 m avstand? Well, jeg kommer i hvert fall ikke å kjøpe en mindre tv neste gang

Legger ved to bilder på min nye tv.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god informasjon.

Active Lolas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en pakke med 3D-spill fra PlayStation Store, kun for å få testet 3D-funksjonen. Spillene er sådær, men 3D-funksjonen virker meget bra! Mye, mye mindre crosstalk en på "LED"-modellene UExxC8705/7705 jeg har sett. Det finnes litt crosstalk i visse lyse scener, men det er ikke noe stort problem.

Har det kommet en 3D softwareoppgradering for PS3 ennå da?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lolas
    Har det kommet en 3D softwareoppgradering for PS3 ennå da?
    Jada, det var lenge siden den firmwareoppdateringen kom (tror det var i mars noen gang). Men det har ikke funnets 3D-spill så lenge.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny skjerm Veldig fin omtale du skrev og veldig godt å høre at skjermen er bra. Jeg får min i morgen, dersom de leverer som avtalt.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ja, nå har jeg hatt tv:en i drøyt en uke. Bestilte på mandag og fikk den levert på torsdag, veldig rask levering fra NetOnNet!

Har jobbet veldig mye overtid den siste tiden, så jeg har ikke hatt tid å teste alle funksjonene ennå (eller skrive noe her, for den delen...). Her er iaf en kort oppsummering:

Bildekvalitet HD
    Jeg sier bare: Wow!
    Fantastiske, skarpe bilder med naturlige farger. Bildet er veldig ren og støyfri med lite brus. Bevegelser håndteres utmerket, selv under raske panoreringer (f eks fotballkamper).

24p fra Blu-ray håndteres selvfølgelig korrekt. Det finnes to st "bildeforbedringsfunksjoner" for bevegelser. Den ene kalles Cinema Smooth og finnes kun tilgjengelig for 24p-kilder. Jeg er ikke helt sikker på hva eksakt denne funksjonen gjør, men jeg gjetter på at det har noe med oppdateringsfrekvensen å gjøre, slik at 24p-materiale vises i 96, 72 eller 48 Hz (dvs uten judder årsaket av 3:2-pulldown). Har ikke funnet noe negativt med å bruke denne funksjonen.

Siden har vi det som kalles "Motion Judder Canceller". Dette er en interpoleringsfunksjon som skaper nye, fiktive frames innimellom de eksisterende for å få mykere og mer "naturlige" bevegelser. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor noen skulle velge å bruke dette møkket, iaf på Blu-ray filmer. Effekten blir at filmen ser ut som en kjip dokusåpe som er filmet med håndkamera, med overdrevet myke bevegelser. Det ser og ut som at bevegelsene er "for raske", eller hvordan jeg nå skal forklare det. I tillegg er funksjonen ikke særlig godt implementert og det skapes rare artefakter, f eks "firkanter" rundt objekter som beveger seg. Denne funksjonen bør definitivt settes til "Av" i menyen.

Sortnivået er veldig bra, selv om Panasonics modeller sannsynligvis er hakket bedre. I hvert fall i begynnelsen, før sortnivået på Panasonic har økt med en faktor 3... ;-)

Bildekvalitet SD
    Standardoppløst tv fra min (crap) NextTV-boks ser for det meste meget bra ut, betydelig bedre enn hva jeg sett på naboens Panasonic G10. I de tilfeller hvor bildet er dårlig så er det oftest årsaket av kilden, f eks for lav bitrate. Når det er en lys bakgrund så kan en av og til se svak line bleeding fra mørke objekter, men jeg har ennå ikke sett dette på HD-materiale.

3D
    Det følger med et par 3D-briller i hvert fall hvis man bestiller fra NetOnNet. Brillene er komfortable, mye bedre enn Panasonics. Men de er kanskje ikke så robuste, litt mer kvalitetsfølelse hadde ikke vært feil.

2D->3D-funksjonen virker, som ventet, ikke så veldig bra. Men det var faktisk ganske OK å se fotball-vm med denne funksjonen, det gir litt mer dybdefølelse. Fast forskjellen fra riktig 3D er selvfølgelig som natt og dag.

Innstillinger og kalibrering
    Jag venter fremdeles på min DVE HD basics som jeg har bestilt fra play.com, så jeg har ikke noen veldig bra referanse når det gjelder innstillinger. Jeg bruker "Film"-modus for både PS3 og digitaltv. "Dynamisk" modus ser selvfølgelig helt jævlig ut, med overdrevne farger og for mye artifisiell skarphet :shock:

Det finnes avanserte bilde-instillinger, bl a 10 punkters vitbalans og individuell justering av grunn + komplementærfargene (R, G, B, C ,M, Y) . Dette er og en fordel for Samsung vs Panasonic, siden Panasonic kun har et enkelt kalibrerings-system med gain og offset for R, G og B.

Jeg har brukt disse innstillingene fra amerikanske avsforum. De er egentlig for de amerikanske modellene, så jeg vet ikke hvor riktig det er å bruke dem for europeiske modeller. Men det ser i hvert fall bra ut nå, får vente til jeg får min DVE HD Basics for å få et "fasit"

Jeg venter sikkert til neste år med profesjonell kalibrering, slik at skjermen er ordentlig innkjørt.

Filter / refleksjoner
    7000-serien har "Real Black Filter", noe som de billigere modellene savner. Ytelsen i daglys er meget god, med bibeholdt sortnivå og veldig svake refleksjoner. Toppkarakter for dette!

Lyd
    Som ventet er lyden ikke mye å skryte av. Det finnes nesten ikke noen bass og lyden mangler kraft. Spiller ikke så stor rolle siden de fleste, inkludert meg, har et bra lydanlegg eller skal kjøpe et.

Image retention / ghosting
    Dessverre er denne tven ganske følsom for midlertidige innbrenninger. Dette er synlig på sorte bilder, etter at ha hatt igang f eks PS3-menyene en stund. Men de forsvinner ganske raskt og det er ikke noe stort problem for meg.

Buzzing
    Jeg har ikke noen problemer med buzzing. Det er mulig å høre et meget, meget svakt lyd når jeg sitter i sofaen (2 m fra skjermen), men kun hvis det er helt stille rommet. Det er med andre ord ikke noe som jeg stør meg på ved normalt bruk.

Totalt sett er jeg meget fornøyd og vil absolutt anbefale denne skjermen! Synes det er bortkastede penger å kjøpe en dyr "LED-tv", når du får bedre bilde for et lavere pris med plasma. Og størrelsen, 50 tommer på 2 m avstand? Well, jeg kommer i hvert fall ikke å kjøpe en mindre tv neste gang

Legger ved to bilder på min nye tv.
    Fikk skjermen i dag jeg også, men får ikke koblet opp før i kveld. Ett par briller, vil det si en brille eller to briller. Ett par er som regel to, og briller består av to glass...ble bare usikker på hva du mente, og på hvor mange som er i esken
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

veldig godt fornøyd med bildet jeg også, men ser ut som jeg har fått en "mandagsutgave" av tv'en. Har kobla til dreambox og popcorn hour c-200 via hdmi (popcorn boksa kobla via kenwood forsterker), og med ujevne mellomrom skrur tv'en seg av, og av og til på igjen, men da uten bilde. Må da ta strømmen for å få bilde igjen. Når dette skjer vil heller ikke fjernkontrollen virke. Må vel sende den tilbake tenker jeg, om ikke noen har noen gode tips. Har skrudd av auto-oppdatering av firmware osv, så det har ikke noe med dette å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noe tilsvarende med en Sony tv og en Sony-receiver. Skrudde av noe som het HDMI-control eller noe i den duren i receiveren.... har ikke skjedd siden:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noe slikt på min reciever desverre....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan har du koblet sammen skjermen til BD-spiller/ tv etc?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Fikk skjermen i dag jeg også, men får ikke koblet opp før i kveld. Ett par briller, vil det si en brille eller to briller. Ett par er som regel to, og briller består av to glass...ble bare usikker på hva du mente, og på hvor mange som er i esken
    Det er 1 st brille, mente jeg

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1 st brille, mente jeg
    Takk, da stemte det i esken. Male litt lister nå, og så kobler jeg den opp i filmrommet nede i kjelleren. Der er det halt mørkt og ingen vinduer. Skal se ett par BD-filmer og DVDer, og sjekke kvaliteten. Krysser fingrene for at skjermen er i orden. Er den det blir jeg helt sikkert fornøyd med kvaliteten.

Esken til tven var jo enorm.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dreambox er koblet direkte til tv med hdmi, popcorn hour/bluray er koblet med hdmi til reciever, og med hdmi videre til tv'en.

Side 6 av 104 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •