Samsung 2010 plasma modeller - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2077
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, det er selvsagt mulig

Men man må da inn i tre forskjellige undermenyer å hente tall, og i menyen for 10-punkt gråskala må man i tillegg inn på hvert av de ti nivåene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja... Derfor kjekt hvis en TV har en bra nok THX profil fra fabrikken så slipper man mye styr. Regner med at Samsung implementerer THX på neste års modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    folk drikker alkohol og inntar andre farlige stoffer for å få virkeligheten til å se litt bedre ut en det den er... Er vel helt ok å skru litt på TV'n for å få den bedre også
    Ulempen med innstillinger som gir veldig sterke farger er ikke bare at det er "feil" i forhold til hvordan det skulle vært, men også at det vanligvis gjør at fargenyansene forsvinner. Der man f.eks. egentlig skulle kunne sett små krusninger på bølgene ser man kanskje bare en blå masse. Spesielt på veldig mørke eller veldig lyse bilder vil mange detaljer forsvinner.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dynamisk modus duger til en ting, og det er spill.
    Hvorfor vil du ikke ha et bra bilde når du spiller?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev jeg at dynamisk modus er det beste valget for spill?

Her i huset finnes det ikke noe "dynamisk modus" på verken projektor eller fjernsynsapparater ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Skrev jeg at dynamisk modus er det beste valget for spill?

Her i huset finnes det ikke noe "dynamisk modus" på verken projektor eller fjernsynsapparater ;-)
    Amen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Amen...
    Jeg bruker omtrent bare filmmodus kalibreringstall fra en fyr her... av og til normal modus...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på en samsung plasma tv: Komplett.no - Samsung 50" Plasma-TV PS50C535.
    Noen som vil anbefale denne?
    Skal brukes til PS3, film og TV. Pc vil også bli koblet til, en ganske allrounder jeg er på utkikk etter.

Prisen synes jeg er fin, men jeg sitter ikker mer enn ca 2-2.5 meter unna tv'en og er redd denne blir altfor stor. Blir det vanskelig å oppfatte fokus?

Har ikke funnet noen 42'' til denne prisen. Kan noen hjelpe meg?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt 2.5 meter unna en 55" og det gikk helt bra. Kunne fint hatt 60" også....så ikke bekymre deg for dette. 50" er kanskje stort hvis du går fra en 32" ellerno, men jeg synes det ikke er stort i det hele tatt. Heller for lite....jeg sikler etter en 63" fra Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra 50 tommer til 63, sitter ca 3m i fra og føler nå at 63 tommeren er akkurat passe stor, kunne godt vert litt større føler eg nå som eg er blitt vant til størrelsen he,he..

Legge til at eg har hatt min Samsung 63 stående på tv benk og nå i seinere tid på vegg ca 85cm fra gulv til nederste bildekant og så langt har eg tilgode å høre noe buzz fra den, sjekket med andre i mitt hus men ingen har lagt merke til noe buzz så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har skaffet, eller hørt noe om samsung ps50c685? jeg Har prøvd å få tak i ps50c7705 men jeg har hatt uflaks med å få DOA og utsatt ventetid hele tiden.

Hvordan er denne sammenlignet men 7705`en, og er 3D effekten like bra? Elsker 3D så det er et must, hvis ikke må jeg bare vente til de får inn 7705 igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer fortsatt på om de som rapporterer om TV'er som er stille virkelig har TV'er som ikke lager buzz, eller om de rett og slett ikke klarer å høre buzzen. Jeg har selv hørt på tre 2010-Samsunger i stille omgivelser (min egen, min mors og en utstilt på Hifi-klubben) og alle har buzzet. Jeg har heller ikke hørt om noen, hverken på dette forum eller to utenlandske forum jeg har sjekket, som har fått byttet sin buzzer i en stille utgave - alle som har byttet har sagt at den nye har buzzet like mye som den gamle.

Jeg mistenker derfor at alle disse Samsung-TV'ene buzzer, men at ikke alle oppfatter dette pga hørsel, sitteposisjon, annen støy etc. Selv hører jeg kun støyen med mitt venste øre, men klart og tydelig likevel.

For å teste denne hypotesen så lurer jeg på om det er noen som har en TV som ikke buzzer og som er villige til å la noen med en buzzer (som er kjent med lyden) komme og høre? Jeg kunne gjerne tenkt meg å sjekke dette selv, så om noen har en stille TV i sør-østlige deler av Oslo og vil la meg komme og høre så hadde det vært interessant. Jeg bor på Holmlia.

Aabø

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gryteklutguten
    Har sett på en samsung plasma tv: Komplett.no - Samsung 50" Plasma-TV PS50C535.
    Noen som vil anbefale denne?
    Skal brukes til PS3, film og TV. Pc vil også bli koblet til, en ganske allrounder jeg er på utkikk etter.
    Har noen noe fint å si om denne tv? Er det et godt valg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen noe fint å si om denne tv? Er det et godt valg?
    Min mor fikk denne levert for et par uker siden, og jeg har sammenliknet den med min egen PS58c6505.

Jeg synes bildet er bra og på høyde med min egen skjerm så lenge signalet er progressivt, men det er tydelig at det er benyttet en annen scaler/prosessor i denne billigere utgaven. Deinterlace er ikke spesielt bra, og jeg måtte sette Canal Digital HD boksen (ikke PVR) til 720P for å få gode TV-bilder.

Nå kan det også være CD-boksen som bøller med signalet, men jeg tviler ettersom både 576i fra SD kanaler og 1080i signaler fra HD kanaler så litt bugg'ete ut på skjermen. Dette er vel uprosessert fra boksen, regner jeg med(?). Jeg har en annen boks selv, så det er vanskelig å sammenlikne.

Aabø

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Min mor fikk denne levert for et par uker siden, og jeg har sammenliknet den med min egen PS58c6505.

Jeg synes bildet er bra og på høyde med min egen skjerm så lenge signalet er progressivt, men det er tydelig at det er benyttet en annen scaler/prosessor i denne billigere utgaven. Deinterlace er ikke spesielt bra, og jeg måtte sette Canal Digital HD boksen (ikke PVR) til 720P for å få gode TV-bilder.

Nå kan det også være CD-boksen som bøller med signalet, men jeg tviler ettersom både 576i fra SD kanaler og 1080i signaler fra HD kanaler så litt bugg'ete ut på skjermen. Dette er vel uprosessert fra boksen, regner jeg med(?). Jeg har en annen boks selv, så det er vanskelig å sammenlikne.

Aabø
    Takk for tilbakemelding.
    Tror du jeg vil få bedre utbytte av å gå for en LG 42" LED-TV 42LE5300 enn denne plasma modellen?
    Jeg bruker riks tv - vet ikke om dette har noe å si?

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Software

Heisann!

Ser det er lagt ut ny software på samsung.no, datert igår.
    Noen som kjenner til hvilke endringer som ligger inne?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.
    Tror du jeg vil få bedre utbytte av å gå for en LG 42" LED-TV 42LE5300 enn denne plasma modellen?
    Jeg bruker riks tv - vet ikke om dette har noe å si?
    Jeg ville uansett valgt plasma - synes de har best bilde ;-) Men jeg ville nok gått for en S50C675 istedet for PS50C535 for å få bedre bildeprosessor...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kristigl
    Fine tall

Men hva har du på Colour Tone, Digital Noise Filter, MPEG Filter og HDMI Black Level?
    Fikk du noe svar på dette?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De siste tallene jeg la inn nå i går var de samme som Flatpanels.dk brukte på sin 50". På 10-punkts hvitskala satt jeg på Auto. Switchet frem og tilbake mellom de forrige kalibreringstallene fra thomsen.dk, men fant flatpanels sine bedre. Mindre grønnstikk hos meg.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    De siste tallene jeg la inn nå i går var de samme som Flatpanels.dk brukte på sin 50". På 10-punkts hvitskala satt jeg på Auto. Switchet frem og tilbake mellom de forrige kalibreringstallene fra thomsen.dk, men fant flatpanels sine bedre. Mindre grønnstikk hos meg.
    Jeg har innlagt kalibreringstalla fra Halvor_L som virker veldig bra...er flatpanels sine enda bedre mener du?

Side 56 av 104 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •