Samsung 2010 plasma modeller - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Jeg har forsøkt med P.SIZE knappen men bildet havner utenfor, NRK logoen vises som "N" og kantene havner "utenfor bildet" uansett hva jeg velger.
    "Size" under "Picture options" skal stå på "screen fit" (heter vel noe annet hvis du har norske menyer) for at du ikke skal få overscan. Hvis det fortsatt blir overscan er det sannsynligvis kilden som gjør det. Det er mulig screen fit ikke er tilgjengelig med noen kabeltyper, men den skal i hvert fall være der med HDMI.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smurt
    Har sittet å sett 2 3D filmer på rappen. Det eneste ubehag jeg fikk var at jeg ble øm der hvor "brillearmen" presser inn mot hodet bak ved ørene.
    Mulig det er jeg som har et stort og tomt hode. Har briller av type batteri.

Hadde ikke noe ubehag i øyne eller noe hodepine.
    Jeg personlig får mest ubehag over nese roten. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    "Size" under "Picture options" skal stå på "screen fit" (heter vel noe annet hvis du har norske menyer) for at du ikke skal få overscan. Hvis det fortsatt blir overscan er det sannsynligvis kilden som gjør det. Det er mulig screen fit ikke er tilgjengelig med noen kabeltyper, men den skal i hvert fall være der med HDMI.

Fant ut av det i HD PVR dekoder tråden her på forumet.
    En knapp som heter "on demand" gjorde susen.
    Utrolig gledelig at det gikk seg til, nå er inntrykket at tvn er førsteklasses
    Ikke noe buzz, bildet ble meget bra, gikk over farge og bilde innstillingene som ligger her på tråden, i "Film modusen" og de var NESTEN identisk med tallene so ble brukt av ekspertene med måleutstyr. Noen endringer ble gjort, men vil ikke påstå at jeg såg de helt store forandringene.

Til dere andre som har justert bilde innstillingene, har dere kalibreringstall for de andre modusene? funnet kun for "Film".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere andre som har justert bilde innstillingene, har dere kalibreringstall for de andre modusene? funnet kun for "Film".
    Alle som kalibrerer seriøst bruker vel bare "film"-modusen uansett. De andre modusene er temmelig ubrukelige, spør du meg. Best å holde seg til "film". 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Alle som kalibrerer seriøst bruker vel bare "film"-modusen uansett. De andre modusene er temmelig ubrukelige, spør du meg. Best å holde seg til "film". 8)

Har ikke testet "Film" moden så mye, synes det virker at den har en svak gul aktig farge over seg, synes Dynamisk har veldig bra bilde... men så er jeg vant til en 28" fra 1982

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamisk brukes kun i flombelyning:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet "Film" moden så mye, synes det virker at den har en svak gul aktig farge over seg, synes Dynamisk har veldig bra bilde... men så er jeg vant til en 28" fra 1982
    Med mindre den står på WARM2 er den sannsynligvis egentlig for blå i forhold til hvordan et referansebilde vil se ut, selv når du synes den er for gul. WARM2 er litt for varm (gul), men alle de andre er for kalde (blå).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bildet i film moden er ok, men ikke ekstremt bra.
    Det er litt tamme farger. Har brukt instillinger fra forumet.
    Så fotball kamp i kveld og min samboer og hennes søskenbarn likte Dynamisk MYE bedre. Fargene er i hvert fall mye friskere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fotball kamp i kveld og min samboer og hennes søskenbarn likte Dynamisk MYE bedre. Fargene er i hvert fall mye friskere.
    Vel, smaken er som baken - den er ræva!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne buzzingen som så mange bekymrer seg for...
    Kan noen fortelle meg hvor høy denne lyden kan være? Vil den for eksempel overdøve viftestøyen fra en PS3 eller en GET HD-PVR boks?

Jeg sitter 3,5m unna.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey
    Kan noen fortelle meg hvor høy denne lyden kan være? Vil den for eksempel overdøve viftestøyen fra en PS3 eller en GET HD-PVR boks?

Jeg sitter 3,5m unna.
    Overdøve en PS3? Overhodet ikke! Når det gjelder GET sin HD-PVR-boks er jo den vifteløs og i ekstremt stillegående, så svaret der er ja. Men kun når TV-en viser ekstremt lyse bilder. På normale TV-bilder skal det ikke komme noe summing fra TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coffey

Jeg sitter 3,5m unna.

Sitter 3 meter unna og hører den godt over vifte på PC som står nærmere en TV'n. Den har et helt annet frekvens en vifter/aircondition/annen lyd. så den høres. Jeg sitter rett forran TV'n 3 meter unna og lyden er plagsom.

høyere/lavere eller til siden for TV'n blir det mindre buzz. Håper Samsung kan fikse dette en eller annen gang i fremtiden. Skal uten tvil kontakte Samsung ang. dette men må vente litt for nå må jeg ha litt kvalitetstid med det supre bildet.

Under vanlig filmtitting (med litt volum) legger jeg ikke merke til lyden. Har jeg lavt volum høres buzzingen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå lever vi ikke i en tegneserieverden da. Fargene er muligens "friskere", men de er desto fjernere fra den eneste fornuftige referansen, nemlig virkeligheten rundt deg ;-)
    I tillegg er jo fargetemperaturen helt på bærtur (iskald)

Edit: korrigert "iPad autokorrektur"
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå leverandøren vi ikke i en tegneserieverden da. fargene er muligens "friskere", men de er desto fjernere fra den eneste fornuftige referansen, nemlig virkeligheten rundt deg ;-)
    I tillegg er jo fargetemperaturen helt på bærtur (iskald)
    folk drikker alkohol og inntar andre farlige stoffer for å få virkeligheten til å se litt bedre ut en det den er... Er vel helt ok å skru litt på TV'n for å få den bedre også

Selv ønsker jeg at havet er litt blåere en i virkeligheten... Spesiellt da jeg ser film. Men ikke så det blir grellt såklart

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at du får jo ikke TV-en bedre, snarere tvert i mot. Hvis du vil rømme fra virkeligheten via kraftig fargefeil, så er vel tegnefilm veien å gå?
    Hadde du fått en skikkelig kalibrert TV, skal jeg vedde på at du ikke ville byttet den ut med noe som minner om dynamisk modus. Dynamisk modus duger til en ting, og det er spill.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm : Du som kalibrerer for Avshop.no, legger dere merke til at mange av Samsung PS63C7705 sliter med buzz? Har du noen andre innspill å komme med om denne flotte TV'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dynamisk modus duger til en ting, og det er spill.
    Eller salg.

I en kraftig opplyst butikk med masse spotter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau det må vel kalibreres mere.
    Er i hvertfall absolutt null buzz fra tv'n.

Godt fornøyd med denne. Merkelig at det skrives så mye om buzz men dette må rett og slett variere fra tv til tv. Det er litt ulogisk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Gorm : Du som kalibrerer for Avshop.no, legger dere merke til at mange av Samsung PS63C7705 sliter med buzz? Har du noen andre innspill å komme med om denne flotte TV'n?

Det har jeg aldri lagt merke til nei? Men når sant skal sies, så støyer ventilasjonen der jeg kalibrerer langt mer enn det som er normal bakgrunnstøy hjemme i stuen. Skal ha det i bakhodet når jeg jobber med neste skjerm.
    Når det gjelder andre innspill, så skulle jeg gjerne sett at Samsung laget en minnefunksjon. Slik det er nå, så "husker" den bare kalibreringen man har gjort, og i tillegg med store begrensninger. Minnet er nemlig "signal-avhengig", det vil si at kjører du et annet signal enn 1080p 24fps, så er det ikke sikkert TV-apparatet henter frem kalibrert modus, men i stedet går for fabrikk-oppsettet. Det er heller ikke mulig å benytte kalibrert modus på en annen inngang enn den som ble kalibrert (gjerne HDMI 1). TV-produsentene har mye å lære fra projektor markedet. Det rare er at Samsung produserer noen av de bedre projektorene på markedet, så de har jo kunnskapen?

En annen ting når det gjelder kalibrering av PS63, er at kalibreringssystemet er relativt spesielt. Den har egentlig ikke full-CMS, men det går likevel (på bemerkelsesverdig vis) å kalibrere den tilnærmet perfekt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gorm. Jo men en som kjøper PS63 og får den kalibrert av deg kan vel bare overføre tallene selv andre steder? Man kan vel bruke samme over hele fjøla, om det så er 1080p 24fs eller 50 hz TV sendinger fra en Canal Digital dekoder? Eller kalibrerer du spessielt til film bare, og at disse instillingene ikke vil anbefales for f.eks TV sendinger da?

Det virker som de fleste flatskjerm produsentene legger fokus på høy volum produksjon og ikke så mye på kvalitet. Her var kanskje Pioneer litt overkill da de fokuserte kun på kvalitet virka det som. Synd de ikke er med i gamet lenger!

Side 55 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •