Samsung 2010 plasma modeller - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2077
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Jeg har en teori når det gjelder buzz på Samsung's 2010-modeller. Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell i mengden buzz fra forskjellige skjermer i samme serie, men at det er store forskjeller i hvordan støyen oppfattes grunnet faktorer som tv-plassering, sitteposisjon, hørsel, subjektiv oppfatning av støy etc.

Jeg lurer derfor på om noen som har byttet sin TV pga buzz har fått en lik TV med mindre buzz tilbake? Eller har den nye TV'en hatt identisk mengde støy?

Jeg lurer også på om det er noen her som har fått støyen dempet gjennom reparasjon.

Selv har jeg en PS58C6505 som støyer, men jeg er usikker på om det er noe vits i å forsøke å bytte den.

Aabø
    Jeg leverte tilbake den første jeg fikk og har fått en ny tilbake. Den har nøyaktig samme støynivå, og står også på samme plass som den jeg leverte inn.
    Da jeg startet tven første gang stod den midt på gulvet. Uansett hvor jeg stod kunne jeg ikke høre summing. Men med en gang den stod på fot oppå racket, rett foran sweetspot kom buzzen. Nå er den hengt på veggen, ca 15 cm høyere enn den var på fot. Dette gjør at jeg slipper unna litt av støyen når reclineren er lagt helt bakover (slik jeg ofte sitter). Ligger jeg i sofaen til venstre for tven hører jeg ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddiBjørn
    Dette høres ut som skjermen jeg leverte tilbake for en mnd siden :???:
    Ok, og den du har fått nå er bedre?? Samme modell?

Buzz eller ikke buzz. 855 min buzzet, denne c7705 er LYDLØS.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    Ok, og den du har fått nå er bedre?? Samme modell?
    Jeg benyttet meg av 30 dagers returrett hos Elkjøp og fikk penga igjen. Har en veldig lys stue med stort vindu bak sitteposisjon, så konkluderte med at jeg trenger en mer lyssterk skjerm på dagtid. Venter på at tilgjengeligheten på Sony HX900 skal bedre seg.

På den skjermen jeg hadde var retention helt horribelt. Så ille at til og med skjermsparere la igjen spor etter seg. Det du beskriver som spot skrått i hvert hjørne i mørkt rom, opplevde jeg også. Ellers var sortnivå alt annet enn imponerende. Opplevde ikke særlig bedring etter 250 timers innkjøring.

Så til det positive Buzz kun hørbart tett opptil skjermen. I sofaen 3 meter fra skjermen var ikke buzz noe problem for meg. Bildekvaliteten utover overnevnte problemer var lekker (både HD og SD). Testa noen dvd filmer oppskalert med receiver, og kunne banne på at det var Blue Ray jeg så på.
    Ingen tvil om at de som får en feilfri skjem har gjort et veldig bra kjøp. Dessverre kan det virke som at det er litt for ofte mandag hos Samsung.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OddiBjørn : Virker som du fikk en mandags utgave ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OddiBjørn
    Jeg benyttet meg av 30 dagers returrett hos Elkjøp og fikk penga igjen. Har en veldig lys stue med stort vindu bak sitteposisjon, så konkluderte med at jeg trenger en mer lyssterk skjerm på dagtid. Venter på at tilgjengeligheten på Sony HX900 skal bedre seg.

På den skjermen jeg hadde var retention helt horribelt. Så ille at til og med skjermsparere la igjen spor etter seg. Det du beskriver som spot skrått i hvert hjørne i mørkt rom, opplevde jeg også. Ellers var sortnivå alt annet enn imponerende. Opplevde ikke særlig bedring etter 250 timers innkjøring.

Så til det positive Buzz kun hørbart tett opptil skjermen. I sofaen 3 meter fra skjermen var ikke buzz noe problem for meg. Bildekvaliteten utover overnevnte problemer var lekker (både HD og SD). Testa noen dvd filmer oppskalert med receiver, og kunne banne på at det var Blue Ray jeg så på.
    Ingen tvil om at de som får en feilfri skjem har gjort et veldig bra kjøp. Dessverre kan det virke som at det er litt for ofte mandag hos Samsung.
    Vel, godt å høre at andre har hatt det samme. Da får jeg gå videre med saken! Siden alle skryter hemningsløt av skjermen, gir jeg den en sjanse til. Var og så på 9 serien led i dag 55" og skjermbildet der var SYKT. Innsynsvinkelen var RÅ

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har levert tilbake sin C7705 og fått en bedre utgave ?

Veldig synd å høre noen er misfornøyde. Jeg får min 50" i morra.:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har brukt 3dbrillene en stund, kan dere ha de på lenge uten å merke noe slitasje i hode/øyne? Er det bare første timene dette merkes?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har brukt 3dbrillene en stund, kan dere ha de på lenge uten å merke noe slitasje i hode/øyne? Er det bare første timene dette merkes?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razorray
    Er det noen her som har levert tilbake sin C7705 og fått en bedre utgave ?

Veldig synd å høre noen er misfornøyde. Jeg får min 50" i morra.:neutral:
    Jeg skal fortelle hvordan saken går frem. Og hva det endelige utfallet blir.

Lagt merke til en svakhet til. Husker på min ene tv, det var den første lcd samsungen md 1080p. Den var ikke bilde spes bra på. I anskitene spesielt på dekoder, digital signal, går skyggen i hud områdene spesielt i ansiktet, over i en type monochrome. Slik blir det på denne skjermen og. Grå partier under øyene og nedover kinnene, etc.... latterlig

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    Jeg skal fortelle hvordan saken går frem. Og hva det endelige utfallet blir.

Lagt merke til en svakhet til. Husker på min ene tv, det var den første lcd samsungen md 1080p. Den var ikke bilde spes bra på. I anskitene spesielt på dekoder, digital signal, går skyggen i hud områdene spesielt i ansiktet, over i en type monochrome. Slik blir det på denne skjermen og. Grå partier under øyene og nedover kinnene, etc.... latterlig
    Er den innkjørt og kalibrert?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuran
    Er den innkjørt og kalibrert?
    Kalibrert ja, men er brukt såpass mye nå. Men uansett, innkjøring vil ALDRI fikse disse problemene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 50" C7705 i dag.
    Jeg må ærlig innrømme at jeg er en analfabet på nye tv'er.
    Er vant til tv med scart og produsert fra 1980.
    Trenger derfor noen råd på denne tvn 8)

Først og fremst, det er null buzz på tvn, kun en lav lyd som jeg leste skal være på slike plasma tver.
    Det jeg undrer på er hvorfor bildet synes å være for stort til tvn.
    Jeg har forsøkt med P.SIZE knappen men bildet havner utenfor, NRK logoen vises som "N" og kantene havner "utenfor bildet" uansett hva jeg velger.
    Forsøker jeg å flytte litt på bildet så ser jeg at kantene rett og slett er kuttet bort. Noen tips på dette?
    Jeg har en Canal Digital HD PVR dekoder og har kun hdmi kabelen på "3"
    Mange knapper virker ikke på fjernkontrollen, som kanalbytte etc.
    Er det slik at jeg MÅ bruke kontrollen fra pvr dekoderen?

Hjelp og råd mottas med stor takknemlighet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok bruke fjernkontroll på HDPVR ja da den har kanalskifte. Prøv å gå inn i meny på HD-PVR å under setup/video innstillinger. Sett boksen på 720P og aktivering av HD signal hvis dette ikke er gjort. Slå av tunger å sjekk at den har siste soft med å starte den igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Du må nok bruke fjernkontroll på HDPVR ja da den har kanalskifte. Prøv å gå inn i meny på HD-PVR å under setup/video innstillinger. Sett boksen på 720P og aktivering av HD signal hvis dette ikke er gjort. Slå av tunger å sjekk at den har siste soft med å starte den igjen.
    Den stod på 1080p på pvr dekoderen. Endret til 720p. Ingen forandring.
    Software oppgradering skjedde forrige uke.
    Velger jeg kanal med tvns fjernkontroll, kommer det "svakt eller intet signal" :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Har sittet å sett 2 3D filmer på rappen. Det eneste ubehag jeg fikk var at jeg ble øm der hvor "brillearmen" presser inn mot hodet bak ved ørene.
    Mulig det er jeg som har et stort og tomt hode. Har briller av type batteri.

Hadde ikke noe ubehag i øyne eller noe hodepine.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en software oppgradering kunne løse saken med at bildet er feil justert?
    Som det er nå så forsvinner begge sidene ut av skjermbildet uansett om jeg bruker 16:9 eller 4:3
    Kan virke som bildet enten er forstørret noen hakk, eller at bildet er strekt til sidene. P.SIZE knappen har jeg også forsøkt å bruke.
    Synes det er null forskjell på kanalene med og uten HD.
    Bra bilde men skjønner ikke helt hva som er mind blowing med dette dessverre

Hjelp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil en software oppgradering kunne løse saken med at bildet er feil justert?
    Som det er nå så forsvinner begge sidene ut av skjermbildet uansett om jeg bruker 16:9 eller 4:3
    Kan virke som bildet enten er forstørret noen hakk, eller at bildet er strekt til sidene. P.SIZE knappen har jeg også forsøkt å bruke.
    Synes det er null forskjell på kanalene med og uten HD.
    Bra bilde men skjønner ikke helt hva som er mind blowing med dette dessverre

Hjelp
    Hva sender kilden din ut?
    Se etter om den er satt til 16:9 eller auto

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hva sender kilden din ut?
    Se etter om den er satt til 16:9 eller auto
    Den er satt til 16:9. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå... må vel levere den inn på elkjøp sikkert.. sukk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Screen fit så vises hele bildet. Da kan man få med ytterkanter i bildet som ellers er kuttet bort ved 16:9.

Dersom det var det dere lurte på

Dette høres jo nesten litt ut som min sak, ytterkantene er kuttet bort på begge sidene. Ser latterlig ut. NRK blir til N "Mandag" ble til "andag" på NRK
    sjefs teit.

Spørsmålet er; hvor finner jeg dette Screen fit valget?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er satt til 16:9. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå... må vel levere den inn på elkjøp sikkert.. sukk
    Du kan sikkert få bedre hjelp med Canal Digital boksen din ved å spørre i denne tråden her:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html
    :wink:

PS: Ikke begynn å lese selve tråden. Da blir du bare deppa...

Side 54 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •