Samsung 2010 plasma modeller - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2077
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    Ja, jeg opplever en del av det, spesielt der det er tekst, og når man ser fotballkamp henger resultatet som regel igjen en stund når jeg skifter kanal. Spesielt ille på viasat4.
    Jeg har heller ingen antyding til retention på min 63 tommer.
    Har avogtil glemt og skru av tekst tv og det har stått på i flere timer
    uten noe innbrening
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimmarn
    jeg bestilte på tirsdag og gledet meg som en unge til å få den på døren i dag, men istedet fikk jeg en telefon fra elkjøp om at de ikke får levert før 18.10... :evil: :cry:

HVA!! Den telefonen fikk jeg og, men jeg fikk beskjed om at jeg må vente til 12 oktober.
    Jeg begynner å stusse litt over dette "flaggskipet" til Samsumg på plasmafronten.
    TVn er vanskelig å få tak i over bestilling, hverken elkjøp, lefdal eller expert over hele Trondheim har ikke TVn i butikken.
    Nå ser jeg at Lefdal har fjernet 50" sin fra nettsiden sin.

Dette får meg til å begynne å tenke: er det noe med denne tv'n?
    Noe må det da være, tv'n skal være både god og flott designet, samtidig som den er relativt flat og har 3D. Prisen er heller ikke til å dø av.
    Jeg bare lurer :???:

Newcomer calla1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Ikke at retention'en er et problem, går fort bort men bare lurte på om det gjaldt kun min TV eller om andre med PS50C7705 opplevde det samme, spesielt der tekstene forekommer
    Jeg har også en del midlertidig retention på min ps50c7705.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om dere holder tråden teknisk. Hvor, når og til hvilken pris, hører hjemme under produkt- og prisjakt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg game mode? Jeg finner ikke denne? tenkte sette på game mode når jeg spilte ps3...Det er vel forresten trygt å spille med f.eks normal eller film modus uten å risikere innbrenning?

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hvor finner jeg game mode? Jeg finner ikke denne? tenkte sette på game mode når jeg spilte ps3...Det er vel forresten trygt å spille med f.eks normal eller film modus uten å risikere innbrenning?
    Jeg har spilt en del PS3 uten å bruke game mode, og har ikke opplevd noe retention på det området. Min sønn spiller en god del Fifa uten problemer.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Game Mode hindrer ikke retention. Game Mode skrur av bildeforbedringsprosessoren slik at det lagger mindre da bildet slipper å bli forbedret før det når panelet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cnet har omsider fått testet 8000 serien som tilsvarer PsxxC7705 og den får strålende omtale

Dette må jo være en av, om ikke den tv´n man får mest for pengene av i 2010!!

Samsung PN50C8000 Review - Flat-panel TVs - CNET Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt den nye plasmaen en stund. Og jeg skjønner det bare ikke. 855`en jeg hadde var det konge bilde på. Men denne nye c7705 har bare ikke det bilde 855 hadde. Det er slørete og uskapre kanter. Og mye støy i ambient bakgrunner. Sort nivået er betraktelig dårligre og retention skjer på få minutter. Ser man en film med de berømte sorte feltene oppe og nede sitter det igjen striper øverst og nedre del av skjermen i 10 min etterpå. Det er så ille at jeg ikke tør spille xbox med den. 855 var det nærmest ingen retention på. Til og med om ma slår over fra en source til en annen får man retention etter tekst stripene!!!! Er det oe alvorlig galt med min skjerm, eller burde jeg bare returnere den til hifiklubben?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke ekspert, men har hatt PS63C7705 en stund nå. Jeg fikk full kalibrering fra Avshop, og har en ny satelittmottaker (TecniSat) til parabolen. Det har nok en del betydning for bildekvaliteten. Tv’en er utrolig, når det gjelder filmer på blue-ray og fotballkamper i HD. NRK kanalen i HD er helt fantastisk. Ansikter man har sett i årevis blir enten klart eldre eller noen (damer) blir enda mye penere enn før. Nyhetskanalen fra Canal Digital er for eksempel også veldig bra. Den kanalen med dårligst bildekvalitet jeg ser på er Thai Global Network. Men bildet er minst like bra som på min gamle Sony 32". Svakheten er vel mørke bilder på vanlige TV-kanaler når en ser film. Men det er ikke verre enn at det går godt an å se, om en ikke absolutt er ute etter det perfekte. Jeg har prøvd så vidt å bruke TV’en som skrivebord fra data, og bildet virker å være behagelig og godt. Jeg har sett en del på You Tube for første gang, fordi det er lett tilgjengelig via Samsung Apps. Det aller mest imponerende er 3D fra noen klipp jeg har lastet ned.
    Jeg er veldig fornøyd med denne TV’en, først og fremst fordi bildet er helt rolig, behagelig og naturlig. Jeg har heller ikke lagt merke til noe buzz. Mine to forrige TV’er var en 20-tommers CRT-skjerm og en 32” LCD, men denne TV’en er på ingen måte for stor, selv om den gjør inntrykk de første gangene. Det er ingen vei tilbake, når det gjelder størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å kjøpe trådløs netterksadapter til tven. Hva er forskjellen på disse forskjellige modellene, og hvilken er den beste og nyeste? WIS09ABGN, WIS09ABGN2, WIS10ABGN.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser C7705 har fått "beste kjøp" kategorien hos Nyheter om lyd, video, film - audio, AV, PC, foto, spill, dvd, digital

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at TV-en har en toslink-utgang. Hvis man kobler til blu-ray, xbox etc. med HDMI til TV-en og kjører toslink fra TV til forsterker, vil lyden da komme i si 5.1 eller er det kun stereo?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg lurer på å kjøpe trådløs netterksadapter til tven. Hva er forskjellen på disse forskjellige modellene, og hvilken er den beste og nyeste? WIS09ABGN, WIS09ABGN2, WIS10ABGN.
    Emballasjen etter hva jeg vet, men den siste er iallefall den nyeste, enten innmaten er forandret eller ei.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Ser at TV-en har en toslink-utgang. Hvis man kobler til blu-ray, xbox etc. med HDMI til TV-en og kjører toslink fra TV til forsterker, vil lyden da komme i si 5.1 eller er det kun stereo?
    Mener den støtter å sende 5.1-lyd til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Mener den støtter å sende 5.1-lyd til forsterker.
    Jeg tror du kun kan få 5.1 fra tv-kanaler og ting koblet til usb. Alt annet konverteres til stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg fortsette min klage symfoni. Jeg tror jeg skal levere denne skjermen tilbake. Noe må være feil. Den får utrolig score i tester og blir skrytt frem som noe av det bedre, men den jeg har er noe av det dårligere. Sliter fortsatt med mye støy i bilde, spesielt ambient bakgrunner. Sliter med uskarpe kanter. sliter VELDIG med retention, skal ingen ting til før det er der. Bare ved å se på guide til get eller velge media play så ha man skjermbildene sittene i en stund. Ser man på film med sort stripe oppe/nede har man de stripene der i lang stund etterpå. Og i alle hjørnene ser det ut som det sitter en spot skrått i hvert hjørne og gir lys noen cm utover. Ses best på kvelden. Jeg syns også at det sorte på skjermen på kvelden er like jævla grått som det var på den første lcd full hd skjermen til samsung som jeg hadde en gang. klarer ikke å bli fornøy med denne skjermen. Angrer på at jeg ikke har 855'en, for den var solid foruten buzz... heller buzz enn rævva og irriterende bilde!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en teori når det gjelder buzz på Samsung's 2010-modeller. Jeg tror ikke det er noen særlig forskjell i mengden buzz fra forskjellige skjermer i samme serie, men at det er store forskjeller i hvordan støyen oppfattes grunnet faktorer som tv-plassering, sitteposisjon, hørsel, subjektiv oppfatning av støy etc.

Jeg lurer derfor på om noen som har byttet sin TV pga buzz har fått en lik TV med mindre buzz tilbake? Eller har den nye TV'en hatt identisk mengde støy?

Jeg lurer også på om det er noen her som har fått støyen dempet gjennom reparasjon.

Selv har jeg en PS58C6505 som støyer, men jeg er usikker på om det er noe vits i å forsøke å bytte den.

Aabø

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    Nå skal jeg fortsette min klage symfoni. Jeg tror jeg skal levere denne skjermen tilbake. Noe må være feil. Den får utrolig score i tester og blir skrytt frem som noe av det bedre, men den jeg har er noe av det dårligere. Sliter fortsatt med mye støy i bilde, spesielt ambient bakgrunner. Sliter med uskarpe kanter. sliter VELDIG med retention, skal ingen ting til før det er der. Bare ved å se på guide til get eller velge media play så ha man skjermbildene sittene i en stund. Ser man på film med sort stripe oppe/nede har man de stripene der i lang stund etterpå. Og i alle hjørnene ser det ut som det sitter en spot skrått i hvert hjørne og gir lys noen cm utover. Ses best på kvelden. Jeg syns også at det sorte på skjermen på kvelden er like jævla grått som det var på den første lcd full hd skjermen til samsung som jeg hadde en gang. klarer ikke å bli fornøy med denne skjermen. Angrer på at jeg ikke har 855'en, for den var solid foruten buzz... heller buzz enn rævva og irriterende bilde!
    Dette høres ut som skjermen jeg leverte tilbake for en mnd siden :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    må være noe feil på den TV'n din hvis kilden er riktig

Side 53 av 104 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •