Samsung 2010 plasma modeller - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2077
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Vil jo ha screen fit modus uten det pikselgreiene i NRK og TV2 HD. 16:9 i 4:3 bilde ser helt jævli ut så 16:9 modus er lite aktuelt.
    Ring NRK og TV2
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...og si hva egentlig?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...og si hva egentlig?
    He-he, med forbehold om at jeg skjønner hva du mener, så er screen fit sånn at den viser hele bildet som NRK og TV2 måtte sende. Altså får en med ytterkanter og feil som egentlig ikke er ment å synes på 16:9 modus. Har sett dette selv. Og dersom jeg vil at den ytre rammen på bildet ikke skal ha de pikselfeilene, så må jeg nødvendigvis ta dette opp med tv-kanalen og ikke Samsung

Men, det er mulig jeg misforstår deg eller har misforstått dette med screen fit?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    Hullet i ferrigkjernen er større en kabelen. Men kabelen er såpass stiv at jeg får den ikke igjennom to ganger iallefall ikke hvis den skal være så nærme TV/stikk som det står i bruksanvisningen.
    Den skal tvinnes to ganger for at de skal ha best mulig effekt. Den var litt hard, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så mye vanskeligere å gjøre det på enden av kabelen. Du må bare passe på å dra sløyfen så langt opp som mulig før du klemmer helt fast.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Den skal tvinnes to ganger for at de skal ha best mulig effekt. Den var litt hard, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er så mye vanskeligere å gjøre det på enden av kabelen. Du må bare passe på å dra sløyfen så langt opp som mulig før du klemmer helt fast.
    takk for tips. Skal prøve igjen. satt de på etter jeg hadde flyttet TV'n på rack. Det gjorde det litt mer knotete

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som opplever retention på TV-en, spesielt der tekst ofte står?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

jeg har kjøpt meg en samsung (LE40C535XXE) for en stund siden men jeg har pleid å ha lyd igjennom anlegget via øretlf i tven. så jeg lurer på om det ikke er andre mulughet og koble til tven på. det står på elkjøp at det er lyd ut men får ikke lyd igjennom scart med svitch på.

håper noen her inne kan hjelpe meg.

takker for svar. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Hei.

jeg har kjøpt meg en samsung (LE40C535XXE) for en stund siden men jeg har pleid å ha lyd igjennom anlegget via øretlf i tven. så jeg lurer på om det ikke er andre mulughet og koble til tven på. det står på elkjøp at det er lyd ut men får ikke lyd igjennom scart med svitch på.

håper noen her inne kan hjelpe meg.

takker for svar. :-D
    Mulig den har en toslink digital audio ut. Det har min c6505 iallefall.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Mulig den har en toslink digital audio ut. Det har min c6505 iallefall.
    ja, den har digital out. men jeg har ikke forsterker til digital. og har hørt at man kan få lyd ut scarten i tven. men det fikk jeg ikke.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som opplever retention på TV-en, spesielt der tekst ofte står?
    Ja, jeg opplever en del av det, spesielt der det er tekst, og når man ser fotballkamp henger resultatet som regel igjen en stund når jeg skifter kanal. Spesielt ille på viasat4.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    ja, den har digital out. men jeg har ikke forsterker til digital. og har hørt at man kan få lyd ut scarten i tven. men det fikk jeg ikke.
    Da må du nok bruke hodetelefonutgangen. Det ville uansett vært samme lydsignal i scarten, så det bør ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    Ja, jeg opplever en del av det, spesielt der det er tekst, og når man ser fotballkamp henger resultatet som regel igjen en stund når jeg skifter kanal. Spesielt ille på viasat4.
    Jeg har ikke anntydning til retention på min 63" 7700... Selv etter flere timer med samme kanal så henger ikke logo igjen heller. En gang gikk ikke screensaveren på på min htpc og den stod nesten en dag med samme bildet uten problemer også.

Til nå er jeg faktisk ekstremt positivt overasket over dette aspektet med tven min. Var kjemperedd for burn-in og retention før jeg kjøpte den da jeg aldri har hatt plasma før og har lest masse skummelt om akkurat dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Jeg har ikke anntydning til retention på min 63" 7700... Selv etter flere timer med samme kanal så henger ikke logo igjen heller. En gang gikk ikke screensaveren på på min htpc og den stod nesten en dag med samme bildet uten problemer også.

Til nå er jeg faktisk ekstremt positivt overasket over dette aspektet med tven min. Var kjemperedd for burn-in og retention før jeg kjøpte den da jeg aldri har hatt plasma før og har lest masse skummelt om akkurat dette.
    Jeg har heller ikke antydning til retention på min PS58C6505.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du nok bruke hodetelefonutgangen. Det ville uansett vært samme lydsignal i scarten, så det bør ikke være noe problem.
    ja. ok

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har problemer med lip sync på PS63C7705? Hadde en Samsung M86 før og med den opplevde jeg ingen problemer. Alt går igjennon forsterkeren og denne har auto lip sync.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke anntydning til retention på min 63" 7700
    63" har en annen paneltype så det kan god hende retention forekommer mindre på disse.

Jeg har heller ikke antydning til retention på min PS58C6505.
    Det kan godt hende pga at dette ikke er en 3D TV. TV-er med 3D har en panel som er mer lyssterk grunnet 3D og dermed er den mer sårbar til retention.

Ikke at retention'en er et problem, går fort bort men bare lurte på om det gjaldt kun min TV eller om andre med PS50C7705 opplevde det samme, spesielt der tekstene forekommer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!! Dere med Samsung plasma og PC - jeg sliter med å koble laptopen min til vår PS58c6505 med godt resultat. :cry:

Jeg kobler bildet digitalt ut fra DisplayPort på laptop med passiv overgang til hdmi og inn i tv. PC kjører Win XP og signalet er 1920x1080@60 (når jeg trykker info-knappen på tv), men uansett hva jeg gjør så vil ikke bildet fylle hele skjermen! Det blir liggende en sort ramme på flere cm rundt bildet, og oppløsningen i bildet er tydelig "komprimert" på tross av at tv'en selv er enig i at den får 1920x1080.

Med HDMI1 på tv (navngitt til DVI PC) kan jeg kun velge velge 16:9 og 4:3 i Picture Options - Size. Med HDMI3 på tv kan jeg velge flere, bla. Screen Fit, men da blir bildet faktisk ENDA LITT MINDRE enn i 16:9 modus. Det rare er at dersom jeg f.eks. senker oppløsningen til 1440x900 så interpolerer tv'en til bildet fyller hele skjermen. :?

Jeg antar at denne tv'en behandler datasignaler inn i tv som andre Samsung plasma 2010-modeller. Noen som har peiling på hva som foregår her? Jeg trodde dette var grei skuring...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp!! Dere med Samsung plasma og PC - jeg sliter med å koble laptopen min til vår PS58c6505 med godt resultat. :cry:

Jeg kobler bildet digitalt ut fra DisplayPort på laptop med passiv overgang til hdmi og inn i tv. PC kjører Win XP og signalet er 1920x1080@60 (når jeg trykker info-knappen på tv), men uansett hva jeg gjør så vil ikke bildet fylle hele skjermen! Det blir liggende en sort ramme på flere cm rundt bildet, og oppløsningen i bildet er tydelig "komprimert" på tross av at tv'en selv er enig i at den får 1920x1080.

Med HDMI1 på tv (navngitt til DVI PC) kan jeg kun velge velge 16:9 og 4:3 i Picture Options - Size. Med HDMI3 på tv kan jeg velge flere, bla. Screen Fit, men da blir bildet faktisk ENDA LITT MINDRE enn i 16:9 modus. Det rare er at dersom jeg f.eks. senker oppløsningen til 1440x900 så interpolerer tv'en til bildet fyller hele skjermen. :?

Jeg antar at denne tv'en behandler datasignaler inn i tv som andre Samsung plasma 2010-modeller. Noen som har peiling på hva som foregår her? Jeg trodde dette var grei skuring...
    Har du ATI skjermkort må du inn på "Desktop & displays - så høyreklikk på skjermen og trykk "configure". Så går du til "Scaling options" og setter overscan til 0%. Voila!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har du ATI skjermkort må du inn på "Desktop & displays - så høyreklikk på skjermen og trykk "configure". Så går du til "Scaling options" og setter overscan til 0%. Voila!

Lykke til!
    Det funka jo som juling! Tusen takk!! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funka jo som juling! Tusen takk!! :-D
    Bare hyggelig.

Side 52 av 104 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •