Samsung 2010 plasma modeller - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2077
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Kjørte min første helaftens 3D film i går (Monsters vs Aliens via PS3) og jeg må innrømme jeg synes 3D er en skikkelig festlig greie! Gleder meg til å få flere titler i hus 8)
    Hmmmm....
    Jeg er i motsatt leir.
    Hadde virkelig troen på 3D i denne generasjon. Men etter å ha sett en del 3D plater på min 63" med 2m sitteavstand, så er og forblir jeg skuffet.
    Jeg opplever en viss dybde i bildet, men ikke særlig stor.
    Er faktisk skuffet og hvor "liten" 3D effekt jeg faktisk opplever.
    Hvis det står mellom å se 3D på min 63", eller kjøre bildet i 2D på mit 92" lerret, så er jeg faktisk der hvor lerret blir å foretrekke i de fleste tilfeller.
    Men det er jo mine subjektive oppfattelse.
    Jeg er bare rimelig skuffet i denne omgang.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    kan ikke noe for det, men mener bestemt at 855 jeg hadde hadde langt bedre bilde enn denne nye. Greit at den er 100% zz fri, men syns ikke bilde er i nærheten så skarpt som det var på 855. Videre er det så sykt mye forstyrrelse i bakgrunnen på tv programmer etc. Spesielt på stuido show der man får diffuse konstante bakgrunner. Man ser det blir slørete og bevegelse i bilde. Kantene er på en måte ikke klare, men udefinerte og slørete. Er det bare meg eller er flere av oppfatningen? Hvordan kan de ev gi ut en tv i etterkant som er, igjen, etter min oppfatning dårligere?? Eller har jeg bare ikke fått kalibrert tv skikkelig. Syns at disse kalibreringene som det var linket til over gjorde sort grått. Feks når man ser på bluray kicke jo bd wise innstillingen ASS på movie tilpasset kalibrering. Ser jo ut som en lcd tv fra tidlig 2000 tallet på sort nivå. Samtidig blir fargene og hele skjermbildet litt gulaktig. Jeg fant noen kalibrerings saker på flatskjermer.dk eller hva siden heter igjen til 855 og de var KNALL gode.
    Nå har jeg ingen erfaring med 855, men kan si meg enig med dine observasjoner av C7705.
    For eksempel når jeg ser været på tv2. Så gir alle pilene og skyene på kartet så mye linebleed, at i bildet hvor havet er, ser det ut som bevegelige persienner.
    Bakgrunner blir veldig dårlig kvalitet på, og lite homogene. Oppleves mere som fargeflater med støy i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, det er jo trist da. Kan ikke fatte at en produsent går bakover når det gjelder kvalitet. Hadde ikke buzz problemet vært overhengende på 855 hadde jeg fortsatt beholdt den. Syns bilde på den var helt sykt bra. Den hadde skarpheten til led og dybden/sortheten til plasma.... Samsung; er alltid "noe".

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd 2 forskjellige kalibreringer her..syns også det er som et slags gulfarge aktig preg på bildet...er det en bedre kalibrering ute og går? Jeg er fremdeles sliten i øynene og føler synet er litt uklart enda etter gårsdagens 3d, får håpe det retter seg...var sikkert ikke lurt å prøve brillene med plastbeskyttelsen på...brillene sitter ikke så veldig godt forresten syns jeg, litt løse liksom? Må si meg enig forresten at jeg også føler bildet var enda bedre på fjorårets 58 tommer...det er merkelig...men buzzen på fjorårets modell var i meste laget...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser perfeksjonismen er fortsatt levende her i tråden

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Jeg ser perfeksjonismen er fortsatt levende her i tråden
    En vil gjerne ha perfekt bilde på en såpass dyr tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kalibrering er det vel blitt nevnt ett utall ganger at ingen av plasmatvene er helt like slik at tall man henter fra nettet ikke nødvendigvis blir bra på sin egen tv.

Personlig fikk jeg min tv proffkalibrert og er helt vilt fornøyd med bildet på min 63" 7700.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Når det gjelder kalibrering er det vel blitt nevnt ett utall ganger at ingen av plasmatvene er helt like slik at tall man henter fra nettet ikke nødvendigvis blir bra på sin egen tv.

Personlig fikk jeg min tv proffkalibrert og er helt vilt fornøyd med bildet på min 63" 7700.
    Kanskje du kan oppgi tallene på kalibreringen din så jeg får teste?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg opplevde heller ingen plager med bruk av 3D-briller.
    Jeg har godt syn på begge øyne. (Nylig sjekket hos optikker, og intet galt å melde).
    Men mitt "problem" er at jeg blir "snytt for halve opplevelsen".
    3D-filmer har ok dybde innover i skjermen. Men jeg får aldri effekten av at noe kommer ut av skjermen.
    De andre i sofaen dukker ned og føler at noe nærmerst kommer bort å tar på dem.
    De effektene ser jeg kun som om de er i plan med skjermen. Men jeg har fin dybde innover.
    Hei Tor, lider av det samme. Har testet avatar demoen som det ligger link til her. Fikk ikke noe intrykk av at ting kom ut av skjermen. Da kan man jo nesten likegodt se på det i 2D ?

er dine inntrykk etter "nedlastbart" demo matriell eller med 3D blueray spiller og filmer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Kanskje du kan oppgi tallene på kalibreringen din så jeg får teste?
    Skrev de faktisk ned for å ha de i tilfelle jeg tøyset det til en gang.

Hvis du forstår dette her så er det bare å kjøre på. Laget det kun for min egen del så er ikke skrevet profesjonelt opp akkurat. Kun sånn at jeg selv skulle kjenne meg igjen i menyene...

Movie Cell light 15 Contra - Tall for Samsung 63" 7700 - Dr2bTP58 - Pastebin.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slugg
    Hei Tor, lider av det samme. Har testet avatar demoen som det ligger link til her. Fikk ikke noe intrykk av at ting kom ut av skjermen. Da kan man jo nesten likegodt se på det i 2D ?

er dine inntrykk etter "nedlastbart" demo matriell eller med 3D blueray spiller og filmer ?
    Har du sett avatar i sin helhet i 3d? Er _veldig_ lite som kommer ut av skjermen/lerret. Det er mest gimmick-effekter som det blir gjort med. Husker jeg rett så er det lite eller ingenting i den traileren som er av denne typen heller.

Hovedpoenget med 3d-effekten er å gi dybde, ikke at ting kommer ut i rommet. Godt laget 3d grisebanker 2d i mine øyne. F.eks avatar var ikke det samme i 2d etter jeg hadde sett filmen i 3d først. Men det er vel dessverre relativt få filmer dette kommer til å blir gjort skikkelig med noe som igjen gjør 3d til en gimmick i mine øyne. Men som sagt, er det bra laget så er det skikkelig kult.

Det som kommer "ut" av skjermen blir i min erfaring aldri skikkelig bra med tanke på bildekvalitet uansett. Det ser rett og slett falskt/animert ut i forhold til resten av bildet..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du forstår dette her så er det bare å kjøre på. Laget det kun for min egen del så er ikke skrevet profesjonelt opp akkurat. Kun sånn at jeg selv skulle kjenne meg igjen i menyene...

Movie Cell light 15 Contra - Tall for Samsung 63" 7700 - Dr2bTP58 - Pastebin.com
    På "10p white balance" er det Interval instillinger fra 1 til 10, det du har skrevet ned på den siden viser bare interval 1 og ikke 2,3,4,5,6,7,8,9 og 10

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett avatar i sin helhet i 3d? Er _veldig_ lite som kommer ut av skjermen/lerret. Det er mest gimmick-effekter som det blir gjort med. Husker jeg rett så er det lite eller ingenting i den traileren som er av denne typen heller.

Hovedpoenget med 3d-effekten er å gi dybde, ikke at ting kommer ut i rommet. Godt laget 3d grisebanker 2d i mine øyne. F.eks avatar var ikke det samme i 2d etter jeg hadde sett filmen i 3d først. Men det er vel dessverre relativt få filmer dette kommer til å blir gjort skikkelig med noe som igjen gjør 3d til en gimmick i mine øyne. Men som sagt, er det bra laget så er det skikkelig kult.

Det som kommer "ut" av skjermen blir i min erfaring aldri skikkelig bra med tanke på bildekvalitet uansett. Det ser rett og slett falskt/animert ut i forhold til resten av bildet..
    Nei, har ikke sett Avatar 3d på kino så du har et poeng der. Men jeg så en eller annen zombi film forrige helg på colloseum i 3d. der så man gevær pipene komme ut i salen... og det var med briller til 35 kroner

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    På "10p white balance" er det Interval instillinger fra 1 til 10, det du har skrevet ned på den siden viser bare interval 1 og ikke 2,3,4,5,6,7,8,9 og 10
    åh, hehe der ser du! Langt fra proff8) Kan se om jeg husker å oppdatere det der.

hsvendse: skal legge de ut så fort jeg har fått skrevet dem ned. Men vet ikke når jeg rekker det da.. Har vært litt redd for å trykke for mye i de menyene så har tydeligvis gått glipp av en del

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusen takk for kalibreringstalla. Men der mangler Interval 2-10 på white balance, du har oppgitt bare interval 1 også? Kan jeg få talla til interval 2-10 også av deg. Tusen takk på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke sett Avatar 3d på kino så du har et poeng der. Men jeg så en eller annen zombi film forrige helg på colloseum i 3d. der så man gevær pipene komme ut i salen... og det var med briller til 35 kroner
    Det er noen få slike sekvenser som varer noen få sekunder i avatar også, men de er der en forsvinnende liten del av tiden. Det som imponerer meg med avatar i 3d er dybden i landskapsbildene og andre bilder som f.eks der hovedpersonene ser ned i en dyp avgrunn. Ser rett og slett mye mer naturlig eller ekte ut enn 2d synes jeg. Følte jeg så mer gjennom ett vindu enn på ett lerret.

Div dataanimerte tegnefilmer bruker disse "komme ut av skjermen"-effektene mye mer har jeg sett, men det tror jeg er for å treffe barn mest. Min lille niese så en 3d-film på kino der det blandt annet var masse fisker og hun var helt fra seg av begeistring mens hun prøvde å fange fiskene som svømte foran henne:-D

PS: Tror nok ikke prisen på brillene har så mye å si i denne sammenhengen. De brillene du har på kinoen er vel passive regner jeg med og er derfor mye billigere enn de aktive med elektronikk som brukes på disse tvene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kalibreringstalla. Men der mangler Interval 2-10 på white balance, du har oppgitt bare interval 1 også? Kan jeg få talla til interval 2-10 også av deg. Tusen takk på forhånd

Mitt første inntrykk foreløpig er forresten at bildet ser veldig bra ut med denne kalibreringen, ser ut til å være den beste av kalibreringene jeg har testa...håper jeg kan få talla til white balance interval 2-10 også, så kalibreringen blir komplett

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Både med kjøpte Blu-Ray filmer, og nedlastbart.
    På blu-ray 3D har jeg filmer som Coraline, Ice Age 3, Clash of the Titans, Grand Canyon, Monsters v.s. Aliens, Monster House, Panasonic 3DBD Demo disc.

Også lastet ned mye fra nettet.
    Men det er MEG det er noe galt med. For mens konen sitter i sofaen og dukker når nålene i Coraline står ut i stuen, sier hun voææææ.....
    Jeg skjønner ikke hva som gir voææææææ-effekten, for i min verden er nålen knapt utenfor skjermens plan.

Den filmen jeg har sett med mest DYBDE. (Skriver dybde, for jeg opplever ikke ting ut av skjermen). Det er faktisk Monsters vs. Aliens. Den er foran de andre filmene hva dybde gjelder.
    Ellers er det en og annen scene i Coraline hvor det virkelig er bedre 3D effekt en ellers.
    Nevner f.eks når Coraline sitter seg i førersetet på bilen. Da ser det virkelig ut som om bilen står parkert bak tv-glasset.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd 2 forskjellige kalibreringer her..syns også det er som et slags gulfarge aktig preg på bildet...er det en bedre kalibrering ute og går? .

Ser et par-tre stykker på flatpanels.dk som har byttet sin C7705 modell.
    Og det er skremmende å se at de melder om store forskjeller i panelene.
    En synes den nye skjermen hadde markant dårligere farger, og mye dårlgere sortnivå.
    En annen melder om at hans gamle skjerm hadde dårlig sortnivå, og den nye var milevis sortere.
    De melder også om at ene skjerm hadde mye retention, mens andre skjerm ikke hadde retention. og vise versa.
    Den eneste som forblir stabilt, er mengden Buzz.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg nettopp bestilt en PS50C7705. Henter den i morgen. Er VELDIG spent på om jeg får et godt eller dårlig eksemplar... Håper iallefall den er snill med buzzingen :neutral:

Side 50 av 104 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •