Samsung 2010 plasma modeller - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 104 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2077
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Den testen fra Canada synes jeg var lite profesjonell.
    Fikk mere inntrykk av en slik hjemmebrukertester som har kjøpt ny tv og vil skrive en brukeranmeldelse.
    Ingen måletall, veldig overfladis, og gjennomgående positiv til alt.
    Ja, men det er den eneste jeg har sett
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C7000 og C8000 plasma får mye skryt på avsforum

The Samsung C8000 Plasma and a Total Breakdown in Self-Control - AVS Forum

(edit:er vel gammelt nytt)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går i retning 7705 for meg også. Var ganske sikker på VT20, men 7705 frister og til en lavere pris er det bare en fordel.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg vil i denne anledning minne om at AVS-gutta tenderer til å være VELDIG happy med tekniske gadgets ved første øyekast... La det gå noen uker, så får en forhåpentligvis også inn litt kritiske tilbakemeldinger... Jeg er for øvrig uansett enig i at Samsungs 2010-plasmaer kan være spennende, men har vel blitt litt avventende til Samsung hva plasma angår etter skuffelser år etter år...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel umulig si at fjorårets PS50B855 var skuffende? Panasonic V10. Hvis man ser bortifra 855s bugs og litt buzzing på enkelte individer. Det finnes vel knapt en feilfri tv uansett. I mine var det definitivt en av de beste tvene i fjor, tilogmed etter mange timers sammenligning med "testvinneren" Panasonic V10....

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store usikkerheten rundt "blacklevel rise" hos Panasonic var en ganske så medvirkende faktor for min avgjørelse. I tillegg til pris differanse og mulighet for 2D til 3D konvertering. Tror Panasonic kan tape veldig mange kjøpere på akkurat disse punktene. Og selv om 2D til 3D ikke er "livsviktig" så vil jeg ha det. I den prisklassen vil jeg det skal være opp til meg om jeg skal bruke det eller ikke.

De nye Samsungene rapporteres jo om alt fra litt buzz til så og si stille, men at de aller fleste er helt stille. De som buzzer, får fikset eller omlevert av Samsung. De siste som har mottatt C7705 i Danmark (Flatpanels forum) er meget fornøyde, både med bilde og at den er stille. Panasonic har sagt at også 2010 modellene vil ha økning i sortnivå, men mer gradvis enn 2009-modellene. Det har man for så vidt ingen garanti for, og kanskje degraderes sortnivået på VT20 like kjapt som på 2008- og 2009-modellene. Uansett hvor fort det kommer, har man ingen klagerett, siden Panasonic ønsker at skjermene skal være sånn.

Heldigvis ønsker ikke Samsung at sine plasmaer skal lage buzz

Min Samsung C7705 kommer på døren i løpet av ettermiddagen/ kvelden8) Men siden jeg enda ikke er helt i mål med oppussingen av stua, sa kona klart fra at skjermen blir i eske til vi er ferdige. Ikke lenge igjen, men ho kan det der med å motivere
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv'en skrur seg av

Hei,

Fikk tv'en min i går og er veldig godt fornøyd med bildet foreløbig. Men har et merkelig problem med at tv'en skrur seg av eller at bildet blir helt svart, og det skjer ingenting når jeg trykker på fjernkontrollen. Standby lyset er av men ingen bilde på skjermen. Tar jeg ut og inn igjen strømmen, virker det perfekt igjen. Noen som har hatt samme problemet? Har en popcorn boks og en dreambox koblet via forsterker rett til tv via hdmi til tv'en, og lyden er på anlegget uten at jeg får bilde på tven...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med at den automatiske oppdateringen er aktivert. Har lest at nye eiere opplever at tven plutselig slår seg på midt på natten for å oppdatere. Du kan jo sjekke om det er lagt inn "auto sleep" eller "auto update" eller lignende.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du kan vel umulig si at fjorårets PS50B855 var skuffende? Panasonic V10. Hvis man ser bortifra 855s bugs og litt buzzing på enkelte individer. Det finnes vel knapt en feilfri tv uansett. I mine var det definitivt en av de beste tvene i fjor, tilogmed etter mange timers sammenligning med "testvinneren" Panasonic V10....
    ...jeg var ikke veldig imponert over Panasonicene i fjor heller (skal visst ikke mye til for å bli testvinner om dagen...); men jeg skal være enig i at Samsung har kommet seg et godt stykke lenger på vei. Samtidig er det langt fra imponerende bilder verken Panasonic eller Samsung varter opp sett opp mot Pioneer slik jeg ser det, da både mht fargegjengivelse, sortnivå og generell bildekvalitet, så jeg er jo spent på om det i år lar seg gjøre å komme opp mot "the kings of old", men jeg har jo mine tvil!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det så viktig med design (tykkelse), strømforbruk og ikke minst pris. Men, LED-skjermer til 30k for 46" er jo hinsides, sett opp mot både hva Kuro 5090 og KRP-500 kunne varte opp med av bildekvalitet. Sto en liten stund på nippet til å få tak på en KRP, men var skeptisk til Pioneers noe hakkete panoreringer. Men for et sortnivå og fargespill.

Sjøl tror jeg at jeg vil bli veldig imponert av 7705; håper i alle fall det, siden jeg kjøpte den usett. Den skal overta etter er en Toshiba 42" CRT bakprojeksjons tv. Det jeg har hatt mye av på den skjermen er et enormt sort- og kontrastnivå grunnet de nokså store CRT-kanonene som sitter i den skjermen. Men har manglet skarphet og HD, så akkurat det skal jo bli moro.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Samsung-TVene er jo på ingen måte "dårlig", så fornøyd blir du garantert... Rapportene på AVSforum indikerer jo absolutt at 770X-serien virkelig er inne på noe bra! Skal prøve å få tatt en titt på en slik TV om ikke alt for lenge for øvrig, er 3D-effekten jeg er mest interessert i sånn i utgangspunktet, men greit også å se hva Samsung klarer å varte opp med at generell bildekvalitet også selvsagt.

Vi venter uansett i spenning på din "rapport", du har jo en flott projektor TVen får bryne seg på å hamle opp med mener jeg!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg var ikke veldig imponert over Panasonicene i fjor heller (skal visst ikke mye til for å bli testvinner om dagen...); men jeg skal være enig i at Samsung har kommet seg et godt stykke lenger på vei. Samtidig er det langt fra imponerende bilder verken Panasonic eller Samsung varter opp sett opp mot Pioneer slik jeg ser det, da både mht fargegjengivelse, sortnivå og generell bildekvalitet, så jeg er jo spent på om det i år lar seg gjøre å komme opp mot "the kings of old", men jeg har jo mine tvil!
    Tror dette er litt smak og behag, men i mine øyne hadde Samsungen et vesentlig mer støyfritt og skarpt bilde enn både Panasonic og Pioneer, og som nevnt over her var den også bedre på bevegelser. Men nå har jeg aldri sett en proff kalibrert Pioneer heller, men på de modusene jeg gikk igjennom var det fortsatt ikke WOW faktor i forhold. 855 var kanskje ikke verdt 23000 kr som den kosta i starten, men til de prisene den var nede på på slutten av sin tid så var den et kupp.

Men SVS-Man, har du fått tven? Gleder meg til å høre litt tilbakemeldinger, spesielt når det gjelder sortnivået og om det er forbedringer der i forhold til 855'n. 855'n hadde bra sortnivå, men ikke Pioneer nivå...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikkert.... Men jeg mener England har modellen som heter C7000 og er samme som C8000 i usa, altså C7705 men jeg kan ikke bekrefte dette... Send en mail?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men SVS-Man, har du fått tven? Gleder meg til å høre litt tilbakemeldinger, spesielt når det gjelder sortnivået og om det er forbedringer der i forhold til 855'n. 855'n hadde bra sortnivå, men ikke Pioneer nivå...
    Netonnet var veldig kjappe med sendingen. Bestilte på lørdag, og de sendte den på mandag. Tirsdag var pakken allerede i Oslo, og der har den vært siden. Fikk telefon på onsdag om at Bring (eller hva de kaller seg) skulle levere tven mellom kl. 16-22 torsdag kveld, men ingen kom. Så den kommer sikkert i dag (jobber nattvakt nå).

Siden vi pusser opp stua, som går mot slutten, forsøkte jeg forsiktig å overbevise kona at det ville være lurt å koble opp Samsungen med en gang den kom. Bare for å se om den var i orden:lol: . Ho gikk ikke på den, kan du si. "Stua skal være ferdig først! Jeg kjenner deg", fikk jeg til svar. Tipper jeg er ferdig på søndag kveld:-P Da blir det en stk 7705 hengt opp med Samsung SlimWall fester. Rapport kommer så fort jeg slår den på
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikkert.... Men jeg mener England har modellen som heter C7000 og er samme som C8000 i usa, altså C7705 men jeg kan ikke bekrefte dette... Send en mail?
    7000 og 8000 er to forskjellige modeller, og hovedforskjellen er at 8000 har noe filteropplegg som gjør at sort blir sortere i dagslys. Hvordan den europeiske 7705 passer inn i dette vet jeg ikke.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slått fast at C7705 er lik C8000 (US).
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    7000 og 8000 er to forskjellige modeller, og hovedforskjellen er at 8000 har noe filteropplegg som gjør at sort blir sortere i dagslys. Hvordan den europeiske 7705 passer inn i dette vet jeg ikke.
    C7000 modellen FRA England og andre steder i europa er etter det jeg har lest samme modell som C8000 i USA. Det er kun usa som har både C7000 og C8000... Men dette er ikke noe jeg kan bekrefte..

Jeg er fullt klar over forskjellene! Det var tross alt jeg som var en av de første som faktisk bekreftet at 7705 er samme modell som C8000...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer ny tv til ny leilighet i løpet av en måned. Har fulgt litt med på avforum hva 7705 angår og den fremstår som et godt kjøp.

Kan noen her si noe med gjenskinn på den? Jeg blir sittende med to vinduer bak meg, og tv`n ca 4 meter forran meg - går det greit eller blir den for blank? Hva med innbrenning på plasma (og 7705 spesielt) - har det bedret seg de siste årene?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Vurderer ny tv til ny leilighet i løpet av en måned. Har fulgt litt med på avforum hva 7705 angår og den fremstår som et godt kjøp.

Kan noen her si noe med gjenskinn på den? Jeg blir sittende med to vinduer bak meg, og tv`n ca 4 meter forran meg - går det greit eller blir den for blank? Hva med innbrenning på plasma (og 7705 spesielt) - har det bedret seg de siste årene?
    Har min 7705 på mandag, dersom den kommer som avtalt, og da kommer det en snarlig rapport Men det er jo ett par her inne som allerede har kjøpt seg en...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 5 av 104 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •