Samsung 2010 plasma modeller - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2077
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Har hatt min i noen uker nå, og den summer like mye som dag 1.
    Tror du bare må venne deg til dette.

Et forslag kan være å henge den over hodehøyde på veggen, men det kan fort se dumt ut...
    Har min på en Ikea "Lack" hylle ca 30 cm fra bakvegg... skal henge den opp på vegg men å henge den noe annerledes en optimal høyde tror jeg blir uaktuellt

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av remye
    takker så mye, det kom raskt! Prøves ut så ser vi

Brukte disse innstillingene, og jaggu ble det veeeeldig mye bedre

Samsung C8000 Picture Settings: PN50C8000, PN58C8000, PN63C8000 Calibration and Test Results

De er en del annerledes enn de du siterte og etter min mening bedre. Takk for link!!!
    Ja, det så ut til å bli bra bilde etter kalibrering fra den linken. Men skarphet på 0 som det står der er helt bak mål etter min mening, da blir bildet blasst og uklart syns jeg...skarphet litt over 20 er mye bedre..og stilte opp farge til 47 også.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    3D og HDMI 1.4 er allerede nevnt. I tillegg har ikke c6505 Real Black Filter, og jeg forsker på om den har Cinema Smooth (96hz fra Blu-ray) eller ikke. Den skal ha det i følge spesifikasjonene, men valget finnes ikke i menyen som på c7705. Har sendt en mail til Samsung, men ikke fått noe svar.

Aabø
    C7705 har Cinema Smooth.
    Den andre vet jeg ikke.

Du finner Cinema Smooth under:
    Picture options, film mode, cinema smooth
    (Side 19 i bruksanvisningen)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg hadde en tv som buzzet mye, jeg byttet ut nettkablen med en som er mye bedre enn orginalen, og buzzet ble borte tro det eller ei!
    Hvor fikk du fatt i ny kabel fra?
    Den er jo rimelig spesiell den kabelen til Samsungen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Står det det samme i bruksanvisninga på deres briller? er ganske villedende det der, først står det for adults, og så står det de er for barn? Ser nå ut som det er voksenmodellen jeg har fått?
    Du ser RASKT om det er barnemodell. Den ser ut som noe skuespillerene i Kick-Ass ville hatt på seg.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det så ut til å bli bra bilde etter kalibrering fra den linken. Men skarphet på 0 som det står der er helt bak mål etter min mening, da blir bildet blasst og uklart syns jeg...skarphet litt over 20 er mye bedre..og stilte opp farge til 47 også.
    Jeg får ikke satt HDMI Black Level til Low, den er satt på Normal og deaktivert:neutral: Er i Movie-modus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ultra slim veggfeste

Er det noen som har forsøkt å henge opp 7705, 50" med det ultra slimme veggfeste på en gipsvegg ?
    Jeg ser av monteringsanvisning på Youtube at det er muligheter for dette, men jeg er litt skeptisk da "knaggene" til veggfeste ikke kan festes i stenderene...
    Erfaringer (og evt. løsningsforslag mottas med takk!

mvh Thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde nettopp brillene. Jeg hadde de på bare en ganske kort stund...men føler meg nå litt svimmel, og føler jeg ser litt uklart liksom, og har litt vondt i høyre øyet, er dette normalt? Jeg prøvde forresten 2 korte stunder, første gang hadde jeg glemt å ta av beskyttelsesplasten på brillene...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett filmen "Cloudy with a chance of Meatballs" på min PS3 etter nylig oppgradering. HDMI dirkete i tv(Ja samsung 63"7705).
    Rett og slett artig og 3D effektene er meget brukbart utnyttet i denne filmen. Mye fingrer utenfor skjermen opplevelser om dere forstår. På slutten med masse konfettig som datt ned, så slapp jeg heldigvis å støvsuge stua, selv om jeg et øyeblikk trodde jeg måtte det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde brillene enda en gang en kort stund...har ikke vent meg til 3D enda da, hehe...men det var en ny og spesiell opplevelse Men føler jeg ser litt uklart liksom og føler meg veldig anstrengt i øynene etter å ha hatt på brillene og sett 3D? Er dette helt normalt, og ikke noe å bekymre seg over?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hengt opp min 50" 7705 med Samsung Ultraslim veggefeste på en gipsvegg. Først og fremst, sjekk at gipsen er tykk nok (tror det var 1,5cm eller no minimum). Så passer du på at du har ett 13mm borr så du kan lage hull til pluggene som følger med veggfestet.

Før jeg hengte opp TV'n prøvde jeg å heise meg selv opp etter festene og det gikk fint. TV'n henger bra selvom det alltid føles litt nervøst å flytte det ut fra veggen for å sette i kabler (siden det henger i en kevlar kabel). Det henger dog støtt og fint; bygger veldig lite ut fra veggen så total tykkelse er vel ca 5cm med veggfeste. Er også veldig praktisk at det er ett støtteben som man kan vippe ut når man skal sette i kabler slik at bunn av TV henger endel ut fra veggen.

Absolutt fornøyd med veggfestet og kvaliteten på komponentene brukt i dette; eneste minuset er at det er ganske dyrt...

Har forøvrig TV kun festet i gips; ikke i noen stendere da det ikke passet med hvor jeg ville ha TV'n.

-Michel

Sitat Opprinnelig postet av thomash72
    Er det noen som har forsøkt å henge opp 7705, 50" med det ultra slimme veggfeste på en gipsvegg ?
    Jeg ser av monteringsanvisning på Youtube at det er muligheter for dette, men jeg er litt skeptisk da "knaggene" til veggfeste ikke kan festes i stenderene...
    Erfaringer (og evt. løsningsforslag mottas med takk!

mvh Thomas

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde brillene enda en gang en kort stund...har ikke vent meg til 3D enda da, hehe...men det var en ny og spesiell opplevelse Men føler jeg ser litt uklart liksom og føler meg veldig anstrengt i øynene etter å ha hatt på brillene og sett 3D? Er dette helt normalt, og ikke noe å bekymre seg over?
    Jeg fikk hodepine etter en film i 3D :s

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere opplever akkurat det samme som folk som må bruke briller eller linser for første gang opplever.

Hodet henger rett og slett ikke med i starten . Det tar noen dagers bruk å venne seg til.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Dere opplever akkurat det samme som folk som må bruke briller eller linser for første gang opplever.

Hodet henger rett og slett ikke med i starten . Det tar noen dagers bruk å venne seg til.
    Jeg opplevde ikke noe slikt, så dette er nok individuelt...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde heller ingen plager med bruk av 3D-briller.
    Jeg har godt syn på begge øyne. (Nylig sjekket hos optikker, og intet galt å melde).
    Men mitt "problem" er at jeg blir "snytt for halve opplevelsen".
    3D-filmer har ok dybde innover i skjermen. Men jeg får aldri effekten av at noe kommer ut av skjermen.
    De andre i sofaen dukker ned og føler at noe nærmerst kommer bort å tar på dem.
    De effektene ser jeg kun som om de er i plan med skjermen. Men jeg har fin dybde innover.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg opplevde heller ingen plager med bruk av 3D-briller.
    Jeg har godt syn på begge øyne. (Nylig sjekket hos optikker, og intet galt å melde).
    Men mitt "problem" er at jeg blir "snytt for halve opplevelsen".
    3D-filmer har ok dybde innover i skjermen. Men jeg får aldri effekten av at noe kommer ut av skjermen.
    De andre i sofaen dukker ned og føler at noe nærmerst kommer bort å tar på dem.
    De effektene ser jeg kun som om de er i plan med skjermen. Men jeg har fin dybde innover.
    Samme her. Får fin dybdeeffekt, men liten effekt av ting som kommer ut av skjermen. Dvs, får en slags effekt at ting stikker ut ca 40-50 cm, men ikke "ut i rommet".

Trodde dette var normalt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor

Ligger nok mye her ja. I starten ble jeg også litt rar i hodet og sliten i øynene, men etter en 3-4 økter merker jeg ikke noe til det lenger. Man blir fort vant

Kjørte min første helaftens 3D film i går (Monsters vs Aliens via PS3) og jeg må innrømme jeg synes 3D er en skikkelig festlig greie! Gleder meg til å få flere titler i hus 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke noe for det, men mener bestemt at 855 jeg hadde hadde langt bedre bilde enn denne nye. Greit at den er 100% zz fri, men syns ikke bilde er i nærheten så skarpt som det var på 855. Videre er det så sykt mye forstyrrelse i bakgrunnen på tv programmer etc. Spesielt på stuido show der man får diffuse konstante bakgrunner. Man ser det blir slørete og bevegelse i bilde. Kantene er på en måte ikke klare, men udefinerte og slørete. Er det bare meg eller er flere av oppfatningen? Hvordan kan de ev gi ut en tv i etterkant som er, igjen, etter min oppfatning dårligere?? Eller har jeg bare ikke fått kalibrert tv skikkelig. Syns at disse kalibreringene som det var linket til over gjorde sort grått. Feks når man ser på bluray kicke jo bd wise innstillingen ASS på movie tilpasset kalibrering. Ser jo ut som en lcd tv fra tidlig 2000 tallet på sort nivå. Samtidig blir fargene og hele skjermbildet litt gulaktig. Jeg fant noen kalibrerings saker på flatskjermer.dk eller hva siden heter igjen til 855 og de var KNALL gode.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din skjerm kan det selvfølgelig være noe galt med. Spørsmål: hvor mange timer har skjermen din gått?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Din skjerm kan det selvfølgelig være noe galt med. Spørsmål: hvor mange timer har skjermen din gått?
    Ikke mange og jeg HÅPER det er grunnen Plasma må jo kjøres inn. Men etter å ha lekt som en galmann med innstillingene, fikk jeg det villeinnfallet å kopiere BD Wise kalibreringen og jaggu ble alt så mye bedre. Skjermen er ikke gulaktig lengre, ei så blass. Kantene langt bedre og sort sort som natta. Hvitt hvitere, ikke grått. Men fortsatt det slørete preget

Side 49 av 104 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •