Samsung 2010 plasma modeller - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2077
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Ærlig talt... C7705 har virkelig problemer med PAL 50hz og "Film mode" - Cinema Smooth som en kan velge når en kjører 1080/24.
    To ting som er helt på trynet:
    1. Tv'en summer markant mer ved 50hz og når CS er aktivert. Spesielt irriterende når jeg ser tv (Canal Digital Kabel som sender PAL 50hz)
    2. Er ingen tvil om at sortnivået er langt dårligere ved 50hz og CS

Hva gjør Samsung med dette tror dere???
    Ingenting. De hadde samme problem på PSxxB855, og de fikset det faktisk ikke på arvtageren (7705). Latterlig av samsung, men nå er det jo bare å skru det av også...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ingenting. De hadde samme problem på PSxxB855, og de fikset det faktisk ikke på arvtageren (7705). Latterlig av samsung, men nå er det jo bare å skru det av også...
    Ja, CS er det bare å skru av, men å endre sendingene fra Canal Digital fra 50 til 60hz er litt vanskeligere...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette er vel det mest skuffende med skjermen. For mitt vedkommende så overlever jeg med dagens sortnivå i PAL, da jeg stort sett ser tv med noe lys på i stua. Og forskjellene mellom 50hz og 60hz er ikke så lett å se om jeg ikke har alle lysene avslått. Jeg så filmen U-571 på NRK her om kvelden, og lysdimmerne var skrudd nesten helt ned. Skjermen ga et fint sortnivå, det, men skarpheten og fargene var jo helt konge:shock: . Makan til skjerm.

I 1080/24p så er sortnivået fantastisk. Helt rått. Og jeg tror fullt ut på målingene til Dennis Thomsen.dk (0,003 cd/m2), for nå ser jeg knapt de sorte stripene oppe og nede i bildet. Og jeg synes skjermen takler 24p meget godt og jeg savner faktisk ikke Cinema Smooth i det hele tatt. Jeg tror ikke Hjemmekino har fått et helt korrekt inntrykk av skjermen, for jeg tror denne trenger lengre tid enn vanlig til å kjøres inn. Muligens pga 3D og ny fosfor?

Jeg satt her om kvelden med mørklagt stue og eksperimenterte litt med CM on/ off på filmen iRobot. Det er en synlig forskjell i sort mellom CM on/ off, ja, men hva gjelder panoreringer i 24p vs 24 med CM aktivert, så var det ikke veldig stor forskjell. Man kan ane en noe mer myk panorering, men ikke mye. Det er i hvertfall ikke verdt å ha CM på når en får betalt med et så mye bedre sortnivå (med mørklagt stue) og CM off.

Optimalt hadde det vært om Samsung fikset dette, men de gidder jo ikke engang å kommentere problemet. Og da gidder jeg ikke lengre å bruke kapasitet i hodet mitt med å irritere meg over det heller. Nyt det som er. Så får vi vente til alt er på plass med farger, panoreringer, sortnivå og innsynsvinkler....OLED
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes støyen/buzzing/summing ved 50hz er det verste jeg... Er som sagt markant verre enn ved 24 eller 60hz-

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    BD-Wise ser jo helt forferdelig ut i mine øyne, uansett Samsung skjerm. Det er jo tilsvarende dynamisk som ser enda mer jævli ut...

Men godt du er fornøyd, men du har MYYYYE potensiale i å prøve ut ferdigkalibrerte innstillinger som ligger på diverse nettsider...
    Kan det hende at de har forbedret BD Wise? Jeg la inn verdiene til Flatpanels.dk i Movie-mode og har sjekket BD Wise opp i mot denne og det er ikke mye som skiller dem faktisk. Movie-mode er litt mørkere og har litt mer dempet farger men det er nesten det. Kanskje blasfemisk for dere men jeg liker at det er litt farger i filmene, spesielt når det er en del CGI i filmen. Er ikke lidenskapelig opptatt med å få den reele kinobildet på TV-en da jeg syntes det virker kanskje litt blass. Kan dog godt hende jeg har derimot brukt innstillinger i Movie-mode som ikke helt kan overføres til min TV og stuemiljø.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet litt frem og tilbake med cinema smooth jeg og klarte ikke se forskjell i "smooth-heten" i bildene egentlig.. Så har bare slått det av, for jeg ser definitivt forskjellen i sortnivå helt utvilsomt.. Heldigvis er alt materiell jeg bryr meg om i 24hz eller 60hz så det er ikke noe problem i det hele tatt for meg:-D

Så absolutt ikke noe som helst endring i måten bildet beveget seg med cinema smooth on. Mulig at det hjelper at jeg kjører xbmc med ffsdhow video og audio som signalkilde!? For jeg syns det er smooth som bare det selv uten cinema smooth skrudd på..

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at sort nivået skal forandre seg i 24, 50 og 60 Hz er jo ganske tåpelig spør du meg. Panasonic sliter ikke med dette slik jeg har forstått. Så har man det med driftstøy eller buzz som folk kaller det. Jeg tror Samsung har en del jobb og tweaking foran seg...

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om folk SER etter feil, finner dem feil. Syntes enkelte går litt over hus og høyde for å faktisk FINNE feil med TV-en sin. Typisk å lese om buzz for så å faktisk stille inn ørene sine til TV-en for å høre nøye etter. Har man ikke hørt det før, vil man garantert høre det da for så å irritere seg over det og whine på forumet. Sier ikke at noen gjør det her men det er fort gjort.

Personlig oppsøker jeg ikke problemer med TV-en. Opplever jeg noe problem, poster jeg det på forumet for å høre om andre opplever det samme.

Hva med å faktisk nyte TV-en og en god film fremfor å oppsøke irritasjonsmomenter? :-D

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde av oppsettet med 63"-eren hengt opp på veggen (tatt i full fart med mobil).

Helt enig med Sherpa; Prøv å ikke tenk for mye på små pirkete problemer, nyt TV'en!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett det, men jeg synest det er litt overkill med 63" plasma + prosjektor...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av straleks
    Flott oppsett det, men jeg synest det er litt overkill med 63" plasma + prosjektor...
    La merke til det jeg også. Men han tenker vel "ja takk begge deler" da

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av straleks
    Det er en lang historie som forklarer dette (det var aldri planen egentlig). Kort fortalt:
    -Kjøpte nye receiver+blueray som ikke funka med gammel TV. 3 løsninger:
    A: Projektor (til film) og gammel TV.
    B: Ny TV (litt større for å slippe projektor)
    C: Ny TV+Projektor

-Gikk først for B, og derfor stor TV: Samsung 58" (til en god pris)
    -TV skulle leveres tilbake pga. buzz
    -Kjøpte derfor projektor og tilbake til A
    -TV ble ikke returnert likevel men forsøkt reparert for 2 ganger
    -Fikk deretter innvilget retur av 58"
    -Kjipt å gå ned til 50" når man er vant til 58", og fikk en grei bytte/oppgraderings deal på 63", så da var valget lett, og løsningen ble C.

Forøvrig (og overraskende nok) er 63" ikke for stor som TV. Og kjekt til film når det er lyst ute. Projektor 100" er fortsatt mye grommere på film når det er mørkt.

Overkill - kanskje, men når man først har prøvd det... Smak og behag.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Sherpa : Enig i det du sier, men det er mange ting man ikke får med seg når man ser TV i butikk. Da leser man gjerne tester og forum som dette for å danne seg et mer totalt bilde. Når mange nok mennesker rapporterer at Samsung plasma buzzer, ja da er det vel noe i det eller hva? Det at sort nivået er dårligere ved 50 Hz enn 60 Hz er vel ikke akkurat tiltrekkende det heller.

Men jeg må innrømme at jeg er en perfeksjonist. Når man betaler rundt 25 tusen kroner som denne Samsung 63 tommeren koster, så ønsker man jo at det ikke skal være mange irritasjonsmomenter ved den. At den ikke har perfekt sort nivå eller farger er greit. Ingen TV er perfekt, men at den støyer vesentlig mer enn konkurentene sine bør ikke være akseptabelt mener da jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zamot, hvordan får du flytta tv-en når du skal se film på lerretet, siden tv-en står foran lerretet? Du bærer vel ikke unna tv-en hver gang du skal bruke projektor?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Zamot, hvordan får du flytta tv-en når du skal se film på lerretet, siden tv-en står foran lerretet? Du bærer vel ikke unna tv-en hver gang du skal bruke projektor?
    TV-en henger 2,5cm fra veggen (med biltemafeste), og lerret går ned rett foran denne (rundt 10cm fra vegg kanskje).

Siden det er litt off topic, om noen har fler spørsmål, så gå inn på minhjemmekino eller denne tråden:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...no-kontor.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    TV-en henger 2,5cm fra veggen (med biltemafeste), og lerret går ned rett foran denne (rundt 10cm fra vegg kanskje).

Siden det er litt off topic, om noen har fler spørsmål, så gå inn på minhjemmekino eller denne tråden:
    Jeg har samme greier...bare at lerretet henger helt inntil veggen..hvordan får en hengt lerretet slik at det er ca 10 cm fra vegg? Det er jo en løsning..men jeg vurderer å bare selge lerret og projektoren...Hvordan sitter du da? har du en sofa du flytter frem og tilbake for hver gang du skal skifte mellom tv og projektor, eller har du kanskje bare en stol som er enkel å flytte på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har samme greier...bare at lerretet henger helt inntil veggen..og jeg har tv-en stående på tvbenk...så får ikke brukt lerretet for øyeblikket...hvordan får en hengt lerretet slik at det er ca 10 cm fra vegg? Det er jo en løsning..men jeg vurderer å bare selge lerret og projektoren...Hvordan sitter du da? har du en sofa du flytter frem og tilbake for hver gang du skal skifte mellom tv og projektor, eller har du kanskje bare en stol som er enkel å flytte på?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt off topic, men jeg får svare:
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har samme greier...bare at lerretet henger helt inntil veggen..og jeg har tv-en stående på tvbenk...så får ikke brukt lerretet for øyeblikket...hvordan får en hengt lerretet slik at det er ca 10 cm fra vegg? Det er jo en løsning..men jeg vurderer å bare selge lerret og projektoren...Hvordan sitter du da? har du en sofa du flytter frem og tilbake for hver gang du skal skifte mellom tv og projektor, eller har du kanskje bare en stol som er enkel å flytte på?
    På lerretet mitt er det beslag til veggeste. Har kjøpt 90 graders vinkler (til treplanker) med hull i som jeg har skrudd fast projektorfesteene og i taket.
    Hvorfor skal jeg flytte sofa/stol. Den står ca 3,5m fra vegg uansett, det er passe både for projektor og TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde av oppsettet med 63"-eren hengt opp på veggen (tatt i full fart med mobil).

Helt enig med Sherpa; Prøv å ikke tenk for mye på små pirkete problemer, nyt TV'en!
    Jeg grøsser når jeg ser rack med så lite luft til komponentene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig regnbueeffekten? Er det slik at en ser regnbuer? For jeg så nettopp en regnbue...bør jeg da ikke se på min Samsung 63' plasma? Burde jeg hatt en annen tv....er fantastisk bilde da...men er det skadelig med denne regnbueeffekten, er det regnbueeffekten jeg får når jeg så en regnbue?

Side 45 av 104 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •