Samsung 2010 plasma modeller - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2077
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt samsung 63 siden fredag og første inntrykke er bra,hadde Samsung 55" 3D LED-TV UE55C7705 som eg ikke var fornøyd med så eg selgte det og kjøpte 7700 63 plasma modelen som eg er kjempe fornøyd med.Ingen Buzz som jeg kan høre og ingen innbrening som jeg kan se.Kjøpte tven av AVshop som også kalibrerte den før jeg fikk den
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvor store harddisker denne TV'en støtter?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apwr
    Er det noen som vet hvor store harddisker denne TV'en støtter?
    Vet ikke max, men på lørdag koblet jeg en 1TB-disk til uten problemer.. Så regner med at alt av vanlige disker på markedet idag vil fungere.

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjell på 7705 og 7700?

Noen som også har noen tanker rundt flimringsproblematikken min (se post forrige side) med Xbox360 og TV-en?

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Hva er forskjell på 7705 og 7700?

Noen som også har noen tanker rundt flimringsproblematikken min (se post forrige side) med Xbox360 og TV-en?
    7700 er paralellimport.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    7700 er paralellimport.
    Hva vil d si?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Samsung Norge som har importert denne (gjerne tysk/fransk modell) så du mister blant annet Prestige Service og Samsung Norge er vrien når det gjelder service og reparasjoner.

Til gjengjeld får du bedre pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Buzz-en min begynner i alle fall å irritere meg stort.
    Og det er kjipt, fordi jeg vet den er innenfor Samsun sine toleranser.
    Hvordan vet du at den er innenfor toleranse? Har Samsung noen offisielle grenser?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Hvordan vet du at den er innenfor toleranse? Har Samsung noen offisielle grenser?
    Ja, har lest noe om 35dB innenfor et par meter fra skjermen, eller noe.

Men poenget er at om det kom en teknikker hjem til meg, ville han ikke "forstå" hva som plager meg.
    Det plager som sagt ikke min kone, og burde ikke plage meg. Er bare at jeg har hengt meg så opp i den lyden at jeg tar meg selv i å lytte etter den, gang på gang.
    For å si det slik. Hadde jeg aldri lest om denne buzz-problematikken, så hadde jeg nok aldri hengt meg opp i lyden heller.
    Min forrige 42" Panasonic "hørte" jeg ikke noe buzz fra på 4 år.
    Så leste jeg om fenomenet plasma-buzz, og så klarte jeg fint å høre lyden, men kun hvis jeg virkelig gikk inn for det.
    Og den plaget meg aldri i tv/film situasjon.
    På Samsungen klarer jeg å glemme den litt, og alt går fint. Men så kommer en stille scene i en film, og da skjærer den igjennom, og henger med på ørene mine selv om andre lyder tar seg opp igjen.

Håper jeg på et tidspunkt bare blir vant til lyden. Er vel kanskje litt som når man bor i nærheten av togskinne, en foss eller elvestryk, en bilvei eller annet. Man venner seg til lyden og "hører" den ikke mer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren hos Elkjøp hadde et godt poeng da han sa til meg med at man ikke skal stole blindt på tester eller hva man leser på forum som dette. Folk oppfatter bildekvalitet og støy forskjellig, og som du skriver Tor så henger man seg opp i slike ting. Man blir fixert på det. Det har jeg også blitt med min LG (dog over andre ting).

Kanskje lurt at denne tråden kun er teknisk ja

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ditt med oppstart forstår jeg ikke.
    Min søkte inn kanalen første gang og er ferdig med det.
    Har du fullført kanalsøket skikkelig?

Når jeg trykker "power"-knappen, så starter tv-en der den slapp.
    Så hvis jeg så blu-ray på HDMI 3, så starter tven opp på HDMI3.
    Har ikke kanaler på TV, kun Get-boks via HDMI. Men jeg tror kanskje du har rett, trolig bare å trykke på powerknappen. Men jeg har nok av gammel vane pleid å trykke på en kanalknapp, ergo går den til kanaler..

Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Det er vel kjent det at tv-en buzzer mer jo nærmere den kommer veggen, spesielt hvis det er en murvegg tror jeg...? så henge den opp på veggen er en dårlig løsning, mye lurere med tvbenk så en får den litt vekk fra veggen
    Var ikke meg bekjent, eller hvertfall ikke bekreftet at det er hold i denne teorien. Tenkte ikke så nøye over det når jeg testet den gamle 58" på stativ/vegg. Hadde den vel stort sett på vegg..

Men det er ikke aktuelt å ha den på TV-benk. Da forsvinner jo halve poenget med TVen og at den er tynn. Kunne jo gått for Panasonic da. Og har lerret som går ned foran..

Ja, har lest noe om 35dB innenfor et par meter fra skjermen, eller noe.
    Det har vært nevnt, bl.a. på support-telefonen hos samsung. Men det de sier der samsvarer uansett ikke med hvordan verkstedet opererer. Jeg spurte de om de hadde noe mer info rundt "grensen", men det kunne han ikke svare på 35dB sier egentlig ingen ting, og er ganske vanskelig å måle i normale omgivelser, skal ikke mye bakgrunnstøy til før man nærmer seg 35dB. I tillegg, er det A eller C-veid, osv...

Jeg klaget til verksted/butikk, og fikk til slutt gehør etter 3 reparasjoner (godkjent søknad fra verksted om retur av TV). Dette gjaldt den forrige serien 58".

Håper jeg på et tidspunkt bare blir vant til lyden. Er vel kanskje litt som når man bor i nærheten av togskinne, en foss eller elvestryk, en bilvei eller annet. Man venner seg til lyden og "hører" den ikke mer.
    Jeg synes lyden er nesten motsatt, jo mer bevisst man er på den, jo værre blir den etter hvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen andre benyttet PSxxC7705 sin innbyggede CD tuner? Jeg har god signalstyrke og signalkvalitet med CDs HD-zapper (40cm antenne), men når jeg kobler denne direkte til tven får jeg signalkvalitet på ca 45%?! Må jeg krype til korset og sette opp antenna som fulgte med CD pakken?

Edit: Melding på tv er bare "Forvrengt signal"

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    35dB sier egentlig ingen ting, og er ganske vanskelig å måle i normale omgivelser, skal ikke mye bakgrunnstøy til før man nærmer seg 35dB. I tillegg, er det A eller C-veid, osv...
    Riktig, og det som også er med lyden er Hertz. Den er så lys i Hertz at det ikke er noen særlige lyder i vanlig film og tv som er i det Hertzområdet. Dermed får den regjere alene og domminere den delen av Hertzskalaen.

Jeg klaget til verksted/butikk, og fikk til slutt gehør etter 3 reparasjoner (godkjent søknad fra verksted om retur av TV). Dette gjaldt den forrige serien 58".
    Men hvordan var din buzz da. For jeg regner med ved besøk av en teknikker, som typisk ofte har det travelt og fort vil feie vekk arbeid av "mindre betydning". Så vil han ikke sette seg inn i hvor irriterende den lyden kan være.
    Og som sagt, så er det meg den irriterer, og ikke de andre i huset.
    (Men det er kanskje fordi det er meg som har spart og spart og spart til denne tv-en, jaktet beste pris i et par måneder, og brukt mye av min tid til å skaffe dette tv.)

Jeg synes lyden er nesten motsatt, jo mer bevisst man er på den, jo værre blir den etter hvert...
    Og i det kjenner jeg meg selv igjen.
    Synes ikke lyden var så værst i starten. Tv stod et par dager med plastikk på, i tilfelle retur. Så fant jeg ut at den lyden kan jeg fint leve med. Plastikk gikk av og tv-en ble tatt mer i normal bruk. Og det er gjennom denne normale bruken jeg merker lyden irriterer meg mer og mer. I starten var det ikke så nøye med buzz, og det var nå kun i sofaen den lyden sjenerte.
    Nå er det nettopp i sofaen jeg vil sitte pga det er sweetspot for surroundanlegget, (som koster mere enn det dobbelte av tv-en).
    Og når jeg sitter i den sofaen, ja så har jeg lyst å smekke tv med en fluesmekker.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, og det som også er med lyden er Hertz. Den er så lys i Hertz at det ikke er noen særlige lyder i vanlig film og tv som er i det Hertzområdet. Dermed får den regjere alene og domminere den delen av Hertzskalaen.

Men hvordan var din buzz da.
    Min buzz har du da selv hørt på i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1505869

I den samme tråden står også litt om prosessen med reparasjoner osv.

Den nye 63" er omtrent identisk, men muligens noe lavere. Har ikke fått sittet mye foran TV med lavt volum. Men den virker værre på mørkt bilde, det kan jeg ikke huske å ha registrert på den gamle.

PS! Det heter ikke Hertz eller Hertzområdet, men frekvens og frekvensområdet. Og høy frekvens. Blant annet 17700 hertz faktisk.

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Star Trek, holy shit..helt sinnsyke bilder! Har en Samsung C6900 koblet til, syntes BD Wise gjør en god jobb med bildet. BD Wise er en form for handshake mellom Samsung-produkter hvor spilleren optimaliserer bildet på TV-en.

Noen har gode og dårlige erfaringer, jeg syntes det virket knallbra.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på Star Trek, holy shit..helt sinnsyke bilder! Har en Samsung C6900 koblet til, syntes BD Wise gjør en god jobb med bildet. BD Wise er en form for handshake mellom Samsung-produkter hvor spilleren optimaliserer bildet på TV-en.

Finnes der bildeinnstillinger på BD-spilleren?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på hva du helt mener men BD Wise er en egen bildeprofil på TV-en hvor spilleren gir feedback på hva slags innstillinger som er optimal. Du får ikke velge BD Wise på TV-en men du kan aktivere det på spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt... C7705 har virkelig problemer med PAL 50hz og "Film mode" - Cinema Smooth som en kan velge når en kjører 1080/24.
    To ting som er helt på trynet:
    1. Tv'en summer markant mer ved 50hz og når CS er aktivert. Spesielt irriterende når jeg ser tv (Canal Digital Kabel som sender PAL 50hz)
    2. Er ingen tvil om at sortnivået er langt dårligere ved 50hz og CS

Hva gjør Samsung med dette tror dere???

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD-Wise ser jo helt forferdelig ut i mine øyne, uansett Samsung skjerm. Det er jo tilsvarende dynamisk som ser enda mer jævli ut...

Men godt du er fornøyd, men du har MYYYYE potensiale i å prøve ut ferdigkalibrerte innstillinger som ligger på diverse nettsider...

Side 44 av 104 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •